Klesání otáček při zapnuté klimě

Moderátoři: Rope, baffy, viteon, Kleki, Cvrček

Klesání otáček při zapnuté klimě

Příspěvekod jirkaznj » pon 28. dub 2008, 15:18

Ja uz to tu snad vąechno pročetl a vím ľe tady jsou příspěvky s tímhle problémem, ale řeąení ľádné. Proto mě prosím nekamenujte pokud jsem to přehlídl. Takľe mé trápení s klimou.
1. Koupil jsem auto a klima nefunkční i po doplnění. Kompresor bez výkonu.
2. Jezdil jsem dál bez klimy ze nekdy kompresor koupim z nejake bouracky.
3. Po roce jezdeni se mi vyklechtala remenice na kompresoru. Tak jsem dal druhy, starsi za 4000kc
4. Kompresor nespinal. Kdyz jsem ho dali primo na baterku tak spinal. Toz jsme takovymto "piratskym" zpusobem dplnili chladivo a hura za elektrikarem. Ta porucha nespinani musela asi vzniknout behem toho roku.
5. Ten po zkouseni vseho mozneho i napichnuti na diagnostiku konstatoval ze je spatny BITRON, ktery spina rele a to spina kompresor.
6. Toz to relatko preklemoval a klima spina a chladi (i kdyz myslim ze ne mnoho, ale zatim nebylo tak horko aby byl ten rozdil moc znat). Spinaji se i Sahary.
7. Jen mi po zapnuti klimy pri volnobehu klesnou otacky. Pry by to melo byt naopak. Ze by se mely zvednout.
Muzete mi nekdo rict jetli mam byt klidny nebo mam ten BITRON radsi sehnat?
Moc dekuji za odpoved.
Mám xsaru kombi, 1.9TD, rv99 bez BSI
UFF to jsem se rozepsal...
:oops:
jirkaznj
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Příspěvky: 26
Registrován: pon 21. dub 2008, 13:41

Příspěvekod divizion » pon 28. dub 2008, 15:43

Melo by to stoupnout na 1000ot a nevis kde je to relatko na to spinani?
xsara II 1,6 16V r.v01
Uživatelský avatar
divizion
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 514
Registrován: pát 20. dub 2007, 16:17
Bydliště: Olomoucko

Příspěvekod jirkaznj » pon 28. dub 2008, 16:07

Je to u baterky. Takove mensi cerne. Ale je jich tam vic. Jestrli to chces vyfotit tak rekni.
S tim zvysenim teda radost zatim nemam. :-( Ale kdo vi jak je to u dieselu. Snad nekdo napise.
jirkaznj
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Příspěvky: 26
Registrován: pon 21. dub 2008, 13:41

Příspěvekod riggo » pon 28. dub 2008, 18:59

jirkaznj píše:Je to u baterky. Takove mensi cerne. Ale je jich tam vic. Jestrli to chces vyfotit tak rekni.
S tim zvysenim teda radost zatim nemam. :-( Ale kdo vi jak je to u dieselu. Snad nekdo napise.


Nevim, neznam presne algoritmus ridici jednotky klimy na zvysovani otacek,ale.......dle duse, co se klimatizacemi krom jineho zabyva, je to takto: u benzinovych motoru a u naftovych motoru s rizenim(v nasem pripade s BSI, tedy HDi a motor 1,9D 51kW v X2) k mirnemu zvyseni otacek po zapnuti klimy dochazi. Vyjimku tvori naftove motory stare koncepce(neprimy vstrik, 1,9D 50kW a 1,9TD 66kW), tam ke zvyseni otacek po zapnuti klimy nedochazi, udajne proto, ze tyto motory maji na volnobeh dostatecny kroutici moment, aby vykonovy odber kompresoru klimy zvladly bez zvyseni otacek. Potud informace mne sdelene. Mne osobne otacky po zapnuti klimy spise neznatelne klesnou, proto jsem se o tento jev zajimal hloubeji.
Uživatelský avatar
riggo
Profesionál
Profesionál
 
Příspěvky: 309
Registrován: úte 27. bře 2007, 10:37
Bydliště: Liberec
Vůz: Xsara I 1,9D 50kW, r.v.98,po 300tis.km se mnou minulost, ted Seat Toledo III, r.v.2006,1,9TDi 77kW

Příspěvekod divizion » pon 28. dub 2008, 19:49

jirkaznj píše:Je to u baterky. Takove mensi cerne. Ale je jich tam vic. Jestrli to chces vyfotit tak rekni.
S tim zvysenim teda radost zatim nemam. :-( Ale kdo vi jak je to u dieselu. Snad nekdo napise.

Vyfotit to muzes pokud jsi tak hodnej.
xsara II 1,6 16V r.v01
Uživatelský avatar
divizion
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 514
Registrován: pát 20. dub 2007, 16:17
Bydliště: Olomoucko

Příspěvekod jirkaznj » pon 28. dub 2008, 19:55

Takze podle toho co pises muzu byt v klidu. Pokles otacek prisuzuju teda tomu ze klima zatizi motor a tim klesnou i otacky. Je to spravne?
Tak jsem fotnul i to preklemovane relatka. Treba to nekomu pomuze.

to divizion : jsme se minuli jenom o chlup :-)
Přílohy
relatko1.jpg
relatko1.jpg (63.32 KiB) Zobrazeno 8810 krát
jirkaznj
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Příspěvky: 26
Registrován: pon 21. dub 2008, 13:41

Příspěvekod divizion » pon 28. dub 2008, 20:42

jirkaznj píše:Takze podle toho co pises muzu byt v klidu. Pokles otacek prisuzuju teda tomu ze klima zatizi motor a tim klesnou i otacky. Je to spravne?
Tak jsem fotnul i to preklemovane relatka. Treba to nekomu pomuze.

to divizion : jsme se minuli jenom o chlup :-)

Jak to myslis to jsme se minuli jenom o chlup ??
xsara II 1,6 16V r.v01
Uživatelský avatar
divizion
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 514
Registrován: pát 20. dub 2007, 16:17
Bydliště: Olomoucko

Příspěvekod jirkaznj » pon 28. dub 2008, 20:53

No ze jsme se minuli jen o chvili :D
jirkaznj
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Příspěvky: 26
Registrován: pon 21. dub 2008, 13:41

Příspěvekod MP » úte 29. dub 2008, 8:02

riggo ... Vyjimku tvori naftove motory stare koncepce(neprimy vstrik, 1,9D 50kW a 1,9TD 66kW), tam ke zvyseni otacek po zapnuti klimy nedochazi, udajne proto, ze tyto motory maji na volnobeh dostatecny kroutici moment, aby vykonovy odber kompresoru klimy zvladly bez zvyseni otacek.

.. i u těchto motorů se při zapnutí klimy mají zvýąit otáčky . Přímo na čerpadle je takovej nějakej el. magnet , kterej při zapnutí klimy trochu přitáhne ten ovladač volnoběhu .... asi jsem to napsal blbě , kdyľtak to zítra vyfotím . Větąinou to uľ ale nefunguje .... aspoň tedy mě , a jak jsem se ptal třeba CHiPa , tak jemu taky ne .
Ale je pravda ľe to motor zvládá i bez zvýąení otáček ...
K důstojnému stáří patří bohaté vzpomínky, pár vrásek a možná že i jizev - dobrodruzi zkrátka nikdy nevedou nudné životy.
Dobrodružství, který není nebezpečný, není dobrodružství.
Život je jedna dlouhá posloupnost více či méně rizikovejch momentů.
Uživatelský avatar
MP
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 4374
Registrován: pon 16. led 2006, 14:45
Bydliště: TŘEBÍČ -> Vysočina - drsnej kraj , tak to jsme my.
Vůz: Peugeot 807 2.0 HDi - 2011+ Peugeot 807 2.0 HDi - 2012

Příspěvekod jirkaznj » úte 29. dub 2008, 9:57

to MP: Kdybys to mohl nafotit tak bych byl rád.
Moc Vám děkuji za odpovědi. Ale furt teda nevím jestli si s tim mam lamat hlavu nebo se na to vykaslat. :(
jirkaznj
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Příspěvky: 26
Registrován: pon 21. dub 2008, 13:41

Příspěvekod Bronnsky » úte 29. dub 2008, 13:04

Mně po zapnutí klimy taky otáčky lehce klesnou, ale abych kvůli tomu nespal, toľ to zas ne. Neřeąím to a kdyby se tady na to nikdo nezeptal, tak mě ani nenapadlo, ľe by to mělo být jinak. Ale jenom tak pro zajímavost jsem se ptal kolegy co se ľiví servisem plechovek a ten tvrdil, ľe to ľádná závada není, takľe to nebudu řeąit ani nadále.
Peugeot Traveller 2.0HDi, r.v.2018
ex-X1 1,9TD Break r.v.99 stříbrná s podložkama
Harley-Davidson FLHTCU Ultra Classic Electra Glide
Uživatelský avatar
Bronnsky
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 291
Registrován: čtv 28. čer 2007, 19:29
Bydliště: kousek od Rožnova p.R.
Vůz: Xsara I Break, 1.9TD, r.v.99

Příspěvekod K4my » úte 29. dub 2008, 13:40

nevim ale dle meho je snad logicke ze pri volnobehu je urcita davka paliva cimz pri odporu kliky vychazi cca 1sic otacek a pri sepnuti kompresoru (zarizeni co si energii bere) se otacky snizi o 50 mozna i 100. Ja bych v tom nehledal zadnou vedu, nic vic tam rozhodne nebude zadna elektronika nic, pokud otacky klesaji prilis hluboko, videl bych to spise na problem s kompresorem.
Xsara VTS "černá žabička"
Xsara I SX 1.4i "Sára" rv.2000Obrázek
Obrázek
Uživatelský avatar
K4my
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 751
Registrován: čtv 3. kvě 2007, 11:13
Bydliště: Odry - Nový Jičín

Příspěvekod riggo » úte 29. dub 2008, 14:18

MP.... u těchto motorů se při zapnutí klimy mají zvýąit otáčky . Přímo na čerpadle je takovej nějakej el. magnet , kterej při zapnutí klimy trochu přitáhne ten ovladač volnoběhu .... asi jsem to napsal blbě , kdyľtak to zítra vyfotím . ...

Budu rad, kdyz to vyfotis, pac ted jsem to prolezl a nic takovyho tam nemam, jen ze shora na pace cerpadla je mikrospinac a pak uz jen elmagnet ventilu uzavirani privodu nafty do cerpadla. Tzn. to jsou jediny dve mista, kam vedou na cerpadle nejaky vodice, zadnej jinej elmagnet tam nenmam, resp. je nekde primo v tele cerpadla, tim padem neni videt a zrejme uz k nemu zadny draty nevedou. Jinak si to vysvetlit neumim. Tva pripadna fotka toho vehementu vse potvrdi nebo vyvrati.
Uživatelský avatar
riggo
Profesionál
Profesionál
 
Příspěvky: 309
Registrován: úte 27. bře 2007, 10:37
Bydliště: Liberec
Vůz: Xsara I 1,9D 50kW, r.v.98,po 300tis.km se mnou minulost, ted Seat Toledo III, r.v.2006,1,9TDi 77kW

Příspěvekod MP » úte 29. dub 2008, 22:29

No teď jsem se vrátil z garáľe s fo»ákem a vůbec jsem si nevzpoměl ľe jsem to chtěl fotit .... tak ráno druhej pokus .

Tak tady to je. Doufám ľe to tedy je opravdu k tomu o čem se bavíme . Kdysi jsem to zkouąel ľe jsem na ten konektor připojil ľárovku a rozsvítila se při zapnutí klimy ... Podle mě to má fungovat tak ľe při zapnutí klimy se ten elmagnet , nebo co to je ( nejsem takovej znalec ) sepne a přitáhne tu páčku , která přidá na volnoběhu . Je to totiľ na stejné páčce , kterou ovládá termosytič . Pokud to tak není tak se omlouvám za mystifikaci a nechám se poučit k čemu to je . Chybí tam taková gumová manľeta , kterou to bylo schovaný , ale byla ta guma steřelá a upadla ... Jinak je to Lucas , předpokládám ľe Bosch bude trochu odliąnej , ale já vlastně ani jiný čerpadlo na 1,9TD neviděl , tak nevím ... okukl bych to na srazu .
Obrázek
Obrázek
K důstojnému stáří patří bohaté vzpomínky, pár vrásek a možná že i jizev - dobrodruzi zkrátka nikdy nevedou nudné životy.
Dobrodružství, který není nebezpečný, není dobrodružství.
Život je jedna dlouhá posloupnost více či méně rizikovejch momentů.
Uživatelský avatar
MP
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 4374
Registrován: pon 16. led 2006, 14:45
Bydliště: TŘEBÍČ -> Vysočina - drsnej kraj , tak to jsme my.
Vůz: Peugeot 807 2.0 HDi - 2011+ Peugeot 807 2.0 HDi - 2012

Příspěvekod jirkaznj » stř 30. dub 2008, 11:32

Ty blaho. Tenhle konektor jsem mel odpojeny. A nez jsem jel klimu dopoustet tak jsem ho zapojil. Vim ze loni ta klima spinala. Asi mam ten elektromagnet spatny a predchozi majitel ho vyradil z provozu. Ja jsem ho nevedomky zapojil, nebo» jsem si myslel ze to ma neco spolecneho s cerpadlem a jeho rizenim. A proto asi ta klima prestala spinat. No zkusim tam dnes tu klemu vyhodit a vrazim tam zpatky to rele a uvidime co to udela.
Moc Vam vsem dekuji za ochotu a napisu jak jsem dopadl. :)
jirkaznj
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Příspěvky: 26
Registrován: pon 21. dub 2008, 13:41

Další

Zpět na Motor - diesel

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 59 návštevníků