Motorový a převodový olej

Moderátoři: Rope, baffy, viteon, Kleki, Cvrček

Motorový a převodový olej

Příspěvekod Tonicek » pon 13. zář 2010, 15:58

    Danné témata jsem již pročítal ale stále si nejsem 100% jist, olej do mé sáry jsem zvolil VALVOLINE MAX LIFE 10W-40 jenže nevím kolik litrů se do ní vleze, při této operaci bude samozřejmě probíhat výměna olejového filtru, takže bych potřeboval vědět na 99% kolik litrů se do ní vleze.
    (Olej mi nikde neubývá)


    To samé mne čeká i u převodového oleje, množství (v litrech) zda mi to někdo prozradí popř. jaký typ je nejlepší.

    PS:K autu nemám servisní knížku, má nalítano kolem 115.ooo km, mám to v podpise z vraku obnovuji na pojízdné a fuknční.

    Vím, jsem otravný ale časem Vám dám pokoj, slibuju.
    Řiď, ať jedeš líp. Myslel jsem řiď jako řiď, ne řiť jako řiť.
    Projekt J.A.R.V.I.S započal ...
    Obrázek
Tonicek
Profesionál
Profesionál
 
Příspěvky: 651
Registrován: pát 20. srp 2010, 8:56
Bydliště: Kousíček od Ostravy
Vůz: Peugeot 307 1.6 16V 80kW 2001 - J.A.R.V.I.S

Re: Motorový a převodový olej

Příspěvekod viteon » pon 13. zář 2010, 16:10

zkoušel jsi hledat?
viewtopic.php?f=61&t=7188
Uživatelský avatar
viteon
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 3765
Registrován: pát 15. črc 2005, 8:46
Bydliště: BRNO, 209km od Dolní Lutyně
Vůz: (A-C4 1,6ka) + (V-C-HR 1,2ka)

Re: Motorový a převodový olej

Příspěvekod zlj » pon 13. zář 2010, 18:33

Do motoru dávám Total qartz 9000 5W40,převodovka Mogul Syntrans 75W90 plná syntetika.Zdá se mi lepší než Total 75W80.Lze
lépe řadit.
Uživatelský avatar
zlj
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 392
Registrován: pát 25. pro 2009, 21:50
Bydliště: Pacovsko
Vůz: citroen xsara 1.4i benzín 2002 a C3 1.4HDI 2007

Re: Motorový a převodový olej

Příspěvekod Tonicek » pon 13. zář 2010, 18:48

    A jaký je rozdíl mezi Total Quartz 7000 a 9000 / 10w40 a 5w40?
    Řiď, ať jedeš líp. Myslel jsem řiď jako řiď, ne řiť jako řiť.
    Projekt J.A.R.V.I.S započal ...
    Obrázek
Tonicek
Profesionál
Profesionál
 
Příspěvky: 651
Registrován: pát 20. srp 2010, 8:56
Bydliště: Kousíček od Ostravy
Vůz: Peugeot 307 1.6 16V 80kW 2001 - J.A.R.V.I.S

Re: Motorový a převodový olej

Příspěvekod viteon » pon 13. zář 2010, 18:51

ve značce, ceně a viskozitě :D
Uživatelský avatar
viteon
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 3765
Registrován: pát 15. črc 2005, 8:46
Bydliště: BRNO, 209km od Dolní Lutyně
Vůz: (A-C4 1,6ka) + (V-C-HR 1,2ka)

Re: Motorový a převodový olej

Příspěvekod zlj » pon 13. zář 2010, 18:57

Plná syntetika a polosyntetika.
Uživatelský avatar
zlj
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 392
Registrován: pát 25. pro 2009, 21:50
Bydliště: Pacovsko
Vůz: citroen xsara 1.4i benzín 2002 a C3 1.4HDI 2007

Re: Motorový a převodový olej

Příspěvekod Tonicek » pon 13. zář 2010, 19:10

    A co když nevím co bylo do motoru lito před výměnou, třeba tam lili polosyntetiku a já tam prdnu (samozřejmě po vypuštění) plnou syntetiku tak tím nic neskazím?
    Řiď, ať jedeš líp. Myslel jsem řiď jako řiď, ne řiť jako řiť.
    Projekt J.A.R.V.I.S započal ...
    Obrázek
Tonicek
Profesionál
Profesionál
 
Příspěvky: 651
Registrován: pát 20. srp 2010, 8:56
Bydliště: Kousíček od Ostravy
Vůz: Peugeot 307 1.6 16V 80kW 2001 - J.A.R.V.I.S

Re: Motorový a převodový olej

Příspěvekod viteon » pon 13. zář 2010, 19:14

maximálně rozpustíš usazeniny a místo oleje tam budeš mít bláto :D
v tvém případě bych šel do polosyntetiky = 10W40
Uživatelský avatar
viteon
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 3765
Registrován: pát 15. črc 2005, 8:46
Bydliště: BRNO, 209km od Dolní Lutyně
Vůz: (A-C4 1,6ka) + (V-C-HR 1,2ka)

Re: Motorový a převodový olej

Příspěvekod Tonicek » pon 13. zář 2010, 19:23

    Tak teď nevím či to mám či nemám brát vážně, jelikož to auto motorově je v hodně dobrém stavu, motor točí a hodně dobře táhne i v 7.ooo otáčkách takže bych se jej nerad zbavoval.

    Takže nalitím polosyntetiky pokud tam byla lita plná se nic nestane ale když to bude naopak tak se můžu s motorem rozloučit? Ach bože. :cry:


    Tak jinak, existuje něco čím se dá motor prolít abych se vyhnul výše uvedeným potížím?


    Vozidlo užívám na pohybování mimo města, vzdálenosti tak cca do 50 km, motor točím max. 3.5oo otáček.
Naposledy upravil Tonicek dne pon 13. zář 2010, 19:28, celkově upraveno 2
    Řiď, ať jedeš líp. Myslel jsem řiď jako řiď, ne řiť jako řiť.
    Projekt J.A.R.V.I.S započal ...
    Obrázek
Tonicek
Profesionál
Profesionál
 
Příspěvky: 651
Registrován: pát 20. srp 2010, 8:56
Bydliště: Kousíček od Ostravy
Vůz: Peugeot 307 1.6 16V 80kW 2001 - J.A.R.V.I.S

Re: Motorový a převodový olej

Příspěvekod viteon » pon 13. zář 2010, 19:25

rozloučit ne :!:
já tě nechtěl vystrašit.
Však vydrž, názorů se sejde víc
Uživatelský avatar
viteon
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 3765
Registrován: pát 15. črc 2005, 8:46
Bydliště: BRNO, 209km od Dolní Lutyně
Vůz: (A-C4 1,6ka) + (V-C-HR 1,2ka)

Re: Motorový a převodový olej

Příspěvekod zlj » pon 13. zář 2010, 19:27

Blbost, můžeš to střídat jak chceš osobně bych dal plnou syntetiku.Má lepší tepelné parametry a viskozní ukazatele.
Uživatelský avatar
zlj
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 392
Registrován: pát 25. pro 2009, 21:50
Bydliště: Pacovsko
Vůz: citroen xsara 1.4i benzín 2002 a C3 1.4HDI 2007

Re: Motorový a převodový olej

Příspěvekod Kleki » pon 13. zář 2010, 19:28

Ak nevieš , čo tam bolo predtým, tak tam nalej aspoň na dve výmeny polosyntetiku ako písal Viteon a až potom tam môžeš naliať plnú syntetiku. Ináč riskuješ , že sa ti rozpustia usadeniny , karbón a potom sa ti môžu upchať mazacie kanály a možeš zničiť motor.
Bývalá Xsara break 1.9TD 1999 , Xsara Break Exclusive 2,0HDI 80kW, 2002
Aktuálne Citroen C5 Break Exclusive 2,0HDI 100kW s automatom r.v.2006 + Xsara 1998 1,4i(manželkina)
Uživatelský avatar
Kleki
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 1229
Registrován: ned 26. říj 2008, 14:24
Bydliště: Slovakia , Kováčová
Vůz: Citroen C5 Break 2,0HDI 100kW(EX Xsara break 1.9 TD r.1999, Xsara break 2.0HDI/80kW r.2002)

Re: Motorový a převodový olej

Příspěvekod jojos » pon 13. zář 2010, 20:29

Mám síce diesel,ale moja skúsenosť:dával som 10W40 ale pri poslednej výmene som vyskúšal 5W40.Subjektívne pocity:motor je kludnejší a tichší,hlavne po štarte,keď je studený.Takže pri tom ostanem.
Š Rapid Spaceback 1.0TSI,81kW
ex:tmavomodrý break X2,2.0HDI,66kW,vyrobený 27.11.2002,na podložkách www.xsara.cz
Uživatelský avatar
jojos
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 942
Registrován: čtv 2. říj 2008, 18:21
Bydliště: Nová Dubnica,SK
Vůz: Š Rapid Spaceback 1.0TSI

Re: Motorový a převodový olej

Příspěvekod Tonicek » úte 14. zář 2010, 14:14

    Takže Total Quartz 7000 10w40 jsem nenašel fyzicky v žádném shopu s autodíly, pouze na netu, Takže mne napadá zda je přiměřeně vhodné tam nalít jinou značku se stejnými parametry, (Váš ohlas mi hodně pomůže př. Valvoline XXX 10w40 polosyntetika).


    U převodového oleje je to ta stejná písnička, není k sehnání, takže existuje alternativa za Transmission BV 75w80 (př. viz předešlá závorka).
    Řiď, ať jedeš líp. Myslel jsem řiď jako řiď, ne řiť jako řiť.
    Projekt J.A.R.V.I.S započal ...
    Obrázek
Tonicek
Profesionál
Profesionál
 
Příspěvky: 651
Registrován: pát 20. srp 2010, 8:56
Bydliště: Kousíček od Ostravy
Vůz: Peugeot 307 1.6 16V 80kW 2001 - J.A.R.V.I.S

Re: Motorový a převodový olej

Příspěvekod Kostěj » úte 14. zář 2010, 15:44

Motorový dávám Valvoline SynPower 5W-40 (po vyzkoušení asi tří druhů olejů od jiných výrobců se mi subjektivně zdá nejlepší), převodový jsem si nechal objednat od Shell-u a našel jsem si ho přímo podle typu auta na stránce Shell (je tam někde mazací plán nebo něco podobného).
Citroen Xsara Picasso 1.8i16V Exclusive (2001)
Kostěj
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 70
Registrován: pon 29. led 2007, 19:44
Bydliště: Valašské království
Vůz: Citroen Xsara Picasso 1.8i16V (2001)

Další

Zpět na Motor - benzín

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 22 návštevníků