EGR ventil . motor HDi

Moderátoři: Rope, baffy, viteon, Kleki, Cvrček

Re: EGR ventil . motor HDi

Příspěvekod jozom » sob 13. dub 2013, 14:14

No,takže je mudrejsie to zaslepenie dat do originálneho stavu,že? alebo sa dá niečo iné? kontrolka motora mi svieti už dávno, kontrolka airbagu tiež,potom čo som vybral volant na umytie a znova namontovaní svieti stále a teraz aj esp stále,predtým raz za čas.dakujem za múdrosti

-- přidáno sob 13. dub 2013, 14:18 --

a ešte MP psal, že niečo o podtlakovej hadičke k egr. viete kde ju najdem? dik
Uživatelský avatar
jozom
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 66
Registrován: pát 25. úno 2011, 10:58
Bydliště: Bratislava
Vůz: Citroen Xsara Picasso 1,6 HDI 2005

Re: EGR ventil . motor HDi

Příspěvekod Kleki » sob 13. dub 2013, 15:06

Asi bude lepšie keď to dáš do pôvodného stavu a pokiaľ s autom nie je problém a dá sa sním jazdiť bez problémov tak to nerieš. Keď ten EGR ventil odíde načisto , potom ho vymeniť za nový a budeš mať pokoj .Ďalšia možnosť je , že to zaslepenie tam necháš ale svietiacej kontrolky sa nezbavíš pokiaľ ju neprelepíš :mrgreen: . Výhoda takéhoto riešenia je , že do motora nepúšťaš výfukové spaliny a neznečisťuješ si viac už aj tak znečistené sanie , ďalej ušetríš na výmene EGR ventilu asi tak 400 éčiek. Nevýhoda je že nespĺňaš emisné predpisy a pokiaľ sa ti na motore objaví ďalšia závada tak nebudeš o tom vedieť pretože kontrolka ti bude svietiť stále. K tej podtlakovej hadičke čo písal MP-ík, tak tú u teba nenájdeš pretože on má 2.0HDI s EGR ventilom ktorý je ovládaný podtlakom a na 1.6HDI ako máš ty je EGR ovládaný elektricky. Ak nájdeš u teba podtlakové hadičky , čo by si mal , tak tie slúžia na reguláciu turba. Skontrolovať ich určite môžeš, či nie sú predraté alebo stvrdnuté a polámané. To by si ale mal problém s výkonom a ťahom motora. Aké riešenie zvolíš je len a len na tebe, každopádne asi by som ti ešte doporučil diagnostiku ak si ešte na nej nebol či tam nie je viacej závad okrem EGR a či ma vôbec súvis s EGR.



OT:Kontrolka airbagu čo ti svieti má pravdepodobne súvis s demontážou volantu čo si písal. Ak sa ti to stalo potom čo si volant namontoval späť , tak si asi spravil niekde chybu pri skladaní(kontakty , zlé umiestnenie krúžku v COM 2000) ak už svietila kontrolka aj predtým , tak asi už bol načatý krúžok pod volantom vtedy a ty si mu len pomohol alebo ešte by to chcelo skontrolovať káble a spoje do predpínačov pásov pod sedačkou.
Přílohy
EGR.pdf
(324.04 KiB KiB) 807 krát
Bývalá Xsara break 1.9TD 1999 , Xsara Break Exclusive 2,0HDI 80kW, 2002
Aktuálne Citroen C5 Break Exclusive 2,0HDI 100kW s automatom r.v.2006 + Xsara 1998 1,4i(manželkina)
Uživatelský avatar
Kleki
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 1229
Registrován: ned 26. říj 2008, 14:24
Bydliště: Slovakia , Kováčová
Vůz: Citroen C5 Break 2,0HDI 100kW(EX Xsara break 1.9 TD r.1999, Xsara break 2.0HDI/80kW r.2002)

Re: EGR ventil . motor HDi

Příspěvekod Cvrček » sob 13. dub 2013, 15:37

Kolega z práce řešil na svém P307SW 1,6HDi svítící diagnostiku a pravděpodobně zlobící EGR. EGR zaslepil,jeden šikovný mechanik změnil mapy v řídící jednotce,takže ta už bere jen hodnoty z váhy vzduchu a právě vynechává EGR. Bez této změny je zaslepení EGR ventilu k ničemu. Ale v jeho případě nakonec stejně zůstávala svítit kontrolka. A stále chyby ukazovali na EGR. Po projetí auta s připojenou diagnostikou se nakonec ukázalo,že je špatný ventil u turba,který byl stále otevřený. Po jeho výměně má konečně klid.
Nyní: Xsara Picasso 2,0 HDi r.v.2001 stříbrný tahoun. A bohužel věčná špindíra na podložkách s polepenou prdelkou. Těžko nás přehlídnete ;)
Dříve: Xsara Break 1,9TD r.v.1998
Uživatelský avatar
Cvrček
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 4553
Registrován: čtv 7. čer 2007, 10:33
Bydliště: Frýdlant v Čechách
Vůz: Xsara Picasso 2.0 HDi , r.v.2001

Re: EGR ventil . motor HDi

Příspěvekod jozom » ned 14. dub 2013, 19:51

Ahojte, dakujem vam velmi pekne za rady a informácie.Auto ide dobre,kontroloval som aj spinač na brzdovom pedali, aspon to tu tak popisovali ked vypisovalo esp.ten je v poriadku.ešte sa opýtam, ked egr ventil vracia spaliny naspat do motora,čo všetko sa tým humusom mohlo zaniesť? da sa to nejako preplachnuť,prečistit? A ešte- niekedy sa stane,že pri brzdení začne pedal trochu vybrovať,akoby slabšie abs,ale povrch cesty ani brzdenie neni také silné,to už pri slabom pribrzdovaní,môže to mať súvis s egr,tlak,....?diky
Uživatelský avatar
jozom
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 66
Registrován: pát 25. úno 2011, 10:58
Bydliště: Bratislava
Vůz: Citroen Xsara Picasso 1,6 HDI 2005

Re: EGR ventil . motor HDi

Příspěvekod baffy » ned 14. dub 2013, 20:20

Ak ti svieti kontrolka ESP po tom ako si demontoval volant,tak si s najväčšou pravdepodobnosťou rozhodil snímač natočenia uhlu volantu .V takom prípade ti pomôže iba opätovná kalibrácia.
Minulosť: Citroen sára 1.6 16V r.v.2001
Minulosť: Karol 407 2.0 HDI 100kW r.v.2008
Prítomnosť: Peugeot 508 Hybrid 4x4 2.0 HDI 120kW r.v.2015
Uživatelský avatar
baffy
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 5184
Registrován: sob 6. led 2007, 20:31
Bydliště: SR - Levice
Vůz: Peugeot 508 Hybrid 4x4 2.0HDi 06/2015

Re: EGR ventil . motor HDi

Příspěvekod Kleki » ned 14. dub 2013, 21:15

Pri recyklácii spalín sa zanáša hlavne sacie potrubie. A ako ho vyčistiť ? Demontovať potrubie a vypláchnuť niečím , čo rozpúšťa karbón. Na 1,6 hdi som to ešte nerobil takže neviem z akého materiálu je sacie potrubie ale na starých dobrých 1,9TD kde je potrubie z hliníka som to čistil tak , že som do potrubia nalial brzdový čistič zmiešaný s tech. benzínom potom som to zapálil a cez otvory som vháňal ofukovacou pištoľou stlačený vzduch. Chvíľu sa to nechcelo poriadne vypáliť ale keď sa trochu to potrubie ohrialo , tak to chytilo poriadnu forsáž ako keď štartuje stíhačka a potom už lietali s potrubia spálené sadze.

Ak ti pri brzdení vibruje brzdový pedál , tak predpokladám , že by to nemalo mať súvis s egr alebo motorom celkovo ale skôr so stavom brzdových kotúčov. :wink:
Bývalá Xsara break 1.9TD 1999 , Xsara Break Exclusive 2,0HDI 80kW, 2002
Aktuálne Citroen C5 Break Exclusive 2,0HDI 100kW s automatom r.v.2006 + Xsara 1998 1,4i(manželkina)
Uživatelský avatar
Kleki
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 1229
Registrován: ned 26. říj 2008, 14:24
Bydliště: Slovakia , Kováčová
Vůz: Citroen C5 Break 2,0HDI 100kW(EX Xsara break 1.9 TD r.1999, Xsara break 2.0HDI/80kW r.2002)

Re: EGR ventil . motor HDi

Příspěvekod knaj » čtv 26. bře 2015, 19:45

Taky mi přestal fungovat EGR,dal jsem tam starší který jsem tam měl kdysi(jenom jsem ho vyčistil a rozhýbal)Místo podložky záslepka(plech)!Kontrolka zhasla a vše funguje! :jup:
Motor 1,6hdi 80 kw. s FAPem.
knaj
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 47
Registrován: úte 16. čer 2009, 19:15
Bydliště: Koberice u Opavy
Vůz: Citroen Xsara Picasso, 1,6Hdi, r.v. 2005

Re: EGR ventil . motor HDi

Příspěvekod rambik7 » pát 9. čer 2017, 20:29

čital som tu staršie príspevky ak vám vadia kontrolky že svietia DIAG.MOTOR FAULT....
nechajte si ich normálne vypaliť postupne všetky a nechajte len svetla STOP olej a take ako blinkre ani halogeny nevidim ani dialkove občas preblikne kontrolka nevšimam si oranžovu pretože mi ostala svietiť po výmene prevodovky , v zime studený štart,čistenie DRV ventilu aj výmena toho so sitkom,po čistení EGR nezaslepil som ho mal by som to spraviť???
rambik7
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 61
Registrován: čtv 23. dub 2015, 10:21
Bydliště: Brezno
Vůz: Citroen Xsara Picasso 2.0 HDI 2001 66kW 1998cm3

Re: EGR ventil . motor HDi

Příspěvekod Seldi » pát 9. čer 2017, 21:03

u 66Kw ani EGR nemusíš zaslepovat, stačí odpojit přívodní hadici k ovládaní ventilu EGR. Ona ani jednotka vadné EGR nedokáže odhalit. Dokáže jen odhalit vadné vinutí v ovládacím ventilu EGR. Takže teoreticky by stačilo ventil nahradit určitým odporem a řj by měla být bez chyby a EGR nefunkční.
Seldi
Profesionál
Profesionál
 
Příspěvky: 224
Registrován: pát 1. črc 2011, 17:38
Bydliště: Tábor
Vůz: Xsara Picasso 2.0HDi,2001

Re: EGR ventil . motor HDi

Příspěvekod rambik7 » stř 12. črc 2017, 20:41

Odpojiť som z vrchu EGR ventilu ti hadicou vstupna to je?vyradil som ho teda je na tej vlavo karoserii tem solenoid co ovláda ventil hadicka na ten klobúk vrch EGR poriadku?
rambik7
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 61
Registrován: čtv 23. dub 2015, 10:21
Bydliště: Brezno
Vůz: Citroen Xsara Picasso 2.0 HDI 2001 66kW 1998cm3

Re: EGR ventil . motor HDi

Příspěvekod pk7767 » čtv 9. lis 2017, 16:20

Zdravím, podle informací z servisu mám stejný problém s malým rozdílem, že se jedná o motorizaci 1,4HDi. Autko startuje, jezdí v nouzovém režimu ale absolutně netáhne. Také se stává, že při 3000ot/min táhne tak na 50%. Diagnostika hlásí porucha egru, ale kde ho hledat. Známý tvrdí, že to může být i turbem. díky za radu, obrázek apod..
pk7767
Návštěvník
Návštěvník
 
Příspěvky: 1
Registrován: ned 4. pro 2016, 13:47
Bydliště: Ostrava
Vůz: xsara break kombi 1,4hdi 2005

Re: EGR ventil . motor HDi

Příspěvekod baffy » čtv 9. lis 2017, 16:30

Otvor kapotu a hladaj niečo takéto
Přílohy
egr.JPG
egr.JPG (71.84 KiB) Zobrazeno 18582 krát
Minulosť: Citroen sára 1.6 16V r.v.2001
Minulosť: Karol 407 2.0 HDI 100kW r.v.2008
Prítomnosť: Peugeot 508 Hybrid 4x4 2.0 HDI 120kW r.v.2015
Uživatelský avatar
baffy
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 5184
Registrován: sob 6. led 2007, 20:31
Bydliště: SR - Levice
Vůz: Peugeot 508 Hybrid 4x4 2.0HDi 06/2015

Re: EGR ventil . motor HDi

Příspěvekod rambik7 » pát 24. lis 2017, 20:35

A u mna to nieje náhodou hore stačí tie hadičky iba odpojiť alebo to treba aj v riadiacej odpojiť 2.0 HDI 66kW
rambik7
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 61
Registrován: čtv 23. dub 2015, 10:21
Bydliště: Brezno
Vůz: Citroen Xsara Picasso 2.0 HDI 2001 66kW 1998cm3

Re: EGR ventil . motor HDi

Příspěvekod Cvrček » pát 24. lis 2017, 21:08

rambik7: u tebe stačí podtlakovou hadičku jen zaslepit. A víc neřešit. 2,0HDi je v tomhle krásně jednoduché.
Nyní: Xsara Picasso 2,0 HDi r.v.2001 stříbrný tahoun. A bohužel věčná špindíra na podložkách s polepenou prdelkou. Těžko nás přehlídnete ;)
Dříve: Xsara Break 1,9TD r.v.1998
Uživatelský avatar
Cvrček
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 4553
Registrován: čtv 7. čer 2007, 10:33
Bydliště: Frýdlant v Čechách
Vůz: Xsara Picasso 2.0 HDi , r.v.2001

Re: EGR ventil . motor HDi

Příspěvekod Josef Vokal » pát 3. led 2020, 18:12

Ahoj. Měnil jste někdo EGR ventil na 2 0 HDI 66 kW? Je k němu špatný přístup.. Jde to bez rozebrání půlky auta. Díky moc za rady.
Josef Vokal
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 49
Registrován: pát 6. čer 2008, 13:16
Bydliště: Kolín
Vůz: citroen xsara break 2.0HDI 66kw 2001

Předchozí

Zpět na Motor - diesel

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 návštevníků