EGR ventil . motor HDi

Moderátoři: Rope, baffy, viteon, Kleki, Cvrček

Re: EGR ventil . motor HDi

Příspěvekod Toky » stř 9. led 2013, 10:03

http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopic.php?f=181&t=32588&sid=b1176f2e5992e9cbc5520b125cb97ede

Postup ako zaslepiť EGR ventil.
Treba sa zaregistrovať a prihlásiť.
Motor je ten istý.
Ventil len zaslepiť, neodpájať, ináč bude riadiaca jednotka hádzať chybu.
Toky
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Příspěvky: 15
Registrován: čtv 20. zář 2012, 9:24
Bydliště: Košice
Vůz: Xsara Picasso 1,6HDi 66kW

Re: EGR ventil . motor HDi

Příspěvekod MP » stř 9. led 2013, 10:43

Jen se zeptám . Možná blbě . 1.6 TDCi od Fordu je stejná jak 1.6 HDi v Citroënu ?
K důstojnému stáří patří bohaté vzpomínky, pár vrásek a možná že i jizev - dobrodruzi zkrátka nikdy nevedou nudné životy.
Dobrodružství, který není nebezpečný, není dobrodružství.
Život je jedna dlouhá posloupnost více či méně rizikovejch momentů.
Uživatelský avatar
MP
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 4374
Registrován: pon 16. led 2006, 14:45
Bydliště: TŘEBÍČ -> Vysočina - drsnej kraj , tak to jsme my.
Vůz: Peugeot 807 2.0 HDi - 2011+ Peugeot 807 2.0 HDi - 2012

Re: EGR ventil . motor HDi

Příspěvekod snoopy » stř 9. led 2013, 11:17

Někde jsem slyšel, že Ford tyhle motory bere od PSA.

Edit:

http://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Duratorq_engine
Xsara Picasso 1.8v r.v.2003 "Bublina" - RIP
Grand C4 Picasso 1.6HDI r.v.2012 "Blueberry" - GoodBye
Xsara II 1.6i r.v.2003 "Frosty"
VW Touran 1.5TSI r.v. 2023
(jména autům vymýšlí naše děti :-) )
Uživatelský avatar
snoopy
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 1601
Registrován: stř 8. črc 2009, 13:17
Bydliště: Praha 4 Újezd
Vůz: Xsara II 1.6i r.2003

Re: EGR ventil . motor HDi

Příspěvekod Hrnča » stř 9. led 2013, 12:18

Jsou stejný. Od nějaké doby bral Ford i dvoulitry. Šestnáctky by měly dál pokračovat. Dvoulitry už pomalu ne. Jinak motor je cca stejný. Liší se jen v detailech. Co jsem tak někde vyčetl, tak v úpravě ŘJ...

Edit: http://www.auto.cz/ford-a-psa-uz-nebudou-spolupracovat-na-dieselech-66171
Xsara 1 2.0HDi 66kW/90HP r.v. 1999-leden 2009
Peugeot 307SW 1.6 16V 80kW/110HP r.v. 2002

Obrázek
Uživatelský avatar
Hrnča
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 2703
Registrován: úte 25. zář 2007, 16:54
Bydliště: Tři borovice od kamaráda Pikasáka. Tedy kousek od Mladé Boleslavi.
Vůz: Peugeot 307SW 1.6 16V 80kW/110HP r.v. 2002

Re: EGR ventil . motor HDi

Příspěvekod MP » stř 9. led 2013, 14:09

snoopy píše:Někde jsem slyšel, že Ford tyhle motory bere od PSA.


No jo ... co jim taky zbejvalo . Při poruchovosti a nespolehlivosti jejich 1.8 TDCi :lol: ....
K důstojnému stáří patří bohaté vzpomínky, pár vrásek a možná že i jizev - dobrodruzi zkrátka nikdy nevedou nudné životy.
Dobrodružství, který není nebezpečný, není dobrodružství.
Život je jedna dlouhá posloupnost více či méně rizikovejch momentů.
Uživatelský avatar
MP
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 4374
Registrován: pon 16. led 2006, 14:45
Bydliště: TŘEBÍČ -> Vysočina - drsnej kraj , tak to jsme my.
Vůz: Peugeot 807 2.0 HDi - 2011+ Peugeot 807 2.0 HDi - 2012

Re: EGR ventil . motor HDi

Příspěvekod David » pát 11. led 2013, 4:41

nevim jestli to dela i u EGRu,ale muj problem byl,ze mi svitila kontrolka a jel sem v nouzaku.Pri drzeni brzdy vubec neslo pridat plyn.Tak sem na to kaslal a jezdil,co taky s tim ve 2 rano.Po asi 20 km me napadlo odpojit vahu vzduchu a kontrolka zhasla a slo to ok tak sem ji pak pripojil a zas maka.Tak pokud s brzdou nepujde pridat plyn mohla by to bejt vaha,alespon u Siemensu
Sound Quality
Uživatelský avatar
David
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 214
Registrován: úte 10. úno 2009, 5:31
Bydliště: Praha
Vůz: Renault Laguna II 1,6 16V

motor HDi 1.6

Příspěvekod 1pepis1 » ned 31. bře 2013, 9:52

Ahoj,může mi někdo prosím poradit? Koupoil jsem Picasso r.v. 2004 1.6 HDi 80 kw. Jezdí dobře,jen občas při jízdě motor na chvilku vynechá a to při jakékoliv rychlosti. Jako kdybych ubral a hned přidal plyn. Diagnostika nic nehlásí. Díky
1pepis1
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Příspěvky: 10
Registrován: sob 2. bře 2013, 21:40
Bydliště: Hostinné - Trutnov
Vůz: xsara picasso 1.6HDi 80 Kw 2004

EGRventil - 1,6HDI

Příspěvekod jozom » ned 31. bře 2013, 14:04

Ahojte, poprosím o info.
Mám Pikaču 1,6 HDI 80kW, r.v 2005, viete mi niekto poradiť - ak správne nepracuje EGR ventil,aký to má vplyv na motor, spotrebu, výkon, pravidelnosť chodu,....
FAP filter mám vyčistený, ale mám pocit,že motor nejde tak ako má ísť.Štartuje pekne,ale keď ide vyššou rýchlosťou a vyššie otáčky motora,mám pocit, že už nejde tak čisto,ticho,aj spotrebu mám vyšššiu.Viem,teraz je zima,ale aj tak.... Ďakujem za poznatky,rady
Uživatelský avatar
jozom
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 66
Registrován: pát 25. úno 2011, 10:58
Bydliště: Bratislava
Vůz: Citroen Xsara Picasso 1,6 HDI 2005

Re: EGR ventil . motor HDi

Příspěvekod knaj » stř 3. dub 2013, 15:21

U mně kolisaly otáčky,spíš jenom při studeném motoru!Ale hlavně mi to pořád vypínalo ESP/ASR,prý kvuli tomu že motor neměl dostatečný výkon.Po výměně vše ok.,i spotřeba šla dolů!
knaj
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 47
Registrován: úte 16. čer 2009, 19:15
Bydliště: Koberice u Opavy
Vůz: Citroen Xsara Picasso, 1,6Hdi, r.v. 2005

Re: EGR ventil . motor HDi

Příspěvekod jozom » ned 7. dub 2013, 20:56

Ahoj,diky za reagovanie.mne to tiez obcas vypne esp.ja mam spotrebu 6,6l na 100km.tak,ze ci je mozne aby bola spotreba vyssia ked egr nefunguje tak nam ma?
Uživatelský avatar
jozom
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 66
Registrován: pát 25. úno 2011, 10:58
Bydliště: Bratislava
Vůz: Citroen Xsara Picasso 1,6 HDI 2005

Re: EGR ventil . motor HDi

Příspěvekod MP » ned 7. dub 2013, 22:11

Nemyslím si že by nefunkčnost mohla mít zásadní vliv na spotřebu . Je tam jen na to aby se část spalin vracela zpět do sání , čili je to jen kvůli emisím . Motor má samozřejmě radši studenej vzduch , proto je tam taky intercooler , aby se vzduch na sání chladil . Je tedy blbost do něj cpát horký spaliny . Na HDi ho dopojenej nemám , ale na TD jsem odpojil jeho podtlakový ovládání a byl pořád zavřenej . Zhruba ve stejný době kdy jsem ho "odpojil" jsem ale začal používat i VIF , k nepatrnýmu poklesu spotřeby došlo , ale nevím čemu to přisuzovat - jestli odpojenýmu EGR , používanýmu VIFu , nebo tomu že jsem se v té době už "naučil" jezdit s TD a využívat ho v optimálním režimu .
Teoreticky je ale možný že kdyby byl seknutej v otevřeným stavu že by to mělo vliv na spotřebu , protože by ti to do sání pořád pouštělo ty spaliny a "znehodnocovalo" by to ten čistej studenej vzduch , a motoru by se hůř "dejchalo" . Pokud by ti ale nechodil jak má , určitě by se ti rozsvítila kontrolka na motoru . Mě na C5 ( 2.0 HDi ) , když jsem ho zkusil zaslepit , tak to auto poznalo a rozsvítila se kontrolka . Po vyjmutí "záslepky" se to zas samo "zdiagnostikovalo" , kontrolka zhasla , a i hláška na palubáku . Stejně tak to poznalo prasklou hadičku potlakovýho ovládání - EGR nechodil .
Mám ho odpojenej i na motorce , tam ta spotřeba šla evidentně dolů právě po tomto "zákroku" , ale to je trochu něco jinýho než ty HDíčka :wink:
K důstojnému stáří patří bohaté vzpomínky, pár vrásek a možná že i jizev - dobrodruzi zkrátka nikdy nevedou nudné životy.
Dobrodružství, který není nebezpečný, není dobrodružství.
Život je jedna dlouhá posloupnost více či méně rizikovejch momentů.
Uživatelský avatar
MP
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 4374
Registrován: pon 16. led 2006, 14:45
Bydliště: TŘEBÍČ -> Vysočina - drsnej kraj , tak to jsme my.
Vůz: Peugeot 807 2.0 HDi - 2011+ Peugeot 807 2.0 HDi - 2012

Re: EGR ventil . motor HDi

Příspěvekod Aleš » pon 8. dub 2013, 10:12

Ahoj já mám EGR zneprůchodněn plechem(plnou podložkou). Spotřeba je stejná. VIF používám dlouho a nevšim sem si, že by šla spotřeba dolů. Teď v zimě spotřebe 6,6 až 7,1 l. Jezdím do 11 km. Každý den do práce. V létě se nedostanu pod 6 l(i při delší vzdálenosti). Takže nechápu jak někdo může psát, že jezdí za 5 l. EGR je funkční akorát zaslepenej a PC nic nehlásí. Na emisích mám lepší hodnoty bez EGR než s ním. Což je paradox. Ale taky nemám katalyzátor.
XsaraII 2.0 HDi 66KW r.v.01 hatchback modrá metalíza
Aleš
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 202
Registrován: pon 6. črc 2009, 19:20
Bydliště: Kutná Hora
Vůz: XsaraII 2.0 HDI 66kw r.v. 2001

Re: EGR ventil . motor HDi

Příspěvekod MP » pon 8. dub 2013, 15:08

Vidíš , a já jezdím s o něco těžší károu v létě dost pod šest ( 5,4 - 5,8 ) . I teď v zimě to jde někdy lehce pod šest , ale většinou kolem šestky až do 6,2 .
K důstojnému stáří patří bohaté vzpomínky, pár vrásek a možná že i jizev - dobrodruzi zkrátka nikdy nevedou nudné životy.
Dobrodružství, který není nebezpečný, není dobrodružství.
Život je jedna dlouhá posloupnost více či méně rizikovejch momentů.
Uživatelský avatar
MP
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 4374
Registrován: pon 16. led 2006, 14:45
Bydliště: TŘEBÍČ -> Vysočina - drsnej kraj , tak to jsme my.
Vůz: Peugeot 807 2.0 HDi - 2011+ Peugeot 807 2.0 HDi - 2012

Re: EGR ventil . motor HDi

Příspěvekod jozom » sob 13. dub 2013, 10:49

Ahojte, no, včera som mal na svojom picasse 1,6 HDI 80kw vonku egr ventil,čistil som aj to harmonikovu ruru-trubku čo ide z egr do motora,nakoniec som zaslepil egr. Motor podla mna ide lepsie v nizkych otáčkach,tak ako to tu popisujete. Ale kontrolka na ESP mi predtým začala svietit raz za čas, ked somvypol motor,tak už nesvietila. Teraz mi začala svietit hned a ani po vypnutí motora a znova naštartovaní neprestala svietit . Pokial viete poradit, budem rád.Ďakujem :twisted: :driv:
Uživatelský avatar
jozom
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 66
Registrován: pát 25. úno 2011, 10:58
Bydliště: Bratislava
Vůz: Citroen Xsara Picasso 1,6 HDI 2005

Re: EGR ventil . motor HDi

Příspěvekod Kleki » sob 13. dub 2013, 13:47

Na 1,6 hdi si riadiačka zisťuje prietok vzduchu z váhy vzduchu a porovnáva ho s údajmi , čo má dané programom podľa režimu a otáčok motora. Keď má byť egr otvorený tak by malo ísť čistého vzduchu menej pretože sa primiešavajú do sania aj výfukové plyny ktoré nejdú cez váhu. Tým , že je ten egr zaslepený, tak do motora ide len čistý vzduch , ktorý pretečie váhou vzduchu a ridiačka vie , že je nejaký problém s egr ventilom (že nie je otvorený) a vyhodnotí to ako chybu a svieti kontrolka.
Bývalá Xsara break 1.9TD 1999 , Xsara Break Exclusive 2,0HDI 80kW, 2002
Aktuálne Citroen C5 Break Exclusive 2,0HDI 100kW s automatom r.v.2006 + Xsara 1998 1,4i(manželkina)
Uživatelský avatar
Kleki
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 1229
Registrován: ned 26. říj 2008, 14:24
Bydliště: Slovakia , Kováčová
Vůz: Citroen C5 Break 2,0HDI 100kW(EX Xsara break 1.9 TD r.1999, Xsara break 2.0HDI/80kW r.2002)

PředchozíDalší

Zpět na Motor - diesel

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 návštevníků

cron