Stránka 1 z 1

Ovladanie volnobehu - 1,9D

PříspěvekNapsal: čtv 18. zář 2008, 19:19
od robo27
Zdravim

prosim o pomoc s nasledovnym problemom. Mam xsaru 1,9D - motor DW8, cerpadlo bosch. Kupil som ju len nedavno a vsimol som si ze na cerpadle chyba zariadenie na ovladanie volnobehu studeneho motora.

Toto zariadenie by som kupil len neviem kde sa na motor pripaja. takze ak ma niekto rovnaky motor a naftove cerpadlo ak by mi vedel poradit kam sa to pripaja, pripadne dolozil fotom bol by som vdacny.

Pre nazornost uvadzam obrazok zo service.citroen.com, kde su ale trosku popletene....

Dakujem za pomoc.

cerpadlo2.JPG
V skutocnosti cerpadlo vyzera ako na tomto obrazku...
cerpadlo2.JPG (47.91 KiB) Zobrazeno 14944 krát


cerpadlo1.JPG
Zariadenie ovladania volnobehu - cislo 9.
cerpadlo1.JPG (54.36 KiB) Zobrazeno 14944 krát

Re: Ovladanie volnobehu - 1,9D

PříspěvekNapsal: čtv 18. zář 2008, 21:07
od MP
Já mám tedy 1,9 TD , a ještě navíc s Lucasem , ale ten bazmek je stejnej ... říká se tomu termosytič . Určitě ho tam máš , jen není připojenej , nebo má urvanej ten bovden . Protože kdyby tam vůbec nebyl tak ti vyhrčí voda z chlazení . Je to zašroubovaný ( u TD ) u termostatu , hned vedle naftovýho filtru . Na tom spodním obrázku v tvém příspěvku je to pozice 9 . Vede z toho bovden , kterej končí u naftovýho čerpadla a ovládá páčku která přidává otáčky . Funguje na principu termostatu ... voda je studená , ten bazmek vtáhne to lanko kousek dovnitř a páčka se přitáhne ... jak se voda ohřívá , pomalu se bovden povoluje a páčka se vrací do původní polohy . Zejtra ti to můžu vyfotit , teď jsem došel z garáže ... když jsem ho kupoval tak se jen myslím ptal jestli mám Lucase nebo Bosch , je tam rozdíl v délce bovdenu , asi kvůli konstrukci čerpadla , každý má tu páčku jinak natočenou ...

Re: Ovladanie volnobehu - 1,9D

PříspěvekNapsal: pát 19. zář 2008, 21:32
od MP
Tady to je :
Obrázek

Obrázek

Jak končí to lanko u té páčky je vidět že je teď vůle - bylo to focený na teplým motoru , takže lanko je vysunutý . Jak to schladne , tedy v zimě , ne v létě když po ránu + 5°C a více ... , tak se to lanko zatáhne , přitáhne páčku a ta přidá na volnoběhu . Chce to si s tím vyhrát a poladit to tak aby ti to nezvedalo otáčky když je teplo , nebo-li nad nulou .... a když je kosa tak stačí to mít poladěný tak že to přidá tak +- 150 ot/min ... Já to mám tak že mě je to zvedne maximálně na cca 950-1000 ot/min . U teplýho motoru mám cca 800 - 850 ot/min .
Při výměně je dobrý počkat až je motor dost vychladlej , abys nemusel vypouštět vodu , oddělej palivovej filtr a vše co by překáželo . Pak jsem to povolil , měl hned vedle nachystanej novej , rychle vyšroubovat a hned tam natočit novej , trochu vody vyteče , ale dá se to ...

Re: Ovladanie volnobehu - 1,9D

PříspěvekNapsal: sob 20. zář 2008, 10:11
od mio
Na čerpadle bosch je lanko od "sytiče" zezadu ,při pohledu na motor.Je tam taková jakoby kotva a do té to lanko patří.Máš to na tom obrázku z service citroen.com., takže ze předu ho nehledej.Jinak tělěso "sytiče"je jak nafotil MP.Kdyby jsi měl problém já tě to nafotim ,mam ten motor v 306.

Re: Ovladanie volnobehu - 1,9D

PříspěvekNapsal: ned 21. zář 2008, 7:51
od robo27
Vdaka za odpovede.

Tazke som kukal tenmoj stav a tento termosytic tam nemam. Pod filtrom v mieste kde ma byt je to zablendovane srobom. Takze teraz neviem ako dalej. Najma preco to tam niekto takto urobil.

Nakoniec by som este chcel poradit neaky servis - dobry servis kde by vedeli skontrolovat a nastavit trysky a cerpadlo. Ale to patri uz do noveho vlakna...

Re: Ovladanie volnobehu - 1,9D

PříspěvekNapsal: ned 21. zář 2008, 18:00
od MP
No to je zajímavý ... proč by to kdo vyndával , pokud byl nefunkční , tak tam může zůstat a nic se neděje , takže ho vyndávat a dávat tam takovej velkej šroub je dost práce navíc .
Mě to taky první zimu , to jsem Xsaru ještě moc neznal a seznamovali jsme se teprve , nefungovalo . Až když jsem zjistil co a jak tak jsem to pořešil , protože u mě je na prvním místě aby všechno bylo funkční ...
Jestli si dobře vzpomínám tak to stálo myslím tak 3-4 stovky ... ( kdyby jsi to chtěl kupovat )

Re: Ovladanie volnobehu - 1,9D

PříspěvekNapsal: ned 21. zář 2008, 19:42
od mio
Já platil 780kč .Prodejna citroen Plzeň Letná.

Re: Ovladanie volnobehu - 1,9D

PříspěvekNapsal: ned 21. zář 2008, 19:57
od robo27
typicke - u nas na slovensku to stoji cez 1000. Aj ked to preratas kurzom tak to mate v CZ vyhodnejsie.

Nakoniec to idem dat do servisu - odrazu stym skontroluje tlaky vo valcoch a trysky. Dufam ze nebudem musiet robit generalku cerpadla. To ptm bola naozaj zla kupa....

Re: Ovladanie volnobehu - 1,9D

PříspěvekNapsal: ned 21. zář 2008, 20:19
od MP
mio píše:Já platil 780kč .Prodejna citroen Plzeň Letná.

...no když já do Citroenu nerad :wink: když se to stejný dá koupit i jinde

Re: Ovladanie volnobehu - 1,9D

PříspěvekNapsal: ned 28. říj 2012, 10:36
od marjon
ja mam opatovny problem zo startovanim,akonahle sa ochladilo nie a nie nastarovat na brk,uz som mal tento problem a zavada bola v hlave valcov kde som namal kompresiu v jednom valci,po repase hlavy a vymene tesnenia bolo vsetko ok.teraz to zacalo znova,v lete som vymenil zhavice,dnes som ich opatovne vybral a odskusal na baterii,vsetky su OK. takze neviem kde je zase problem, pisem sem preto,lebo som zistil ze tiez tam nemam termosytic,tak ako je to spomenute vyssie. vyvod od potrubia chladiacej kvapaliny pod palivovym filtrom je zablendovany a k cerpadlu nic nevedie, ta kotva na zadnej strane cerpadla tam je ,ale jej pohyb nie je mozny,nakolko je vymedzeny dvoma srobami. prikladam obrazky.
budem musiet dat premerat tlaky vo valcoch a uvidim co dalej

Re: Ovladanie volnobehu - 1,9D

PříspěvekNapsal: ned 28. říj 2012, 13:48
od felix
Pokud je u těchto motorú vše ok, tak chytne na brnk i v těchto teplotách i bez toho sitiče akorát to bude mít malinko nižší otáčky na chvíly, moje stará 205 D chytne i v mínus 25 bez sitiče jenom se podívám na klíček :D

Re: Ovladanie volnobehu - 1,9D

PříspěvekNapsal: ned 28. říj 2012, 17:58
od MP
Jj , jak píše felix, sytič na to jestli chytne nebo ne nemá vliv . Je tam jen na to aby po studeným startu zvýšil volnoběžný otáčky a motor se netrápil a nepřevaloval při nízkejch . Pokud je vše ostatní v cajku , musí chytit na "brnk" i při mínus pětadvaceti .