Motor 1.9td DHY ,po výmene nejde oživiť

Moderátoři: Rope, baffy, viteon, Kleki, Cvrček

Motor 1.9td DHY ,po výmene nejde oživiť

Příspěvekod FREDy » úte 3. čer 2014, 18:40

Dobrý deň , mám taký problém a potreboval by som radu. Dal som vymeniť motor na svojej xsare1 break 1,9dt motor DHY rok 98, druhý motor bol z auta citroen zx 1,9td DHY rok 97 ...sám som sa do výmeny nechcel púšťať tak som to dal spraviť mechanikovy , len že ten na moje prekvapenie motor vymenil, je v aute všetko pasovalo po mechanickej stránke , ale nevedel ho spojazdniť.... tvrdil že chyba je v nasledovnom : že vraj ten motor má inú riadiacu jednotku , má problémy s imobilizérom že vraj treba rozoberať čerpadlo , že ten motor má inak elektriku zapojenú že to nepojde .... mne osobne sa na tom niečo nezdá tak by som sa chcel opýtať či je možné aby mal rovnaký motor len z inéo auta mal inak usporiadanú elektroniku , či imobilizér može robiť také problémy pri výmene motora , proste chcem vedieť či je možné aby nepasoval rovnaký motor ? .... a ešte k tomu čerpadlu nezdá sa mi že pri týchto starých diesloch je taká zložitá elektronika aby bola aj v čerpadle ? však nie je to mechanické komôrkové čerpadlo ? a tento motor má len jednoduchú riadiacu jednotku , podla mňa by s tým nemal byť taký velký problém aby to nefungovalo , no možno sa mýlim , tak poprosím vaše rady a názory Ďakujem....
FREDy
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Příspěvky: 13
Registrován: ned 25. srp 2013, 12:48
Bydliště: slovensko, LM
Vůz: XSARA BREAK 1,9 DT r.v 98 DHY

Motor 1.9td dhy ,po výmene nejde oživiť

Příspěvekod Cvrček » úte 3. čer 2014, 18:49

1,9TD nemá žádnou řídící jednotku.
Nyní: Xsara Picasso 2,0 HDi r.v.2001 stříbrný tahoun. A bohužel věčná špindíra na podložkách s polepenou prdelkou. Těžko nás přehlídnete ;)
Dříve: Xsara Break 1,9TD r.v.1998
Uživatelský avatar
Cvrček
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 4553
Registrován: čtv 7. čer 2007, 10:33
Bydliště: Frýdlant v Čechách
Vůz: Xsara Picasso 2.0 HDi , r.v.2001

Motor 1.9td dhy ,po výmene nejde oživiť

Příspěvekod FREDy » úte 3. čer 2014, 18:51

a v čom može byť problém ? v tom imobilizéry ? alebo v čerpadle ?
FREDy
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Příspěvky: 13
Registrován: ned 25. srp 2013, 12:48
Bydliště: slovensko, LM
Vůz: XSARA BREAK 1,9 DT r.v 98 DHY

Motor 1.9td dhy ,po výmene nejde oživiť

Příspěvekod Cvrček » úte 3. čer 2014, 18:54

Jestli si dobře pamatuju,tak imobilizer jde přímo do čerpadla. Takže tam by chyba být mohla. Ale už to je dlouho,co šel Break z domu,tak už si teď naplno nevybavuju.
Nyní: Xsara Picasso 2,0 HDi r.v.2001 stříbrný tahoun. A bohužel věčná špindíra na podložkách s polepenou prdelkou. Těžko nás přehlídnete ;)
Dříve: Xsara Break 1,9TD r.v.1998
Uživatelský avatar
Cvrček
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 4553
Registrován: čtv 7. čer 2007, 10:33
Bydliště: Frýdlant v Čechách
Vůz: Xsara Picasso 2.0 HDi , r.v.2001

Motor 1.9td dhy ,po výmene nejde oživiť

Příspěvekod jmlcoch » úte 3. čer 2014, 18:59

nebylo by nejjednodušší zkusit imobilizér odpojit?
Třeba švára měl na toyotě drátky prostě odstřihlé, protože mu to nefungovalo, jak by mělo... a tak jezdil bez něj (ale to byl starý vergl...)
jmlcoch
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 1029
Registrován: pát 16. zář 2011, 12:02
Bydliště: Žarošicko
Vůz: xsara picasso 1,6 80kW 2010 a C4 1,4i 16V 65kW 2008

