Zaslepení EGR ventilu u 1,9TD

Moderátoři: Rope, baffy, viteon, Kleki, Cvrček

Příspěvekod Mana » čtv 27. bře 2008, 23:46

Schema 1.9 DW8:
Přílohy
s175685a.jpg
s175685a.jpg (65.25 KiB) Zobrazeno 10483 krát
1.9 D spolehlivý a nenáročný pracant
Mana
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Příspěvky: 20
Registrován: úte 8. led 2008, 15:13
Bydliště: Kladno

Příspěvekod jimmivonstarsi » pát 4. dub 2008, 12:08

Ja bych se chtel jen zeptat, proc tedy nestaci odpojit jen ten el. konektor na te kostce ktera pousti podtlak? Pokud se stejne EGR otvira az pri teplem motoru, tak neni duvod zaslepovat hadicku, ale staci jen odpojit ten konektor a ventil uz se neotevre, kdyz to tam nepusti ten podtlak. Je to tak???
jimmivonstarsi
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 98
Registrován: sob 29. zář 2007, 15:04
Bydliště: Brno
Vůz: Citroën Xsara 1,9TD, r.v. 1999, barva: rouge lucifer

Příspěvekod MP » pát 4. dub 2008, 12:24

No asi máą pravdu , ale kdyľ jsem to dělal , tak jsem si vůbec nevąiml ľe do té kostky vede konektor ... protoľe jsem nevěděl ľe to je závislé na teplotě motoru ... to byli mé znalosti této problematiky jeątě v plenkách ... takľe jsem odpojil hadiąku od podtlaku . Myslím ľe na pracnost to vyjde stejně .

.... a jeątě poznatek z odstranění EGR ventilu na motorce - po vyjetí 4 plnejch nádrľí můľu konstatovat ľe doąlo ke sníľení spotřeby o 0,3 - 0,4 litrů na 100 km .
U Xsary jsem spotřebu nepočítal ... zatím .
K důstojnému stáří patří bohaté vzpomínky, pár vrásek a možná že i jizev - dobrodruzi zkrátka nikdy nevedou nudné životy.
Dobrodružství, který není nebezpečný, není dobrodružství.
Život je jedna dlouhá posloupnost více či méně rizikovejch momentů.
Uživatelský avatar
MP
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 4375
Registrován: pon 16. led 2006, 14:45
Bydliště: TŘEBÍČ -> Vysočina - drsnej kraj , tak to jsme my.
Vůz: Peugeot 807 2.0 HDi - 2011+ Peugeot 807 2.0 HDi - 2012

Příspěvekod jimmivonstarsi » sob 5. dub 2008, 9:02

Tak ted se v tom hrabu, a zjistil jsem, ze ten ventil do ktereho vede konektor je ovladan snimacem/spinacem z cerpadla.
Mam cerpadlo Lucas a tam je nahore spinac, ktery se spina, kdyz pridas plyn. Pokud bezi motor na volnobeh, tak je na ventilu 12V, tim padem je otevrenej. Pokud ten spinac sepnes, tak rozepnes ventil na ten podtlak!!!
Takze to EGR funguje jen na volnobeh a pokud a tak za pulkou plynu se vypina. Otazkou je, jestli je primo ten EGR na vyfuku normalne bez podtlaku pruchozi nebo ne. Vite co myslim?
jimmivonstarsi
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 98
Registrován: sob 29. zář 2007, 15:04
Bydliště: Brno
Vůz: Citroën Xsara 1,9TD, r.v. 1999, barva: rouge lucifer

Příspěvekod jimmivonstarsi » sob 5. dub 2008, 14:37

Jak je to s tím ventilem? Bez podtlaku je otevřený, nebo zavřený?
jimmivonstarsi
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 98
Registrován: sob 29. zář 2007, 15:04
Bydliště: Brno
Vůz: Citroën Xsara 1,9TD, r.v. 1999, barva: rouge lucifer

Příspěvekod mio » sob 5. dub 2008, 17:30

jimmivonstarsi píše:Tak ted se v tom hrabu, a zjistil jsem, ze ten ventil do ktereho vede konektor je ovladan snimacem/spinacem z cerpadla.
Mam cerpadlo Lucas a tam je nahore spinac, ktery se spina, kdyz pridas plyn. Pokud bezi motor na volnobeh, tak je na ventilu 12V, tim padem je otevrenej. Pokud ten spinac sepnes, tak rozepnes ventil na ten podtlak!!!
Takze to EGR funguje jen na volnobeh a pokud a tak za pulkou plynu se vypina. Otazkou je, jestli je primo ten EGR na vyfuku normalne bez podtlaku pruchozi nebo ne. Vite co myslim?
Na 1,9 D mam čerpadlo bosch a na čerpadle ľádný spínač neni.(mimo ventilu na naftu) Ale kabely vedou do krabičky,zřejmě nějaká řídicí jednotka.
Uživatelský avatar
mio
Xsamarád
Xsamarád
 
Příspěvky: 1267
Registrován: pon 1. říj 2007, 19:30
Bydliště: Plzeň-sever
Vůz: Break 1,9 TD/C4 1.6 HDI

Příspěvekod jimmivonstarsi » pon 7. dub 2008, 5:55

Ja myslim, ze normalni D snimac mit nebude. Ten snimac spina az od pul plynu a vice. Z toho usuzuju, ze jakmile zacne tlacit Turbo, tak to EGR odstavi, aby to netlacilo do vyfuku. Jenze D turbo nema, proto snimac nepotrebuje, protoze dela podtlak porad. To je ten duvod, proc si myslim, ze je tan psinac na cerpadle Lucas nahore.
jimmivonstarsi
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 98
Registrován: sob 29. zář 2007, 15:04
Bydliště: Brno
Vůz: Citroën Xsara 1,9TD, r.v. 1999, barva: rouge lucifer

egr ventil

Příspěvekod ivanko » stř 9. dub 2008, 15:09

mam tiez lucasa a po zatleceni toho spinaca sa my vypla klimatizacia takze z egr to asi nebude mat nic spolocne.anik snimac teploty pre egr ventil je za filtrom paliva
kraska 1,9 TD break 66kw 90 nadrzanych koni
ivanko
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Příspěvky: 11
Registrován: stř 25. črc 2007, 17:08
Bydliště: Trencin -Slovensko
Vůz: xsara break 1.9TD 1999

Re: egr ventil

Příspěvekod Prochy01 » čtv 10. dub 2008, 19:03

ivanko píše:mam tiez lucasa a po zatleceni toho spinaca sa my vypla klimatizacia takze z egr to asi nebude mat nic spolocne.anik snimac teploty pre egr ventil je za filtrom paliva


sice nejsem zadnej mechanik, ale vim (nebo spíąe jsem přesvědčen), ze pokud zapnes klimu a mas dostatecny tlak v klima soustave, tak ti bezi stale... bez ohledu na otačky motoru... Zkousel jsem to a me se klima nevypina :-/
Uživatelský avatar
Prochy01
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 132
Registrován: pát 24. lis 2006, 8:50
Bydliště: Srakonice/Praha

Příspěvekod jimmivonstarsi » čtv 10. dub 2008, 20:10

Chlapi, s tou klimou je to haluz!!! Ta zapina i vypina podle toho, jak je nachlazeny vyparnik! Ten spinac na cerpadle LUCAS je skutecne na spinani EGR ventilu! Takze pokud chcete vyradit EGR, staci jen odpojit kabel na egr ventilu podtlaku
jimmivonstarsi
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 98
Registrován: sob 29. zář 2007, 15:04
Bydliště: Brno
Vůz: Citroën Xsara 1,9TD, r.v. 1999, barva: rouge lucifer

Re: egr ventil

Příspěvekod ivanko » pát 11. dub 2008, 17:37

Prochy01 píše:
ivanko píše:mam tiez lucasa a po zatleceni toho spinaca sa my vypla klimatizacia takze z egr to asi nebude mat nic spolocne.anik snimac teploty pre egr ventil je za filtrom paliva


sice nejsem zadnej mechanik, ale vim (nebo spíąe jsem přesvědčen), ze pokud zapnes klimu a mas dostatecny tlak v klima soustave, tak ti bezi stale... bez ohledu na otačky motoru... Zkousel jsem to a me se klima nevypina :-/

vazne ked pustim klimu a zatlacim ten spinac na lucase tak my vypne klimu aj z ventilatormy
kraska 1,9 TD break 66kw 90 nadrzanych koni
ivanko
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Příspěvky: 11
Registrován: stř 25. črc 2007, 17:08
Bydliště: Trencin -Slovensko
Vůz: xsara break 1.9TD 1999

Příspěvekod jimmivonstarsi » pon 14. dub 2008, 14:29

Me to odpojuje jen ten ventil. Klima beyi neyavisle...
Ale co jinak? Co vy ostatni? Zkouseli jste to nekdo odpojit? Ja jsem ho odpojil ale zadny narust vykonu jsem nepocitil. Akorat mozna malinko klesla spotreba. Tak jsem zvedav, jak se to projevi po vic kilometrech.
jimmivonstarsi
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 98
Registrován: sob 29. zář 2007, 15:04
Bydliště: Brno
Vůz: Citroën Xsara 1,9TD, r.v. 1999, barva: rouge lucifer

Příspěvekod MP » pon 14. dub 2008, 19:00

Tak jeątě jednou ... já jsem neodpojil ten konektor , ale tu hadičku co vede k EGR , takľe EGR je pořád v zavřené poloze . Nárust výkonu tam nebude , ale jde to líp do otáček ... z volnoběľnejch do otáček v kterých se projeví turbo . Spotřebu zatím nemůľu posoudit po "vyjetí" jedné nádrľe .... ( za 5,7 l na 100 ) ... tak dvě tři nádrľe a budu dělat závěry .
K důstojnému stáří patří bohaté vzpomínky, pár vrásek a možná že i jizev - dobrodruzi zkrátka nikdy nevedou nudné životy.
Dobrodružství, který není nebezpečný, není dobrodružství.
Život je jedna dlouhá posloupnost více či méně rizikovejch momentů.
Uživatelský avatar
MP
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 4375
Registrován: pon 16. led 2006, 14:45
Bydliště: TŘEBÍČ -> Vysočina - drsnej kraj , tak to jsme my.
Vůz: Peugeot 807 2.0 HDi - 2011+ Peugeot 807 2.0 HDi - 2012

odpojenie

Příspěvekod Shingi » pát 18. dub 2008, 8:10

Zdravím. Ja som odpojil konektor na tej kocke z ktorej ide hadička do EGR ventilu. Zatiaµ neviem posúdi» zmenu pretoľe je to čerstvé a nestihol som vyjazdi» ani jednu nádrľ. Auto ide v poriadku a mam taký subjektívny pocit, ľe ide lepąie do otáčok. Uvidíme za mesiac dva ako to bude facha» a potom vyvodím závery. Zatiaµ sa majte. 8)
Xsara I, 1.9TD break, ´98
Shingi
Profesionál
Profesionál
 
Příspěvky: 220
Registrován: čtv 13. zář 2007, 13:40
Bydliště: Banská Bystrica, Slovensko
Vůz: Xsara TD Break I, 1905, diesel, 1998

Příspěvekod MP » pát 18. dub 2008, 9:57

Ten pocit ľe to jde líp do otáček mám taky , takľe na tom asi určitě něco bude ... no a ta spotřeba , uvidíme časem ... zatím dvě nádrľe vyjeté a se spotřebou 5,7 a 5,5 ....
K důstojnému stáří patří bohaté vzpomínky, pár vrásek a možná že i jizev - dobrodruzi zkrátka nikdy nevedou nudné životy.
Dobrodružství, který není nebezpečný, není dobrodružství.
Život je jedna dlouhá posloupnost více či méně rizikovejch momentů.
Uživatelský avatar
MP
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 4375
Registrován: pon 16. led 2006, 14:45
Bydliště: TŘEBÍČ -> Vysočina - drsnej kraj , tak to jsme my.
Vůz: Peugeot 807 2.0 HDi - 2011+ Peugeot 807 2.0 HDi - 2012

PředchozíDalší

Zpět na Motor - diesel

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 14 návštevníků

cron