HDI 80Kw - neni výkon - vadné turbo?

Moderátoři: Rope, baffy, viteon, Kleki, Cvrček

HDI 80Kw - neni výkon - vadné turbo?

Příspěvekod Lukass87 » ned 10. črc 2011, 16:45

Zdravím,

mám problém se svojí Xsarou a tak doufam, že mi tu někdo něco poradí. Auto mam necelý měsíc a najeto kolem 1500 km. Dneska při projíždce auto ztratilo výkon. Auto jede bez turba. Není nějak možnost pohledem zjistit co s tim je a nebo mě čeká cesta do servisu? popřípadě co by to mohlo být ještě jinýho(pojistky, nějakej snímač, čidla, dnešní vysoká teplota) ? Podobnej problém se mi stal i dřív, ale turbo se po chvilce chytlo a výkon byl zas OK. Předtim turbo nebylo hnučné - jen mělo pomalejší, ale za to skokovej nástup ( Prej to je u francouzů normální) . Setkal se někdo z vás s něčim podobnym a co by to mohlo asi tak bejt? Auto je Xsara 2004, 2,0 Hdi - 80kw, najelo kolem 170 000 km

Díky moc Lukáš

-- přidáno ned 10. črc 2011, 17:53 --

ještě dopíšu, že na palubovce nic nesvítí a vše se tváří normálně... jenom to prostě nejede. Když jsem auto koupil, tak jsem ho měl na diagnostice a vše bylo taky v normálu

-- přidáno ned 10. črc 2011, 18:03 --

Ještě jedna otázka mě napadla... nepoškodim auto, když budu s tim jezdit?
Lukass87
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Příspěvky: 22
Registrován: ned 10. črc 2011, 16:36
Bydliště: Západní čechy
Vůz: Xsara, 2,0 HDi, 80kw, 2004

Re: HDI 80Kw - neni výkon - vadné turbo?

Příspěvekod davados » ned 10. črc 2011, 17:06

Otevři kapotu a jak máš plastovou hadici k filtru sání,měl bys na ni mít konektor k váze vzduchu,zkus to odpojit a připojit,případně prostříkat kontaktolem.Přesně takhle se mi chovala 66kw.Nikde žádná signalizace a Xsarka téměř nejela a byl nedostatečně zacvaklej konektor k váze vzduchu (na pohled se tvářil zacvaklej)
Uživatelský avatar
davados
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 1661
Registrován: ned 10. úno 2008, 10:17
Bydliště: Kousek za Prahou 4
Vůz: Renault Vel Satis

Re: HDI 80Kw - neni výkon - vadné turbo?

Příspěvekod viteon » ned 10. črc 2011, 17:09

Uživatelský avatar
viteon
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 3765
Registrován: pát 15. črc 2005, 8:46
Bydliště: BRNO, 209km od Dolní Lutyně
Vůz: (A-C4 1,6ka) + (V-C-HR 1,2ka)

Re: HDI 80Kw - neni výkon - vadné turbo?

Příspěvekod Lukass87 » ned 10. črc 2011, 18:05

Tak jsem to ted projel po vychladnutí a vše jelo jak má. Jdu se podívat ještě na ten konektor k váze vzduchu.
Lukass87
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Příspěvky: 22
Registrován: ned 10. črc 2011, 16:36
Bydliště: Západní čechy
Vůz: Xsara, 2,0 HDi, 80kw, 2004

Re: HDI 80Kw - neni výkon - vadné turbo?

Příspěvekod driversk » pon 11. črc 2011, 21:48

Zdravím, mal som podobný problém ako popisuješ. Pri návrate z dovolenky v Taliansku mi niečo roztrhlo tú hrubu hadicu od turba čo je pod motorom (trhlina asi cca 2-3cm)..
Najprv to na výkone nebolo poznať, akurát pri prejazde tunelom bolo počuť menšie syčanie od turba, no a po prejdení asi 20km po dialnici mi už turbo vobec nezaplo.
Auto šlo po dialnici do kopca maximálne 90km/h, po rovinke horko ťažko 130km/h.
Teda,, neplánovaná zastávka na prvom odpočívadle, kde sme sa snažily nájsť problém,ale bez uspechu...
Po každom naštartovaní šlo auto asi 20-30km bez problému a potom znova problém...
Pripadalo mi to ako keby BSI pri úniku tlaku vzduchu vypínalo turbo aby sa nezničilo.
Palubák nič nevypisoval a ani žiadna výstražná kontrolka nesvietila.
Prešli sme bez turba asi 450km - veľa krát v pomalom pruhu z kamionmy, spotreba jak prasa,, proste to nešlo.
Po výmene deravej hadice bolo všetko OK.
Skús skontrolovať tesnosť hadíc a spojov od turba.
Xsara II VTS 2-HDI 80Kw rv.-2002 strieborná metalíza Bývalka
Suzuki Burgman 650 Executive , ABS , r.v.2005 Bývalka
Honda Deauville 700 ABS r,v, 2007
Citroën C4 1.6i imagine
Uživatelský avatar
driversk
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 1024
Registrován: úte 11. srp 2009, 21:21
Bydliště: Trnava
Vůz: Ná včul ništ

Re: HDI 80Kw - neni výkon - vadné turbo?

Příspěvekod Devilian » úte 12. črc 2011, 14:08

davados píše:Otevři kapotu a jak máš plastovou hadici k filtru sání,měl bys na ni mít konektor k váze vzduchu,zkus to odpojit a připojit,případně prostříkat kontaktolem.Přesně takhle se mi chovala 66kw.Nikde žádná signalizace a Xsarka téměř nejela a byl nedostatečně zacvaklej konektor k váze vzduchu (na pohled se tvářil zacvaklej)


Ak by to bola vaha vzduchu, tak sa to vacsinou prejavi dvoma sposobmi:
- bud nudzovy rezim- auto nad 2000 otacok nejde
- auto bez turba pojde slabo, trhavo, ale po zapnuti turba nad 2000 otacok to vacsinou ide skoro normalne

Takze vo vahe by som to nehladal.
Xsara I, r.v 2000, Hdi 2.0, plaisir, elektrony, cira optika na svetlach- no proste raketa- predana
Citroen C5 2.0i
Uživatelský avatar
Devilian
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 162
Registrován: pon 3. srp 2009, 14:43
Bydliště: Zilina, Orava, Zilinsky kraj, slovensko
Vůz: Citroen Xsara I, 2000, 2.0HDI 66Kw Plaisir s BSI

Re: HDI 80Kw - neni výkon - vadné turbo?

Příspěvekod davados » úte 12. črc 2011, 14:57

Psal sem jen to co se mi stalo,je možný,že 16ventilů v 80kw se chová jinak...
Uživatelský avatar
davados
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 1661
Registrován: ned 10. úno 2008, 10:17
Bydliště: Kousek za Prahou 4
Vůz: Renault Vel Satis

Re: HDI 80Kw - neni výkon - vadné turbo?

Příspěvekod Hrnča » úte 12. črc 2011, 15:41

80kW není 16v. Je tam jen jiný turbo a chladič stlačenýho vzduchu. Jo a dvouhmotovej setrvák. Jinak bych se klidně kouknul na to co psal Davados. Je to zkušenost z praxe...
Xsara 1 2.0HDi 66kW/90HP r.v. 1999-leden 2009
Peugeot 307SW 1.6 16V 80kW/110HP r.v. 2002

Obrázek
Uživatelský avatar
Hrnča
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 2703
Registrován: úte 25. zář 2007, 16:54
Bydliště: Tři borovice od kamaráda Pikasáka. Tedy kousek od Mladé Boleslavi.
Vůz: Peugeot 307SW 1.6 16V 80kW/110HP r.v. 2002

Re: HDI 80Kw - neni výkon - vadné turbo?

Příspěvekod Lukass87 » stř 3. srp 2011, 19:37

Tak se znova hlásim s problémem, ale už ho dokážu ještě líp definovat. Turbo odchází po chvilce jízdy a jen když jsou vyšší venkovní teploty 20°C a výše. Turbo neodejde za jízdy úplně, ale jen začne zabírat postupně ve vyšších otáčkách. Normálně spíná od 1900ot/min, ale když je venku větší horko, tak spíná třeba od 3000ot/ min a víc ( nebo vůbec). Neni v autě nějakej snímač venkovní teploty co má vliv na běh motoru? Máte nějaké návrhy čím by to mohlo být? Měřil jsem i spotřebu a ta je pod 7 litrů ( na mojí jízdu mi to přijde dost)

p.s. Váha vzduchu byla údajně nedávno měněná, takže tou by to bejt nemělo ( předpokládam, že předchozí majitel s tím měl stejný problém)
Lukass87
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Příspěvky: 22
Registrován: ned 10. črc 2011, 16:36
Bydliště: Západní čechy
Vůz: Xsara, 2,0 HDi, 80kw, 2004

Re: HDI 80Kw - neni výkon - vadné turbo?

Příspěvekod lichtnerl » pát 26. srp 2011, 12:46

Ahojte, mam presne ten isty problem, takisto mi turbo zopina ked je vonku teplo az od 3000 otacok a niekedy nevindem kopec ani na 4-ke. Auto mam asi tyzden
lichtnerl
Návštěvník
Návštěvník
 
Příspěvky: 4
Registrován: sob 11. čer 2011, 10:52
Bydliště: Turč. Teplice
Vůz: Xsara, 2,0 HDi, 80kw, 2004

Re: HDI 80Kw - neni výkon - vadné turbo?

Příspěvekod Kleki » pát 26. srp 2011, 23:53

Zaujímalo by ma podľa čoho vieš , že ti turbo zapína pri 3000 ot. Podľa zvuku alebo podľa ťahu motora? Keď motor normálne štartuje , nešklbe , nemá nepravidelný voľnobeh ,nesvieti kontrolka diagnostiky a auto sa správa ako hladký diesel, väčšinou býva problém s váhou vzduchu. Neviem či je to aj u PSA HDi - čok , ale u niektorých značiek stačí odpojiť váhu vzduchu a motor začne mať lepší ťah pretože riadiačka zistí , že váha nie je pripojená a vtedy sa načítajú fabrické nastavenia. Mám to odskúšané na kamarátovom Nisane.
Váha vzduchu môže byť poškodená dvomi spôsobmi a to , že vyhodnotí prietok vzduchu , že ide do motora viac vzduchu ako v skutočnosti , a na základe toho riadiačka dávkuje viac paliva do vstrekov. Výsledok je potom , že to síce ide celkom slušne ale dymí na čierno. A opačný prípad je keď váha vyhodnotí prietok vzduchu menší ako je v skutočnosti a potom riadiačka dávkuje menej paliva a motor nechce ťahať a je lenivý ako atmosférický diesel.
Keď je poškodené turbo väčšinou z neho tečie aj olej buď to do sania alebo do výfuku a potom auto dymí na šedomodro a z výfuku cítiť spálený olej.
Vyskúšaj teda odpojiť váhu vzduchu a uvidíš či sa niečo zmení k lepšiemu , alebo nie. Je to len pokus a nič ťa to nebude stáť.Problémov môže byť viac napr. snímač tlaku vzduchu , zaseknutý EGR ventil , problém zo sacou klapkou atď.
Ak sa to nezmení , ostáva ti len nejaký servis , kde sa tomu trochu rozumejú. :wink:
Bývalá Xsara break 1.9TD 1999 , Xsara Break Exclusive 2,0HDI 80kW, 2002
Aktuálne Citroen C5 Break Exclusive 2,0HDI 100kW s automatom r.v.2006 + Xsara 1998 1,4i(manželkina)
Uživatelský avatar
Kleki
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 1229
Registrován: ned 26. říj 2008, 14:24
Bydliště: Slovakia , Kováčová
Vůz: Citroen C5 Break 2,0HDI 100kW(EX Xsara break 1.9 TD r.1999, Xsara break 2.0HDI/80kW r.2002)

Re: HDI 80Kw - neni výkon - vadné turbo?

Příspěvekod Lukass87 » sob 27. srp 2011, 12:12

Ja svoji opravu jeste neresil, ale predpokladam, ze je to vaha vzduchu.Ostatni zavady jak pise Kleki to taky můžou být.
Na jinem diskuznim foru http://www.c5club.cz jsem se docelt o 80kw 2.0hdi, ze váhy vzduchu maji malou zivotnost, kvuli spatnemu umisteni sani vzduchu ( jizde v desti nebo ve snehu dost namoci vzduchovy filtr a pak odchazi i vaha vzduchu).
Odpojit vahu vzduchu jsem nezkousel ( z toho co psal driv davados to nemava moc smysl)
Lukass87
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Příspěvky: 22
Registrován: ned 10. črc 2011, 16:36
Bydliště: Západní čechy
Vůz: Xsara, 2,0 HDi, 80kw, 2004

Re: HDI 80Kw - neni výkon - vadné turbo?

Příspěvekod Kleki » sob 27. srp 2011, 12:33

Ale vyskúšať to môžeš , to je práca na pár sekúnd vycvaknúť konektor od váhy . Prevezieš sa vyskúšaš a uvidíš. Ale aby si sa nezľakol , mala by sa ti rozsvietiť kontrolka diagnostiky motora. :roll:
Bývalá Xsara break 1.9TD 1999 , Xsara Break Exclusive 2,0HDI 80kW, 2002
Aktuálne Citroen C5 Break Exclusive 2,0HDI 100kW s automatom r.v.2006 + Xsara 1998 1,4i(manželkina)
Uživatelský avatar
Kleki
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 1229
Registrován: ned 26. říj 2008, 14:24
Bydliště: Slovakia , Kováčová
Vůz: Citroen C5 Break 2,0HDI 100kW(EX Xsara break 1.9 TD r.1999, Xsara break 2.0HDI/80kW r.2002)

Re: HDI 80Kw - neni výkon - vadné turbo?

Příspěvekod Lukass87 » sob 16. čer 2012, 12:10

Ahoj, tak se znova hlásim.
Zjistil jsem, že mam v prasklou jednu hadicku v motoru. Viz obrázek.
Rád bych se vás zeptal, jestli nevíte k čemu slouží a jak moc je důležitá? Chcí jí vyměnit, ale nevim do čeho vede. Předpokládam, že pod autem to uvidim. Máte někdo zkušenosti s její výměnou? a ještě.. kde se dá sehnat a kolik stojí. Koukam na http://service.citroen.com , ale nevidim jí tam konkrétně.

Díky Lukas
Naposledy upravil baffy dne sob 16. čer 2012, 13:39, celkově upraveno 1
Důvod: Príloha bola vložená v rozpore s pravidlami
Lukass87
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Příspěvky: 22
Registrován: ned 10. črc 2011, 16:36
Bydliště: Západní čechy
Vůz: Xsara, 2,0 HDi, 80kw, 2004

Re: HDI 80Kw - neni výkon - vadné turbo?

Příspěvekod baffy » sob 16. čer 2012, 13:45

Prílohu som ti odstránil.Je dobré si prečítať sem tam aj pravidlá.No a aby som nebol len od veci tak v tomto súbore si nájdeš to čo potrebuješ
Přílohy
EGR.pdf
(149.21 KiB KiB) 1367 krát
Minulosť: Citroen sára 1.6 16V r.v.2001
Minulosť: Karol 407 2.0 HDI 100kW r.v.2008
Prítomnosť: Peugeot 508 Hybrid 4x4 2.0 HDI 120kW r.v.2015
Uživatelský avatar
baffy
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 5184
Registrován: sob 6. led 2007, 20:31
Bydliště: SR - Levice
Vůz: Peugeot 508 Hybrid 4x4 2.0HDi 06/2015

Další

Zpět na Motor - diesel

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 15 návštevníků