Motor 1.9td dhy ,po výmene nejde oživiť

Příspěvekod Cvrček » úte 3. čer 2014, 19:05

Tak to tak jednoduše tady nepůjde.
Nyní: Xsara Picasso 2,0 HDi r.v.2001 stříbrný tahoun. A bohužel věčná špindíra na podložkách s polepenou prdelkou. Těžko nás přehlídnete ;)
Dříve: Xsara Break 1,9TD r.v.1998
Uživatelský avatar
Cvrček
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 4553
Registrován: čtv 7. čer 2007, 10:33
Bydliště: Frýdlant v Čechách
Vůz: Xsara Picasso 2.0 HDi , r.v.2001

Motor 1.9td DHY ,po výmene nejde oživiť

Příspěvekod FREDy » úte 3. čer 2014, 19:07

a ked vymením čerpadlá ? som sa túlál na fóre myslím že v tom je problém jedno je BOSH a druhé LUCAS ....?? može to byť ?
FREDy
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Příspěvky: 13
Registrován: ned 25. srp 2013, 12:48
Bydliště: slovensko, LM
Vůz: XSARA BREAK 1,9 DT r.v 98 DHY

Re: Motor 1.9td DHY ,po výmene nejde oživiť

Příspěvekod Kleki » stř 4. čer 2014, 6:51

Výmenu motora som už dávnejšie riešil na mojej najstaršej Xsare a presne tento istý problém som mal aj ja. Nakoniec som musel premontovať čerpadlo s pôvodného motora aby fungoval aj imobilizér. Ďalšie riešenie je imobilizér odpojiť a na čerpadlo priviesť +12V po zapnutí zapaľovania. Ale tam je potrebný zásah do čerpadla pretože imobilizér je na čerpadle pod ochranným kovovým krytom a skrutky ktoré ho držia je potrebné odvŕtať a nahradiť inými . Je to dobrá pakáreň ale ide to. Záleží ešte aké čerpadlo máš. Na tento typ motora pasuje aj BOSCH aj LUCAS , ale ku každému čerpadlu sú iné rúrky k vstrekom.
Bývalá Xsara break 1.9TD 1999 , Xsara Break Exclusive 2,0HDI 80kW, 2002
Aktuálne Citroen C5 Break Exclusive 2,0HDI 100kW s automatom r.v.2006 + Xsara 1998 1,4i(manželkina)
Uživatelský avatar
Kleki
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 1229
Registrován: ned 26. říj 2008, 14:24
Bydliště: Slovakia , Kováčová
Vůz: Citroen C5 Break 2,0HDI 100kW(EX Xsara break 1.9 TD r.1999, Xsara break 2.0HDI/80kW r.2002)

Re: Motor 1.9td DHY ,po výmene nejde oživiť

Příspěvekod FREDy » stř 4. čer 2014, 7:59

ďakujem toto mi dosť pomohlo , na starom motore bolo BOSH a tom to menenom je LUCAS , ako mám aj to drué čerpadlo aj z rúrkami a zo všetkým len neveim či je na tom 100% ok , to napojenie na priamo 12v dá sa to spraviť aj na ten lucas ? mohol by si to podrobnejšie popísať ? ďakujem ...
FREDy
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Příspěvky: 13
Registrován: ned 25. srp 2013, 12:48
Bydliště: slovensko, LM
Vůz: XSARA BREAK 1,9 DT r.v 98 DHY

Re: Motor 1.9td DHY ,po výmene nejde oživiť

Příspěvekod Rope » stř 4. čer 2014, 8:48

Ja to řešil na VW, princip imo je v tom že to napětí co otevírá jehlu je přes ten immo, "stačí jen" odvrtat bezpečnostní šrouby a pod deklíkem přepojit. Chce to šikulu co umí u práce uvažovat. Oželel bych imob, kdo by to kradl :wink:
Xsara picasso 1,6/80Kw, 3/2007, exclusive, panoramatická střecha, couvací senzory, barva červená lucifer, ledková denní světla a více info TU už bohužel Ex
XSARA II
Baffy 0
Viteon 0
Kleki 0
Uživatelský avatar
Rope
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 5638
Registrován: pon 1. kvě 2006, 17:58
Bydliště: OSTRAVA !!!
Vůz: X picasso, 1,6 benzín

Re: Motor 1.9td DHY ,po výmene nejde oživiť

Příspěvekod vena garážmistr » stř 4. čer 2014, 19:48

Jirka má pravdu ale problém je že těch šikulů co u práce dokážou přemýšlet je zatraceně málo a člověk aby je hledal kraj světa.
jezdím : Peugeot 807 2.0 Hdi 100 kw šestifofr, FAP OFF , automatický bufík, xenonové světlomety, denní LED, oranžové LED strobo ,grafický couvací asistent, HF Parrot, DVD přehrávač, sedmi sedačka

Obrázek
jezdil jsem :Berlingo 2.0 Hdi (Sir Tá-Burák)
Uživatelský avatar
vena garážmistr
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 2232
Registrován: ned 17. led 2010, 13:57
Bydliště: okr.praha-východ
Vůz: Peugeot 807 2.0 Hdi 100 kw.

Re: Motor 1.9td DHY ,po výmene nejde oživiť

Příspěvekod Surmi » stř 4. čer 2014, 20:12

Nech si ze starého motoru vstřiky a čerpadlo, možná se ti budou jednou hodit :wink:
Xsara 1.6 16V 80kW r.v.2003-Tatík
Peugeot 307 2.0 HDi 66kW Siemens r.v.2002 -bejvalka
Peugeot 207 1.4HDi 50kW r.v.2006
Škoda Octavia RS 2.0TDi 125kW
Obrázek
Surmi
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 652
Registrován: ned 3. kvě 2009, 15:50
Bydliště: Havířov
Vůz: Škoda Octavia II 2.0TDi RS 125kW

Re: Motor 1.9td DHY ,po výmene nejde oživiť

Příspěvekod FREDy » stř 4. čer 2014, 22:12

ešte otázka ? je potrebná demontáž čerpadla ? ak som dobre zistoval tak je imobilizer na spodku čerpadla , je to tak aj pri bosh či len pri lucas ?
FREDy
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Příspěvky: 13
Registrován: ned 25. srp 2013, 12:48
Bydliště: slovensko, LM
Vůz: XSARA BREAK 1,9 DT r.v 98 DHY

Re: Motor 1.9td DHY ,po výmene nejde oživiť

Příspěvekod Kleki » čtv 5. čer 2014, 18:02

Ak chceš dať dolu imobilizér z čerpadla čiže ho vyradiť z funkcie určite doporučujem vymontovať čerpadlo von a robiť to vo zveráku. Originálne skrutky sú zalamovacie a to znamená , že majú šesťhrannú hlavu ale pod ňou oslabený driek a keď sa to skladá , tak pri dotiahnutí sa ten driek zlomí a zostane skrutka bez hlavy. Tieto skrutky sa potom musia odvrtávať a keď je čerpadlo v aute na motore , tak je tam zlý prístup a dokonca jedna skrutka bola tvrdená že ani vrták do toho nechcel ísť. Už som to robil na čerpadle BOSCH a verím , že na LUCASE to nebude o nič lepšie. Keď sa demontuje kryt imobilizéru , tak pod ním je stop ventil na ktorý je potrebné priviesť 12V po zapnutí zapaľovania a pôvodný kábel odpojiť.
Bývalá Xsara break 1.9TD 1999 , Xsara Break Exclusive 2,0HDI 80kW, 2002
Aktuálne Citroen C5 Break Exclusive 2,0HDI 100kW s automatom r.v.2006 + Xsara 1998 1,4i(manželkina)
Uživatelský avatar
Kleki
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 1229
Registrován: ned 26. říj 2008, 14:24
Bydliště: Slovakia , Kováčová
Vůz: Citroen C5 Break 2,0HDI 100kW(EX Xsara break 1.9 TD r.1999, Xsara break 2.0HDI/80kW r.2002)

Re: Motor 1.9td DHY ,po výmene nejde oživiť

Příspěvekod FREDy » pát 6. čer 2014, 21:55

ten ventil satčí napojiť na + ? či treba oba póly na priamo ?

-- přidáno Sob 7. Jún 2014, 1:22 --

Ďakujem za rady , už som to našiel .... stačilo na stop ventil ktorý je pod krytom na čerpadle priviesť 12V+ ktorý sa nachádza v relé hnedej farby vedla krytu akože riadiacej jednotky , treba ho tam nájsť , čerpadlo LUCAS ...... ešte by ma zaujímalo kde je ten ventil na čerpadle BOSH ? lebo ho mám tiež doma , a ak by som to niekedy menil aby som bol múdrejší :) , moli by ste si pozreť obrázky a potvrdiť mi či to je naozaj ono , Ďakujem.....
http://www.rajce.net/f778004440
http://www.rajce.net/f778004442
FREDy
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Příspěvky: 13
Registrován: ned 25. srp 2013, 12:48
Bydliště: slovensko, LM
Vůz: XSARA BREAK 1,9 DT r.v 98 DHY

Další

Zpět na Motor - diesel

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 22 návštevníků