Stránka 1 z 1

Chcípá motor 1.9td

PříspěvekNapsal: pon 4. čer 2007, 9:23
od Doktor
Mám xsaru 1,9TD r.v.99.
Po sjezdu z dálnice (D11) na Černém Mostě v Praze mi najednou zhasl motor. Ručka nádrľe byla skoro dole, takľe jsem předpokládal, ľe mi doąla nafta, hadička přívodu nafty vypadala suchá. Od tankování ujeto 640 km. Volal jsem asistenční sluľbu. Chlápek přijel, nalil mi tam 10 litrů a odvzduąnil motor. Hned jsem jel dotankovat a veąlo se tam uľ je 35l (čili celkem jen 45). Nemá mít Xsara nádrľ na 52?

Včera jedu zase do Prahy po dálnici. Sjedu na Černým Mostě a zase chcíp!!! Měl jsem v tu dobu ujeto řádově 500 km od tankování do plna. Naątěstí to za chvíli chytlo a odjel jsem k pumpě. Veąlo se 35l.

Nemáte někdo ponětí, co to můľe způsobovat? Jinak motor nezhasl nikdy a jiné závady nepozoruji. Najeto cca 150t.

Předem díky.

PříspěvekNapsal: pon 4. čer 2007, 10:20
od levis501
Co podtlak v nádrľi?

PříspěvekNapsal: pon 4. čer 2007, 10:34
od Doktor
Při tankování mi jde víčko vľdycky sundat úplně zlehka, jinak nevim, jak bych tam podtlak odhalil.

PříspěvekNapsal: pon 4. čer 2007, 14:26
od CHiP
levis501 píše:Co podtlak v nádrľi?

Podtlak jsem tam měl pomalu takový, ľe víčko neąlo ani sundat a stejně to jelo :D
Mě spíą napadá ucpaný naftový filtr, kde jsi se na tu hadičku koukal? Za filtrem? Kdyľ to zdechne a pumpujeą balonkem, tak je poznat ľe okruh je zavzduąněný a chvíli trvá, neľ napumpujeą naftu?

PříspěvekNapsal: pon 4. čer 2007, 16:35
od Doktor
Vąechny filtry včetně palivového měněny koncem října 2006. Hadička byla ZA filtrem suchá, před ním nevím. Při druhým zdechnutí jsem se na to nedíval, měl jsem co dělat odtlačit auto z křoľovatky a pak to chytlo.

PříspěvekNapsal: pon 4. čer 2007, 16:53
od CHiP
To ľe byl měněný neznamená, ľe není ucpaný :) Jinak pak leda ucpaný sítko v nádrľi nebo někde cestou k čerpadlo. A jestli ani to ne, tak čerpadlo :roll:

PříspěvekNapsal: pát 8. čer 2007, 14:30
od Doktor
Tak mi v servisu (neznačkovém) nepomohli. Auto tam měli 4 dny a na nic nepřiąli. Říkali, ľe by to mohla být pomocná pumpa v nádrľi, ľe má divný zvuk. To by ale bylo minimálně za 10t :-( Taky je prý moľné, ľe to dělá imobilizér.

Takľe jsem tam kde jsem byl:-(

Mimochodem v servisu naąli ąpatnou kladku u rozvodů, prý těsně před rozsypáním, přitom byla měněná s rozvody loni (od té doby najeto jen cca 14 tisíc)! Je to moľné, ľe má tak krátkou ľivotnost?

PříspěvekNapsal: pát 8. čer 2007, 14:42
od CHiP
V nádrľi ľádný čerpadlo (palivovou pumpu) nemáą, proboha co to bylo za servis? :shock:

PříspěvekNapsal: pát 8. čer 2007, 20:35
od Doktor
Rekl bych, ze tam neco takovyho je, viz schema "jak to funguje" v sekci dokumentace na tomto serveru (2 - fuel pump).

PříspěvekNapsal: pát 8. čer 2007, 21:02
od CHiP
Doktor: Ano, HDi a benzinové motory ho mají, D a TD ne :)

PříspěvekNapsal: sob 9. čer 2007, 12:46
od riggo
ano,tyhle motory nic jinýho neľ sítko v nádrľi nemají.Ale to sítko se zasr.. umí,a to tak,ze nepustí z ničeho nic ani kapku nafty.Zastavíą,zaąplouchá ti nafta v nádrľi a zas to jede.Poznáą to podle toho,ľe kdyľ se motor zastaví,otevři bez zbytečnýho zdrľování kapotu a koukni na balonek na ruční nasávání nafty z nadrľe.Kdyľ bude ucpaný sítko,bude tenhle balonek lehce nebo úplně scucnutej.Vyčistit to sitko je vcelku zívačka,pod zadní lavicí vpravo,černý plast.víko,pod ním velkej ąroubovací uzávěr nadrľe,vąroubovat a vyndaą s tím i to sítko.Já na něm měl ąlemy z nafty,chlupy,vlasy,prostě humus.Cca hoďka práce.To stejný jsem měl i u Xantie TD.

PříspěvekNapsal: stř 4. črc 2007, 12:33
od Doktor
Sítko bylo fakt straąně zanesený, takľe teď po vyčiątění doufám to bude ok.