klinovy remen 1,9 D

Moderátoři: Rope, baffy, viteon, Kleki, Cvrček

klinovy remen 1,9 D

Příspěvekod marjon » pát 15. kvě 2009, 15:49

mam jeden problem.
V zime som mal auto v servise a po jeho prevzati som zistil ze klinovy remen je preskoceny o jednu drazku na velkej klukovej remenici,bol som to reklamovat a dali mi to do poriadku,dovod preskocenia mi nepovedali.
Dnes som mal auto na zdvihaku a opat som spozoroval ze je remen preskoceny o jednu drazku,lepsim prezretim sa mi zda ze nad spomynanou remenicou je nejaka kladka a ta je akoby vyosena a pravdepodobne ona vytlaca klinovy remen o tu jednu drazku na remenici smerom od remenice.
Klinovy remen som menil minuly rok,chcem sa opytat ci bola potrebna aj vymena kladiek.su tam dve a z nich ta vrchna je vyosena.vie mi niekto povedat ktora z tych dvoch kladiek je vodiaca a ktora napinacia a ako casto je potrebne ich menit.teraz mam strach niekam z autom ist,bojim sa ze ta kladka rupne.
dakujem
marjon
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 148
Registrován: pon 29. zář 2008, 14:23
Bydliště: Diakovce
Vůz: Citroen Xsara Break 2,O HDi 80kW

Re: klinovy remen 1,9 D

Příspěvekod Kleki » pát 15. kvě 2009, 20:55

Neviem presne , na TD sú tiež dve kladky a v podstate sú obidve napínacie. Jedna je pod tlakom silnej pružiny a stále došpanúva klinový remeň a tá druhá je na excentri a po založení klinového remeňa sa dá ešte napnúť. Na 1,9D to bude asi to isté. Ja som podobný problém riešil na mojom aute ale mne nezhadzovalo remeň o jednu drážku , ale ho zhodilo naraz celý. Mal som vyosenú jednu kladku a hlavný problém bol v zlomenej skrutke - tá ktorá je označená na obrázku šípkou.
A k tým kladkám: myslím si , že pri výmene rozvodov čo je každých 120000km je dobré vymeniť aj tieto kladky s remeňom , ale ja som ich nemenil. Skontroloval som ich , nemali voľu ani nehučali , tak som ich nechal povodné. Keď sa bude blížiť ich koniec tak si toho určite všimnem.
Přílohy
klinový remeň.jpg
klinový remeň.jpg (58.32 KiB) Zobrazeno 13784 krát
Bývalá Xsara break 1.9TD 1999 , Xsara Break Exclusive 2,0HDI 80kW, 2002
Aktuálne Citroen C5 Break Exclusive 2,0HDI 100kW s automatom r.v.2006 + Xsara 1998 1,4i(manželkina)
Uživatelský avatar
Kleki
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 1229
Registrován: ned 26. říj 2008, 14:24
Bydliště: Slovakia , Kováčová
Vůz: Citroen C5 Break 2,0HDI 100kW(EX Xsara break 1.9 TD r.1999, Xsara break 2.0HDI/80kW r.2002)

Re: klinovy remen 1,9 D

Příspěvekod riggo » úte 19. kvě 2009, 21:01

Kdyz uz je tu toto vlakno, vyuziji ho k pripadne pomoci. Na vyse uvedenem obrazku je napinaci pruzina kladky c.3, ma pozici c.5. Vim, ze je tu par"sportovcu", kteri maji obor vyhledavani nejnizsich cen ruznych dilu. Protoze mam tuto pruzinu v pr.eli, zajimalo by me, kde se za kolik da koupit. Jsem z Liberce, no a tady a v okoli stoji sileny penize(neco pres dva tisice). Dik
"....a takhle my tady žijem!" :-)
Uživatelský avatar
riggo
Profesionál
Profesionál
 
Příspěvky: 309
Registrován: úte 27. bře 2007, 10:37
Bydliště: Liberec
Vůz: Xsara I 1,9D 50kW, r.v.98,po 300tis.km se mnou minulost, ted Seat Toledo III, r.v.2006,1,9TDi 77kW

Re: klinovy remen 1,9 D

Příspěvekod majer » stř 20. kvě 2009, 20:37

tak abych se přidal mám ten samý problém auto mám druhý rok a ted to bude třetí řemen... měněna vyrovnávací -napínaci kladka cca 2500kč klid asi 6 měsíců ted to začlo dělat znova vždy se mi řemen posune o nějaký zoubek do boku bud s pohonu serva či s klimy ... nahodile pak samo skočí zpátky měl jsem již ve dvou servisech tvrdili že kladky a řemenice jsou v ose tak nevím že by bolest těchto motorů????
Xsara break 1,9D ,r.v.02....... f plné palbě :-)
Uživatelský avatar
majer
Xsamarád
Xsamarád
 
