Předehřev motoru 230V

Moderátoři: Rope, baffy, viteon, Kleki, Cvrček

Re: Předehřev motoru 230V

Příspěvekod felix » sob 8. pro 2012, 13:33

Samo.Vojta píše:Ahoj,opět jsem narazit při brouzdání na
http://aukro.cz/motor-topeni-predehrivac-motoru-engine-heater-i2835582744.html

Je to včetně čerpadla za 2500Kč,- což mi nepříjde špatná cena..Takže co vy na to?:)

Tak tohle vypadá hodně dobře!
felix
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 164
Registrován: pát 9. říj 2009, 20:22
Bydliště: Nové Losiny-šumpersko
Vůz: xšáryna 1.9td r.v. 99 exklusive

Re: Předehřev motoru 230V

Příspěvekod empík » sob 8. pro 2012, 17:30

Z tých zariadení čo tu boli doteraz toto vyzerá najlepšie. Rozmýšlal som ako minimalizovať možnosť prierazu pri poruche. Ako najlepšie riešenie mi vychádza samostatná zásuvka s prúdovýcm chráničom 30mA, ktorý by mal v prípade poruchy vypnúť do 0,2 sekundy. Prúdovo by som to videl na 10A. :D
Som rád, že ste radi, že som rád...
Uživatelský avatar
empík
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 1719
Registrován: čtv 14. dub 2011, 11:23
Bydliště: Revúca, SR
Vůz: Citroen Xsara Break 2.0 HDI - 80kW r.2001

Re: Předehřev motoru 230V

Příspěvekod rosta12345 » sob 8. pro 2012, 19:02

chránič je samozdřejmě jistota, ale pokud to namontuješ na některou gumovou hadici tak to budeš mít odizolované od kostry auta a voda není zas tak vodivá
EX: Citroen Xsara Picasso 1.6 16V SX 2009 Obrázek
Uživatelský avatar
rosta12345
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 1948
Registrován: sob 6. čer 2009, 19:07
Bydliště: Dolní Domaslavice
Vůz: EX:Citroen Xsara Picasso 1.6 16V SX 2009

Re: Předehřev motoru 230V

Příspěvekod empík » sob 8. pro 2012, 19:37

:shock: :shock: :shock:
Som rád, že ste radi, že som rád...
Uživatelský avatar
empík
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 1719
Registrován: čtv 14. dub 2011, 11:23
Bydliště: Revúca, SR
Vůz: Citroen Xsara Break 2.0 HDI - 80kW r.2001

Re: Předehřev motoru 230V

Příspěvekod rosta12345 » sob 8. pro 2012, 19:42

co valíš oči :D však si určitě viděl venkovní rozvody na sloupech za deště a nic se nestalo a pár zatomených motorů už sem taky viděl jak se stále točily a navíc obal toho předehřívače je navíc určitě uzemněný přes kolík
EX: Citroen Xsara Picasso 1.6 16V SX 2009 Obrázek
Uživatelský avatar
rosta12345
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 1948
Registrován: sob 6. čer 2009, 19:07
Bydliště: Dolní Domaslavice
Vůz: EX:Citroen Xsara Picasso 1.6 16V SX 2009

Re: Předehřev motoru 230V

Příspěvekod empík » sob 8. pro 2012, 20:13

Spomeň si na nejakú detektívku kde sa vraždilo vhodením zapnutého elektrospotrebiča do vane. Neodporúčam skúšať doma lebo je to pravda. 8)
Som rád, že ste radi, že som rád...
Uživatelský avatar
empík
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 1719
Registrován: čtv 14. dub 2011, 11:23
Bydliště: Revúca, SR
Vůz: Citroen Xsara Break 2.0 HDI - 80kW r.2001

Re: Předehřev motoru 230V

Příspěvekod betom » sob 8. pro 2012, 20:14

Představa, že bych měl z 1. patra paneláku přes chodník spuštěnou prodlužovačku k autu se mi moc nezamlouvá. :roll:
Uživatelský avatar
betom
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 1141
Registrován: sob 3. pro 2011, 10:42
Bydliště: Opava - Kateřinky
Vůz: Citroën Xsara Picasso, 1,6HDi s FAP, 80kW, r.v.2005

Re: Předehřev motoru 230V

Příspěvekod rosta12345 » sob 8. pro 2012, 20:16

no já bych řek že to funguje právě jen v těch detektívkách :D i když náhoda je blbec to uznávám

-- přidáno sob 8. pro 2012, 21:17 --

betom pro tebe je řešení napíchnout to ze sloupu veřejného osvětlení :D :D
EX: Citroen Xsara Picasso 1.6 16V SX 2009 Obrázek
Uživatelský avatar
rosta12345
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 1948
Registrován: sob 6. čer 2009, 19:07
Bydliště: Dolní Domaslavice
Vůz: EX:Citroen Xsara Picasso 1.6 16V SX 2009

Re: Předehřev motoru 230V

Příspěvekod Cvrček » sob 8. pro 2012, 20:28

Empík valí oči a mě teda běhá mráz po zádech. S tou vodivostí vody jsi Rosťo trošku ujel.
Nyní: Xsara Picasso 2,0 HDi r.v.2001 stříbrný tahoun. A bohužel věčná špindíra na podložkách s polepenou prdelkou. Těžko nás přehlídnete ;)
Dříve: Xsara Break 1,9TD r.v.1998
Uživatelský avatar
Cvrček
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 4553
Registrován: čtv 7. čer 2007, 10:33
Bydliště: Frýdlant v Čechách
Vůz: Xsara Picasso 2.0 HDi , r.v.2001

Re: Předehřev motoru 230V

Příspěvekod Fanatik » sob 8. pro 2012, 21:06

Před 15 roky jsem dovezl auto ze Švýcarska a to něco takového mělo. Na jakém principu to pracovalo, nevim, neb jsem to nikdy nepoužil. Na 220 V to asi nebylo a knížku pro blbé mi k tomu nedali. Ale stopro to přihřívání mělo vnější zdroj.
A ta voda je dooooost vodivá. Dobře se elektrikou chytaly ryby. :wink:
Fanatik
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 1362
Registrován: stř 22. zář 2010, 20:33
Bydliště: Chotěboř
Vůz: Xsara Picasso 2.0HDI 2001-02, Xsara Picasso 1.6i 16V 2007

Re: Předehřev motoru 230V

Příspěvekod betom » sob 8. pro 2012, 21:15

Ročně je několik úmrtí vlivem elektrického proudu a ve vlhkém prostředí je mnohem větší pravděpodobnost jejich vzniku. Takže na auto, pokud stojí venku a topení je vprovozu dát bezpečnostní tabulku "Nedotýkat se" a "Nebezpečí úrazu elektrickým proudem". Ohřev odpojit před vstupem do vozidla a předem vyzkoušet zkoušečkou - doutnavkou zda na karoserii nejsou bludné proudy.
Teď vážně: Zařízení má CE a stupeň krytí IP31, což je ochrana proti stékající vodě. Výrobce musí mít k zařízení vydáno prohlášení o shodě, čímž deklaruje, že splňuje požadavky na bezpečnost. Takže pokud bych to potřeboval, tak bych do toho bez obav šel. Ale zatím nepotřebuji má 1,6 HDi startuje zatím bez problémů i při -20°C. :driv:
Uživatelský avatar
betom
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 1141
Registrován: sob 3. pro 2011, 10:42
Bydliště: Opava - Kateřinky
Vůz: Citroën Xsara Picasso, 1,6HDi s FAP, 80kW, r.v.2005

