Že by špatná nafta ???

Moderátoři: Rope, baffy, viteon, Kleki, Cvrček

Re: Že by špatná nafta ???

Příspěvekod marjon » stř 10. pro 2008, 9:43

no,ja mam podobny problem uz druhu zimu. akonahle sa ochladi tak po nastartovani motor nebezi rovnomerne,ale akokeby chvilami na tri valce. Trva to len chvilocku,ale miestami sa potom este niekedy zadrhne.....ked sa z autom rozbehnem,niekolkokrat zvikne trhnut.po prejdeni par km. a urcitom zohriati je zraju vsetko v poriadku. Cim vacsia zima,tym je to horsie....minuly rok bolo auto v znackovom servise citroen,kde som im problem vysvetlil,pozreli zhavice- OK, trisky nevedeli,vraj nemali pristroj,tak zavada odstranena nebola. Auto som vcera odniesol jednemu vraj specialistovi na diesle,tak uvidime kde je chybicka.Hovoril ze tych pricin moze byt strasne vela a pojde postupne. Sponenul zosuladenie motora, cerpadlo,nejake teplotne cidlo,ktore dava inpulz cerpadlu....ja tomu nejako nerozumiem a cakam na jeho telefonat a verim ze to nebude nejake nakladne a komplikovane.
1,9 D
marjon
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 148
Registrován: pon 29. zář 2008, 14:23
Bydliště: Diakovce
Vůz: Citroen Xsara Break 2,O HDi 80kW

Re: Že by špatná nafta ???

Příspěvekod Kvido » stř 10. pro 2008, 10:06

Tak podle popisu, je to vzduch v palivu nebo někde jinde bokem přisávaný,taky jsem tak odvzdušňoval své SDi motor do otáček a držet dokud nešla čistá nafta,jinak to zdechlo a kouřilo jak bestie.V tomhle je benzín zlatý.Ale kdo uměl odvzdušnit neměl problémy,jen se stím zdržel a v zimě to není nic příjemného.
Nevím jestli je to i tady,ale já míval problémy v mrazech i spřepadovými hadičkami na tryskách,taky někdy netěsnily nebo praskly.
Prošel bych i naftový filtr,případně pokud nebyl měněn uvažoval o výměně.
Hyundai i30 combi 1.4 T-GDI 2019
Uživatelský avatar
Kvido
Čestný člen
Čestný člen
 
Příspěvky: 1463
Registrován: úte 25. bře 2008, 19:19
Bydliště: Frýdek-Místek
Vůz: Hyundai i30 combi, 1.4 T-GDi,2019

Re: Že by špatná nafta ???

Příspěvekod CHiP » stř 10. pro 2008, 11:59

marjon píše:no,ja mam podobny problem uz druhu zimu. akonahle sa ochladi tak po nastartovani motor nebezi rovnomerne,ale akokeby chvilami na tri valce. Trva to len chvilocku

Celkem se to dá eliminovat když mu při startu dáš tak 1/4 až 1/2 plynu, ale zase to víc začoudí než to pořádně chytí :mrgreen: Samozřejmě hned jak chytí, tak dát nohu z plynu, aby nevyletěli otáčky do nebeských výšin. Taky mi po startu v mrazech pár vteřin jakoby kodrcá, když startuju bez plynu :) U nových motorů už si to dělá elektronika, u starých dieslů se větším množstvím paliva usnadňuje start - neshoří vše, ale snáz to chytne :wink:
Uživatelský avatar
CHiP
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 1119
Registrován: čtv 9. bře 2006, 17:48

Re: Že by špatná nafta ???

Příspěvekod marjon » stř 10. pro 2008, 12:43

CHiP píše:
marjon píše:no,ja mam podobny problem uz druhu zimu. akonahle sa ochladi tak po nastartovani motor nebezi rovnomerne,ale akokeby chvilami na tri valce. Trva to len chvilocku

Celkem se to dá eliminovat když mu při startu dáš tak 1/4 až 1/2 plynu, ale zase to víc začoudí než to pořádně chytí :mrgreen: Samozřejmě hned jak chytí, tak dát nohu z plynu, aby nevyletěli otáčky do nebeských výšin. Taky mi po startu v mrazech pár vteřin jakoby kodrcá, když startuju bez plynu :) U nových motorů už si to dělá elektronika, u starých dieslů se větším množstvím paliva usnadňuje start - neshoří vše, ale snáz to chytne :wink:

nema problem zo startom,to nie,chyti po nazhaveni hned na prvu supu aj v silnych mrazoch,problem je potom po nastartovani.....vid ako som uz pisal vyssie
marjon
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 148
Registrován: pon 29. zář 2008, 14:23
Bydliště: Diakovce
Vůz: Citroen Xsara Break 2,O HDi 80kW

Re: Že by špatná nafta ???