Příspěvky: 137
Registrován: stř 25. črc 2007, 7:49
Bydliště: Ostrava
Vůz: byla:xsara break 1,9D r.v.02,nyní: P406 2,0Hdi 80kw

Re: klinovy remen 1,9 D

Příspěvekod marjon » čtv 21. kvě 2009, 8:51

auto mam v servise a po rozobrati mi vcera volali,ze je potrebne vymenit obydve kladky a aj remen. Ohnuty je liatinovy drziak jednej z kladiek a ten sposoboval zosuvanie remena o jednu drazku na klukovej remenici. som zvedavi co to bude cele kostovat....???zatial mi bola povedana len cena jednej z kladiek cca. 50 euro.dnes by som mal vediet viac.
marjon
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 148
Registrován: pon 29. zář 2008, 14:23
Bydliště: Diakovce
Vůz: Citroen Xsara Break 2,O HDi 80kW

Re: klinovy remen 1,9 D

Příspěvekod marjon » čtv 21. kvě 2009, 9:30

marjon píše:auto mam v servise a po rozobrati mi vcera volali,ze je potrebne vymenit obydve kladky a aj remen. Ohnuty je liatinovy drziak jednej z kladiek a ten sposoboval zosuvanie remena o jednu drazku na klukovej remenici. som zvedavi co to bude cele kostovat....???zatial mi bola povedana len cena jednej z kladiek cca. 50 euro.dnes by som mal vediet viac.


ohnuty je nejaky liatinovy drziak ma ktorom su kladky,klima....neviem presne co to je,ale vraj s tym bude problem.
marjon
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 148
Registrován: pon 29. zář 2008, 14:23
Bydliště: Diakovce
Vůz: Citroen Xsara Break 2,O HDi 80kW

Re: klinovy remen 1,9 D

Příspěvekod marjon » sob 23. kvě 2009, 18:39

problem je odstraneny: vymenene obydve kladky,drziak kladky /na obr.c.3/+remen.
na drziaku bolo vyosene puzdro do ktoreho ide srob,ktory drzi celu kladku na motore.
cele ma to stalo 250 eur a je v tom aj vymena vonkajsej manzety na poloosy
marjon
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 148
Registrován: pon 29. zář 2008, 14:23
Bydliště: Diakovce
Vůz: Citroen Xsara Break 2,O HDi 80kW

Re: klinovy remen 1,9 D

Příspěvekod medvidek » stř 27. kvě 2009, 19:29

já sem příšel o dva řemeny na 40tis.km., podle servisu kladky o.k.,
metodou pokus omyl sem zjistil, že mi přeskočí řemen z drážky jakmile např. stojím čumákem z prudkýho kopce a zařadím zpátečku, pak dyž dojde k pootočení kliky proti směru chodu motoru, tak to mi vysadí řemen o drážku u vodní pumpy. Pak dyž natočím motor tak kladka u vodní pumpy rozjebe řemen ... .
čili asi stejném problém jako je popsán výše. Dík za tip.
medvidek
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Příspěvky: 31
Registrován: ned 10. čer 2007, 8:15
Bydliště: Jihlava
Vůz: Xsara Break 1,9TD 1998 žabochrochtí dechtožrout

Re: klinovy remen 1,9 D

Příspěvekod Kleki » stř 27. kvě 2009, 20:31

Stejný problém to asi nebude , lebo mi sa bavíme o klinovom remeni , a ty popisuješ asi remeň rozvodový , pretože vodná pumpa je poháňaná drážkovým remeňom od rozvodov. Alebo si mýliš servo pumpu s vodnou.
Bývalá Xsara break 1.9TD 1999 , Xsara Break Exclusive 2,0HDI 80kW, 2002
Aktuálne Citroen C5 Break Exclusive 2,0HDI 100kW s automatom r.v.2006 + Xsara 1998 1,4i(manželkina)
Uživatelský avatar
Kleki
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 1229
Registrován: ned 26. říj 2008, 14:24
Bydliště: Slovakia , Kováčová
Vůz: Citroen C5 Break 2,0HDI 100kW(EX Xsara break 1.9 TD r.1999, Xsara break 2.0HDI/80kW r.2002)

Re: klinovy remen 1,9 D

Příspěvekod medvidek » pon 1. čer 2009, 10:12

jo, sorry, myslím řemenici serva a píšu vodní pumpa ..., moje chyba v zápise.
medvidek
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Příspěvky: 31
Registrován: ned 10. čer 2007, 8:15
Bydliště: Jihlava
Vůz: Xsara Break 1,9TD 1998 žabochrochtí dechtožrout

