Stránka 3 z 4

Re: EGR ventil . motor HDi

PříspěvekNapsal: stř 9. led 2013, 10:03
od Toky
http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopic.php?f=181&t=32588&sid=b1176f2e5992e9cbc5520b125cb97ede

Postup ako zaslepiť EGR ventil.
Treba sa zaregistrovať a prihlásiť.
Motor je ten istý.
Ventil len zaslepiť, neodpájať, ináč bude riadiaca jednotka hádzať chybu.

Re: EGR ventil . motor HDi

PříspěvekNapsal: stř 9. led 2013, 10:43
od MP
Jen se zeptám . Možná blbě . 1.6 TDCi od Fordu je stejná jak 1.6 HDi v Citroënu ?

Re: EGR ventil . motor HDi

PříspěvekNapsal: stř 9. led 2013, 11:17
od snoopy
Někde jsem slyšel, že Ford tyhle motory bere od PSA.

Edit:

http://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Duratorq_engine

Re: EGR ventil . motor HDi

PříspěvekNapsal: stř 9. led 2013, 12:18
od Hrnča
Jsou stejný. Od nějaké doby bral Ford i dvoulitry. Šestnáctky by měly dál pokračovat. Dvoulitry už pomalu ne. Jinak motor je cca stejný. Liší se jen v detailech. Co jsem tak někde vyčetl, tak v úpravě ŘJ...

Edit: http://www.auto.cz/ford-a-psa-uz-nebudou-spolupracovat-na-dieselech-66171

Re: EGR ventil . motor HDi

PříspěvekNapsal: stř 9. led 2013, 14:09
od MP
snoopy píše:Někde jsem slyšel, že Ford tyhle motory bere od PSA.


No jo ... co jim taky zbejvalo . Při poruchovosti a nespolehlivosti jejich 1.8 TDCi :lol: ....

Re: EGR ventil . motor HDi

PříspěvekNapsal: pát 11. led 2013, 4:41
od David
nevim jestli to dela i u EGRu,ale muj problem byl,ze mi svitila kontrolka a jel sem v nouzaku.Pri drzeni brzdy vubec neslo pridat plyn.Tak sem na to kaslal a jezdil,co taky s tim ve 2 rano.Po asi 20 km me napadlo odpojit vahu vzduchu a kontrolka zhasla a slo to ok tak sem ji pak pripojil a zas maka.Tak pokud s brzdou nepujde pridat plyn mohla by to bejt vaha,alespon u Siemensu

motor HDi 1.6

PříspěvekNapsal: ned 31. bře 2013, 9:52
od 1pepis1
Ahoj,může mi někdo prosím poradit? Koupoil jsem Picasso r.v. 2004 1.6 HDi 80 kw. Jezdí dobře,jen občas při jízdě motor na chvilku vynechá a to při jakékoliv rychlosti. Jako kdybych ubral a hned přidal plyn. Diagnostika nic nehlásí. Díky

EGRventil - 1,6HDI

PříspěvekNapsal: ned 31. bře 2013, 14:04
od jozom
Ahojte, poprosím o info.
Mám Pikaču 1,6 HDI 80kW, r.v 2005, viete mi niekto poradiť - ak správne nepracuje EGR ventil,aký to má vplyv na motor, spotrebu, výkon, pravidelnosť chodu,....
FAP filter mám vyčistený, ale mám pocit,že motor nejde tak ako má ísť.Štartuje pekne,ale keď ide vyššou rýchlosťou a vyššie otáčky motora,mám pocit, že už nejde tak čisto,ticho,aj spotrebu mám vyšššiu.Viem,teraz je zima,ale aj tak.... Ďakujem za poznatky,rady

Re: EGR ventil . motor HDi

PříspěvekNapsal: stř 3. dub 2013, 15:21
od knaj
U mně kolisaly otáčky,spíš jenom při studeném motoru!Ale hlavně mi to pořád vypínalo ESP/ASR,prý kvuli tomu že motor neměl dostatečný výkon.Po výměně vše ok.,i spotřeba šla dolů!

Re: EGR ventil . motor HDi

PříspěvekNapsal: ned 7. dub 2013, 20:56
od jozom
Ahoj,diky za reagovanie.mne to tiez obcas vypne esp.ja mam spotrebu 6,6l na 100km.tak,ze ci je mozne aby bola spotreba vyssia ked egr nefunguje tak nam ma?

