Teplota motora 2.0 HDI

Moderátoři: Rope, baffy, viteon, Kleki, Cvrček

Re: Teplota motora 2.0 HDI

Příspěvekod felix » pát 18. pro 2009, 22:03

Studený chod motoru HDI je uplně normální jelikož všechny motory se systémem comon-rail mají velmi studený chod a účinost topení v těchto vozech opravdu nic moc, to staré diesely a turbodiesely na tom byly o poznání lépe, jezdím firemní 307 HDI a v tomto počasí v autě klepu kosu, kdežto má xsara TD mě v kabině uvaří at je třeba 20 pod nulou. podobné problémy mají i koncernové TDI ,kde u větších modelú např. Sharan, alhambra, galaxy, s modernímy comon raily musí mít přídavné topení protože standardní topení prostě tak velkou boudu nevytopí. takže sy myslím že provozní teploty které zde udávate jsou úplně redy. A co se týče těch clon před chladičem tak velice opatrně i když Hdi není tak náchylné na praskání hlav jako TD vlivem přehřátí motoru. :wink:
felix
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 164
Registrován: pát 9. říj 2009, 20:22
Bydliště: Nové Losiny-šumpersko
Vůz: xšáryna 1.9td r.v. 99 exklusive

Re: Teplota motora 2.0 HDI

Příspěvekod rastinko29 » pát 18. bře 2011, 19:21

Je vobec niekto kto ma 66kW 2.0 HDi a ukazuje mu bezne teplotu 90 stupnov ako u TDi od VW company a pod.? Myslim ze v nasom pripade je aj ten tepelny senzor umiestneny niekde inde ako u inych znaciek a tipov motorov. Podla toho co viem tak HDi ma velmi velku ucinnost, co znamena ze sa viac energie premiena na vykon ako na teplo a to bude tiez asi nas "problem". Ja to mam do prace cca 15 kilometrov a rucicka teploty chladiacej kvapaliny sa mi "pohne" az po prejdeni cca 5km a zacne to na plno kurit az po 10km co je celkom blbe kedze mam komfortnu teplotu az ked v praci parkujem :lol: . Som rad ze nemam rucicku teploty oleja lebo to by som sa asi "trapil" ovela viac, podla mna sa olej u HDi zohreje na prevadzkovu teplotu najskor po prejdeni 30km... Bolo by super keby bolo v prirucke alebo v nejakej inej dokumentacii presne uvedene aka ma vlastne byt spravna teplota ukazovatela teploty u tohoto tipu motora alebo este lepsie keby sa nam k tomu vyjadril ten co nase HDi-cka vymyslel :lol: a ako top myslel s tym "neskorim" kurenim :kec: Prezatial, kym mame zimu, videl som v Tescu paradne baranice, asi si jednu pojdem kupit :D
Xsara II 2,0HDi 2001
Uživatelský avatar
rastinko29
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 64
Registrován: pon 17. zář 2007, 13:26
Bydliště: Banska Bystrica

Re: Teplota motora 2.0 HDI

Příspěvekod XsaraTV » sob 2. črc 2011, 15:13

chalani,pokiaľ vám to jazdí dajte tomu pokoj :D ja sa tiež ani pri svižnej (častej) jazde nedostanem nad hodnotu 90 stupnov,ale neriesim to,když to jede,ať to jede
Xsara HDi - jednoducho neodolateľná !
Uživatelský avatar
XsaraTV
Profesionál
Profesionál
 
Příspěvky: 273
Registrován: ned 30. srp 2009, 13:26
Bydliště: Vojčice, Slovensko
Vůz: Citroen Xsara 5dv.,rok narodenia 2003,zelená metalíza, 2.0 HDi,Ulter Sport,Carzone Specials...

Re: Teplota motora 2.0 HDI

Příspěvekod vena garážmistr » ned 3. črc 2011, 10:37

Hdi se opravdu zahřívá pomaleji. Ale je to už známá věc moc se s tím dělat nedá,podle stupně výbavy maj třeba hrbule nezávisle závislé přídavné topení vím bezpečně že ho má Cvrček pak se motor ohřívá parádně i ve velkém mrazu. A když porovnáváš VW company tak tam vím taky o tom že se ji špatně zahřívaj motory skoro švagr má SHARANA a ten má taky bufika kterej nabíhá po každém startu motoru aby se snadněji zahřál na provozní teplotu. A v zimě se tomu dá trochu pomoci tím že dáš před chůdič clonu aby s to celé moc neprochlazovalo já je dávám na obě auta a subjektivně je to lepšía i spotřeba je neznatelně lepší než když tam tu clonu nedám.
jezdím : Peugeot 807 2.0 Hdi 100 kw šestifofr, FAP OFF , automatický bufík, xenonové světlomety, denní LED, oranžové LED strobo ,grafický couvací asistent, HF Parrot, DVD přehrávač, sedmi sedačka

Obrázek
jezdil jsem :Berlingo 2.0 Hdi (Sir Tá-Burák)
Uživatelský avatar
vena garážmistr
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 2232
Registrován: ned 17. led 2010, 13:57
Bydliště: okr.praha-východ
Vůz: Peugeot 807 2.0 Hdi 100 kw.

Re: Teplota motora 2.0 HDI

Příspěvekod Devilian » ned 10. črc 2011, 15:14

Ja tento rok riesim opacny problem. Ked idem 90 na 5 stupni (alebo na nizsich otackach na akomkolvek stupni) tak mam teplotu normalnu ako vzdy (je to pod 90, myslim ze asi 75). Staci ale na chvilu pridat do kopca, nahanat sa za niekym, a teplota stupa. Nikdy ale nie vysoko, max nieco nad 90, potom uz nenahanam alebo je po kopci. Predtym mi ale v lete skoro vzdy drzalo konstantnu teplotu a musel som sa naozaj snazit, aby sa zohrial na viac. Asi mam zlu chladiacu kvapalinu (cervena castrol).
Inak teraz v lete sa auto zohrieva tak do 3 km. V zime ale moj rekord bol 14 km.
Xsara I, r.v 2000, Hdi 2.0, plaisir, elektrony, cira optika na svetlach- no proste raketa- predana
Citroen C5 2.0i
Uživatelský avatar
Devilian
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 162
Registrován: pon 3. srp 2009, 14:43
Bydliště: Zilina, Orava, Zilinsky kraj, slovensko
Vůz: Citroen Xsara I, 2000, 2.0HDI 66Kw Plaisir s BSI

Re: Teplota motora 2.0 HDI

Příspěvekod rosta12345 » ned 10. črc 2011, 15:35

kapalinou to nebude spíš termostatem
EX: Citroen Xsara Picasso 1.6 16V SX 2009 Obrázek
Uživatelský avatar
rosta12345
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 1948
Registrován: sob 6. čer 2009, 19:07
Bydliště: Dolní Domaslavice
Vůz: EX:Citroen Xsara Picasso 1.6 16V SX 2009

Re: Teplota motora 2.0 HDI

Příspěvekod Aleš » ned 10. črc 2011, 17:30

Já bych to moc neřešil, mě to dělá taky. Je to přesně jak píšeš. Mám nový chladič na čumáku a termostat a origo chladící kapalinu.
XsaraII 2.0 HDi 66KW r.v.01 hatchback modrá metalíza
Aleš
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 202
Registrován: pon 6. črc 2009, 19:20
Bydliště: Kutná Hora
Vůz: XsaraII 2.0 HDI 66kw r.v. 2001

Re: Teplota motora 2.0 HDI

Příspěvekod Hrnča » pon 11. črc 2011, 8:42

Zkusil bych pročistit lamely na chladiči. Dělá to hodně. Stačilo by i stlačeným vzduchem. Prach a jiný nečistoty to je pěkný svinstvo pro chladič...
Xsara 1 2.0HDi 66kW/90HP r.v. 1999-leden 2009
Peugeot 307SW 1.6 16V 80kW/110HP r.v. 2002

Obrázek
Uživatelský avatar
Hrnča
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 2703
Registrován: úte 25. zář 2007, 16:54
Bydliště: Tři borovice od kamaráda Pikasáka. Tedy kousek od Mladé Boleslavi.
Vůz: Peugeot 307SW 1.6 16V 80kW/110HP r.v. 2002

Re: Teplota motora 2.0 HDI

Příspěvekod davados » úte 12. črc 2011, 15:24

Já dnes v centru téměř 100° C a místo klimy sem si topil.Už sem doma a odešla mi vrtule před chladičem,ale díky horku sem toleroval i 90°C jinak to bylo max 75°C
Uživatelský avatar
davados
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 1661
Registrován: ned 10. úno 2008, 10:17
Bydliště: Kousek za Prahou 4
Vůz: Renault Vel Satis

Re: Teplota motora 2.0 HDI

Příspěvekod tajlor » stř 24. srp 2011, 19:12

pozeral som na svojom a standartne ma cca 78 - 80°C
pri ceste do Chorvatska pri drzani si rychlosti 130-140 km/h dlhsi cas mi ukazovalo cca 92°C no obcas to kleslo na 88°C
Xsara II. Break, 2.0 HDI, 66kw, 01/2001 Obrázek
Uživatelský avatar
tajlor
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 160
Registrován: čtv 11. zář 2008, 19:19
Bydliště: Senec
Vůz: Xsara II. Break, 2,0HDi, 66kW, 01/2001

Re: Teplota motora 2.0 HDI

Příspěvekod e-certik » pát 3. úno 2012, 20:16

Nevím kam jinam to dát, tak píšu sem. Mám Picasso 2.0HDI a problém s ohřátím motoru. Motor má za jízdy 60-84st (to už ho ale musím hodně dráždit), při běžné jízdě se drží kolem 62-70st, když stojím, tak klesne klidně i pod 50st. (měřeno přes ŘJ, z vypnutým topením do kabiny) Nemám bufíka, jen el. předehřev. Ten z nějakého záhadného důvodu ale nedostává z ŘJ motoru povel k sepnutí, tak nepředehřívá, naopak od nastartování až do vypnutí motoru se mi točí větrák (ano i teď při -10st.). Když zkusím el. přihřívání spínat ručně (přes ten modrej konektor) tak do 5ti vteřin slyším hučet vodu v té kostce, takže toto funguje. Jen to RJ nepoužívá.
Naměřené hodnoty:
RJ motoru:
-Teplota nafty: 21st.
-teplota vzduchu: -1st

RJ klimatizace:
-venkovní teplota: -10

skutečná teplota byla -11

Termostat jsem měnil za nový včera. Naopak auto nemá problém startovat i při -20ti na brnk (A to doslova. Jednou se otočí a už vrčí) Jen se prostě nikdy neohřeje, ani se nesnaží udržet teplotu.

Můžete mi poradit čím to je že nespíná ten příhřev a naopak se ještě snaží chladit větrákem?
Díky za každou radu :-)
e-certik
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Příspěvky: 35
Registrován: čtv 2. úno 2012, 22:27
Bydliště: Tišnov
Vůz: Xsara Picasso 2,0HDI 2001

Re: Teplota motora 2.0 HDI

Příspěvekod Cvrček » pát 3. úno 2012, 21:12

Jakou máš klimu? Nemáš náhodou digitál a nejezdíš se zapnutou klimou? Což by mohlo nasvědčovat tý běžící sahaře.
Zkoušel jsi diagnostiku? Jestli ohledně toho předehřevu nevyhazuje nějakou chybu,když ho to nespíná?
Nyní: Xsara Picasso 2,0 HDi r.v.2001 stříbrný tahoun. A bohužel věčná špindíra na podložkách s polepenou prdelkou. Těžko nás přehlídnete ;)
Dříve: Xsara Break 1,9TD r.v.1998
Uživatelský avatar
Cvrček
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 4553
Registrován: čtv 7. čer 2007, 10:33
Bydliště: Frýdlant v Čechách
Vůz: Xsara Picasso 2.0 HDi , r.v.2001

Re: Teplota motora 2.0 HDI

Příspěvekod e-certik » sob 4. úno 2012, 5:53

Ahoj, jo mam digiklimu a prepnutou na auto. To me nenapadlo ze by mohla dochlazovat i pri tak nizkych teplotach. Vzdyt kompresor nespina.
No chybu hlasi jen P0380 pre-post heating rele zkrat na plus. To jsem predpokladal ze jsou vadny zhavice. Zadny zkrat jsem nenameril na dratech k prihrevu.
e-certik
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Příspěvky: 35
Registrován: čtv 2. úno 2012, 22:27
Bydliště: Tišnov
Vůz: Xsara Picasso 2,0HDI 2001

Re: Teplota motora 2.0 HDI

Příspěvekod rosta12345 » sob 4. úno 2012, 8:57

píše to relé takže bych zkontroloval relé
EX: Citroen Xsara Picasso 1.6 16V SX 2009 Obrázek
Uživatelský avatar
rosta12345
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 1948
Registrován: sob 6. čer 2009, 19:07
Bydliště: Dolní Domaslavice
Vůz: EX:Citroen Xsara Picasso 1.6 16V SX 2009

Re: Teplota motora 2.0 HDI

Příspěvekod e-certik » sob 4. úno 2012, 11:15

to jsem udelal. silovina vede přímo z baterky (z bodu pro nouzové startování) do krabičky se dvěma relátkama, a dvěma pojistkama, a odtama dvoumi 4mm dráty na dva páry "žhavičů". Z krabičky ještě vedou 4 tenké ovládací drátky přes zde zmiňovaný modrý konektor do RJ asi motoru. Když ten modrý konektor rozpojím, a přivedu napětí na ty ovládací drátky (vnější dva kontakty první relé, vnitřní dva kontakty druhé relé) tak relátka cvaknou, a za pár vteřin slyším, jak hučí voda jako v rychlovarné konvici. Tedy ta silová část je v pořádku, ale RJ přes ten modrý konektor nepouští napětí pro sepnutí těch relé (cvičně jsem si místo nich dal dvě 5W žárovičky abych to viděl).
Doufám že jsem to napsal srozumitelně :-)

EDIT: Teď jsem si jestě proměřil, že v tom modrým konektoru je při zapnutém zapalování 2x +12V takže opravdu RJ nepřizemňuje ty relátka. Netušíte někdo proč? už mi docházejí nápady...
e-certik
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Příspěvky: 35
Registrován: čtv 2. úno 2012, 22:27
Bydliště: Tišnov
Vůz: Xsara Picasso 2,0HDI 2001

PředchozíDalší

Zpět na Motor - diesel

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 56 návštevníků