hlašeni display STOP a tlak oleje

Moderátoři: Rope, baffy, viteon, Kleki, Cvrček

hlašeni display STOP a tlak oleje

Příspěvekod piky » sob 30. dub 2011, 16:14

dobrý den, jako správná baba autem jezdím a děsí mě hlášky z displeje - dnes se z ničeho nic rozpipal a rozblikal display STOP - a hlaseni tlak oleje. Po zmatenych telelefonatech a help desk - všude hlási, ať s ním nejedu. Olej má v normě - dá se s tím dojet do servisu?
díky :cry: :cry:
piky
Návštěvník
Návštěvník
 
Příspěvky: 1
Registrován: sob 30. dub 2011, 16:09
Bydliště: Praha 9
Vůz: xsara piccasso 1,6 benzin

Re: hlašeni display STOP a tlak oleje

Příspěvekod viteon » sob 30. dub 2011, 16:43

v normě je hladina oleje nebo tlak oleje?
Pokud to hlásí "tlak oleje" tak to asi nemaže (čerpadlo?) a určitě bych s tím nejezdil
Uživatelský avatar
viteon
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 3765
Registrován: pát 15. črc 2005, 8:46
Bydliště: BRNO, 209km od Dolní Lutyně
Vůz: (A-C4 1,6ka) + (V-C-HR 1,2ka)

Re: hlašeni display STOP a tlak oleje

Příspěvekod NevimNic » úte 21. čer 2011, 14:20

Zdravím, občas (asi každý pátý start) se mi stává, že po zapnutí zapalování zůstane blikat oranžová kontrolka hladiny oleje a zhasne tak po těch 15 sekundách. V návodu se píše, ať zkontroluju hladinu oleje. Hladina oleje po výměně a najetí 3000 km sedí stále 3 mm pod horním okrajem rysky jak přibitá.
Nevíte, v čem může být problém ?
Díky
NevimNic
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 60
Registrován: čtv 7. říj 2010, 19:34
Bydliště: Boskovice
Vůz: 1.8i Break, 1998

Re: hlašeni display STOP a tlak oleje

Příspěvekod davados » úte 21. čer 2011, 16:48

Pravděpodobně v čidle někde na bloku motoru,když je na měrce v pořádku
Uživatelský avatar
davados
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 1661
Registrován: ned 10. úno 2008, 10:17
Bydliště: Kousek za Prahou 4
Vůz: Renault Vel Satis

Re: hlašeni display STOP a tlak oleje

Příspěvekod NevimNic » úte 21. čer 2011, 20:03

Díky, našel jsem ještě podobné téma:
viewtopic.php?p=71718
Tak to nebudu řešit, stejně čučím na měrku každou chvíli.
NevimNic
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 60
Registrován: čtv 7. říj 2010, 19:34
Bydliště: Boskovice
Vůz: 1.8i Break, 1998

Nízký tlak oleje

Příspěvekod RomyTM » sob 25. dub 2020, 21:19

Toto téma už je je u dieselu a elektrice. Vyřešené nebylo. V benzínové sekci toto téma nemáme. Srry :-)

Motor NFU 1.6i 16V. Když otočím klíčkem a před startováním vyčkám, nastane.

Varovné pípání, blikání nápisu STOP a na displeji nad rádiem hlášení INSUFFICIENT OIL PRESSURE.
Pokud někdo nastoupí a prostě nastartuje tak se tohoto hlášení/varování ani nedočká.
Po nastartování se kontrolka oleje v pořádku zhasne. (toto čidlo se ovšem rozpíná už při 0,5 bar)

Neorigo diagnostika zahlásila 3 problémy, které se týkaly (spínání přední sahary, spínání brzdových světel, plováku v nádrži)
Možná by si LEXIA kódy vyložila jinak.

Vyměnil jsem čidlo (na 0,5 bar) pod filtrem, vyměnil filtr+olej (po 14 000 km).
Proměření tlaků oleje v servisu tento týden neproběhlo v {nejsou lidi kvůli SARS-2 (ošetřovačky)} . Je sobota, uvidíme co se v pondělí naměří.

V místních tabulkách jsem našel, že tlak oleje při 4000 ot. by měl být 4 bary.
Pokud je při vyšších otáčkách nižší, hydroštely z toho asi radost nemají.

Moje tipy
1) porucha v regulátoru tlaku oleje u olejového čerpadla -- unavená pružinka (115721, 115713, 115718) u pístku (113313)
2) vadné těsnění na výstupu/vstupu oleje z bloku motoru, olej naplno neprochází přes filtr (nižší naměřený tlak před filtrem), nefiltrovaný se mísí s filtrovaným a míří společně nahoru do hlavy
3) problémy v elektrice

Záhadou je jak BSI zjistila, že byl tlak nízký a proč takovou chybu nezapíše do poruch.

Jedinými informacemi pro BSI o oleji je
a) čidlo tlaku, které říká že tlak v chodu je vyšší než 0,5 bar. Jak zjistí, že tam nejsou 4 bary?
b) čidlo množství oleje (není olej -> nemůže být tlak)

Nějaký čas na diagnózu mám. Meklef diesel používal 40 dní než zadřel motor.
RomyTM
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Příspěvky: 24
Registrován: pát 10. dub 2009, 14:18
Bydliště: Liberec
Vůz: Citroën Xsara II, 1.6i 16V, r.v. 2000

Re: hlašeni display STOP a tlak oleje

Příspěvekod baffy » ned 26. dub 2020, 14:28

1., Ak je to pred štartom ,tak predpokladám že tam tlak oleja nebude ,čiže nejaký blud. 2., ak by to blud nebol ,zrejme by to svietilo aj počas jazdy. Nebudeš mať čírou náhodou nižšie napätie na baterke po dlhšom státí,alebo sa to deje pred každým štartom? Niekedy totiž dokáže BSI nízke napätie poblázniť. Je to len moja úvaha a môžem sa mýliť.
EDIT: ešte ma napadol samotný snímač ,ale ten píšeš že si vymenil,ako je na tom drát zo snímača ,viem že to tam býva dosť často z....é od oleja,keďže by mal byť zabalený v takej kvázi sklenej vate ,kvôli prepáleniu izolácii ,je v poriadku?
Minulosť: Citroen sára 1.6 16V r.v.2001
Minulosť: Karol 407 2.0 HDI 100kW r.v.2008
Prítomnosť: Peugeot 508 Hybrid 4x4 2.0 HDI 120kW r.v.2015
Uživatelský avatar
baffy
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 5184
Registrován: sob 6. led 2007, 20:31
Bydliště: SR - Levice
Vůz: Peugeot 508 Hybrid 4x4 2.0HDi 06/2015

Re: hlášeni display STOP a tlak oleje

Příspěvekod RomyTM » pon 27. dub 2020, 9:10

Drát snímače - asi v pořádku díval jsem na něj kontrolka oleje před startem svítí a po startu zhasne. Dohledám na jaký pin BSI je napojen./
/edit/ Drát je v pořádku, navíc ten kontakt je rozpínací, takže když se konektor odpojí = kontrolka nesvítí -> mazání je OK

Proběhlo měření tlaku oleje. Teplota 90°C asi dodržena nebyla.
Na volnoběh cca 800ot - 5 bar. Při 3500ot - 7 bar.

Potřebuji pomoci vysvětlit co to znamená.
V tabulkách se uvádí, že tlak oleje při 4000 ot. by měl být 4 bary (pro motor NFU). Znamená to minimum nebo optimum?

7 bar je dost, ale pro motory XU (RFV 2.0i 16V) se uvádí 6,4 bar takže to zřejmě nejsou hodnoty, které by měly motoru (těsněním) škodit .

Začínám si myslet, že vše funguje správně.
Jen BSI před startem neví, že motor stojí a podle toho pošle hlášení.
RomyTM
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Příspěvky: 24
Registrován: pát 10. dub 2009, 14:18
Bydliště: Liberec
Vůz: Citroën Xsara II, 1.6i 16V, r.v. 2000

Re: hlašeni display STOP a tlak oleje

Příspěvekod petr_xs » úte 28. dub 2020, 11:55

Jaký olej tam máš ?
X II, 1.6 2003
petr_xs
Profesionál
Profesionál
 
Příspěvky: 472
Registrován: pon 29. kvě 2006, 7:46
Bydliště: oKutna Hora
Vůz: X II 1.6 2003

Re: hlašeni display STOP a tlak oleje

Příspěvekod RomyTM » úte 28. dub 2020, 12:29

Total Quartz 9000 (5W-40)
RomyTM
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Příspěvky: 24
Registrován: pát 10. dub 2009, 14:18
Bydliště: Liberec
Vůz: Citroën Xsara II, 1.6i 16V, r.v. 2000

Stop oil pressure low

Příspěvekod Jarda 52 » sob 13. čer 2020, 12:54

Prosím o radu tato hláška Stop oil pressure low se mi objeví po zasunutí klíče do spínačky ,když nastartuji zmizí před tím než auto bylo v servisu to nedělalo . Mechanik si s tím neví rady prý je to v pořádku . Děkuji všem za radu .
Jarda 52
Návštěvník
Návštěvník
 
Příspěvky: 4
Registrován: pát 23. srp 2019, 18:52
Vůz: Citroen Picasso Xsara 1.8 r.v 2000

Re: Stop oil pressure low

Příspěvekod betom » sob 13. čer 2020, 16:34

Zkus na pár minut odpojit akumulátor. Po připojení se načte program řídící jednotky. Snad by to mohlo pomoct. Budeš ale muset nastavit dojezd oken a pokud máš auto staršího data výroby, tak i kód rádia.
Uživatelský avatar
betom
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 1140
Registrován: sob 3. pro 2011, 10:42
Bydliště: Opava - Kateřinky
Vůz: Citroën Xsara Picasso, 1,6HDi s FAP, 80kW, r.v.2005

Re: Stop oil pressure low

Příspěvekod Jarda 52 » sob 13. čer 2020, 19:51

dík odpojil a vyzkoušel a pořád to vypisuje . Jenom když je v klidu když nastartuji vše je ok.
Jarda 52
Návštěvník
Návštěvník
 
Příspěvky: 4
Registrován: pát 23. srp 2019, 18:52
Vůz: Citroen Picasso Xsara 1.8 r.v 2000

Re: hlašeni display STOP a tlak oleje

Příspěvekod zlj » ned 14. čer 2020, 12:03

RJ motoru chybně načítá tlak oleje i když motor ještě neběží.Zkusit smazat na diagnostice a pak čidlo tlaku a nebo reset RJ motoru.Je to blbá závada někdy se ji nepodaří odstranit.Jedině vyměnit RJ,ale to je nesmysl.
Uživatelský avatar
zlj
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 392
Registrován: pát 25. pro 2009, 21:50
Bydliště: Pacovsko
Vůz: citroen xsara 1.4i benzín 2002 a C3 1.4HDI 2007

Re: hlašeni display STOP a tlak oleje

Příspěvekod Jarda 52 » ned 14. čer 2020, 19:20

A co to je to RJ . Děkuji za info
Jarda 52
Návštěvník
Návštěvník
 
Příspěvky: 4
Registrován: pát 23. srp 2019, 18:52
Vůz: Citroen Picasso Xsara 1.8 r.v 2000

Další

Zpět na Motor - benzín

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 14 návštevníků

cron