Xsara 1.4i - chcípá za jízdy

Moderátoři: Rope, baffy, viteon, Kleki, Cvrček

Xsara 1.4i - chcípá za jízdy

Příspěvekod lullu » stř 13. říj 2010, 9:13

Ahoj!
Mamka má Xsaru 1.4i, rv. 2002, najeto 30tis. auto kupoval děda, takže km poctivé.
Problém je následující, auto né často a zcela namátkou během jízdy chcípá.
Ne v situaci, kdy řidič podtočí motor atd, ale během zcela normální jízdy. Prostě vypne motor,
vypne posilovač řízení a zhasnou všechny kontrolky, krom kontrolky baterie. Pak je potřeba
znovu nastartovat a jede se zvesela dál. Zkontroloval jsem kontakty na baterce, prostříkl
i když se všechno zdálo ok a problém přetrvává. Myslím, že už s tím byl kdysi i děda na diagnostice a ta nic nenapověděla,
nemáte někdo tip, nebo podobnou zkušenost?
Díky moc,
Luda
lullu
Návštěvník
Návštěvník
 
Příspěvky: 1
Registrován: stř 13. říj 2010, 9:02
Bydliště: HK
Vůz: Xsara 1.4

Re: Xsara 1.4i - chcípá za jízdy

Příspěvekod zlj » stř 13. říj 2010, 19:46

To bych skoro řekl,že by mohl být problém ve spínačce.
Uživatelský avatar
zlj
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 392
Registrován: pát 25. pro 2009, 21:50
Bydliště: Pacovsko
Vůz: citroen xsara 1.4i benzín 2002 a C3 1.4HDI 2007

Re: Xsara 1.4i - chcípá za jízdy

Příspěvekod siluri » pon 1. lis 2010, 12:23

Mal som ten isty problem, niekolkokrat som bol na diagnostike - aj pocas jazdy no nikdy nenaslo ziadnu zavadu. Na odporucanie roznych ,,odbornikov,, som vymenil lamba-sondu a este nejake drobnosti - no motor stale kapal. Nakoniec mi niekto poradil nech skusim vymenit snimac tlaku sania - drzalo to tusim na 1 alebo 2 skrutkach a menil som to doma pred barakom - 2,5 min robota.. Cena bola myslim niekde okolo 1000 - 2000 uz nebohych slovensky korun.. Odvtedy auto ,,zije,, ale je to len moja skusenost, takze uspech nezarucujem
siluri
Návštěvník
Návštěvník
 
Příspěvky: 1
Registrován: pon 1. lis 2010, 12:16
Bydliště: SVK - TT
Vůz: Xsara, 1.4i, benzin, 1998

Re: Xsara 1.4i - chcípá za jízdy

Příspěvekod mio » pon 1. lis 2010, 12:49

Přesně tak nejčastější čidlo tlaku sání. Ke zjištění závady by mělo stačit konektor odpojit , motor bude mít sice vyšší otáčky na volnoběh a možná i spotřebu ale už nebude zhasínat .
Uživatelský avatar
mio
Xsamarád
Xsamarád
 
Příspěvky: 1267
Registrován: pon 1. říj 2007, 19:30
Bydliště: Plzeň-sever
Vůz: Break 1,9 TD/C4 1.6 HDI

Re: Xsara 1.4i - chcípá za jízdy

Příspěvekod Lukaash » sob 6. srp 2011, 11:44

Ahoj,
mam stejný problém jako spousta lidí tady. Auto škube a občas na volnoběh chcípne úplně. Trochu se to omezilo novým krokovým motorkem, ale trvá to dále. Měnil jsem už i zapalovací kabely a teď se chystam pokračovat v experimentech. Na diagnostice žádná závada. Před rokem měněny všechny filtry, olej, svíčky. Auto má dle tachometru cca 114tisk. km, ale bude může to být i víc. Zjistil jsem, že když při volnoběhu trochu zahýbu konektorem na čidle tlaku sání, tak se mění otáčky a když chvíli vydržim, tak motor zhasne. Máte někdo zkušenost s tímhle? Dá se to čidlo nějak změřit a vyzkoušet? Co třeba porovnat odpor mezi kontakty za atmosferického tlaku s Vámi? Jako další věc mě napadla lambda. Chtěl jsem ji zkusit vyměnit za jinou z našeho Saxa (dle katalogů je to stejný typ), ale v Saxu se mi ji nepodařilo povolit ani po prohřátí. Zatím se mi víc nezdá to čidlo tlaku....
Uživatelský avatar
Lukaash
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Příspěvky: 24
Registrován: pát 11. zář 2009, 23:08
Bydliště: skoro Plzeň
Vůz: Xsara I 1.4 Break 1999

