od marjon » stř 12. pro 2012, 12:24
pred chvilou som vymenil teleso palivoveho filtra s rucnou pumpickou,kde mi motor prisaval vzduch a podla tych vyjadreni mechanikov bol problem, dnes som sa zastavil aj v servise kde mi pred dvoma rokmi menili tesnenie pod hlavou a tiez hovoria ze chyba bude tak,auto teraz oddychuje a chladi sa vonku,vecer skusim startovanie a som strasne zvedavy.......dnes rano opat nestartovalo,dal som mu fenom telpeho vzduchu priamo do sania,ale podla mna ani toto nepomohlo,tocil som ho dovtedy az kym nezacal odpalovat a nakoniec horko tazko nenaskocil
auto som skusil nastartovat lenze ziadna zmena,toci,toci,toci a nic....
skusil som dopumpovat rucne naftu,potom po chvilke dalsieho tocenia chytil. dal som dole sanie a zistil som ze na jednej tryske je zalomena hadicka prepadu,odrezal som ju a natiahol na miesto,to iste na dalsej,tam som dal novu. skusam pumpovat a stale ide velmi lahko,mechanik mi vcera povedal ze ak by bol palivovy system tesny,nemoze sa pumpa zatlacit az po spodok a musi byt citit odpor.to sa u mna ale nedeje. po nastartovani motora sledujem privodnu priesvitnu hadicu od palivoveho filtra do cerpadla a jasne v nej vidim vzduch, je to normalne....?
okolo tej pumpicky tiez slzi nafta, tak isto ako u tej povodnej ktoru som dnes vymenil.....uz si neviem rady,ale myslim ze sa mi system zavzdusnuje. moze to mat vplyv na tie studene starty?
neda mi to,tak som este raz rozobral palivovy filter a zistil som ze na tom vrchnaku filtra je jeden vyvod na ktory sa napaja hadicka ktora smeruje k prepadu, z vnutka toho dekla je akysi ventil ci co to je , skusil som cez to prefuknut a nasat ustami., zistil som ze ten moj povodny ide aj prefuknut aj cez neho nasat,cize prepusta obydvoma smermi, ten co som dnes kupil vsak uz toto nedokaze, vzduchcez neho prejde len ked sa nasava, prefuknut sa neda.....teraz neviem co je spravne,to je jedna vec a druha , ze na tom dnes kupenom je ten priemer toho vyvodu mensi ako na tom mojom povodnom a nedokazem nanho nasadit tu hadicku prepadu tak aby tesnila......
podarilo sa mi nasadit na novy filter aj novy kryt a aj vsetky privodne hadice,po nastartovani uz nie je vidiet prudit vzduchove bubliny do cerpadla,auto je vytlacene a chladi sa ,uvidime o taku hodinku....ako zareaguje pri starovani
-- přidáno čtv pro 13, 2012 7:29 am --
dnes rano -8 stupnov a motor naskocil, sice nie optimalne ale ovela lepsie ako doteraz. chytili dva mozno tri valce po chvilocke,nejaku polminutku isiel na tri valce,potom ok.
je to neporovnatelne lepsie ako vcera,takze sa mi jeden dovod tou opravou palivoveho systemu podarilo odstranit, uz viem ze to bola kombinacia viacerych zavad. pravdepodobne tam bude robit sarapatu aj ta kompresia, ktoru si odmeriam tentoraz sam a dozviem sa pravdu, ak bude zla musim zistit kde tie tlaky unikaju.
aj okolo ten novej pumpicky tecie nafta,volal som do znackoveho servisu a trvdia ze to nemoze byt, pumpicka musi byt sucha a nesmie tadial presakovat nafta,inac netesni,neda sa to vraj pretesnit,treba vymenit kus za kus tak ako som to urobil vcera. takze aj ta ktoru som kupil z buraneho berlinga nie je dobra, v citroene za nu chcu 124,10.- eur.rozmyslam nad prepojenim palivoveho potrubia na priamo bez toho filtra,len neviem ako na to.....potom by som zistil ci hlavna pricina je v netesnosti tej pumpy
- Přílohy
-
- cerveny kruzok je ten pripoj na hadicu prepadu,modry je prihod k cerpadlu kadial vidiet prudit bubliny a zlty je miesto okolo pumpy odkial tiez slzi nafta
- 1.JPG (26.74 KiB) Zobrazeno 17889 krát