Zaslepení EGR ventilu u 1,9TD

Moderátoři: Rope, baffy, viteon, Kleki, Cvrček

Zaslepení EGR ventilu u 1,9TD

Příspěvekod MP » pon 24. bře 2008, 21:51

Nezkouąel jste se někdo dostat v EGR ventilu u 1,9 TD ( případně 1,9 D ) ... chtěl bych ho "vyřadit" , ale nějak mám tuąení ľe k němu bude asi hodně blbej přístup ... sací potrubí se mi sundávat nechce , tak jen zjią»uji jestli to někdo nedělal , jestli stačí sundat chladič vzduchu a pak se tam dá dostat :?: :?:
Obrázek
K důstojnému stáří patří bohaté vzpomínky, pár vrásek a možná že i jizev - dobrodruzi zkrátka nikdy nevedou nudné životy.
Dobrodružství, který není nebezpečný, není dobrodružství.
Život je jedna dlouhá posloupnost více či méně rizikovejch momentů.
Uživatelský avatar
MP
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 4374
Registrován: pon 16. led 2006, 14:45
Bydliště: TŘEBÍČ -> Vysočina - drsnej kraj , tak to jsme my.
Vůz: Peugeot 807 2.0 HDi - 2011+ Peugeot 807 2.0 HDi - 2012

Příspěvekod MP » úte 25. bře 2008, 11:18

Takľe i sám odpovím .... jestli se do toho budete chtít někdo pouątět , tak to není zas tak jednoduchý , jak u jinejch značek , těľko se to píąe , ale třeba VW nebo FIAT ( tfuj ) .
Po sundání chladiče vzduchu je ventil EGR sotva vidět , a demontáľ téměř nemoľná . Chtěl jsem těsnění č. 8 z obrázku předchozího příspěvku nahradit záslepkou . Abych demontoval ventil tak je potřeba minimálně sundat sací potrubí , a to taky nepůjde jen tak , nejlepąí by bylo sundat hlavu ... na jeden ąroubek u ventilu by se dalo dostat po sundání ventilovýho víka , ale to by neřeąilo ąroubek na druhé straně příruby . Zkrátka jsem to měl udělat kdyľ jsem měl předloni hlavu dole .
Vyřeąil jsem to tedy odpojením ventilu od zdroje podtlaku . Pokud nemá podtlak tak je zavřenej a výfukový plyny se nevrací do sání . Takľe jsem rozpojil a zaslepil hadičku mezi ventilem ( č. 7 ) a tou kostkou ( č. 1 ) .
Po krátkém projetí si myslím ľe určité zlepąení nastalo - ale moľná je to jen takovej ten pocit , z toho ľe jsem udělal něco co by se nějak mohlo projevit ... Rozhodně ale nepozoruji nic negativního . A pro motor je jistě lepąí čistej vzduch neľ ten smrádek z výfuku . To sací potrubí bylo docela dost zamaątěný takovou černou mazlavou srajdou ...
Kdyľtak odpoledne doplním foto ...
Naposledy upravil MP dne úte 25. bře 2008, 14:45, celkově upraveno 1
K důstojnému stáří patří bohaté vzpomínky, pár vrásek a možná že i jizev - dobrodruzi zkrátka nikdy nevedou nudné životy.
Dobrodružství, který není nebezpečný, není dobrodružství.
Život je jedna dlouhá posloupnost více či méně rizikovejch momentů.
Uživatelský avatar
MP
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 4374
Registrován: pon 16. led 2006, 14:45
Bydliště: TŘEBÍČ -> Vysočina - drsnej kraj , tak to jsme my.
Vůz: Peugeot 807 2.0 HDi - 2011+ Peugeot 807 2.0 HDi - 2012

Příspěvekod Hrnča » úte 25. bře 2008, 12:29

Taky jsem o tom slyąel. Prý stačí do tý hadičky dát ąroubek a zatáhnout páskou. U tebe by to moľná ąlo i sundat. Ale u HDi to prý pak hodí chybu. Jinak na měření emisí bych ho asi zase zapojil ne?
Xsara 1 2.0HDi 66kW/90HP r.v. 1999-leden 2009
Peugeot 307SW 1.6 16V 80kW/110HP r.v. 2002

Obrázek
Uživatelský avatar
Hrnča
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 2703
Registrován: úte 25. zář 2007, 16:54
Bydliště: Tři borovice od kamaráda Pikasáka. Tedy kousek od Mladé Boleslavi.
Vůz: Peugeot 307SW 1.6 16V 80kW/110HP r.v. 2002

Příspěvekod MP » úte 25. bře 2008, 13:23

Celkem dost jsem o tom ątudoval na dieselpower fóru , ale tam to vesměs řeąili na VW a Octávkách , jedinej příspěvek nebyl o Citroenu ...
Udělal jsem to jak píąeą , odpojil hadičku a "ucpal" ąroubkem . Na emise to připojím .
Proč taky vzduch kterej se ochladí na chladiči pak "znehodnotit" tím ľe do něj pustím teplý , mastný spaliny .
K důstojnému stáří patří bohaté vzpomínky, pár vrásek a možná že i jizev - dobrodruzi zkrátka nikdy nevedou nudné životy.
Dobrodružství, který není nebezpečný, není dobrodružství.
Život je jedna dlouhá posloupnost více či méně rizikovejch momentů.
Uživatelský avatar
MP
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 4374
Registrován: pon 16. led 2006, 14:45
Bydliště: TŘEBÍČ -> Vysočina - drsnej kraj , tak to jsme my.
Vůz: Peugeot 807 2.0 HDi - 2011+ Peugeot 807 2.0 HDi - 2012

Příspěvekod MP » úte 25. bře 2008, 14:45

Obrázek
Obrázek
Obrázek
K důstojnému stáří patří bohaté vzpomínky, pár vrásek a možná že i jizev - dobrodruzi zkrátka nikdy nevedou nudné životy.
Dobrodružství, který není nebezpečný, není dobrodružství.
Život je jedna dlouhá posloupnost více či méně rizikovejch momentů.
Uživatelský avatar
MP
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 4374
Registrován: pon 16. led 2006, 14:45
Bydliště: TŘEBÍČ -> Vysočina - drsnej kraj , tak to jsme my.
Vůz: Peugeot 807 2.0 HDi - 2011+ Peugeot 807 2.0 HDi - 2012

Příspěvekod mio » úte 25. bře 2008, 16:06

Ten EGR ventil by měl fungovat aľ od vyąąí teploty motoru,aby bylo zajiątěno dostatečné spalování.Takľe kdyľ je motor studený tak by neměl fungovat.Taky jsem ho odpojoval minulý týden na druhém vozu 306 1.9 D,ale musel jsem odpojit obě hadičky,jedna v sání(klapka) a druhá EGR ventil.Někdy odpojení podtlaku nestačí ,protoľe EGR ventil je zasvi....,zkrátka nedovírá a zůstává vyset.To pomůľe jen rozebrat a kousek plechu mezi EGR ventil a sání.
Naposledy upravil mio dne úte 25. bře 2008, 18:55, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
mio
Xsamarád
Xsamarád
 
Příspěvky: 1266
Registrován: pon 1. říj 2007, 19:30
Bydliště: Plzeň-sever
Vůz: Break 1,9 TD/C4 1.6 HDI

Příspěvekod Míra » úte 25. bře 2008, 18:49

Zdar,

EGR ventil mám odpojenej skoro rok, mě stačilo jenom odpojit podtlak. Vąe je v poho, akorát kdyľ jí víc ąlápnu tak, troąku víc dýmí, ve vyąąích otáčkách, ale jede mnohem líp. Sice mám hole j 1,9 D jeąte XUD 9, ale je to znát. Za necelý měsíc jdu na STK, tak jeątě uvidím co na emisích. Myslím, ľe to mít vliv nebude, páč to čoudí jenom kdyľ je pořádně v tahu a kolem 3 tis otáček. :driv:
Míra
Xsara I 1,9D Break
Míra
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Příspěvky: 37
Registrován: pon 10. dub 2006, 12:15
Bydliště: Pardubicko
Vůz: Xsara Break 1,9D, 1998

Příspěvekod MP » úte 25. bře 2008, 21:28

mio -> tak přemejąlím , kdyľ koukám na ten obrázek v prvním příspěvku , z čeho to pozná jak je teplej motor ... řekl bych ľe prostě teplota motoru na to nemá vliv . Jde asi jen o otáčky motoru , protoľe ta vývěva je poháněná od vačky a podle otáček udělá i podltlak kterej pak otevře EGR ... neľ jsem to odpojil od podtlaku , tak jsem samozřejme zjią»oval jestli je ventil zavřenej .... a podle vąeho je zavřenej . Jeątě jsem pořádně vytřel a vyčistil to sací potrubí , protoľe tam bylo spoustu toho mazu , a po čase se do něj kouknu ... mělo by bejt čistý , protoľe tam bude uľ jen vzduch ... pokud tam bude zase ten svinčík , tak ventil asi podchází a propouątí .

Míra - > myslím ľe to je stejný u 1,9 D a TD ... a trochu víc to musí kouřit , kdyľ si část těch spalin nepouątíą zpět ... vyletí to "komínem" :wink: No a na STK to klidně připojím , je to otázka minuty .

...koukal jsem na service.citroen.com a u D a TD je rozdíl pouze v sacím potrubí . U 1,9D není vlastně jen příruba na chladič.
K důstojnému stáří patří bohaté vzpomínky, pár vrásek a možná že i jizev - dobrodruzi zkrátka nikdy nevedou nudné životy.
Dobrodružství, který není nebezpečný, není dobrodružství.
Život je jedna dlouhá posloupnost více či méně rizikovejch momentů.
Uživatelský avatar
MP
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 4374
Registrován: pon 16. led 2006, 14:45
Bydliště: TŘEBÍČ -> Vysočina - drsnej kraj , tak to jsme my.
Vůz: Peugeot 807 2.0 HDi - 2011+ Peugeot 807 2.0 HDi - 2012

Příspěvekod mio » stř 26. bře 2008, 15:31

MP píše:mio -> tak přemejąlím , kdyľ koukám na ten obrázek v prvním příspěvku , z čeho to pozná jak je teplej motor ... řekl bych ľe prostě teplota motoru na to nemá vliv . Jde asi jen o otáčky motoru , protoľe ta vývěva je poháněná od vačky a podle otáček udělá i podltlak kterej pak otevře EGR ... neľ jsem to odpojil od podtlaku , tak jsem samozřejme zjią»oval jestli je ventil zavřenej .... a podle vąeho je zavřenej . Jeątě jsem pořádně vytřel a vyčistil to sací potrubí , protoľe tam bylo spoustu toho mazu , a po čase se do něj kouknu ... mělo by bejt čistý , protoľe tam bude uľ jen vzduch ... pokud tam bude zase ten svinčík , tak ventil asi podchází a propouątí .
Na tom obrázku jak je ta nádrľka brzdovky."Hadička k ventilu" tak ta by měl být konektor ,ventil který otvírá podle teploty motoru.A samozřejmě ľe to je závislé na otáčkách motoru jak píąeą.Já jsem to vyčetl z knihy jak na to citroen zx,peugeot 306. Jak jsem psal o té klapce v sání tak tu má pouze motor 1.9 d 47kw,ale ten uľ asi xsara nemá !Tak se omlouvam jestli jsem někoho zmátl!!! :oops:
Uživatelský avatar
mio
Xsamarád
Xsamarád
 
Příspěvky: 1266
Registrován: pon 1. říj 2007, 19:30
Bydliště: Plzeň-sever
Vůz: Break 1,9 TD/C4 1.6 HDI

Příspěvekod MP » stř 26. bře 2008, 15:55

mio -> člověče , máą pravdu .... byl jsem se kouknout a ten konektor tam je ... zespodu . Takľe i s tou teplotou to bude mít souvislost . No teď uľ je stejně EGR zavřenej na furt ... teda do měření emisí :wink:
K důstojnému stáří patří bohaté vzpomínky, pár vrásek a možná že i jizev - dobrodruzi zkrátka nikdy nevedou nudné životy.
Dobrodružství, který není nebezpečný, není dobrodružství.
Život je jedna dlouhá posloupnost více či méně rizikovejch momentů.
Uživatelský avatar
MP
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 4374
Registrován: pon 16. led 2006, 14:45
Bydliště: TŘEBÍČ -> Vysočina - drsnej kraj , tak to jsme my.
Vůz: Peugeot 807 2.0 HDi - 2011+ Peugeot 807 2.0 HDi - 2012

Příspěvekod Bronnsky » stř 26. bře 2008, 16:24

Ahoj chlapi, mohli byste mě prosím trochu hodit do obrazu, co to je ten EGR ventil, na co má vliv a proč ho odpojujete? Se omlouvám, ľe su aj ve středním věku tak blbý, ale aspoň nejsem přechytřelý jako někteří v jedenadvaceti.
Peugeot Traveller 2.0HDi, r.v.2018
ex-X1 1,9TD Break r.v.99 stříbrná s podložkama
Harley-Davidson FLHTCU Ultra Classic Electra Glide
Uživatelský avatar
Bronnsky
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 291
Registrován: čtv 28. čer 2007, 19:29
Bydliště: kousek od Rožnova p.R.
Vůz: Xsara I Break, 1.9TD, r.v.99

Příspěvekod MP » stř 26. bře 2008, 16:49

Jsu na tom stejně jako ty ... jeątě před tejdnem jsem nevěděl ľe na Xsaře ten ventil mám . Prvně jsem zjistil , nebo se dozvěděl , ľe ho mám na Burgmanovi ... soudruzi v Japonsku to dávaj i do motorek . A aľ pak jsem to řeąil na Xsaře . Je to tam jen kvůli tomu aby to splňovalo nějaký emisní limity . Takľe ten ventil je na výfukovým potrubí , a za určitejch okolností - podle otáček motoru , teploty motoru - se otevře a část výfukových plynů se pouątí do sání a tak se znovu spalují . Pro tebe ani pro motor ľádnej přínos ... Proč taky do studenýho vzduchu foukat teplej a jeątě "ąpinavej" vzduch . Zkrátka jsem ho "vyřadil" z provozu ... je zavřenej a do sání jde jen čistej vzduch . Mělo by to být poznat i na motoru , na jeho ochotě jít lépe do táček ... nevím , moľná něco málo ano ... nechci dělat závěry , jen podle nějakýho mýho pocitu . Ale dnes jsem půjčil auto té paní co u mě ľije a říkala ľe se jí zdá ľe jede líp ...
Vzhledem k tomu ľe máą stejnej motor jak já , zkus to taky - je to otázka dvou minut a potřebujeą jen ąroubek M5 na ucpání hadičky ... pokud ti tedy ventil správně dovírá . No a zkus to projet před a po a pak napsat dojmy ... kdyľ přečteą těch pár příspěvků nahoře zjistíą co kde odpojit a zaslepit .
K důstojnému stáří patří bohaté vzpomínky, pár vrásek a možná že i jizev - dobrodruzi zkrátka nikdy nevedou nudné životy.
Dobrodružství, který není nebezpečný, není dobrodružství.
Život je jedna dlouhá posloupnost více či méně rizikovejch momentů.
Uživatelský avatar
MP
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 4374
Registrován: pon 16. led 2006, 14:45
Bydliště: TŘEBÍČ -> Vysočina - drsnej kraj , tak to jsme my.
Vůz: Peugeot 807 2.0 HDi - 2011+ Peugeot 807 2.0 HDi - 2012

Příspěvekod Bronnsky » stř 26. bře 2008, 17:03

OK, aľ mě přejde ta sračka, kterou jsem včera dostal :D ,tak to zkusím a pak tady napíąu subjektivní dojmy. Jo a hlavně díky za vysvětlení.
Peugeot Traveller 2.0HDi, r.v.2018
ex-X1 1,9TD Break r.v.99 stříbrná s podložkama
Harley-Davidson FLHTCU Ultra Classic Electra Glide
Uživatelský avatar
Bronnsky
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 291
Registrován: čtv 28. čer 2007, 19:29
Bydliště: kousek od Rožnova p.R.
Vůz: Xsara I Break, 1.9TD, r.v.99

Příspěvekod Mana » stř 26. bře 2008, 20:28

Chci se zeptat jak poznam ze EGR ventil nefunguje tak jak ma??
1.9 D spolehlivý a nenáročný pracant
Mana
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Příspěvky: 20
Registrován: úte 8. led 2008, 15:13
Bydliště: Kladno

Příspěvekod Mana » čtv 27. bře 2008, 7:16

A je mozne, ze po vyrazeni EGR zmeni motor nepatrne zvuk:?: zda se mi ze je zvuk motoru takovy hlubsi a syrovejsi. Kdyz jste podtlakovou hadicku ucpali, nasadili jste ji zpet nebo jste ji nechali volne :?: diky za odpoved.
1.9 D spolehlivý a nenáročný pracant
Mana
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Příspěvky: 20
Registrován: úte 8. led 2008, 15:13
Bydliště: Kladno

Další

Zpět na Motor - diesel

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 11 návštevníků