Re: Předehřev motoru 230V

Příspěvekod baffy » sob 8. pro 2012, 21:34

Nesrandujte chlapci ,veď toto je technická časť a nie pokec:D :D :D
Minulosť: Citroen sára 1.6 16V r.v.2001
Minulosť: Karol 407 2.0 HDI 100kW r.v.2008
Prítomnosť: Peugeot 508 Hybrid 4x4 2.0 HDI 120kW r.v.2015
Uživatelský avatar
baffy
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 5188
Registrován: sob 6. led 2007, 20:31
Bydliště: SR - Levice
Vůz: Peugeot 508 Hybrid 4x4 2.0HDi 06/2015

Re: Předehřev motoru 230V

Příspěvekod rosta12345 » ned 9. pro 2012, 8:50

Cvrček píše:Empík valí oči a mě teda běhá mráz po zádech. S tou vodivostí vody jsi Rosťo trošku ujel.

no myslím že jsem zase tolik neujel destilovaná voda kterou se ředí nemrznoucí směs je opravdu nevodivá, druhá věc je že jsem si neuvědomil že v chladícím okruhu je nemrznoucí směs u které samozdřejmě netuším jak je to s vodivostí
EX: Citroen Xsara Picasso 1.6 16V SX 2009 Obrázek
Uživatelský avatar
rosta12345
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 1948
Registrován: sob 6. čer 2009, 19:07
Bydliště: Dolní Domaslavice
Vůz: EX:Citroen Xsara Picasso 1.6 16V SX 2009

Re: Předehřev motoru 230V

Příspěvekod Ondra » pát 1. bře 2013, 21:37

Ahoj lidi,
pokud chcete levný do-ohřev do xsary tak aby se v zimě lépe ohřívala a dřív topila tak vám mohu doporučit toto: Zajděte na vrakoviště a řekněte že chcete elektrické dohřev co měli 2.0HDi se čtyřmi nebo třemi žhavícími svíčkami.... vyjde vás to na cca tyto peníze:

dohřev - 300-500Kč - vrakarna
relé 70A - 50Kč - www.gme.cz
vypínač přesně pasující do Xsary (třeba pro blokaci oken) - cca 50Kč vrakárna
konektory - 20Kč
kabel - 100Kč

Ale Upozorňuji že je to také o kompenzaci dobíjení a akumulátoru. Vše mohu zdokumentovat a nafotit, již druhou zimu mám na své Xsaře 1.6 16V 2002. Funguje to bezvadně, motor se rychleji ohřívá a v zimě cca o 0,2 -0,5l/100km spotřeba níž, ale nedokážu to objektivně posoudit... nejezdím jako svatoušek, takže často vymetu komín.. :-D

POZOR na slabší motorizace se slabým alternátorem v normálním provozu auto spotřebovává cca 35A pokud tam bude 60A nebo 70A alternátor tak to bude problém. 1x žhavící svíčka odebírá za studena proud cca 20A... po zahřátí na 60°C cca 13A -15A... pokud to pronásobíme 4x nebo 3x je to pěkných 80A či 60A za studena.... to znamená že altík pujde do kytek.... proto doporučuji rovnou sehnat 90A alternátor, a to už jen z toho důvodu že pokud bude dohřev vypnutý tak se lépe dobije akumulátor....

Pokud by měl někdo zájem o technické rady pošlete SZ a já sestavím dokumentaci + foto + schéma zapojení.
Červená Dračice v 3dv. rok 12/2002 - motor 1.6 16V 80kW/110HP výbava Chrono VTR (Přidány Xenony H7 6000K - fakt luxus)/ 60% mám podsvícený interier modře, na zbytek nenbyl čas... už jen budíky a ovl. topení
Uživatelský avatar
Ondra
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 68
Registrován: pon 5. úno 2007, 0:46
Bydliště: Kladno
Vůz: Xsara Coupé 1.6i 16V 80kW/110HP / barva Lucifer / Chrono paket VTR / podsvícení interieru do modra

Předchozí

Zpět na Motor - diesel

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků