od marjon » pon 10. pro 2012, 19:12
dnes som bol v servise,zajtra tam necham auto na meranie tej kompresie,servisman hovoril ze to moze byt aj chyba v cerpadle,ked nedokaze vytlacit hustu studenu naftu do vstrekov,tak uvidime co ukaze to meranie,prezru aj vstreky,zajtra budem o nieco mozno mudrejsi,ale to cerpadlo dava logigu,akonahle sa ochladi,nafta hustne a vraj je tam nieco v cerpadle co sa tym padom upcha.....potom zostava len repas cerpadla a vymena tych casti.
som z toho jelen,dnesne meranie kompresie dopadlo takto:
1. valec-2,3 MPa
2.valec-1,2 MPa
3.valec-1,9 MPa
4.valec-3,5 MPa
to su vraj hodnoty namerane za studena a dosiahnute postupnym pomalym stupanim
Povedal ze to nie je v poriadku a tlaky niekam unikaju.navstivil som hned dvoch mechanikov a ukazal im tieto hodnoty, povedali ze moj motor tieto hodnoty nemoze mat,nakolko ho poculi a videli nastartovany.ak by vraj tieto hodtoty boli realne,ani za tepla motor nenaskoci na supu a nema taky pekny pravidelny chod ako teraz ma.
jeden z nich tvrdi ze chyba bude v nafte a zistil aj kde, prisava cez rucnu pumpicku vedla palivoveho filtra, je pravda ze ta pumpicka sa da stlacit bez problemov aj pocas nastartovaneho motora az na doraz, okolo nej dost tecie nafta a to by nemalo a ako povedal nebala by sa dat vobec stlacit ak je system odvzdusneny. hovoril ,ze pocas noci nafta padne a kym ju cerpadlo natiahne,dost dlho to trva. je to logicke,ale preco to robi len za studena,akonahle auto odstavim na dlhy cas do garaze, nastartuje ovela lepsie ako ked je vonku na zime. druhy mechanik povedal to iste, vraj ma skusenosti s berlingami kde su tieto motory tiez montovane a su neznicitelne,pocas chodu motora otvoril nalievaci otvor na olej a povedal ze keby tie tlaky boli take ako mi dnes namerali tak cez ten otvor musi ist olej v gejziri a musi striekat az po otvorenu kapotu, to sa vrak nedeje a tym hodnotam tlakom neveril. motor podla neho ide krasne, startuje za tepla bez problemov a tiez povedal ze chyba bude aj podla neho v tej pumpicke,aby som ju vymenil a bude po probleme.este je tiez pravda ze niekedy je citit v kabine pach nafty.....
skusim teda zohnat cely palivovy filter aj s tou pumpickov a vymenit to,drzi to vraj jeden srob z vnutra filtra.