Co je nutno zkontrolovat u motoru 2.0 HDi

Moderátoři: Rope, baffy, viteon, Kleki, Cvrček

Co je nutno zkontrolovat u motoru 2.0 HDi

Příspěvekod mebo » čtv 23. bře 2006, 22:14

mám Xsaru HDi 2.0 combi z roku 2000, koupila jsem ji před měsícem v bazaru, vypadá nově, jezdila sní star?í paní z německa a má nalítáno 96 000km. Ráda bych se zeptala co si mám nechat v?echno zkontrolovat a jaký motorový olej doporučujete? .) Děkuji za info :)
mebo
Návštěvník
Návštěvník
 
Příspěvky: 6
Registrován: pon 20. úno 2006, 21:43

..

Příspěvekod MP » pát 24. bře 2006, 8:01

Já kupoval před půl rokem 1.9 TD , měla 85 tis. najeto . Vyměnil jsem rozvoďák , olej , v?echny filtry ( olej.,palivo , vzduch , pylovej ). Dále jsem nechal "vyčistit" a doplnit klimu . Zkontrolovat chladící kapalinu , brzdovou . Po podrobné prohlídce i zespodu jsme zjistili ?e je "načnutá" man?eta na homokloubu , tak tu jsem vyměnil . Jinak bylo v?e OK . Olej netu?ím jakej jsme tam dávali , myslím ?e BP ...
K důstojnému stáří patří bohaté vzpomínky, pár vrásek a možná že i jizev - dobrodruzi zkrátka nikdy nevedou nudné životy.
Dobrodružství, který není nebezpečný, není dobrodružství.
Život je jedna dlouhá posloupnost více či méně rizikovejch momentů.
Uživatelský avatar
MP
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 4374
Registrován: pon 16. led 2006, 14:45
Bydliště: TŘEBÍČ -> Vysočina - drsnej kraj , tak to jsme my.
Vůz: Peugeot 807 2.0 HDi - 2011+ Peugeot 807 2.0 HDi - 2012

Příspěvekod Návštěvník » pát 24. bře 2006, 10:30

V?e je otázka peněz:
1. Motorový olej + filtr : někde v motoru by mohla být nálepka(?títek) kdy se měnil naposled a jaký tam je olej. Kdy? ne tak vyměnit co nejdřív. olej dle návodu k autu od Citroena (tu?ím Total 5W-40). Já třeba pou?ívám Paramo Racing 5w-40. Cena okolo 1000 Kč, ale i podstatně víc dle oleje a servisu.
2. Palivový filtr - zkontrolovat jestli není total ucpaný, případně vyměnit nebo preventivně vyměnit. min cca 600 Kč
3. Rozvodový řemen: myslím ?e se u těchto aut(motorů) mění na 120 tis km, zále?í jestli máte km dolo?ené (třeba servisní kní?kou). Cena zále?í opět na servisu a jestli se budou měnit i nějaké kladky (někdo je pouze kontroluje někdo je mění preventivně) cena za řemem cca 1500 kč, kladky to nevím ale počítat od 2000 a? třeba 5000 to fakt nevím. + práce v servisu.
4. Vzduchový filtr (motor), pylový fitr (nasávání vzduchu do kabiny). To platí to samé jakou palivového filtru.
5. Olej převodovka: myslím ?e tato náplně jsou do?ivotní, akorát se kontroluje stav případně dolejvá.
6. Nechat zkontrolovat brzdy (destičky + kotouče) - zále?í na tlou?ce, mechanik by měl říct co a jak to vypadá.
7. ?havící svíčky - jestli to teď v zimě startuje ráno normálně tak bych to neře?il. Jinak stojí cca 400 Kč kus a jsou tam čtyři. Více jsen teď psal v diskusi "Problemy XSARA II.

No to by mohlo stačit :wink: co? Hodně intervalů výměn lze vyčíst v servisní kní?ce jestli ji máte.

S Pozdravem.
Návštěvník
 

Příspěvekod sena » pát 24. bře 2006, 10:35

ten předchozí příspěvek jsem psal já
sena
 

XSARA 2 HDi z bazaru.

Příspěvekod Honzas » sob 25. bře 2006, 18:12

Vlastním Xsaru 2 Hdi 66kW, kterou jsem zakoupil v květnu 2001 novou v autosalonu Citroen.
Co se týká kilometrů které má najeto va?e auto,tak Vás musím varovat ,proto?e je bě?nou praxí a majitelé některých bazarů se mezi sebou chlubí komu a o kolik se podařilo stáhnou najeté kilometry na autě, které dovezli z venku.Mo?ná, ?e ten kdo Vám ji prodal mezi ně nepatří a je slu?ný.Doporučuji Vám proto, nechat udělat diagnostickou kontrolu motoru a tam Vám zjistí skutečný počet najetých Km s nějakou tolerancí cca +-5 000.Toto je schopen udělat kterýkoliv autorizovaný servis Citroen.
Dále Vám doporučuji stáhnout si návod k obsuze, který najdedte na tomto webu.Olej doporučuji a sám pou?ívám 5W40, API:SL/CF, ACEA:A3/B3/B4.Kupujte raději BP,SHELL,CASTROL nebo TOTAL.
Doporučuji Vám dále vyměnit :
1-Olej v motoru včetně filtru.
2-Vzduchový a palivový filtr v motoru.
3-Kabinový filtr.
4-Nutná kontrola brzdového systému a doporučuji výměnu brzdové kapaliny.
5-Rozvodový řemen se u tohoto vozu mění dle servisního intervalu výrobce a to je alespoň u mého auta 160 000 km.
U dovezených aut se vřele doporučuje okam?itá výměna za nový proto?e roztr?ení řemenu znamená destrukci motoru s velmi nákladnou opravou, která se mů?e vy?plhat a? na 100 000,-Kč.
Závěrem mi dovolte jednu radu.Nechte celý vůz zkontrolovat v servisu Citroen,určitě se vyplatí.Něvěřte různým gará?ovým mechanikům.Tito lidé jsou sice ?ikovní ale nemají elektronické diagnostické přístroje ani přístup k speciálním servisním katalogům a informacím, které mají mechanici ve značkových servisech. Vypadá to jaky bych byl agentem servisů ,Citroen ale to nejsem a některé věci si opraviji sám. Olej měním po ujetí 20 000 km a dnes ,kdy mám na voze najeto 206 000 km od výměny do výměny nedolévám ani trochu.To je důkazem toho, ?e na kvalitě oleje a filtrech se nesmí ?etřit.
Honzas
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Příspěvky: 25
Registrován: sob 11. bře 2006, 15:35
Bydliště: Kolín

