Nemyslím si že by nefunkčnost mohla mít zásadní vliv na spotřebu . Je tam jen na to aby se část spalin vracela zpět do sání , čili je to jen kvůli emisím . Motor má samozřejmě radši studenej vzduch , proto je tam taky intercooler , aby se vzduch na sání chladil . Je tedy blbost do něj cpát horký spaliny . Na HDi ho dopojenej nemám , ale na TD jsem odpojil jeho podtlakový ovládání a byl pořád zavřenej . Zhruba ve stejný době kdy jsem ho "odpojil" jsem ale začal používat i VIF , k nepatrnýmu poklesu spotřeby došlo , ale nevím čemu to přisuzovat - jestli odpojenýmu EGR , používanýmu VIFu , nebo tomu že jsem se v té době už "naučil" jezdit s TD a využívat ho v optimálním režimu .
Teoreticky je ale možný že kdyby byl seknutej v otevřeným stavu že by to mělo vliv na spotřebu , protože by ti to do sání pořád pouštělo ty spaliny a "znehodnocovalo" by to ten čistej studenej vzduch , a motoru by se hůř "dejchalo" . Pokud by ti ale nechodil jak má , určitě by se ti rozsvítila kontrolka na motoru . Mě na C5 ( 2.0 HDi ) , když jsem ho zkusil zaslepit , tak to auto poznalo a rozsvítila se kontrolka . Po vyjmutí "záslepky" se to zas samo "zdiagnostikovalo" , kontrolka zhasla , a i hláška na palubáku . Stejně tak to poznalo prasklou hadičku potlakovýho ovládání - EGR nechodil .
Mám ho odpojenej i na motorce , tam ta spotřeba šla evidentně dolů právě po tomto "zákroku" , ale to je trochu něco jinýho než ty HDíčka