kolísání otáček HDI

Moderátoři: Rope, baffy, viteon, Kleki, Cvrček

Re: kolísání otáček Picasso HDI

Příspěvekod MichalPeterka » pon 11. črc 2011, 18:46

Ahoj, mám nejspíš podobný problém s mojí Xsarou, je to tedy 2,0HDi 80KW. Když běží motor na volnoběh tak po čase začnou lítat otáčky a má snahu i trochu zhasínat motor. Když jedu do práce tak v průběhu jízdy začne zukat motor, jako by neměl naftu a když vyšlápnu spojku na křižovatce tak motor hned zhasne. Stačí nastartovat a může se jet dál. Po nějaké době to začne znovu a někdy taky ne. O víkendu jsem vyndal čerpadlo z nádrže a sitko bylo úplně zanesené, tak jsem to vyčistil a myslel že to bude dobré a ono nic. Jestli jste se někdo setkal s takovým problémem nebo něčím podobným poraďte prosím. Jinak moc děkuji za rady a pomoc
MichalPeterka
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 41
Registrován: pát 6. lis 2009, 21:16
Bydliště: Svitavy
Vůz: Citroen Xsara II 2,0HDI 80KW r.v.2002

Kolisanie otacok

Příspěvekod mito111 » sob 21. črc 2012, 20:24

Dobry den, chcel by som sa poradit ci nevie mi niekto poradit co je vo veci,pretoze ked nastartujem tak rucicka otackomera drzi stale rovnako, ale dnes napriklad som isiel z A do B pol hodinu,cize motor sa zohrial a vsetko, tak v bode B neboli ziadne problemy, ale ked som isiel spet z B do bodu A po tej istej ceste, pri takom istom style jazdy, tak po zastaveni mi otacky same zacali kolisat medzi 700-1000 , po chvilke to ustalo, a potom zase, ale pocas jazdy ked som mal v neutrali tak otacky nekolisali,len potom ked som ostal stat s nastartovanym motorom.
Pred mesiacom som cistil vahu vzduchu, a teraz neviem ci to moze byt nou,alebo nieco ine je vo veci.
Dakujem za odpovede
mito111
Návštěvník
Návštěvník
 
Příspěvky: 8
Registrován: sob 11. čer 2011, 12:29
Bydliště: Slovensko, Spišská Nová Ves
Vůz: Xsara Break , Diesel , 2001 , 2.0 HDi 66kW

Re: kolísání otáček HDI

Příspěvekod tino » pon 23. črc 2012, 8:46

ahojte, po výmene rozvodou mám problém s otáčkami na voľnobehu. Ak auto stojí , sú tesne pod 1000, za jazdy je to nad 1000. Lenže robí to len niekedy, a vetšinou cez víkend ako na truc, a keď prídem do citrónu tak otáčky sú OK, diagnostika neukáže nič, všetko OK, okrem trvalej chyby čidla teploty vzduchu vo váhe vzduch. Ale to už je 6 rokov. Teraz som robil rozvody a začalo to niekedy blbnÚť voľnobeh. Podotýkam že otáčky nekolísajú. Len sú vysoké. Práve dnes som chcel ísť do citrónu , ráno keď som šiel do práce, to robilo tiež, ale keď som už chcel ísť , naštartujem a otáčky sú ok, cca 850.Tak som ani nešiel. A niekedy pri voľnobehu je aj 1200 ot. A keď pri vyradenej rýchlosti vytočím motor a pustím , otáčky klesajú veľmi pomaly.
Tiež som pred mesiacom musel vymeniť palivové čerpadlo v nádrži.
A občas sa mi rozsvecuje kontrolka vody v nádrži ale pochybujem že tam voda je. Rozsvieti sa , o 45 min zhasne, potom sa znovu rozsvieti.
Do výmeny rozvodov to tiež nikdy nerobilo.

xsara 2, 2,0 HDI 66 KW, rok 2001, 140 tis km
XSARA 2,0 HDI 66 KW, r.2001
tino
Profesionál
Profesionál
 
Příspěvky: 204
Registrován: pon 20. úno 2006, 10:25
Bydliště: Poprad
Vůz: xsara II 2001 , 2,0 HDI 66 KW

Re: kolísání otáček HDI

Příspěvekod tino » stř 25. črc 2012, 8:02

a ešte to robí že niekedy pomaly klesajú otáčky. vytočím motor napr na 3000 ot, pustím plyn , ale otáčky klesajú pomaly
XSARA 2,0 HDI 66 KW, r.2001
tino
Profesionál
Profesionál
 
Příspěvky: 204
Registrován: pon 20. úno 2006, 10:25
Bydliště: Poprad
Vůz: xsara II 2001 , 2,0 HDI 66 KW

Re: kolísání otáček HDI

Příspěvekod empík » stř 25. črc 2012, 15:16

Skontroloval by som plynové lanko.
Som rád, že ste radi, že som rád...
Uživatelský avatar
empík
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 1724
Registrován: čtv 14. dub 2011, 11:23
Bydliště: Revúca, SR
Vůz: Citroen Xsara Break 2.0 HDI - 80kW r.2001

Re: kolísání otáček HDI

Příspěvekod tino » stř 25. črc 2012, 15:26

lanko je ok, skusal som rucne potocit tym potenciometrom ked su vysie otacky, bol na zaciatku. Okrem toho ho v citrone vystriekali
XSARA 2,0 HDI 66 KW, r.2001
tino
Profesionál
Profesionál
 
Příspěvky: 204
Registrován: pon 20. úno 2006, 10:25
Bydliště: Poprad
Vůz: xsara II 2001 , 2,0 HDI 66 KW

Re: kolísání otáček HDI

Příspěvekod petr_xs » čtv 26. črc 2012, 7:13

Kontrolka asi není o vodě v nádrži, ale v palivovém filtru, ne?
X II, 1.6 2003
petr_xs
Profesionál
Profesionál
 
Příspěvky: 481
Registrován: pon 29. kvě 2006, 7:46
Bydliště: oKutna Hora
Vůz: X II 1.6 2003

Re: kolísání otáček HDI

Příspěvekod Hrnča » čtv 26. črc 2012, 7:40

Asi bych se zaměřil na to, aby nesvítila žádná kontrolka. Tedy odkalit palivák. Pak postupovat dál. Mě osobně to smrdí špatným potenciometrem plynu...
Xsara 1 2.0HDi 66kW/90HP r.v. 1999-leden 2009
Peugeot 307SW 1.6 16V 80kW/110HP r.v. 2002

Obrázek
Uživatelský avatar
Hrnča
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 2703
Registrován: úte 25. zář 2007, 16:54
Bydliště: Tři borovice od kamaráda Pikasáka. Tedy kousek od Mladé Boleslavi.
Vůz: Peugeot 307SW 1.6 16V 80kW/110HP r.v. 2002

Re: kolísání otáček HDI

Příspěvekod tino » stř 1. srp 2012, 14:57

ano odkalovak vo filtry ale podla mna to je snimac alebo nejky kontakt k nemu, filter novy vycisteny, rozsvecuje sa nepravidelne, v citrone povedal ze ak je voda svieti stále. Potenciometer plynu, neviem, v citróne merali ho vyzerá byť dobrý. Nový stojí 150 € a nedá sa vrátiť, takže sa mi ho nechce kupovať a možno to nepomôže. Okrem toho otáčky sú 960 a na diagnostike je plyn 0,5-0,8 percenta. okrem toho povedzme že je potenciometer zlý a preto je zvýšený voľnobeh, prečo to pomalé padanie otáčok ? Ak by nula bola trochu "vyšie" na toto by to nemalo mať vplyv
XSARA 2,0 HDI 66 KW, r.2001
tino
Profesionál
Profesionál
 
Příspěvky: 204
Registrován: pon 20. úno 2006, 10:25
Bydliště: Poprad
Vůz: xsara II 2001 , 2,0 HDI 66 KW

rychlé zvýšení otáček

Příspěvekod Jindroslav » stř 5. zář 2012, 23:21

Ahoj,

jel jsem jsem na pětku cca 100 km/h, motor měl kolem 2000 ot/min. Dal jsem plný plyn a když se motor dostal zhruba do 2500 ot/min tak otáčky prudce vyletěly na 3000 a pak hned spadly na těch 2500. Napadá vás něco? Že by spojka nezvládala přenést krouťák? Jde to seřídit nebo je nutná výměna? Pžedem díky za nápady.

btw. 2.0 Hdi 66kw s chipem
Xsara I coupé, 2.0HDi asi 125k, r.v. 1999 Obrázek
Ubytování v Liberci - http://www.ubytovani-liberec-jested.cz

Obrázek
Uživatelský avatar
Jindroslav
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 104
Registrován: úte 2. říj 2007, 18:00
Bydliště: Liberec
Vůz: Xsara I coupé, 2.0HDi asi 125k, r.v. 1999

Re: kolísání otáček HDI

Příspěvekod Kleki » čtv 6. zář 2012, 7:30

Začína ti preklzovať spojka a s tým sa nedá nič robiť jedine vymeniť za novú. Všimol som si , že máš zvýšený výkon zo 66kW/90hp na nejakých 91kW/125hp. Nie je to trochu veľa ? Tá spojka čo máš na aute je stavaná na 66kW a krútiaci moment okolo 205 Nm , po čipnutí sa ti krútiaci moment zdvihol asi tak na 270 Nm a pri využívaní plného výkonu motora treba počítať s tým , že tá spojka to jednoducho nevydrží a odíde skôr.
Bývalá Xsara break 1.9TD 1999 , Xsara Break Exclusive 2,0HDI 80kW, 2002
Aktuálne Citroen C5 Break Exclusive 2,0HDI 100kW s automatom r.v.2006 + Xsara 1998 1,4i(manželkina)
Uživatelský avatar
Kleki
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 1229
Registrován: ned 26. říj 2008, 14:24
Bydliště: Slovakia , Kováčová
Vůz: Citroen C5 Break 2,0HDI 100kW(EX Xsara break 1.9 TD r.1999, Xsara break 2.0HDI/80kW r.2002)

Re: kolísání otáček HDI

Příspěvekod Hrnča » čtv 6. zář 2012, 18:49

Jednoduše se to pozná. Otevři kapatu a pokud ucítíš smrad co tam nemá bejt, tak je to spojkou. Spálený obložení.
Jinak souhlas s Klekim. Jedině výměna a radši bych si připlatil za lepší. Znáš se... ;-)
Xsara 1 2.0HDi 66kW/90HP r.v. 1999-leden 2009
Peugeot 307SW 1.6 16V 80kW/110HP r.v. 2002

Obrázek
Uživatelský avatar
Hrnča
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 2703
Registrován: úte 25. zář 2007, 16:54
Bydliště: Tři borovice od kamaráda Pikasáka. Tedy kousek od Mladé Boleslavi.
Vůz: Peugeot 307SW 1.6 16V 80kW/110HP r.v. 2002

Re: kolísání otáček HDI

Příspěvekod Jindroslav » čtv 6. zář 2012, 22:24

Ok, já jsem si myslel, že mě bude čekat výměna spojky. A je potřeba celý set nebo jen něco? Asi se to pozná po rozebrání. A taky teda jestli dát nějakou "lepší"? Mám tam LUK, co si pamatuju, tak je měněná tak před 100 t. km. No ale jinak při jízdě na pohodu je to OK, tak nevím... pište názory do tématu o spojce
Xsara I coupé, 2.0HDi asi 125k, r.v. 1999 Obrázek
Ubytování v Liberci - http://www.ubytovani-liberec-jested.cz

Obrázek
Uživatelský avatar
Jindroslav
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 104
Registrován: úte 2. říj 2007, 18:00
Bydliště: Liberec
Vůz: Xsara I coupé, 2.0HDi asi 125k, r.v. 1999

Re: kolísání otáček HDI

Příspěvekod Kleki » pát 7. zář 2012, 6:02

Keď už budeš mať dolu prevodovku , tak je najlepšie vymeniť celú sadu (prítlačný tanier , lamelu a ložisko) pretože kombinovať lamelu so starým opotrebovaným prítlačným tanierom to by nebola žiadna výhra a aj tak by si ušetril len zo pár kačiek , ktoré by si pravdepodobne investoval znovu o par tis. km do výmeny prítlačného taniera. K tej značke- LUK nie sú zlé spojky a neviem to isto ale asi sa montujú aj v prvovýrobe. Ale v tvojom prípade by som uvažoval minimálne o spojke SACHS aspoň obyčajnej alebo ak chceš mať pokoj na dlhšie obdobie tak potom keramická. Keď jazdíš ako ty hovoríš na pohodu , tak spojka nekĺže ale s výmenou by som určite načakal pretože lepšie to už nebude len horšie. A náhodou budeš potrebovať v kritickej situácii šlapnúť na plyn a jediné čo sa udeje že ti len motor zreve na vysoké otáčky a auto sa bude rozbiehať ako lemra. Tož tak... :mrgreen:
Bývalá Xsara break 1.9TD 1999 , Xsara Break Exclusive 2,0HDI 80kW, 2002
Aktuálne Citroen C5 Break Exclusive 2,0HDI 100kW s automatom r.v.2006 + Xsara 1998 1,4i(manželkina)
Uživatelský avatar
Kleki
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 1229
Registrován: ned 26. říj 2008, 14:24
Bydliště: Slovakia , Kováčová
Vůz: Citroen C5 Break 2,0HDI 100kW(EX Xsara break 1.9 TD r.1999, Xsara break 2.0HDI/80kW r.2002)

Re: kolísání otáček HDI

Příspěvekod adkowhite » úte 12. lis 2013, 21:28

Ahoj nechcem zakladat novu temu tak by som sa ta chcel spýtat či by nevedel niekto poradit sice mam peugeot 406 hdi r.v.2000 66kw ale motor je ten istý ako som mal v xsare.otazka volnobeh-otáčky mam tak ako maju byt 900,ale neviem preco ked pocas jazdy(ked vyradim)tak otacky sa držia na 1000 a ked potom zastavim otacky sa vratia na 900.žeby nieco potrebovalo počas jazdy na neutrál večsiu energiu???alebo?ak by niekto vedel dakujem za odpoved.preto pisem do tohto fora lebo ten peugeotacki stoji za za dve veci :?
adkowhite
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 51
Registrován: pát 4. bře 2011, 16:01
Bydliště: slovensko,Trenčín
Vůz: Citroen xsara 2.0hdi r.v.2001

PředchozíDalší

Zpět na Motor - diesel

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

cron