Re: Xsara 1.4i - chcípá za jízdy

Příspěvekod Verdom » pon 8. srp 2011, 21:16

Dělalo mi to taky, vyměnil jsem také filtry (i palivový) Pročistil a máznul konektor na čidle tlaku sání,
vyměnil krokáč, pořád to stejné, nepravidelně jednou za čas to zdechlo.
Pak z čirého zoufalství, jsem nalil pucovadlo palivosystému od STP nebo koho do nádrže
a je pokoj. Cena byla do 200 Kč a zalilo se to 20l benzínu.
.Obrázek
Uživatelský avatar
Verdom
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 714
Registrován: pát 9. zář 2005, 10:22
Bydliště: Jablonec n.N
Vůz: Xsara I 1.4 break, Peugeot 308SW Vti

Re: Xsara 1.4i - chcípá za jízdy

Příspěvekod Lukaash » úte 9. srp 2011, 6:16

Čistič vstrikován od STP jsem už použil 2x, tankoval jsem u Shell, vyčistil klapku, vyměnil krokáč a kabely, ale pokračovalo to dál. Včera jsem koupil výhodně to čidlo tlaku, tak uvidíme. Každopádně to původní je určitě vadný, protože když ho zkusil dát kámoš do svojí Xsary, tak mu auto chcípalo hned po nastartování. Zatím jsem najel pár kilometrů, motor jsem pěkně prohnal a bez problémů. Dám vědět po nějakém čase jestli to vydrželo. Pokud ne, bude na řadě lambda :-(
Uživatelský avatar
Lukaash
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Příspěvky: 24
Registrován: pát 11. zář 2009, 23:08
Bydliště: skoro Plzeň
Vůz: Xsara I 1.4 Break 1999

Re: Xsara 1.4i - chcípá za jízdy

Příspěvekod Lukaash » pon 22. srp 2011, 17:22

Tak od výměny čidla tlaku jezdim asi 14 dní a od tý doby ani jedno cuknutí. Jsem nadšen, za ty peníze to stojí, doporučuju i ostatním.
Uživatelský avatar
Lukaash
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Příspěvky: 24
Registrován: pát 11. zář 2009, 23:08
Bydliště: skoro Plzeň
Vůz: Xsara I 1.4 Break 1999

Re: Xsara 1.4i - chcípá za jízdy

Příspěvekod Tlapa » pát 11. lis 2011, 11:57

Vypadá to že mám asi podobný problém, ale projeví se vždy až s nižší teplotou. Teď jak jsou teploty ráno na nule tak při nastartování sice motor naskočí bez problémů, ale při rozjezdu to chčípne, občasse ještě zhoupnou otáčky, probliknou kontrolky a naskočí to, většinou to chcípne. Zjitil jsem že když to při rozjezdu trochu přišlápnu na plynu tak je to dobrý a pak už je to v pohybu a jede. Jaký jsou v tomhle počasí otáčky volnoběhu studenýho motoru? Neměl by být vyšší než na studeném motoru např. v červenci? Anebo to hlídá nějaký ten sensor sání? Je tam těch sensorů nějak moc a nejsem nějak schopnej si dát dohromady co kterej dělá (klapka, a pod.)
Uživatelský avatar
Tlapa
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 180
Registrován: čtv 9. pro 2010, 22:40
Bydliště: Liberec
Vůz: Xsara II 1.4i, r.v. 2001, VF7N1KFW173265104


Zpět na Motor - benzín

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků