Stránka 2 z 8

PříspěvekNapsal: čtv 27. bře 2008, 8:05
od riggo
taky mala zkusenost. EGR jsem odpojil loni na podzim, kdyz jsem menil zhavici svicky, mel jsem to cele dole(sani a ten blazinec kolem), koukal jsem, jak to funguje. Kdyz rukou pridas plyn, je okem videt, jak se EGR temer okamzite otevira. Sel jsem cestou nejmensiho odporu a rozpojil el.konektor, co je v prostoru mezi posilovacem brzd a akumulatorem, je tam ukotvenej na takovym plastovym drzacku. Po rozpojeni prestal EGR okamzite fachat. A jen pro zajimavost, jak jsem mel dole ten plast.rozvod vzduchu nad vikem vacky. Kdyz jsem ho sundal, prisel mi nejakej tezkej. Verte nebo ne, vyklepal a vymlatil jsem z nej temer 1,5KG!!!! usazenych a pripecenych sazi smichanych s olejem! Neuveritelnej humus,co ten EGR zpusobuje. Samozrejme kdyz jsem kouknul do trubek sani k jednotlivym valcum, mely evidetne diky tomuhle bordelu zmensenou svetlost, rypnutim odhaduji tak 5-8mm narust kolem dokola po stenach. Az bude teplo a chut, urcite to shodim a cely vycistim, protoze odstavenim EGRu jsem nepozoroval vyznamnejsi zmenu na chovani motoru. Jeste pro ucelenost, jedna se o X1 98, motor 1,9D 50kW.

PříspěvekNapsal: čtv 27. bře 2008, 8:14
od MP
Mana->protoľe je docela problém ho demontovat , pokud tedy nemáą sundanou hlavu nebo sací potrubí , tak bych dovření zkouąel tak ľe do toho otvoru kterým jdou spaliny do sání vrazíą nějakou hadici , zatěsníą ( já tam navalil takovej gumovej kuľel s hadičkou ) to a zkusíą do toho fučet ... pokud bude nedovřenej , tak ti to přes něj půjde do výfuku ... pokud bude zavřenej , tak to nepřetlačíą ... nebo jak jsem na nějakým jiným fóru četl , ľe do toho otvoru někdo nalil benzin , a nechal to stát .. pokud se po pár hodinách hladina nezměnila , tak drľí , pokud by byl nedovřenej , tak to odteče ... ale já bych asi nelil benzín , ale něco jinýho , aby to nenateklo potrubím do katu a tam pak neshořelo ...
Taky jsem někde četl ľe někdo měl trochu hlubąí zvuk potom , ale to si myslím ľe by vliv mít nemělo .
Aspoň já nic takovýho nepozoruji ...
Teď jsem jel Xsaru projet do práce ( 60 km ) a mám takovej pocit ľe jde lépe z nízkejch otáček ... od toho 1000 rpm do těch při kterejch se projeví turbo je to lepąí ...
Tu hadičku co vede od ventilu EGR jsem ucpal ąroubkem M5 , takľe pak ji uľ nikam nenasadíą ...

PříspěvekNapsal: čtv 27. bře 2008, 9:55
od mio
Mana píše:Chci se zeptat jak poznam ze EGR ventil nefunguje tak jak ma??
®e ti auto při jízdě nijak neąkube,necítíą ľádné ąkubnutí při změně polohy plynu, nehulí při akceleraci ,pak je vąe ok.Mam na mysli jenom D bez turba.

PříspěvekNapsal: čtv 27. bře 2008, 10:20
od berry
mel bych dotaz ten EGR ventil je na vsech dieslech?

PříspěvekNapsal: čtv 27. bře 2008, 10:27
od Mana
mio píše:
Mana píše:Chci se zeptat jak poznam ze EGR ventil nefunguje tak jak ma??
®e ti auto při jízdě nijak neąkube,necítíą ľádné ąkubnutí při změně polohy plynu, nehulí při akceleraci ,pak je vąe ok.Mam na mysli jenom D bez turba.


Mam 1.9D 51 kw, kde mam tu podtlakovou hadicku odpojit popr. odpojit?
Schema z prvniho prispevku moc na D moc nepasuje, je tam dost odlisnosti.

PříspěvekNapsal: čtv 27. bře 2008, 10:30
od mio
berry píše:mel bych dotaz ten EGR ventil je na vsech dieslech?
Určitě.Musí se to montovat kvůli sníľení emisí.Akorat starąí diesely to nemaj asi pod rok 1986.Mam na mysli motory PSA.

PříspěvekNapsal: čtv 27. bře 2008, 10:32
od mio
Mana píše:
mio píše:
Mana píše:Chci se zeptat jak poznam ze EGR ventil nefunguje tak jak ma??
®e ti auto při jízdě nijak neąkube,necítíą ľádné ąkubnutí při změně polohy plynu, nehulí při akceleraci ,pak je vąe ok.Mam na mysli jenom D bez turba.


Mam 1.9D 51 kw, kde mam tu podtlakovou hadicku odpojit popr. odpojit?
Schema z prvniho prispevku moc na D moc nepasuje, je tam dost odlisnosti.
To schéma je z 1.9 TD.Na tvém dieselu vytahni hadičku z té klapky (EGR)co je na sání a zacpi ji ąroubkem.

PříspěvekNapsal: čtv 27. bře 2008, 10:46
od Mana
mio píše:
Mana píše:
mio píše:
Mana píše:Chci se zeptat jak poznam ze EGR ventil nefunguje tak jak ma??
®e ti auto při jízdě nijak neąkube,necítíą ľádné ąkubnutí při změně polohy plynu, nehulí při akceleraci ,pak je vąe ok.Mam na mysli jenom D bez turba.


Mam 1.9D 51 kw, kde mam tu podtlakovou hadicku odpojit popr. odpojit?
Schema z prvniho prispevku moc na D moc nepasuje, je tam dost odlisnosti.
To schéma je z 1.9 TD.Na tvém dieselu vytahni hadičku z té klapky (EGR)co je na sání a zacpi ji ąroubkem.


Sorry jsem v tomhle uplnej amater takze porad nevim o kterou hadicku jde. Je na tom schematu?? Jinak jestli jsem na to dobre u sveho auta koukal takjde jedna hadicka ze 7 primo do toho co je na schematu uplne napravo a konci tam hadicka c 4. Akorat tam nemam mezistupen tu kostku a na konci je jakoby rozdvojka a z te vede jeste jedna hadicka do posilovace brzd. Mam to rozpojit u te rozdvojky?

PříspěvekNapsal: čtv 27. bře 2008, 10:47
od berry
takze na cliu r.v 91 asi bude vim ze rencek sem nepatri tak se omlouvam.tohle je muj 1 naftak takze nemam zadne skusenosti

PříspěvekNapsal: čtv 27. bře 2008, 10:53
od mio
Mana píše:
mio píše:
Mana píše:
mio píše:
Mana píše:Chci se zeptat jak poznam ze EGR ventil nefunguje tak jak ma??
®e ti auto při jízdě nijak neąkube,necítíą ľádné ąkubnutí při změně polohy plynu, nehulí při akceleraci ,pak je vąe ok.Mam na mysli jenom D bez turba.


Mam 1.9D 51 kw, kde mam tu podtlakovou hadicku odpojit popr. odpojit?
Schema z prvniho prispevku moc na D moc nepasuje, je tam dost odlisnosti.
To schéma je z 1.9 TD.Na tvém dieselu vytahni hadičku z té klapky (EGR)co je na sání a zacpi ji ąroubkem.


Sorry jsem v tomhle uplnej amater takze porad nevim o kterou hadicku jde. Je na tom schematu?? Jinak jestli jsem na to dobre u sveho auta koukal takjde jedna hadicka ze 7 primo do toho co je na schematu uplne napravo a konci tam hadicka c 4. Akorat tam nemam mezistupen tu kostku a na konci je jakoby rozdvojka a z te vede jeste jedna hadicka do posilovace brzd. Mam to rozpojit u te rozdvojky?
Vytahni to z té 7(EGR) tu hadičku 4 a naąroubuj do ni ąroubek,je to nejjednoduąí.

PříspěvekNapsal: čtv 27. bře 2008, 11:11
od Mana
mio píše:
Mana píše:
mio píše:
Mana píše:
mio píše:
Mana píše:Chci se zeptat jak poznam ze EGR ventil nefunguje tak jak ma??
®e ti auto při jízdě nijak neąkube,necítíą ľádné ąkubnutí při změně polohy plynu, nehulí při akceleraci ,pak je vąe ok.Mam na mysli jenom D bez turba.


Mam 1.9D 51 kw, kde mam tu podtlakovou hadicku odpojit popr. odpojit?
Schema z prvniho prispevku moc na D moc nepasuje, je tam dost odlisnosti.
To schéma je z 1.9 TD.Na tvém dieselu vytahni hadičku z té klapky (EGR)co je na sání a zacpi ji ąroubkem.


Sorry jsem v tomhle uplnej amater takze porad nevim o kterou hadicku jde. Je na tom schematu?? Jinak jestli jsem na to dobre u sveho auta koukal takjde jedna hadicka ze 7 primo do toho co je na schematu uplne napravo a konci tam hadicka c 4. Akorat tam nemam mezistupen tu kostku a na konci je jakoby rozdvojka a z te vede jeste jedna hadicka do posilovace brzd. Mam to rozpojit u te rozdvojky?
Vytahni to z té 7(EGR) tu hadičku 4 a naąroubuj do ni ąroubek,je to nejjednoduąí.


ok diky jdu na to :lol:

PříspěvekNapsal: čtv 27. bře 2008, 11:57
od Mana
Tak doufam ze hotovo. Akorat se mi fakt zda ze to ma hlubsi zvuk. Jo a jeste pod tim kde jsem tu hadicku odpojil je nejaky konektor. Na co je? Co s nim. Nechal jsem ho zapojeny.

PříspěvekNapsal: čtv 27. bře 2008, 13:59
od MP
Vypadá ľe jsi to udělal dobře ...
Ten konektor tam nech , jak psal někdo na první stránce vlákna , je to na to ľe to otevírání ventilu EGR je funkční aľ u teplého motoru , takľe to je má souvislost s tím ľe ta kostka ten podtlak "pustí" do EGR aľ u zahřátýho motoru .

PříspěvekNapsal: čtv 27. bře 2008, 14:09
od Mana
MP píše:Vypadá ľe jsi to udělal dobře ...
Ten konektor tam nech , jak psal někdo na první stránce vlákna , je to na to ľe to otevírání ventilu EGR je funkční aľ u teplého motoru , takľe to je má souvislost s tím ľe ta kostka ten podtlak "pustí" do EGR aľ u zahřátýho motoru .

Tak to sem rad :D Doufam ze to vyresi tu obcasnou cukaturu.

PříspěvekNapsal: čtv 27. bře 2008, 19:12
od MP
U 1,9 D to je asi takto :
Obrázek