Re: klinovy remen 1,9 D

Příspěvekod majer » sob 20. čer 2009, 6:48

tak jsem dnes vyjel a nedojel opět řemen v hajzlu no tak ted už to prostě musím dát někam kde najdou příčinu problému ... a ne jen vymění řemen .. ach jo to zas bude stát ranec ... už mě ta xsara přestává bavit ... :evil: :evil:
Xsara break 1,9D ,r.v.02....... f plné palbě :-)
Uživatelský avatar
majer
Xsamarád
Xsamarád
 
Příspěvky: 137
Registrován: stř 25. črc 2007, 7:49
Bydliště: Ostrava
Vůz: byla:xsara break 1,9D r.v.02,nyní: P406 2,0Hdi 80kw

Re: klinovy remen 1,9 D

Příspěvekod Rope » sob 20. čer 2009, 11:33

A nemůže to mít souvislost s tou nehodou? Nešla rána na tu stranu?
Xsara picasso 1,6/80Kw, 3/2007, exclusive, panoramatická střecha, couvací senzory, barva červená lucifer, ledková denní světla a více info TU už bohužel Ex
XSARA II
Baffy 0
Viteon 0
Kleki 0
Uživatelský avatar
Rope
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 5638
Registrován: pon 1. kvě 2006, 17:58
Bydliště: OSTRAVA !!!
Vůz: X picasso, 1,6 benzín

Re: klinovy remen 1,9 D

Příspěvekod Kleki » sob 20. čer 2009, 13:52

Ešte ma napadla jedna vec , či máš správnu dĺžku remeňa pretože na servis citroen mi na 1,9D typ DW8B ukázalo až tri možnosti . Neviem čím sa líšia , lebo rozdiel v dĺžkach nie je veľký , ale za úvahu to stojí.



REMEŇ ALTERNATO
K6 - LE 1736
- DW8B DIESEL UND CHLADENIE BIS ORGA 09477

K6 - LE 1680
- DW8B DIESEL UND CHLADENIE SEIT ORGA 09478

K6 -LE1738
- DW8B DIESEL UND CHLADENIE BIS ORGA 09477 UND ALTER >= 5
Bývalá Xsara break 1.9TD 1999 , Xsara Break Exclusive 2,0HDI 80kW, 2002
Aktuálne Citroen C5 Break Exclusive 2,0HDI 100kW s automatom r.v.2006 + Xsara 1998 1,4i(manželkina)
Uživatelský avatar
Kleki
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 1229
Registrován: ned 26. říj 2008, 14:24
Bydliště: Slovakia , Kováčová
Vůz: Citroen C5 Break 2,0HDI 100kW(EX Xsara break 1.9 TD r.1999, Xsara break 2.0HDI/80kW r.2002)

Re: klinovy remen 1,9 D

Příspěvekod robo27 » sob 20. čer 2009, 17:00

Mi to pride ze sa to lisi typou klimy a alternatora.

Ja mam sice bez klimy, pozeral som tento drazkovany remen a nechapem ako moze vyskocit o drazku von, ved na alternatore ta remenica ma na okrajoch bocnice na vysku toho remena. Pokial je ten remen dobre nasponovany tak by ho malo skorej zacat zodierat z jednej strany. No akokolvek dufam, ze ja sa aspon tomuto problemu vyhnem...
X1 1,9D rv 1998, 170000 km - vlastním od 96tkm (05/2009), myslím taká 100vka stočená, ....
X2 1,9D break rv 2001, 135000 km - nákup 05/2013 115tkm )

-------------
Ex: X1 1,9D rv 2000, 170000 km - vlastním od 138tkm (05/2008) - žiaľ v 12/2012 skončila po mnou nezavinenej havárií na vrakovisku(
robo27
Profesionál
Profesionál
 
Příspěvky: 363
Registrován: čtv 8. kvě 2008, 17:51
Bydliště: Kysucké Nové Mesto - Slovenská republika, Valašské Meziríči - Česká republika
Vůz: X1 1,9D DW8 rv 2000, X1 1,9D XUD rv 1998

Re: klinovy remen 1,9 D

Příspěvekod mio » sob 20. čer 2009, 19:58

Jednoduše ta napínací kladka která je na modelech s klimou , tak na té bývá často v pr...li ložisko na čepu . Řemen neběží rovně a pomalu sjíždí ke straně až spadne úplně.Měl jsem stejný problém a pomohla až výměna napínací kladky č. 3 na obr.Teď je otázka jestli majer - ovi v servisu opravdu vyměnili celou , nebo jen kladku s ložiskem, bez těla a čepu v kterém jsou taky jehličková ložiska.
Uživatelský avatar
mio
Xsamarád
Xsamarád
 
Příspěvky: 1267
Registrován: pon 1. říj 2007, 19:30
Bydliště: Plzeň-sever
Vůz: Break 1,9 TD/C4 1.6 HDI

Další

Zpět na Motor - diesel

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 36 návštevníků

cron