XSARA 2 HDi z bazaru.

Příspěvekod Honzas » sob 25. bře 2006, 18:13

Vlastním Xsaru 2 Hdi 66kW, kterou jsem zakoupil v květnu 2001 novou v autosalonu Citroen.
Co se týká kilometrů které má najeto va?e auto,tak Vás musím varovat ,proto?e je bě?nou praxí a majitelé některých bazarů se mezi sebou chlubí komu a o kolik se podařilo stáhnou najeté kilometry na autě, které dovezli z venku.Mo?ná, ?e ten kdo Vám ji prodal mezi ně nepatří a je slu?ný.Doporučuji Vám proto, nechat udělat diagnostickou kontrolu motoru a tam Vám zjistí skutečný počet najetých Km s nějakou tolerancí cca +-5 000.Toto je schopen udělat kterýkoliv autorizovaný servis Citroen.
Dále Vám doporučuji stáhnout si návod k obsuze, který najdedte na tomto webu.Olej doporučuji a sám pou?ívám 5W40, API:SL/CF, ACEA:A3/B3/B4.Kupujte raději BP,SHELL,CASTROL nebo TOTAL.
Doporučuji Vám dále vyměnit :
1-Olej v motoru včetně filtru.
2-Vzduchový a palivový filtr v motoru.
3-Kabinový filtr.
4-Nutná kontrola brzdového systému a doporučuji výměnu brzdové kapaliny.
5-Rozvodový řemen se u tohoto vozu mění dle servisního intervalu výrobce a to je alespoň u mého auta 160 000 km.
U dovezených aut se vřele doporučuje okam?itá výměna za nový proto?e roztr?ení řemenu znamená destrukci motoru s velmi nákladnou opravou, která se mů?e vy?plhat a? na 100 000,-Kč.
Závěrem mi dovolte jednu radu.Nechte celý vůz zkontrolovat v servisu Citroen,určitě se vyplatí.Něvěřte různým gará?ovým mechanikům.Tito lidé jsou sice ?ikovní ale nemají elektronické diagnostické přístroje ani přístup k speciálním servisním katalogům a informacím, které mají mechanici ve značkových servisech. Vypadá to jaky bych byl agentem servisů ,Citroen ale to nejsem a některé věci si opravuji sám. Olej měním po ujetí 20 000 km a dnes ,kdy mám na voze najeto 206 000 km od výměny do výměny nedolévám ani trochu.To je důkazem toho, ?e na kvalitě oleje a filtrech se nesmí ?etřit.
Naposledy upravil Honzas dne sob 13. kvě 2006, 13:58, celkově upraveno 2
Honzas
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Příspěvky: 25
Registrován: sob 11. bře 2006, 15:35
Bydliště: Kolín

Příspěvekod mebo » ned 26. bře 2006, 10:44

děkuji za info :) v?e jsem si pečlivě zapsala a nechám dle rad vyměnit :) doufám, ?e to auto je OK a nic vá?něj?ího tam nebude :). Jak tady tak koukám tak si auta ka?dý opravuje sám, někdy mám pocit, ?e jste v?ichni mechanici :), no mo?ná a? to tady budu pročítat nějaký ten rok :) tak si ho opravím také sama :))) ale MOC DĚKUJI :)
mebo
Návštěvník
Návštěvník
 
Příspěvky: 6
Registrován: pon 20. úno 2006, 21:43

Příspěvekod CHiP » ned 26. bře 2006, 15:34

mebo: Nejsou tu jen samí mechanici :) , já si u svojí Xsary tak maximálně u benzinky dofouknu gumy, zkontruluju jestli je dost v?ech provozních kapalin a tím to tak končí. Na zbytek prací auto svěřuji známému do servisu :P
PS: Teď jsem si vzpomněl, sám jsem zvládnul vyměnit přední stěrače :lol:
Uživatelský avatar
CHiP
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 1119
Registrován: čtv 9. bře 2006, 17:48

Příspěvekod mebo » ned 26. bře 2006, 16:57

:lol: nicméně jsem si v?imla, ?e své dotazy pí?u sem a přitom mám XSARU I :( ale to nevadí :) jeliko? můj dotaz se určitě týká i Xsary II :)
mebo
Návštěvník
Návštěvník
 
Příspěvky: 6
Registrován: pon 20. úno 2006, 21:43

Příspěvekod mebo » ned 26. bře 2006, 17:01

:D je?tě jsem se chtěla vás odborníků zeptat kde bych ty náhradní díly na bě?nou výměnu mohla co nejlevněji pořídit, zatím jsem koukala na auto Kelly a chtěla bych nav?tívit servis Citroenu INTENSYS-CZ na Českobrodské, Praha 9. :wink:
mebo
Návštěvník
Návštěvník
 
Příspěvky: 6
Registrován: pon 20. úno 2006, 21:43


Zpět na Motor - diesel

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 47 návštevníků