kolísající volnoběh

Moderátoři: Rope, baffy, viteon, Kleki, Cvrček

Re: kolísající volnoběh

Příspěvekod dokturek » úte 28. črc 2009, 17:38

ano ten tam mam ale nějak se do něho nedostaneš ja psal o klasickem motorku jako je na obrazku
xsara ll 1,6/16v čvrtek 23.8.2001 celkem slušna kara :)
Obrázek
Uživatelský avatar
dokturek
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 986
Registrován: sob 15. lis 2008, 9:56
Bydliště: Havířov
Vůz: xsara ll 1,6/16v 8/2001 motor-TU5JP4

Re: kolísající volnoběh

Příspěvekod sCoRp » úte 28. črc 2009, 18:04

Ja som uz klapku menil (na diagnostike mi na predoslej klapke vyhodilo vadny potenciometer). Tak som zohnal z vrakaca "novu", no problem je tu stale a pri prechode do vyssich otacok mi s autom dost poskubava...a o mojej spotrebe som tu uz pisal, tiez nie je taka aku by som si zelal a to som sa v poslednej dobe snazil ako to slo.
"Čomu nerozumieš, do toho sa nebabri!"
Obrázek
Uživatelský avatar
sCoRp
Profesionál
Profesionál
 
Příspěvky: 228
Registrován: ned 11. led 2009, 19:12
Bydliště: Poprad SR
Vůz: Xsara Coupé 1.6 16V r.v. 02.03.2001

Re: kolísající volnoběh

Příspěvekod dokturek » pát 4. pro 2009, 12:51

mam nasledujici problem:otačky začnou litat 500-2000 na volnoběh někdy to i chcipne a při jizdě to to škube taky a dost.hlašku to vyhodi antipolution faul.tohle se mi stalo i před třema měsicema a na diagnostice to napsalo že je v hajzlu škrtiti klapka,zapalovaci lišta a čidlo nasavaneho vzduchu.vyčistil jsem to čidlo nasavaneho vzduchu a do teď byl klid.mate s tim někdo skušenost mě se totiž nezda aby odešlo tolik věci najednou hlavně ta škrtici klapka. dik za rady
xsara ll 1,6/16v čvrtek 23.8.2001 celkem slušna kara :)
Obrázek
Uživatelský avatar
dokturek
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 986
Registrován: sob 15. lis 2008, 9:56
Bydliště: Havířov
Vůz: xsara ll 1,6/16v 8/2001 motor-TU5JP4

Re: kolísající volnoběh pri neutrale

Příspěvekod adkowhite » sob 8. úno 2014, 21:05

Ahojte som tu ako votrelec lebo mam peugeota 406 hdi 66kw motor ako xsara (rhy)a moja prosba o radu je taka,ze ked funguje tachometer a vyradim pocas jazdy otacky volnobehu vybehnu na 1000otacok.A ked spadne rucicka(cize nefunguje)tak je volnobeh ako ma byt,ci nato ma nejaký vplyv čidlo rýchlosti alebo???dakujem
adkowhite
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 51
Registrován: pát 4. bře 2011, 16:01
Bydliště: slovensko,Trenčín
Vůz: Citroen xsara 2.0hdi r.v.2001

Re: kolísající volnoběh

Příspěvekod snoopy » pon 10. úno 2014, 15:24

A ty otáčky opravdu vyběhnou, nebo jen otáčkoměr ukazuje jinak?

Znáš důvod, proč nefunguje tachometr?
Xsara Picasso 1.8v r.v.2003 "Bublina" - RIP
Grand C4 Picasso 1.6HDI r.v.2012 "Blueberry" - GoodBye
Xsara II 1.6i r.v.2003 "Frosty"
VW Touran 1.5TSI r.v. 2023
(jména autům vymýšlí naše děti :-) )
Uživatelský avatar
snoopy
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 1601
Registrován: stř 8. črc 2009, 13:17
Bydliště: Praha 4 Újezd
Vůz: Xsara II 1.6i r.2003

Re: kolísající volnoběh

Příspěvekod bleriot11 » pon 10. úno 2014, 16:48

Mě dělalo auto něco podobného,když jsem měl vadný snímač rychloti.Skutečně kolísaly otáčky.I při normální jízdě,když tacho neukazoval tak to blbě jelo,a když se tacho probral,tak auto citelně samo zrychlilo.Vše vyřešila výměna čidla-je na převodovce,tuším za pravým kolem.
BreakII,2.0Hdi na plecháčích překoná Vaše představy.
Uživatelský avatar
bleriot11
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 1447
Registrován: pát 29. pro 2006, 19:32
Bydliště: Kutnohorsko,J.Hradec
Vůz: X2-BREAK ,2.0hdi- sloužila mi 10 let-nyní C-Crosser

Re: kolísající volnoběh

Příspěvekod adkowhite » pon 10. úno 2014, 18:00

no tie otacky fakt vybehnu na 1000 za kazdým ako keby mali na seba vpliv ide jedno druhe nie a ked idu naraz tak sa dvihnu otacky no neviem prečo pada ručička tacha,bud je ukrútene čidlo rychlosti alebo žeby už len zle budiky skusim vymenit to čidlo a sa uvidi len neviem aky vpliv majú na seba otačky motora a tacho.to ozubene kolečko na snímači som pozeral a vyzera byt neposkodene ani olupane.fakt neviem a ešte ked vypadne tachometer tak auto sa sprava normalne nema vpliv na chod auta.
adkowhite
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 51
Registrován: pát 4. bře 2011, 16:01
Bydliště: slovensko,Trenčín
Vůz: Citroen xsara 2.0hdi r.v.2001

Re: kolísající volnoběh

Příspěvekod Fanatik » stř 20. led 2016, 9:14

Mohl by mi někdo poradit? Po nastartování studeného motoru (startuje na "cuk") začne "zakopávat", něco jako kdyby šel na tři válce (až to jemně rozhoupe celé auto) ale jde na všecny čtyři (komprese je ještě v normě) a více kouří. Po ohřátí tato závada mizí a auto jezdí normálně. A ani olej neni potřeba dolívat (spotřeba na 10 000 km je max 2 deci).Již od pátku je auto na dílně a nic jsme na něm nenašli (vstřiky jsou bez závad). Dneska se budou ještě měnit všechny hydroštely. Snad to bude ono.
Fanatik
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 1362
Registrován: stř 22. zář 2010, 20:33
Bydliště: Chotěboř
Vůz: Xsara Picasso 2.0HDI 2001-02, Xsara Picasso 1.6i 16V 2007

Re: kolísající volnoběh

Příspěvekod Kleki » stř 20. led 2016, 16:01

Žhaviče ste kontrolovali? Ak je jeden alebo dva v prde..li tak motor môže po naštartovaní bežať neprevidelne pretože v týchto zimných teplotách by ešte mali asi 1-2 min dožhavovať.
Bývalá Xsara break 1.9TD 1999 , Xsara Break Exclusive 2,0HDI 80kW, 2002
Aktuálne Citroen C5 Break Exclusive 2,0HDI 100kW s automatom r.v.2006 + Xsara 1998 1,4i(manželkina)
Uživatelský avatar
Kleki
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 1229
Registrován: ned 26. říj 2008, 14:24
Bydliště: Slovakia , Kováčová
Vůz: Citroen C5 Break 2,0HDI 100kW(EX Xsara break 1.9 TD r.1999, Xsara break 2.0HDI/80kW r.2002)

Re: kolísající volnoběh

Příspěvekod Fanatik » stř 20. led 2016, 17:18

Žhaviče tam byly dávány nové minulý rok v prosinci a zároveň se měnili i trysky na vstřikách.
Fanatik
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 1362
Registrován: stř 22. zář 2010, 20:33
Bydliště: Chotěboř
Vůz: Xsara Picasso 2.0HDI 2001-02, Xsara Picasso 1.6i 16V 2007

Re: kolísající volnoběh

Příspěvekod MP » stř 20. led 2016, 18:11

To že se měnili před měsícem ( když píšeš minulý rok v prosinci , tak to je prosinec 2015 ) , neznamená že jsou všechny funkční . Mě ještě na Xsaře jeden žhavič odešel taky cca dva tři měsíce po výměně ( nežhavil od špičky , ale nahřál se lehce do oranžova jen na konci u závitu )
K důstojnému stáří patří bohaté vzpomínky, pár vrásek a možná že i jizev - dobrodruzi zkrátka nikdy nevedou nudné životy.
Dobrodružství, který není nebezpečný, není dobrodružství.
Život je jedna dlouhá posloupnost více či méně rizikovejch momentů.
Uživatelský avatar
MP
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 4374
Registrován: pon 16. led 2006, 14:45
Bydliště: TŘEBÍČ -> Vysočina - drsnej kraj , tak to jsme my.
Vůz: Peugeot 807 2.0 HDi - 2011+ Peugeot 807 2.0 HDi - 2012

Re: kolísající volnoběh

Příspěvekod Fanatik » stř 20. led 2016, 19:07

Tak snad zítra tam už budou nové hydroštely a pak dám vědět, jestli to bylo ono.
Fanatik
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 1362
Registrován: stř 22. zář 2010, 20:33
Bydliště: Chotěboř
Vůz: Xsara Picasso 2.0HDI 2001-02, Xsara Picasso 1.6i 16V 2007

Re: kolísající volnoběh

Příspěvekod Fanatik » pát 22. led 2016, 15:58

Tak hydroštely vyměněny a motor se dost zklidnil. Ale neni to ještě ono. Pravděpodobně bude něco na ventilech. V únoru se bude opět bádat co s tím.
Fanatik
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 1362
Registrován: stř 22. zář 2010, 20:33
Bydliště: Chotěboř
Vůz: Xsara Picasso 2.0HDI 2001-02, Xsara Picasso 1.6i 16V 2007

Re: kolísající volnoběh

Příspěvekod Fanatik » pát 19. úno 2016, 16:14

Další postřehy z hledání závady. Minulý týden byla sundána z motoru hlava. Vložky válců nejsou poškozeny a ani vyběhány. Ventily v hlavě taky těsní. :?: :?: :?: :?: :?: :?:
V pondělí se budou zabrušovat ventily a v úterý (snad) by mělo být auto již opět v provozu.
Fanatik
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 1362
Registrován: stř 22. zář 2010, 20:33
Bydliště: Chotěboř
Vůz: Xsara Picasso 2.0HDI 2001-02, Xsara Picasso 1.6i 16V 2007

Re: kolísající volnoběh

Příspěvekod Fanatik » sob 27. úno 2016, 17:01

Závada byla konečně objevena. Byly zakarbonované sací ventily.
A když už se sundala hlava, tak se provedla její celková repase (výměna hydroštelů. žhavicích svíček, repase vstřiků, zabroušení ventilů, výměna rozvodů).
Fanatik
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 1362
Registrován: stř 22. zář 2010, 20:33
Bydliště: Chotěboř
Vůz: Xsara Picasso 2.0HDI 2001-02, Xsara Picasso 1.6i 16V 2007

PředchozíDalší

Zpět na Motor - diesel

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků