Padá nafta

Moderátoři: Rope, baffy, viteon, Kleki, Cvrček

Re: Padá nafta

Příspěvekod robo27 » sob 14. črc 2012, 17:46

Tiež mi padala nafta - ale tak zvláštne, niekedy áno a niekedy nie. Podozrenie som mal na teleso filtru a spätný ventil ktorý je pri motore DW8 súčaštou telesa filtra - nevýhoda oproti staršiemu motoru XUD..... Kúpil som na vrakovisku celé teleso filtra + som vymenil všetky prepadové hoadičky medzi vstrekmi. Vyzerá že závada bola odstránená....
X1 1,9D rv 1998, 170000 km - vlastním od 96tkm (05/2009), myslím taká 100vka stočená, ....
X2 1,9D break rv 2001, 135000 km - nákup 05/2013 115tkm )

-------------
Ex: X1 1,9D rv 2000, 170000 km - vlastním od 138tkm (05/2008) - žiaľ v 12/2012 skončila po mnou nezavinenej havárií na vrakovisku(
robo27
Profesionál
Profesionál
 
Příspěvky: 363
Registrován: čtv 8. kvě 2008, 17:51
Bydliště: Kysucké Nové Mesto - Slovenská republika, Valašské Meziríči - Česká republika
Vůz: X1 1,9D DW8 rv 2000, X1 1,9D XUD rv 1998

Re: Padá nafta

Příspěvekod michal30 » úte 11. čer 2013, 20:13

Tiez mam ten isty problem s padanim nafty ze raz to urobi a raz nie (teda myslim ze to bude padanie nafty)Uz som to jednym casom skusil aj tak ze som natankoval do plna a startovalo to bez problemov ale dnes mi to urobilo a pritom mam plnu.Asi to budem musiet vyskusat s vymenou tej rucnej pumpy len neviem ako to urobit pretoze ta stara co je tam zabudovana je asi sucastou plastoveho obalu filtra alebo sa mylim?Treba to vymenit komplet alebo sa da vymenit len ta pumpa za ten balonik?Mam 1,9D r.v2000
michal30
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 48
Registrován: sob 23. bře 2013, 15:20
Bydliště: Liptovsky Hrádok
Vůz: citroen xsara break r.v 2000 1,9D

Re: Padá nafta

Příspěvekod pj » stř 12. čer 2013, 8:49

Pozn: udajne existuji zpetne ventily, ktere se daji strcit mezi trubky (k dilu kde je netesnost). Oprava tak vyjde na zlomek ceny (aspon v mem pripade kde byla spatna membrana v telese filtru). Toto mi rekl jiny mechanik po vymene celeho kose za novy (3500,-).
pj
Profesionál
Profesionál
 
Příspěvky: 349
Registrován: úte 20. čer 2006, 11:36
Bydliště: Brno
Vůz: XI HDI break, r.v.99; C4GP 2.0HDI BMP r.v.09

Re: Padá nafta

Příspěvekod michal30 » stř 12. čer 2013, 21:00

Ja som bol dnes s tym u mechanika chytil hadicku ktora isla od cerpadla do filtra odpojil ju a zapchal prstom tu koncovku na plastovom obale s filtra a zacal tahat s pumpou citil tam tlak a ked dal palec prec tak nafta odtial vyprskla a podla tochto mi povedal ze v tej pumpicke teda v spatnom ventile v nej nieje problem.Tak ja teda neviem ci to predsa len skusit prelozit na ten balonik alebo hladat chybu inde?
michal30
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 48
Registrován: sob 23. bře 2013, 15:20
Bydliště: Liptovsky Hrádok
Vůz: citroen xsara break r.v 2000 1,9D

Re: Padá nafta

Příspěvekod Holand19D » ned 25. srp 2013, 21:47

Tak jsem se po dlouhem rozhodovani rozhodl a něco zkusil ... jel jsem na vrakovistě u kadaně (Prunéřov) tam koupil plasovou nadobku na naftový filtr ....z přívodu hadice jsem dal černou hadici - pak balonek - černou hadici do filtru - z filtru černou hadici do řídící jednotky Lucas ..... hadici z predchozího filtru z pumpou ktera vedla okolo motoru a vracela se na T od svícky do hadice nadrze zpět jsem zlikvidoval a nechal tam jen tu hadici ze svíčky ...je to ted pod tlakem nastartování rešim spojka a plyn a pak celý den bez plynu ...filtr je nejspis stejnej u straršího modelu xsara break 99 ale je stejnej jako u peugeot 306 TD ...takže testuji a kaslu na predchozi pumpu jen me zarazi ze balonek je stale plnej a u predchozi pumpy s filtrem,,kde jsme již mel balonek jsem videl bublikny z Lucase jak šli do filtu a vrchem se vracely do nadrže...snad to už pomůže pak jedine výměna jednotky Lucas za BOSH :kec:

-- přidáno pon 26. srp 2013, 15:43 --

Je to stále stejné balonek je plnej , ve filtru nafta je a z Lucas se ztrácí nafta a je tam vzduch po natočení spojka plyn to naskočí a pak to chcípne balonkem to ani neumacknu a tocim tocim baterka dostava naprdel a pak to naskočí ..jeste rano zkusim 2x nažhavit ..jedná se jen o prvni natočení když to stojí dele jak 15-18hodin v rovině ....
Pokud by mi někdo dokazal poradit děkuju bud je problem ten Lucas nebo svíčky jinak už nevím :nasr? -happybot-
Holand19D
Návštěvník
Návštěvník
 
Příspěvky: 6
Registrován: čtv 3. led 2013, 15:11
Bydliště: Most
Vůz: Xsara II 1.9D 51kw Break ´01

Re: Padá nafta

Příspěvekod mio » úte 27. srp 2013, 16:30

Stačí menší netěsnost na čerpadle a už padá nafta.Pořádně zkontroluj všechny šrouby (duté) a hlavně dosedací podložky ,popř víčka čerpadla i gufera na hřídelkách .Musí těsnit nesmí být ani trošku vlhký.Stačí opravdu málo a je problém.
Uživatelský avatar
mio
Xsamarád
Xsamarád
 
Příspěvky: 1266
Registrován: pon 1. říj 2007, 19:30
Bydliště: Plzeň-sever
Vůz: Break 1,9 TD/C4 1.6 HDI

Re: Padá nafta

Příspěvekod Holand19D » úte 24. pro 2013, 12:48

Tak a vyřešil jsem to
Nová bateka
Seřízení ventilů, vačka, svíčky a vše presvorkováno :drie:
Výměna filtru za Peugeot 306 bez pumpičky
Nový balonek
a nepadá :D :jup:
foto
Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek
Holand19D
Návštěvník
Návštěvník
 
Příspěvky: 6
Registrován: čtv 3. led 2013, 15:11
Bydliště: Most
Vůz: Xsara II 1.9D 51kw Break ´01

Re: Padá nafta

Příspěvekod zozo » stř 5. lis 2014, 13:54

menil jsem prepadove hadicky na vstrikach a od te doby kdyz auto stoji jeden den tak je problem aby se nastartovala.myslim si ze mi pada nafta hadicky nejsou spuchrele a nafta nikde netece
zozo
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 109
Registrován: čtv 10. bře 2011, 20:06
Bydliště: PUVODEM KAMENICE NAD LIPOU TJ.NA VYSOCINE A JINAK UZ 5LET CESKE BUDEJOVICE
Vůz: citroen xsara 1,9td r.v.1998

Re: Padá nafta

Příspěvekod jmlcoch » stř 5. lis 2014, 13:59

zkontroloval jsi těsnost hadiček? pokud by tam byla nějaká netěsnost - o malinko větší hadička nebo "chlup" v jedné přepadce...vzduch by tam vlezl a nafta prostě steče dovnitř.
jmlcoch
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 1029
Registrován: pát 16. zář 2011, 12:02
Bydliště: Žarošicko
Vůz: xsara picasso 1,6 80kW 2010 a C4 1,4i 16V 65kW 2008