Příspěvekod MP » stř 10. pro 2008, 14:19

Ještě mě tak napadlo ... nevím jestli je to správná myšlenka , ale třeba se k tomu někdo zkušenější vyjádří ... na CITROENY.CZ jsem kdysi četl o "padání" nafty , ale myslím že to bylo u HDi , nevím jestli je toto možné i u našich TéDé ... Před startováním bych zkusil pomačkat ten balónek na přívodu nafty do filtru a napumpovat ... nikdy jsem to teda nezkoušel , kromě výměny naftového filtru , kdy ho potřebuji zaplnit ...
Protože když to po výměně naftovýho filtru nezaplníš napumpováním toho balónku tak to dělá to stejný ... dlouho točí , a když chytne tak běží nepravidelně .
K důstojnému stáří patří bohaté vzpomínky, pár vrásek a možná že i jizev - dobrodruzi zkrátka nikdy nevedou nudné životy.
Dobrodružství, který není nebezpečný, není dobrodružství.
Život je jedna dlouhá posloupnost více či méně rizikovejch momentů.
Uživatelský avatar
MP
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 4374
Registrován: pon 16. led 2006, 14:45
Bydliště: TŘEBÍČ -> Vysočina - drsnej kraj , tak to jsme my.
Vůz: Peugeot 807 2.0 HDi - 2011+ Peugeot 807 2.0 HDi - 2012

Re: Že by špatná nafta ???

Příspěvekod CHiP » stř 10. pro 2008, 23:19

LOL, tak já tu chválím auto jak mi startuje, chvíli na to k němu přijdu, chci nastartovat a ... no parkrát startér musel otočit než to chytilo (nezvyk, normálně chytá na drnc ...). První takové hodně pomalé překulení, pak dvě rychlejší no a nakonec se to teda uráčilo blafnou :D . Do toho mi ještě svítila (spíš tak nějak blikala do rytmu otáčení startéru) kontrolka ABS. Ještě by mohli začít hopsat ručičky na tachometru a můžu jít kupovat novou baterku :roll: Každopádně jí ještě připojím na nabíječku, co kdyby náhodou ... jen je trošku větší problém kde, táhnout jí od auta přes celý náměstí a do druhýho patra se mi vážně nechce, 72 Ah mrcha se docela pronese :mrgreen: Tak s tím budu muset otravovat nějaký rodinný příslušníky až přijedu na Vánoce na návštěvu :mrgreen:
Za poslední dobu jsem měl spíš samý delší cesty než nějaký popojížďky, dneska taktéž a jestli je dobíjení OK, tak baterka musí být dostatečně nabitá.
Docela mě dostalo u mámy auta, kde brácha nechal puštěný rádio, které úplně vyšťavilo baterku, jak auto samo baterku dokáže rychle dobít. Auto se roztlačilo, hned chytlo, popojelo se pár km a zaparkovalo z kopce co kdyby náhodou. Normálně už to startér natočil, od té doby, dva měsíce, se s tím popojíždí jenom po městě sem a tam, couračky max. pár km, baterku na nabíječku ještě nikdo nepřipojil a sebemenší problém nastartovat do dneška nebyl :shock:.
Uživatelský avatar
CHiP
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 1119
Registrován: čtv 9. bře 2006, 17:48

Re: Že by špatná nafta ???

Příspěvekod Kvido » čtv 11. pro 2008, 9:33

To je v zimě nevýhoda dieselu,ikdyž má startér převodovku,aby mohl z takovým motorem hnout někdy poslední šťávu z baterky vypotřebuješ na nažhavení.
Začal bych Chipe s tou baterkou,pokud je to údržbovka,tak už jen dolití destilky udělá moc a to nepotřebuješ vytahovat baterku. To zvládneš přeci.
A vyměnil si kdysi ty žhaviče ? Pokud ne,v chladnějších dnech by to asi bylo poznat.
Jinak asi když je ten diesel nebo turbo diesel dobře vyladěn je to usporné auto,horší jsou ty zimy,ale kdo to zná umí se připravit,že chipe :D
Hyundai i30 combi 1.4 T-GDI 2019
Uživatelský avatar
Kvido
Čestný člen
Čestný člen
 
Příspěvky: 1463
Registrován: úte 25. bře 2008, 19:19
Bydliště: Frýdek-Místek
Vůz: Hyundai i30 combi, 1.4 T-GDi,2019

Re: Že by špatná nafta ???

Příspěvekod CHiP » čtv 11. pro 2008, 11:05

Kvido: Baterka bude mít myslím 3 roky (nebo 2?) a před necelým měsícem jsem jí kontroloval a nabíjel. Destilky tam bylo dost. Ale je to taková obyčejnější no, 72 Ah myslím za 1200 bo tak nějak to tenkrát bylo. Žhaviče jsou v pořádku, to a další mi jako každý rok kontrolovali před zimou v servisu, letos zimní prohlídka spojená i s STK, výměnou oleje, všech filtrů, příští rok to pro změnu bude s výměnou brzdovky a chladící kapaliny :)
Teď ještě otázka, jestli ta nabíječka vůbec nabíjí. Je tam ampérmetr a ani se ukazatel nepohnul po připojení na baterku a do sítě, ale po nějaký době se baterka "vařila", tak snad jo, jen baterka byla asi už nabitá.
Uživatelský avatar
CHiP
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 1119
Registrován: čtv 9. bře 2006, 17:48

Re: Že by špatná nafta ???

Příspěvekod dober1 » čtv 11. pro 2008, 20:59

Zdravým pánové. Tak je to v peknej p........ Práve som sa vrátil od mechanika. Vyskúšal všetko od žhavičov, cez imobilizer až po čerpadlo. Nafta mu išla po čerpadlo a ďalej nie. Po rozobraní čerpadla zistil, že je v pečku nakoľko je tam hrdza. Údajne od blbej nafty. To znamená, že to čerpadlo je na sračku. Teraz si musím zohnať novééééééé a som z toho na nerv. Nemám ani šajn koľko také čerpadlo može stáť.
Uživatelský avatar
dober1
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Příspěvky: 16
Registrován: úte 9. pro 2008, 15:27
Vůz: Citroen Xsara 1.9 TD , rv.1997

Re: Že by špatná nafta ???

Příspěvekod Kleki » pát 12. pro 2008, 8:02

Aké čerpadlo máš na tom tvojom TD Lucas alebo Bosch ? Ak máš Lucas , tak ja mám čerpadlo nie je síce nové ale je určite funkčné a ak by si mal záujem , tak by sme sa určite dohodli na rozumnej cene. Ak tak napíš súkromnú správu alebo zavolaj na 0907 815 355.


Xsara break 1.9TD 1999
Bývalá Xsara break 1.9TD 1999 , Xsara Break Exclusive 2,0HDI 80kW, 2002
Aktuálne Citroen C5 Break Exclusive 2,0HDI 100kW s automatom r.v.2006 + Xsara 1998 1,4i(manželkina)
Uživatelský avatar
Kleki
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 1229
Registrován: ned 26. říj 2008, 14:24
Bydliště: Slovakia , Kováčová
Vůz: Citroen C5 Break 2,0HDI 100kW(EX Xsara break 1.9 TD r.1999, Xsara break 2.0HDI/80kW r.2002)

Re: Že by špatná nafta ???

Příspěvekod dober1 » pát 12. pro 2008, 14:39

Jedna sa o toto čerpadlo :
CITROEN XSARA 1.9 TD. rv. 1997
TIP : XUD110
Ser.numer: 309476 DPCR8445B081A
GPF – LUCAS
Uživatelský avatar
dober1
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Příspěvky: 16
Registrován: úte 9. pro 2008, 15:27
Vůz: Citroen Xsara 1.9 TD , rv.1997

Re: Že by špatná nafta ???

Příspěvekod MP » pát 12. pro 2008, 19:21

až tam foukneš to jiný čerpadýlko , tak si kup aditivum VIF a přidávej do nafty , mimo jiné vlastnosti , má i tu že zabraňuje korozi v palivovém systému ... já ho do Xsary leju už dva roky .
Koukni třeba sem: http://www.41.cz/vif/

Jinak už třetím rokem mám ve své TD xsarce baterku pouhých 55 Ah , a zatím naprosto v pohodě ... ( doufám že jsem to teď nezakřikl ) , dal jí tam tenkrát ten borec co xsaru dotáhl z Francie , protože ta původní byla KO , a nechtělo se mu investovat do větší ....
K důstojnému stáří patří bohaté vzpomínky, pár vrásek a možná že i jizev - dobrodruzi zkrátka nikdy nevedou nudné životy.
Dobrodružství, který není nebezpečný, není dobrodružství.
Život je jedna dlouhá posloupnost více či méně rizikovejch momentů.
Uživatelský avatar
MP
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 4374
Registrován: pon 16. led 2006, 14:45
Bydliště: TŘEBÍČ -> Vysočina - drsnej kraj , tak to jsme my.
Vůz: Peugeot 807 2.0 HDi - 2011+ Peugeot 807 2.0 HDi - 2012

Re: Že by špatná nafta ???

Příspěvekod Kleki » pát 12. pro 2008, 19:36

Pozeral som sa na to čerpadlo a je to typ Lucas XUD 110 ale to sériové číslo je iné. Ale myslím si , že sériové číslo bude na každom čerpadle iné ale je dôležité aby sedel typ.

Xsara break 1.9TD 1999
Bývalá Xsara break 1.9TD 1999 , Xsara Break Exclusive 2,0HDI 80kW, 2002
Aktuálne Citroen C5 Break Exclusive 2,0HDI 100kW s automatom r.v.2006 + Xsara 1998 1,4i(manželkina)
Uživatelský avatar
Kleki
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 1229
Registrován: ned 26. říj 2008, 14:24
Bydliště: Slovakia , Kováčová
Vůz: Citroen C5 Break 2,0HDI 100kW(EX Xsara break 1.9 TD r.1999, Xsara break 2.0HDI/80kW r.2002)

Re: Že by špatná nafta ???

Příspěvekod dober1 » pát 12. pro 2008, 21:03

Seriove je iné ale to to DPCR8445B081A by malo bit rovnaké. Pokial je v takom stave o akom sme sa bavili / ošetrené / tak ho beriem podla dohody.
Skontroluj prosím Ta aj to číslo za seriovím. Dakujem :shock:
Uživatelský avatar
dober1
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Příspěvky: 16
Registrován: úte 9. pro 2008, 15:27
Vůz: Citroen Xsara 1.9 TD , rv.1997

Re: Že by špatná nafta ???

Příspěvekod Kleki » sob 13. pro 2008, 9:56

Ja tam mám napísané CODE R8445B250A DPC XUD.110 MODEL
361484 FRF Ser.No

Prikladám aj fotky



PC130635.JPG
PC130635.JPG (118.27 KiB) Zobrazeno 8613 krát
PC130634.JPG
PC130634.JPG (146.77 KiB) Zobrazeno 8613 krát


Je tam rozdiel iba v čísle za tým B-éčkom , tak neviem ??? Ale myslím si že to by nemal byť problém.
Keď tak napíš alebo zavolaj.

Xsara break 1.9TD 1999
Bývalá Xsara break 1.9TD 1999 , Xsara Break Exclusive 2,0HDI 80kW, 2002
Aktuálne Citroen C5 Break Exclusive 2,0HDI 100kW s automatom r.v.2006 + Xsara 1998 1,4i(manželkina)
Uživatelský avatar
Kleki
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 1229
Registrován: ned 26. říj 2008, 14:24
Bydliště: Slovakia , Kováčová
Vůz: Citroen C5 Break 2,0HDI 100kW(EX Xsara break 1.9 TD r.1999, Xsara break 2.0HDI/80kW r.2002)

PředchozíDalší

Zpět na Motor - diesel

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 77 návštevníků