Stránka 1 z 1

remen na servocerpadle

PříspěvekNapsal: pon 6. čer 2011, 20:32
od miskod
caute,
Ako rozumne nahodim remen servocerpadla po vymene za repas? Nechcem poskodit remen alebo remenicu.
dik...

Re: remen na servocerpadle

PříspěvekNapsal: pon 6. čer 2011, 20:38
od driversk
Zdemontovať zpolujazcové koleso- zdemontovať plastové vnútro blatníka- povoliť napínaciu kladku- napnúť napínaciu kladku- zhodiť remenicu- vymeniť servočerpadlo...
Opačným spôsobom zložiť... ( bacha na prsty ) :shock:

Re: remen na servocerpadle

PříspěvekNapsal: stř 8. čer 2011, 8:09
od miskod
Tak uz viem ako som to mal robit...:-)
Co som si myslel ze je len vodiaca kladka, ktora je napevno, je naozaj napinacia. Je uchytena na takom kuse, co sa vsunie do drazky na bloku. Zo spodku je napinacia skrutka. No a nakoniec je este pod kolieskom kladky poistna skrutka na imbus alebo torx. Mne ale tu poistnu neslo povolit. Uz pri prvom ani nie silnom zabere sa mi pretocil torx. Kedze som ju nechcel odbrusovat, tak som to tam dal prasacky. Povolil servopumpu, trochu pootocil. Nasunul remenicu s remenom a zasrouboval pumpu. Ale bol to teda porod. Jednalo sa o 1.4i.

Re: remen na servocerpadle

PříspěvekNapsal: stř 8. čer 2011, 21:42
od Marek
Taky může být dole odpružená napínací kladka, je vidět když oddekluješ pravý podběh - vedle kladky je čtyřhraná díra. Dá se do ní dát čtyřhran z 3/8 goly a uvolnit napnutí řemene. Potřebný kroutící moment je značný, používal jsem páku asi 50cm a prodlužovák goly jsem měl podložený podpěrkou, abych měl jednu ruku volnou. Fotku mám, mohu jí zaslat.

Re: remen na servocerpadle

PříspěvekNapsal: pon 27. čer 2011, 10:58
od Plecháčová Milena
to Marek:můžež sem tu fotku dát?

Re: remen na servocerpadle

PříspěvekNapsal: ned 24. črc 2011, 20:55
od Marek
DSCN5352 640.jpg
DSCN5352 640.jpg (79.05 KiB) Zobrazeno 7155 krát

Re: remen na servocerpadle

PříspěvekNapsal: úte 10. čer 2014, 19:08
od Globus
Zdar, tak jsem zakoupil multiřemen. Snažil jsem se podle obrázků i rad zde na fóru avšak marně. Vše co nasadím zlomím. Dokonce jsem vybrousil voškrt od zbíječky, navařil matku 30mm a čtyřhran byl do vrtule, a to jsem měl páku cca 30cm. Takže se chci poptat, jak nato. Myslím, že moje Xsara X1 Break 1.8i 1999 má na multiřemenu napínací kladku se skrutnou pružinou, tedy napíná po celou dobu života řemenu i když se řemen natahuje stářím. Můj starý řemen začal pískat na studeném motoru, tedy příznak spíše na napínací kladku, která nenapíná? Je možné ji opravit? Nová stojí 3500.-kč. To je docela dost. Děkuji za pomoc a radu