Stránka 2 z 5

Re: Mrznutie nafty

PříspěvekNapsal: úte 28. pro 2010, 19:27
od mio
Takže opět problém, jedu si to z hor (-8 stupňů) předjíždím a motor najednou nejde výše než 3000 ot. nehulí a nejede , prostě tři tisíce a škube jako kdyby byl bez nafty.Logicky mě napadlo zamrzla nafta a přicpala sací hadičku v nádrži.Sací koš jsem druhý den demontoval a opět byl v něm humus podobající se blátu a želatině .Totálně zanesený hrubý filtr, obalený jakousi blánou z humusu.Nafta zamrzlá nebyla, jen nastal asi další problém mám bublinky v sací hadičce před čerpadlem a to hodně. Asi bude nutností koupit kompletní novou trubičku od nádrže k balonku , zřejmě to nevydržela , je v ní určitě dírka a přisává :mrgreen: :mrgreen: .Demontoval jsem pro jistotu i naftový filtr u motoru a u těsnění filtru byl nános humusu barvy rzi , šla jen stěží odstranit.Při představě že se to dostane do čerpadla mě popadl vztek , kdybych měl vedle sebe dodavatele zaručeně kvalitní nafty bych mu nakopal prd........Potom mají vydržet comonn raily když je u nás krmíme takovou srajdou :mrgreen: .

Re: Mrznutie nafty

PříspěvekNapsal: pát 31. pro 2010, 11:52
od SilverGhost
S benzínem bych neexperimentoval, už tak je ta dnešní nafta málo mastná a zředit to benzinem není dobré. Můj nesmrtelný motor to sežere, ale HDička by to nemusely snášet až tak dobře.
Já jezdím na naftu od OMV nebo Verva Diesel a nemám nejmenší problém. Aditiva nepoužívám, filtr jsem neměnil ani nepamatuju a vždy ráno motor naskočí. Je pravda, že ne vždy napoprvé, ale jen jednou jsem ho startoval třikrát (stálo vymrzlé čtyři dni bez hnutí přes vánoční svátky). Jinak většinou napoprvé nebo napodruhé. Za jízdy nezamrzá nafta nikdy a to že tady ráno bývá k mínus patnácti.
PS: Dávat aditiva do již aditivované nafty nebo dávat tam větší množství, než je doporučeno může být dost často kontraproduktivní.

Re: Mrznutie nafty

PříspěvekNapsal: pon 3. led 2011, 14:51
od pj
pred vanocemi 2009 jsem na Ramzove nastartovat - podezreni na zamrzlou naftu (OMV). Odtah do servisu a po 30 min se to v grazi nastartovali.
Nasledne jsme nechal vymenit vsechny zhavice, na jare koupil novou baterii a ted pred Silvestrem v Krkonosich natankoval Verva diesel (tuhnuti pry pri -25°C) a jeste pridal trojnasobne mnozstvi zimniho VIFu.
No stejne jsem 31.12 po 10 hod nemohl nastartovat (bylo kolem -7/-10).
Zhaveni svitilo aspon 5s ale stejne to vypadalo jako by mel snahu chytat vzdy jen jeden valec (stejne jak v r 2009 pred vymenou zhavicu).
Clovek by rekl zamrzla nafta, ale jak jsem si nasleden overil tak ta tekla a zamrzla nebyla - vyskemral jsem pripojeni na 220V a sel zahrivat.
Nastartoval jsem to az se foukl teply vzduch z horkovzdusne pistole do sani.

Kdybych tam nelil ten VIF a nerozpojil hadice tak bych to opet svadel na zamrzlou naftu jak v predchozim roce.
Tak ze by opet spatne zhavice? Rekl bych ze ne ale muze toto zpusobit vaha vzduchu? Auto hur tahne v kopcich.
Auto jinac chyta na tuk a i nasledujici den brzo rano chytlo bez problemu.

Re: Mrznutie nafty

PříspěvekNapsal: pon 3. led 2011, 14:58
od vena garážmistr
Člověče,to by mě nenapadlo že by váha měla vliv i na studené starty.Ale je to možné podle mě je to zařízení se kterým se člověk strašně vyvzteká.

Re: Mrznutie nafty

PříspěvekNapsal: pon 3. led 2011, 15:21
od jandy
tankuju taky vervu a nemám problém, zatím můj rekord je v -20 °C. Když startuji v takové zimě tak si motor akorat trošku "zahoupe" a to max po dobu 2s. Na žhaviče jsem nešáh co jsem auto koupil a o je už 2,5 roku. A jak jsou tam dlouho nemám tušení.

Re: Mrznutie nafty

PříspěvekNapsal: pon 3. led 2011, 22:10
od SilverGhost
PJ: Zkus až vyjedeš nádrž, natankovat Vervu a nenalít do ní nic navíc. A zkontroluj si palivový filtr. Pak můžeš hledat dál.

Re: Mrznutie nafty

PříspěvekNapsal: úte 4. led 2011, 9:03
od pj
nadrz jsme vyjel. V nedeli natankoval celou u OMV aniz bych tam neco lil a dnes mi to udelalo zas, Ale chytlo to nakonec samo bez rozehrevu.
Palivovy filtr ma najeto asi 3tis km.
BTW: V listoapdu mi menili cely palivovy kos i s filtrem, protoze mi padala 2 roky nafta (spatny zpetny ventil v tom kosi).
Dam to do servisu a uvidim.

Re: Mrznutie nafty

PříspěvekNapsal: úte 4. led 2011, 9:31
od Hrnča
Jestli se ti jednou ucpal filtr parafínama, už nikdy nebude průchozí. A to může mít najeto jen 500km. Koukni ještě na něj...

Re: Mrznutie nafty

PříspěvekNapsal: úte 4. led 2011, 18:52
od Marek
V nějakém časopise psali, že není dobré tankovat naftu ve městě před cestou na hory. Horské pumpy prý mívají naftu mrazu odolnější, ovšem je dražší.

Re: Mrznutie nafty

PříspěvekNapsal: stř 5. led 2011, 10:40
od vena garážmistr
To sice psali, taky jsem to četl ale nejjednodušší je po příjezdu na hory dotankovat do plné neboť čím víc je v nádrži materiálu tím hůř bude promrzat.

Re: Mrznutie nafty

PříspěvekNapsal: čtv 6. led 2011, 14:24
od Kleki
Ono si myslím , že ani nejde o to premrznutie tej nafty , ale v prázdnej nádrži je viac vzduchu a potom sa zo vzduchu kondenzuje voda a tá zamŕza. Kolega z práce mal problém s Vectrou, asi 4 hodiny stál vo vykurovanej garáži , kde bolo 15°C , mal v nádrži asi len 10l nafty a do ďalšieho rána bolo -10°C a auto nenaštartoval nikde mu v palivovom vedení musel zamrznúť kondenzát. Museli sme to dať do teplej garáži a potom sme to naštartovali. Hneď som mu doporučil aby to šiel dotankovať do plnej nádrže a samozrejme pridal aditívum. To aditívumm naviaže čiastočky vody na seba , rozmieša sa to v nafte a nedojde k oddeleniu od nafty a zamrznutiu samostatnej vody.

Re: Mrznutie nafty

PříspěvekNapsal: pát 7. led 2011, 0:20
od vena garážmistr
Jasně to je druhá věc že se neorosí nádrž zevnitř,taky aby se co možná nejvíce zamezilo možnosti orosení nádrže tak chytré hlavy radí tankovat do plné a ne cmrndat tam 10-15 litrů třikrát za tejden.

Re: Mrznutie nafty

PříspěvekNapsal: pát 7. led 2011, 13:56
od pj
to kleki: bylo mi divne proc cerpat do plne, kdyz to podle mne musi primarne promrznout nekde v potrubi daleko od nadrze a na to az tak kolik je v nadrzi nafty nezalezi...

Re: Mrznutie nafty

PříspěvekNapsal: pát 7. led 2011, 17:41
od Rope
Nafta cirkuluje, přepadem se vrací zpět, pokud ujede pár kiometrů , tak se to promísí. Nějaký smysl to má.

Re: Mrznutie nafty

PříspěvekNapsal: pát 21. led 2011, 14:40
od BennyRay
Letos taky spatna zkusenost s Shell diesel :/
Loni i předloni jsem tankoval u Shell a startoval v -15°C skoro na brnknuti, tuto zimu bych to bez nové baterie uz vubec nedal,
a kdyz jsem v peknym mrazu tlacil naftu pumpickou k cerpadlu, skoro jsem ho ulomil, vubec netekla :/
Zkusím Benzinu, tu mame v Trebici taky.