Re: EGR ventil . motor HDi

PříspěvekNapsal: ned 7. dub 2013, 22:11
od MP
Nemyslím si že by nefunkčnost mohla mít zásadní vliv na spotřebu . Je tam jen na to aby se část spalin vracela zpět do sání , čili je to jen kvůli emisím . Motor má samozřejmě radši studenej vzduch , proto je tam taky intercooler , aby se vzduch na sání chladil . Je tedy blbost do něj cpát horký spaliny . Na HDi ho dopojenej nemám , ale na TD jsem odpojil jeho podtlakový ovládání a byl pořád zavřenej . Zhruba ve stejný době kdy jsem ho "odpojil" jsem ale začal používat i VIF , k nepatrnýmu poklesu spotřeby došlo , ale nevím čemu to přisuzovat - jestli odpojenýmu EGR , používanýmu VIFu , nebo tomu že jsem se v té době už "naučil" jezdit s TD a využívat ho v optimálním režimu .
Teoreticky je ale možný že kdyby byl seknutej v otevřeným stavu že by to mělo vliv na spotřebu , protože by ti to do sání pořád pouštělo ty spaliny a "znehodnocovalo" by to ten čistej studenej vzduch , a motoru by se hůř "dejchalo" . Pokud by ti ale nechodil jak má , určitě by se ti rozsvítila kontrolka na motoru . Mě na C5 ( 2.0 HDi ) , když jsem ho zkusil zaslepit , tak to auto poznalo a rozsvítila se kontrolka . Po vyjmutí "záslepky" se to zas samo "zdiagnostikovalo" , kontrolka zhasla , a i hláška na palubáku . Stejně tak to poznalo prasklou hadičku potlakovýho ovládání - EGR nechodil .
Mám ho odpojenej i na motorce , tam ta spotřeba šla evidentně dolů právě po tomto "zákroku" , ale to je trochu něco jinýho než ty HDíčka :wink:

Re: EGR ventil . motor HDi

PříspěvekNapsal: pon 8. dub 2013, 10:12
od Aleš
Ahoj já mám EGR zneprůchodněn plechem(plnou podložkou). Spotřeba je stejná. VIF používám dlouho a nevšim sem si, že by šla spotřeba dolů. Teď v zimě spotřebe 6,6 až 7,1 l. Jezdím do 11 km. Každý den do práce. V létě se nedostanu pod 6 l(i při delší vzdálenosti). Takže nechápu jak někdo může psát, že jezdí za 5 l. EGR je funkční akorát zaslepenej a PC nic nehlásí. Na emisích mám lepší hodnoty bez EGR než s ním. Což je paradox. Ale taky nemám katalyzátor.

Re: EGR ventil . motor HDi

PříspěvekNapsal: pon 8. dub 2013, 15:08
od MP
Vidíš , a já jezdím s o něco těžší károu v létě dost pod šest ( 5,4 - 5,8 ) . I teď v zimě to jde někdy lehce pod šest , ale většinou kolem šestky až do 6,2 .

Re: EGR ventil . motor HDi

PříspěvekNapsal: sob 13. dub 2013, 10:49
od jozom
Ahojte, no, včera som mal na svojom picasse 1,6 HDI 80kw vonku egr ventil,čistil som aj to harmonikovu ruru-trubku čo ide z egr do motora,nakoniec som zaslepil egr. Motor podla mna ide lepsie v nizkych otáčkach,tak ako to tu popisujete. Ale kontrolka na ESP mi predtým začala svietit raz za čas, ked somvypol motor,tak už nesvietila. Teraz mi začala svietit hned a ani po vypnutí motora a znova naštartovaní neprestala svietit . Pokial viete poradit, budem rád.Ďakujem :twisted: :driv:

Re: EGR ventil . motor HDi

PříspěvekNapsal: sob 13. dub 2013, 13:47
od Kleki
Na 1,6 hdi si riadiačka zisťuje prietok vzduchu z váhy vzduchu a porovnáva ho s údajmi , čo má dané programom podľa režimu a otáčok motora. Keď má byť egr otvorený tak by malo ísť čistého vzduchu menej pretože sa primiešavajú do sania aj výfukové plyny ktoré nejdú cez váhu. Tým , že je ten egr zaslepený, tak do motora ide len čistý vzduch , ktorý pretečie váhou vzduchu a ridiačka vie , že je nejaký problém s egr ventilom (že nie je otvorený) a vyhodnotí to ako chybu a svieti kontrolka.