Zaslepení EGR ventilu u 1,9TD

Moderátoři: Rope, baffy, viteon, Kleki, Cvrček

Příspěvekod riggo » čtv 27. bře 2008, 8:05

taky mala zkusenost. EGR jsem odpojil loni na podzim, kdyz jsem menil zhavici svicky, mel jsem to cele dole(sani a ten blazinec kolem), koukal jsem, jak to funguje. Kdyz rukou pridas plyn, je okem videt, jak se EGR temer okamzite otevira. Sel jsem cestou nejmensiho odporu a rozpojil el.konektor, co je v prostoru mezi posilovacem brzd a akumulatorem, je tam ukotvenej na takovym plastovym drzacku. Po rozpojeni prestal EGR okamzite fachat. A jen pro zajimavost, jak jsem mel dole ten plast.rozvod vzduchu nad vikem vacky. Kdyz jsem ho sundal, prisel mi nejakej tezkej. Verte nebo ne, vyklepal a vymlatil jsem z nej temer 1,5KG!!!! usazenych a pripecenych sazi smichanych s olejem! Neuveritelnej humus,co ten EGR zpusobuje. Samozrejme kdyz jsem kouknul do trubek sani k jednotlivym valcum, mely evidetne diky tomuhle bordelu zmensenou svetlost, rypnutim odhaduji tak 5-8mm narust kolem dokola po stenach. Az bude teplo a chut, urcite to shodim a cely vycistim, protoze odstavenim EGRu jsem nepozoroval vyznamnejsi zmenu na chovani motoru. Jeste pro ucelenost, jedna se o X1 98, motor 1,9D 50kW.
Uživatelský avatar
riggo
Profesionál
Profesionál
 
Příspěvky: 309
Registrován: úte 27. bře 2007, 10:37
Bydliště: Liberec
Vůz: Xsara I 1,9D 50kW, r.v.98,po 300tis.km se mnou minulost, ted Seat Toledo III, r.v.2006,1,9TDi 77kW

Příspěvekod MP » čtv 27. bře 2008, 8:14

Mana->protoľe je docela problém ho demontovat , pokud tedy nemáą sundanou hlavu nebo sací potrubí , tak bych dovření zkouąel tak ľe do toho otvoru kterým jdou spaliny do sání vrazíą nějakou hadici , zatěsníą ( já tam navalil takovej gumovej kuľel s hadičkou ) to a zkusíą do toho fučet ... pokud bude nedovřenej , tak ti to přes něj půjde do výfuku ... pokud bude zavřenej , tak to nepřetlačíą ... nebo jak jsem na nějakým jiným fóru četl , ľe do toho otvoru někdo nalil benzin , a nechal to stát .. pokud se po pár hodinách hladina nezměnila , tak drľí , pokud by byl nedovřenej , tak to odteče ... ale já bych asi nelil benzín , ale něco jinýho , aby to nenateklo potrubím do katu a tam pak neshořelo ...
Taky jsem někde četl ľe někdo měl trochu hlubąí zvuk potom , ale to si myslím ľe by vliv mít nemělo .
Aspoň já nic takovýho nepozoruji ...
Teď jsem jel Xsaru projet do práce ( 60 km ) a mám takovej pocit ľe jde lépe z nízkejch otáček ... od toho 1000 rpm do těch při kterejch se projeví turbo je to lepąí ...
Tu hadičku co vede od ventilu EGR jsem ucpal ąroubkem M5 , takľe pak ji uľ nikam nenasadíą ...
K důstojnému stáří patří bohaté vzpomínky, pár vrásek a možná že i jizev - dobrodruzi zkrátka nikdy nevedou nudné životy.
Dobrodružství, který není nebezpečný, není dobrodružství.
Život je jedna dlouhá posloupnost více či méně rizikovejch momentů.
Uživatelský avatar
MP
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 4375
Registrován: pon 16. led 2006, 14:45
Bydliště: TŘEBÍČ -> Vysočina - drsnej kraj , tak to jsme my.
Vůz: Peugeot 807 2.0 HDi - 2011+ Peugeot 807 2.0 HDi - 2012

Příspěvekod mio » čtv 27. bře 2008, 9:55

Mana píše:Chci se zeptat jak poznam ze EGR ventil nefunguje tak jak ma??
®e ti auto při jízdě nijak neąkube,necítíą ľádné ąkubnutí při změně polohy plynu, nehulí při akceleraci ,pak je vąe ok.Mam na mysli jenom D bez turba.
Uživatelský avatar
mio
Xsamarád
Xsamarád
 
Příspěvky: 1267
Registrován: pon 1. říj 2007, 19:30
Bydliště: Plzeň-sever
Vůz: Break 1,9 TD/C4 1.6 HDI

Příspěvekod berry » čtv 27. bře 2008, 10:20

mel bych dotaz ten EGR ventil je na vsech dieslech?
berry
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 143
Registrován: čtv 31. srp 2006, 19:29
Bydliště: koprivnice
Vůz: xsara 2.0 16v vts

Příspěvekod Mana » čtv 27. bře 2008, 10:27

mio píše:
Mana píše:Chci se zeptat jak poznam ze EGR ventil nefunguje tak jak ma??
®e ti auto při jízdě nijak neąkube,necítíą ľádné ąkubnutí při změně polohy plynu, nehulí při akceleraci ,pak je vąe ok.Mam na mysli jenom D bez turba.


Mam 1.9D 51 kw, kde mam tu podtlakovou hadicku odpojit popr. odpojit?
Schema z prvniho prispevku moc na D moc nepasuje, je tam dost odlisnosti.
1.9 D spolehlivý a nenáročný pracant
Mana
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Příspěvky: 20
Registrován: úte 8. led 2008, 15:13
Bydliště: Kladno

Příspěvekod mio » čtv 27. bře 2008, 10:30

berry píše:mel bych dotaz ten EGR ventil je na vsech dieslech?
Určitě.Musí se to montovat kvůli sníľení emisí.Akorat starąí diesely to nemaj asi pod rok 1986.Mam na mysli motory PSA.
Naposledy upravil mio dne čtv 27. bře 2008, 10:58, celkově upraveno 2
Uživatelský avatar
mio
Xsamarád
Xsamarád
 
Příspěvky: 1267
Registrován: pon 1. říj 2007, 19:30
Bydliště: Plzeň-sever
Vůz: Break 1,9 TD/C4 1.6 HDI

Příspěvekod mio » čtv 27. bře 2008, 10:32

Mana píše:
mio píše:
Mana píše:Chci se zeptat jak poznam ze EGR ventil nefunguje tak jak ma??
®e ti auto při jízdě nijak neąkube,necítíą ľádné ąkubnutí při změně polohy plynu, nehulí při akceleraci ,pak je vąe ok.Mam na mysli jenom D bez turba.


Mam 1.9D 51 kw, kde mam tu podtlakovou hadicku odpojit popr. odpojit?
Schema z prvniho prispevku moc na D moc nepasuje, je tam dost odlisnosti.
To schéma je z 1.9 TD.Na tvém dieselu vytahni hadičku z té klapky (EGR)co je na sání a zacpi ji ąroubkem.
Uživatelský avatar
mio
Xsamarád
Xsamarád
 
Příspěvky: 1267
Registrován: pon 1. říj 2007, 19:30
Bydliště: Plzeň-sever
Vůz: Break 1,9 TD/C4 1.6 HDI

Příspěvekod Mana » čtv 27. bře 2008, 10:46

mio píše:
Mana píše:
mio píše:
Mana píše:Chci se zeptat jak poznam ze EGR ventil nefunguje tak jak ma??
®e ti auto při jízdě nijak neąkube,necítíą ľádné ąkubnutí při změně polohy plynu, nehulí při akceleraci ,pak je vąe ok.Mam na mysli jenom D bez turba.


Mam 1.9D 51 kw, kde mam tu podtlakovou hadicku odpojit popr. odpojit?
Schema z prvniho prispevku moc na D moc nepasuje, je tam dost odlisnosti.
To schéma je z 1.9 TD.Na tvém dieselu vytahni hadičku z té klapky (EGR)co je na sání a zacpi ji ąroubkem.


Sorry jsem v tomhle uplnej amater takze porad nevim o kterou hadicku jde. Je na tom schematu?? Jinak jestli jsem na to dobre u sveho auta koukal takjde jedna hadicka ze 7 primo do toho co je na schematu uplne napravo a konci tam hadicka c 4. Akorat tam nemam mezistupen tu kostku a na konci je jakoby rozdvojka a z te vede jeste jedna hadicka do posilovace brzd. Mam to rozpojit u te rozdvojky?
1.9 D spolehlivý a nenáročný pracant
Mana
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Příspěvky: 20
Registrován: úte 8. led 2008, 15:13
Bydliště: Kladno

Příspěvekod berry » čtv 27. bře 2008, 10:47

takze na cliu r.v 91 asi bude vim ze rencek sem nepatri tak se omlouvam.tohle je muj 1 naftak takze nemam zadne skusenosti
berry
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 143
Registrován: čtv 31. srp 2006, 19:29
Bydliště: koprivnice
Vůz: xsara 2.0 16v vts

Příspěvekod mio » čtv 27. bře 2008, 10:53

Mana píše:
mio píše:
Mana píše:
mio píše:
Mana píše:Chci se zeptat jak poznam ze EGR ventil nefunguje tak jak ma??
®e ti auto při jízdě nijak neąkube,necítíą ľádné ąkubnutí při změně polohy plynu, nehulí při akceleraci ,pak je vąe ok.Mam na mysli jenom D bez turba.


Mam 1.9D 51 kw, kde mam tu podtlakovou hadicku odpojit popr. odpojit?
Schema z prvniho prispevku moc na D moc nepasuje, je tam dost odlisnosti.
To schéma je z 1.9 TD.Na tvém dieselu vytahni hadičku z té klapky (EGR)co je na sání a zacpi ji ąroubkem.


Sorry jsem v tomhle uplnej amater takze porad nevim o kterou hadicku jde. Je na tom schematu?? Jinak jestli jsem na to dobre u sveho auta koukal takjde jedna hadicka ze 7 primo do toho co je na schematu uplne napravo a konci tam hadicka c 4. Akorat tam nemam mezistupen tu kostku a na konci je jakoby rozdvojka a z te vede jeste jedna hadicka do posilovace brzd. Mam to rozpojit u te rozdvojky?
Vytahni to z té 7(EGR) tu hadičku 4 a naąroubuj do ni ąroubek,je to nejjednoduąí.
Uživatelský avatar
mio
Xsamarád
Xsamarád
 
Příspěvky: 1267
Registrován: pon 1. říj 2007, 19:30
Bydliště: Plzeň-sever
Vůz: Break 1,9 TD/C4 1.6 HDI

Příspěvekod Mana » čtv 27. bře 2008, 11:11

mio píše:
Mana píše:
mio píše:
Mana píše:
mio píše:
Mana píše:Chci se zeptat jak poznam ze EGR ventil nefunguje tak jak ma??
®e ti auto při jízdě nijak neąkube,necítíą ľádné ąkubnutí při změně polohy plynu, nehulí při akceleraci ,pak je vąe ok.Mam na mysli jenom D bez turba.


Mam 1.9D 51 kw, kde mam tu podtlakovou hadicku odpojit popr. odpojit?
Schema z prvniho prispevku moc na D moc nepasuje, je tam dost odlisnosti.
To schéma je z 1.9 TD.Na tvém dieselu vytahni hadičku z té klapky (EGR)co je na sání a zacpi ji ąroubkem.


Sorry jsem v tomhle uplnej amater takze porad nevim o kterou hadicku jde. Je na tom schematu?? Jinak jestli jsem na to dobre u sveho auta koukal takjde jedna hadicka ze 7 primo do toho co je na schematu uplne napravo a konci tam hadicka c 4. Akorat tam nemam mezistupen tu kostku a na konci je jakoby rozdvojka a z te vede jeste jedna hadicka do posilovace brzd. Mam to rozpojit u te rozdvojky?
Vytahni to z té 7(EGR) tu hadičku 4 a naąroubuj do ni ąroubek,je to nejjednoduąí.


ok diky jdu na to :lol:
1.9 D spolehlivý a nenáročný pracant
Mana
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Příspěvky: 20
Registrován: úte 8. led 2008, 15:13
Bydliště: Kladno

Příspěvekod Mana » čtv 27. bře 2008, 11:57

Tak doufam ze hotovo. Akorat se mi fakt zda ze to ma hlubsi zvuk. Jo a jeste pod tim kde jsem tu hadicku odpojil je nejaky konektor. Na co je? Co s nim. Nechal jsem ho zapojeny.
1.9 D spolehlivý a nenáročný pracant
Mana
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Příspěvky: 20
Registrován: úte 8. led 2008, 15:13
Bydliště: Kladno

Příspěvekod MP » čtv 27. bře 2008, 13:59

Vypadá ľe jsi to udělal dobře ...
Ten konektor tam nech , jak psal někdo na první stránce vlákna , je to na to ľe to otevírání ventilu EGR je funkční aľ u teplého motoru , takľe to je má souvislost s tím ľe ta kostka ten podtlak "pustí" do EGR aľ u zahřátýho motoru .
Naposledy upravil MP dne čtv 27. bře 2008, 19:13, celkově upraveno 2
K důstojnému stáří patří bohaté vzpomínky, pár vrásek a možná že i jizev - dobrodruzi zkrátka nikdy nevedou nudné životy.
Dobrodružství, který není nebezpečný, není dobrodružství.
Život je jedna dlouhá posloupnost více či méně rizikovejch momentů.
Uživatelský avatar
MP
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 4375
Registrován: pon 16. led 2006, 14:45
Bydliště: TŘEBÍČ -> Vysočina - drsnej kraj , tak to jsme my.
Vůz: Peugeot 807 2.0 HDi - 2011+ Peugeot 807 2.0 HDi - 2012

Příspěvekod Mana » čtv 27. bře 2008, 14:09

MP píše:Vypadá ľe jsi to udělal dobře ...
Ten konektor tam nech , jak psal někdo na první stránce vlákna , je to na to ľe to otevírání ventilu EGR je funkční aľ u teplého motoru , takľe to je má souvislost s tím ľe ta kostka ten podtlak "pustí" do EGR aľ u zahřátýho motoru .

Tak to sem rad :D Doufam ze to vyresi tu obcasnou cukaturu.
1.9 D spolehlivý a nenáročný pracant
Mana
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Příspěvky: 20
Registrován: úte 8. led 2008, 15:13
Bydliště: Kladno

Příspěvekod MP » čtv 27. bře 2008, 19:12

U 1,9 D to je asi takto :
Obrázek
K důstojnému stáří patří bohaté vzpomínky, pár vrásek a možná že i jizev - dobrodruzi zkrátka nikdy nevedou nudné životy.
Dobrodružství, který není nebezpečný, není dobrodružství.
Život je jedna dlouhá posloupnost více či méně rizikovejch momentů.
Uživatelský avatar
MP
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 4375
Registrován: pon 16. led 2006, 14:45
Bydliště: TŘEBÍČ -> Vysočina - drsnej kraj , tak to jsme my.
Vůz: Peugeot 807 2.0 HDi - 2011+ Peugeot 807 2.0 HDi - 2012

PředchozíDalší

Zpět na Motor - diesel

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 13 návštevníků