Re: Padá nafta

Příspěvekod zozo » stř 5. lis 2014, 14:08

dobre jeste jednou to prohlednu a dekuju
zozo
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 109
Registrován: čtv 10. bře 2011, 20:06
Bydliště: PUVODEM KAMENICE NAD LIPOU TJ.NA VYSOCINE A JINAK UZ 5LET CESKE BUDEJOVICE
Vůz: citroen xsara 1,9td r.v.1998

Re: Padá nafta

Příspěvekod Mison » čtv 17. pro 2015, 15:27

Tři měsíce jsem řešil padání nafty (špatné ranní starty),za tu dobu jsem vyměnil žhavící svíčky,naftový filtr,nechal zkontrolovat vstřiky,tlaky,přetěsnit čerpadlo,vyměnil přepadové hadičky, teď už i novou baterku a stále nic.......ráno načepovat pumpičkou naftu a nastartovat (manželka odmítala otevírat kapotu o:)) ještě jsem se chystall vyčistit nádrž a sítko sání a koupit novou nárdžku na palivový filtr s pumičkou a zpětným ventilem...poslední pokus jsem učinil,když jsem koupil zpětný palivový ventil 130kč a namontoval ho na ulici po práci s baterkou v hubě před kastlík s palivovým filtrem na hadičku vstupu nafty do pal. filtru....světe div se STARTUJE NEEEEEEEEEEEEEpadaaaaaaaaaa (tak vím,že mi padala nafta přes zpětný ventil v nádobce na pal. filtr) :driv:
Xsara1,9D Break
Mison
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 89
Registrován: ned 31. črc 2005, 20:26
Bydliště: Zlín
Vůz: Xsara Break 1,9D 1999

Re: Padá nafta

Příspěvekod koc_pet » úte 12. pro 2017, 16:05

Po delší době oživím toto téma. O víkendu jsem nemohl nastartovat motor (1,9D WJY). Dřív se mi při startování objevoval bílý kouř a nepravidelný chod motoru, pokud jsem nepřidal plyn, tak i půl minuty. Předpokládám, že se jedná o nespálenou naftu. Takže včera jsem se pustil do výměny žhavicích svíček. Zjistil jsem, že žhavicími svíčkami to není, všechny v pořádku. Nastaroval jsem po napumpování (ale než mě to napadlo, tak to fakt trvalo). Mám několik dotazů, pokud má někdo zkušenosti a podělí se, budu moc rád. Nejsem si totiž jistý, jestli je to jediná závada způsobující problémy se startem.

1) Když napumpuju, motor nechytne na brnk a chvilku jde nepravidelně, pokud nepřidám plyn, tak i půl minuty. Z výfuku jde bílý kouř. Přitom normálně žhaví a aku je v pohodě. Je možné, aby toto bylo způsobené zavdušněním palivové soustavy?

2) Když pumpuju manuální pumpou u pal. filtru, nejdou mi bubliny (po delším pumpování se objevila jedna, která měla tendenci cestovat spíš z čerpadla k pal. filtru).

3) Při pumpování man. pumpou u pal. filtru byla válcová stěna plunžru (nebo pístu?) mokrá od nafty. Je to v pořádku? Pokud to netěsní odsud, proč nešly vzduchové bubliny při pumpování do čerpadla?

4) Původní majitel dle jeho slov přetěsňoval čerpadlo sám už jedenkrát. Jaká je pravděpodobnost, že to chce udělat znovu? Nevšiml jsem si, že by někde kolem čerpadla prosakovala nafta. Ale taky na to čerpadlo nevidím ze všech stran.

Jinak když se rozjedu, auto pak už neblbne a táhne (silné slovo pro tak slabý motor) tak jak má. Na dálnici tachometrových 160 není problém. Takže čerpadlo asi nebude špatné že?
koc_pet
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Příspěvky: 13
Registrován: ned 24. zář 2017, 13:36
Bydliště: Břeclav
Vůz: ZX 1,9D r.v. 96, Xsara Break II, r.v. 12/2000

Předchozí

Zpět na Motor - diesel

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků