Převodovka

Moderátoři: Rope, baffy, viteon, Kleki, Cvrček

Re: Převodovka

Příspěvekod SilverGhost » sob 8. lis 2008, 10:28

Prosím, mohl by mi někdo zjistit otáčky při určitých rychlostech s motorem 1.9 D?
Prioritně by to bylo na 5tku při 90 km/h a 130 km/h a případně i na čtyřku při 60km/h. Mám převodovku vyměněnou, je od stejného motoru ale asi z něčeho jiného, protože se mi zdá, že hlavně na pětku to točí daleko víc, než by mělo.
F*ck fuel Economy, my Ford just used all the gas your Hybrid saved ....
Obrázek
Uživatelský avatar
SilverGhost
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 1363
Registrován: čtv 2. lis 2006, 20:33
Bydliště: Hradec Králové
Vůz: Seat Leon 2006

Re: Převodovka

Příspěvekod Kleki » sob 8. lis 2008, 20:33

K tomu oleju- ja som menil olej a nalial som tam od Shellu tuším 75W-80 je redší , ale odporučili mi ho v zastúpení Shellu a dodáva sa v 2 litrovom balení pre koncern PSA a také množstvo potrebuješ do prevodovky. A čo sa týka toho metalického oleja , ja si myslím , že aj drobné špony od opotrebenia kolies prevodovky a synchrónov by nemali cirkulovať v oleji , pretože na spodu prevodovky vnútri je magnet, ktorý by ich mal zachytiť. Ja som mal rozobratú prevodovku a na tom magnete bol asi 1mm povlak od mikročastíc.

Xsara break 1.9TD 1999
Bývalá Xsara break 1.9TD 1999 , Xsara Break Exclusive 2,0HDI 80kW, 2002
Aktuálne Citroen C5 Break Exclusive 2,0HDI 100kW s automatom r.v.2006 + Xsara 1998 1,4i(manželkina)
Uživatelský avatar
Kleki
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 1229
Registrován: ned 26. říj 2008, 14:24
Bydliště: Slovakia , Kováčová
Vůz: Citroen C5 Break 2,0HDI 100kW(EX Xsara break 1.9 TD r.1999, Xsara break 2.0HDI/80kW r.2002)

Re: Převodovka

Příspěvekod MP » ned 9. lis 2008, 16:20

Silver : Tak jsem to dnes vyzkoušel ... mám teda motor TD , nevím jestli jsou převodovky stejný :

4.rychl.stupeň - 60 km/h - 1750 ot/min
5 - 90 - 2050
5 - 130 - 3050
K důstojnému stáří patří bohaté vzpomínky, pár vrásek a možná že i jizev - dobrodruzi zkrátka nikdy nevedou nudné životy.
Dobrodružství, který není nebezpečný, není dobrodružství.
Život je jedna dlouhá posloupnost více či méně rizikovejch momentů.
Uživatelský avatar
MP
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 4374
Registrován: pon 16. led 2006, 14:45
Bydliště: TŘEBÍČ -> Vysočina - drsnej kraj , tak to jsme my.
Vůz: Peugeot 807 2.0 HDi - 2011+ Peugeot 807 2.0 HDi - 2012

Re: Převodovka

Příspěvekod SilverGhost » ned 9. lis 2008, 18:52

Podle mě by měly být. Mě to teď při 130ti točí asi 4000 :-( Převodovka je z motoru 1.9 D, ale asi z Berlinga nebo něčeho podobné, kde byl použit menší stálý převod. No, aspoň vyzkouším tu dvouměsíční záruku, co jsem na ní dostal.
F*ck fuel Economy, my Ford just used all the gas your Hybrid saved ....
Obrázek
Uživatelský avatar
SilverGhost
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 1363
Registrován: čtv 2. lis 2006, 20:33
Bydliště: Hradec Králové
Vůz: Seat Leon 2006

Re: Převodovka

Příspěvekod robo27 » ned 9. lis 2008, 21:39

Mam 1,9D motor DW8 - 90kmh na 5. cca 2400RPM....
X1 1,9D rv 1998, 170000 km - vlastním od 96tkm (05/2009), myslím taká 100vka stočená, ....
X2 1,9D break rv 2001, 135000 km - nákup 05/2013 115tkm )

-------------
Ex: X1 1,9D rv 2000, 170000 km - vlastním od 138tkm (05/2008) - žiaľ v 12/2012 skončila po mnou nezavinenej havárií na vrakovisku(
robo27
Profesionál
Profesionál
 
Příspěvky: 363
Registrován: čtv 8. kvě 2008, 17:51
Bydliště: Kysucké Nové Mesto - Slovenská republika, Valašské Meziríči - Česká republika
Vůz: X1 1,9D DW8 rv 2000, X1 1,9D XUD rv 1998

Re: Převodovka

Příspěvekod Cvrček » ned 9. lis 2008, 22:13

Bacha,je rozdíl mezi převodovkami k 1,9TD a 1,9D. A převodovka z 1,9D je stejná s Berlingem. Takhle si naběhnul i známej s Pažoutem 306 s 1,9TD. Dal tam převodovku z 1,9D a točilo mu to víc otáčet,než byl původně zvyklý (stejně jako tobě). Pak sehnal z turbodiesla a má klid.
Nyní: Xsara Picasso 2,0 HDi r.v.2001 stříbrný tahoun. A bohužel věčná špindíra na podložkách s polepenou prdelkou. Těžko nás přehlídnete ;)
Dříve: Xsara Break 1,9TD r.v.1998
Uživatelský avatar
Cvrček
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 4553
Registrován: čtv 7. čer 2007, 10:33
Bydliště: Frýdlant v Čechách
Vůz: Xsara Picasso 2.0 HDi , r.v.2001

Re: Převodovka

Příspěvekod SilverGhost » pon 10. lis 2008, 10:59

Jenže já nemám turbo.
F*ck fuel Economy, my Ford just used all the gas your Hybrid saved ....
Obrázek
Uživatelský avatar
SilverGhost
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 1363
Registrován: čtv 2. lis 2006, 20:33
Bydliště: Hradec Králové
Vůz: Seat Leon 2006

Re: Převodovka

Příspěvekod robo27 » pon 10. lis 2008, 19:48

Cvrček píše:Bacha,je rozdíl mezi převodovkami k 1,9TD a 1,9D. A převodovka z 1,9D je stejná s Berlingem. Takhle si naběhnul i známej s Pažoutem 306 s 1,9TD. Dal tam převodovku z 1,9D a točilo mu to víc otáčet,než byl původně zvyklý (stejně jako tobě). Pak sehnal z turbodiesla a má klid.



Takze tie prevodovky su zamenitelne? Myslim fyzicky rovnake - montovatelne k motoru len s inymi pomermi prevodov?
X1 1,9D rv 1998, 170000 km - vlastním od 96tkm (05/2009), myslím taká 100vka stočená, ....
X2 1,9D break rv 2001, 135000 km - nákup 05/2013 115tkm )

-------------
Ex: X1 1,9D rv 2000, 170000 km - vlastním od 138tkm (05/2008) - žiaľ v 12/2012 skončila po mnou nezavinenej havárií na vrakovisku(
robo27
Profesionál
Profesionál
 
Příspěvky: 363
Registrován: čtv 8. kvě 2008, 17:51
Bydliště: Kysucké Nové Mesto - Slovenská republika, Valašské Meziríči - Česká republika
Vůz: X1 1,9D DW8 rv 2000, X1 1,9D XUD rv 1998

Re: Převodovka

Příspěvekod Cvrček » pon 10. lis 2008, 23:11

Raději jsem se optal svého mechanika (kterej jinak dělá u Pažoutů) a ten řekl,že v 90% tomu tak je. Prej se dělala nějaká série Berling/Partnerů,který měli převodovku s jiným soukolím.
Ale pro jistotu je lepší si zkontrolovat kód na převodovce. Poslední dvojčíslí,by mělo být na staré a nové stejné. To prý určuje její typ.
Tak a teď doufám,že jsem správně napsal jeho slova,aby jste mě neukamenovali za blbost.
Nyní: Xsara Picasso 2,0 HDi r.v.2001 stříbrný tahoun. A bohužel věčná špindíra na podložkách s polepenou prdelkou. Těžko nás přehlídnete ;)
Dříve: Xsara Break 1,9TD r.v.1998
Uživatelský avatar
Cvrček
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 4553
Registrován: čtv 7. čer 2007, 10:33
Bydliště: Frýdlant v Čechách
Vůz: Xsara Picasso 2.0 HDi , r.v.2001

Re: Převodovka

Příspěvekod celam » úte 11. lis 2008, 11:33

Asi přidám také trochu vody do mlýna.

1. Při jakémkoliv problému s řazením bych preventivně vyměnil olej v převodovce, případně aspoň zkontroloval hladinu oleje. Řeči o trvalé náplni jsou pěkné, ale na co by ta převodovka potom měla vypouštěcí šroub, že. Myslím, že tak těch 100 000 až 120 000 by měl být obvyklý interval. Také mi šlo hůř řadit, vyměnil jsem olej, ke zlepšení došlo ale až po čase - nevím proč.
2. Druhá věc, po které bych šel je mechanismus táhel, je komplikovaný a pokud vyschla vazelína je mazán jen slanou břečkou a prachem. U motorů 1.8 se prý dají nastavovat nějaké vzdálenosti, u menších motorů se mění celé mechanismy.
3. Olej do převodovky zásadně Total nebo origo u Citroena, nic jiného bych tam nelil, ono moc opravdových ekvivalentů od jiných výrobců není, možná dva nebo tři. V případě, že se tam nalije něco jiného může s tím být problém. Nač experimentovat, když už jednou za ten olej dám peníze, tak ať to tam zase nějakých 100 000 km běhá.
4. Do jakékoliv opravy převodovky bych se nepouštěl, to je lepší sehnat ji celou z vrakáče. Oprava vyjde možná i dráž než převodovka z vrakáče.
5. Do výměny spojky bych také moc nepospíchal, všichni mechanici mluví o výměně spojky, ale mnohdy není ještě spojka na konci života, je také pravda, že je rozdíl v jakém provozu auto jezdí jestli ve městě nebo na venkově a jak člověk řadí. Mě doporučovali výměnu spojky někde při 95 000 km, vyměnil jsem spojkové lanko za lanko bez samostavu, mázl sparayem přes okénko v převodovce pískající ložisko spojky a pořádně zaslepil kryt z plastu, aby tam už nevnikal další svinčík a dnes má spojka 156 000 km a pořád maká. Pokud tam to okénko také máte zkontrolujte jak plastová krytka těsní a pokud ne zaslepte tento otvor přelepením nebo jinak, já mám motor 1.8 - 8V r.v.1999.

Mé zkušenosti neplatí paušálně, někdo máte jiný názor nebo zkušenost, uvádím tu pouze to, k čemu jsem dospěl já.Je také pravda, že opravovat auta na dálku jde jen těžko a to když se do toho mažou amatéři jako já. Jenže bohužel my amatéři mnohdy přijdeme na to, s čím si nemají autoservisy s plným vybavením čas hrát a přemýšlet nad tím. Oni raději vymění díl a když to nepomůže další a další. My co to platíme raději někdy pohneme mozkem.
Howgh! :oops:
celam
celam
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 86
Registrován: pát 21. dub 2006, 8:48
Bydliště: Hostětín 5, 687 71 Bojkovice

Re: Převodovka

Příspěvekod Pavel© » pát 22. led 2010, 22:18

Na technické mě technik řekl že mě troška kape olej s převodovky. Tak sem za ním vlezl. Dle mě to bude asik gufero zakolem pokud bych musel tahat převodovku ven asik by mě švihlo. Je zajímavé že to teče ted v zimě kua. Máte někdo zkušenosti? Díky Pavel :shock: :roll:
Žijte každý svůj den jakoby byl poslední.
ICQ 226 245 685
Uživatelský avatar
Pavel©
Xsamarád
Xsamarád
 
Příspěvky: 220
Registrován: sob 23. úno 2008, 21:56
Bydliště: Břeclav
Vůz: BMW 330D touring

Re: Převodovka

Příspěvekod Kvido » sob 23. led 2010, 7:27

Chápu to tak,že to teče kolem poloosy ? Pokud jo,tak by převodovka dolů nemusela jít. Jak ti měnili ramena a ostatní věci nápravy mohli gufero poškodit ,ale to je jen doměnka ,protože si nedovedu představit jak měnili rameno bez odpojení polosy,už odpojením čepů by jim tlumič s pružinou polosu vytáhlo s diferenciálu a při vracení zpět mohl tisícihran poškodit gufero.
Jinak v zimě je všechno volnější,ozývají se nejpodivnější zvuky,které v létě neuslyšíš ,je to stejné i s těsněním,guma víc ztvrdne a nemusí dostatečně těsnit .
Hyundai i30 combi 1.4 T-GDI 2019
Uživatelský avatar
Kvido
Čestný člen
Čestný člen
 
Příspěvky: 1463
Registrován: úte 25. bře 2008, 19:19
Bydliště: Frýdek-Místek
Vůz: Hyundai i30 combi, 1.4 T-GDi,2019

Re: Převodovka

Příspěvekod mio » sob 23. led 2010, 11:52

Na výměnu ti stačí hever gola 17,16 popř. klíč , šroubovák, gumová palička. Zvedneš předek vozu (obě strany aby stabilizátor netlačil rameno nahoru) podložíš demontuješ kolo,vypustíš olej z převodů , vytočíš kolo (předpokládam že máš na mysli levé) nadoraz do pravé zatáčky (aby jsi měl dostatečnou vůli při vysunutí poloosy). Odšroubuješ spodní čep ramene , vytahneš šroub z čepu,pečlivě podložíš náboj ,popř. kotouč (dřevem) , vyklepneš čep s těhlice a vykloníš rameno směrem dolů,odstraníš vypodložení náboje (opatrně tlačí na to pružina)nejlépe přizvednutím vozu.Pak už jen opatrně vysuneš poloosu,zavěsíš pomocným drátem aby ti nespadla , šroubovákem vypáčíš gufero ,opatrně namačkneš nové,opatrně vložíš poloosu zpět do převodovky aby jsi nepoškodil nové gufero.Nasadíš rameno s čepem (pomůžeš si heverem kterým přes dřevo podložíš rameno aby šel čep lehčeji zasunout do těhlice) zajistíš šroubem vše dotahneš a máš hotovo.Samozřejmě nový olej :D .
Uživatelský avatar
mio
Xsamarád
Xsamarád
 
Příspěvky: 1266
Registrován: pon 1. říj 2007, 19:30
Bydliště: Plzeň-sever
Vůz: Break 1,9 TD/C4 1.6 HDI

Re: Převodovka

Příspěvekod Kvido » sob 23. led 2010, 12:40

Krásný a jednoduchý návod Mio ,dělal bych to stejně. Spodní čep z těhlice nemusí jít dolů zrovna lehce,je někdy potřeba najít správný úhel a trošec mu pomoci dolů,někdy jsme raději povolili tři šrouby a vytáhli čep z ramene nebo víc zapáčili,ale pozor na prachovku homokinetického kloubu ať ji neprorazíš. Pokud je to strana řidiče je to v pohodě,druhá by byla složitější. Každopádně jestli se jedná o stálý únik oleje asi bych dlouho neotálel,převodovka Xsar je na množství oleje trošku choulostivá.
Hyundai i30 combi 1.4 T-GDI 2019
Uživatelský avatar
Kvido
Čestný člen
Čestný člen
 
Příspěvky: 1463
Registrován: úte 25. bře 2008, 19:19
Bydliště: Frýdek-Místek
Vůz: Hyundai i30 combi, 1.4 T-GDi,2019

Re: Převodovka

Příspěvekod Pavel© » sob 23. led 2010, 19:01

Kluci díky dám se do toho koupím gufera snad se zadaří...zvedák mám ... :roll: :)
Žijte každý svůj den jakoby byl poslední.
ICQ 226 245 685
Uživatelský avatar
Pavel©
Xsamarád
Xsamarád
 
Příspěvky: 220
Registrován: sob 23. úno 2008, 21:56
Bydliště: Břeclav
Vůz: BMW 330D touring

PředchozíDalší

Zpět na Motor - diesel

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 návštevníků