otacky pri volnobehu

Moderátoři: Rope, baffy, viteon, Kleki, Cvrček

otacky pri volnobehu

Příspěvekod yanci12 » stř 16. zář 2009, 13:28

ahoj.
Kde sa nizuju otacky motora pri volnobehu? Mam ich mierne vysiie nez je horna hranica otacok pre chod motora n a prazdno...diky
Uživatelský avatar
yanci12
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 169
Registrován: pát 5. říj 2007, 13:29
Bydliště: Žilina
Vůz: Xsara1, 1.9D, r.v. 98

Re: otacky pri volnobehu

Příspěvekod snoopy » stř 16. zář 2009, 14:32

Pokud nemáš karburátor ( :) ), tak si to řídí jednotka vstřikování sama. Otáčky volnoběhu jsou zvýšené, pokud vyhodnotí, že by se standardními otáčkami motor chcípl. Nebo to může být závada. Měl jsem kdysi vadnou klapku volnoběhu - nedovírala se - a volnoběžné otáčky byly až 1500
Xsara Picasso 1.8v r.v.2003 "Bublina" - RIP
Grand C4 Picasso 1.6HDI r.v.2012 "Blueberry" - GoodBye
Xsara II 1.6i r.v.2003 "Frosty"
VW Touran 1.5TSI r.v. 2023
(jména autům vymýšlí naše děti :-) )
Uživatelský avatar
snoopy
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 1601
Registrován: stř 8. črc 2009, 13:17
Bydliště: Praha 4 Újezd
Vůz: Xsara II 1.6i r.2003

Re: otacky pri volnobehu

Příspěvekod yanci12 » stř 16. zář 2009, 16:20

no ono diesel asi nebude mat tu jednotku ae skor karburator alebo ako sa to u d. vola...mam 1.9D..zabudol som sa zmienit:D
Uživatelský avatar
yanci12
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 169
Registrován: pát 5. říj 2007, 13:29
Bydliště: Žilina
Vůz: Xsara1, 1.9D, r.v. 98

Re: otacky pri volnobehu

Příspěvekod snoopy » čtv 17. zář 2009, 21:50

aha, vcelku podstatné... :)
tak tam nevim.
Xsara Picasso 1.8v r.v.2003 "Bublina" - RIP
Grand C4 Picasso 1.6HDI r.v.2012 "Blueberry" - GoodBye
Xsara II 1.6i r.v.2003 "Frosty"
VW Touran 1.5TSI r.v. 2023
(jména autům vymýšlí naše děti :-) )
Uživatelský avatar
snoopy
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 1601
Registrován: stř 8. črc 2009, 13:17
Bydliště: Praha 4 Újezd
Vůz: Xsara II 1.6i r.2003

Re: otacky pri volnobehu

Příspěvekod CHiP » pát 18. zář 2009, 23:25

Na čerpadle šroubkem, klíč 9 nebo 10. Volnoběh šteluješ dorazem páčky, za kterou taháš plynovým lankem. No snad ti to popíše někdo líp nebo pochopíš co myslím :shock: :D
Uživatelský avatar
CHiP
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 1119
Registrován: čtv 9. bře 2006, 17:48

Re: otacky pri volnobehu

Příspěvekod šíma » pon 16. lis 2009, 14:24

Čau, mám 1,9 TD a otáčky volnoběhu cca 950 (u studeného motoru cca 1050). Někde jsem se tady dočetl, že mají být 750 - 850. Je to potřeba řešit, nebo je to v toleranci? Díky.
Xsarinka Brejček 1,9 TD stříbrná. Montovaná v únoru 1999 a v dubnu stejného roku začala polykat kilometry v Italském Rimini. V roce 2009 zavlečena do ČR, kde se jí posléze ujal jeden dobrý člověk.
šíma
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 110
Registrován: pon 26. říj 2009, 19:53
Bydliště: Praha
Vůz: Xsarinka Brejček 1,9 TD montovaná 2/99

Re: otacky pri volnobehu

Příspěvekod CHiP » úte 17. lis 2009, 18:10

Nejspíš jsi to četl v osvědčení o měření emisí a myslím že rozmezí je 750-950, ale nejsem si jistý a hledat se mi to nechce. Každopádně pokud jim to na emisích vadit nebude, tak já bych to vůbec neřešil :P
Uživatelský avatar
CHiP
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 1119
Registrován: čtv 9. bře 2006, 17:48

Re: otacky pri volnobehu

Příspěvekod Kleki » stř 18. lis 2009, 21:10

Mne na otáčkomeri ukazuje 950 teplý a 1050 studený , a keď som bol na emisiách , tak hodnoty na prístroji sa líšili o nejakých 70 otáčok(boli nižšie) Takže asi by som sa veľmi nespoliehal na otáčkomer na prístrojovke. Ale pri TD s klímou sú odporúčané hodnoty až 950 pretože v lete pri zapnutej klíme , roztočených saharách na druhý stupeň je na voľnobeh motor zaťažený tak , že mi klesnú otáčky aj na 750 -800. Takže tých tvojích 950 by som asi neriešil.
Bývalá Xsara break 1.9TD 1999 , Xsara Break Exclusive 2,0HDI 80kW, 2002
Aktuálne Citroen C5 Break Exclusive 2,0HDI 100kW s automatom r.v.2006 + Xsara 1998 1,4i(manželkina)
Uživatelský avatar
Kleki
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 1229
Registrován: ned 26. říj 2008, 14:24
Bydliště: Slovakia , Kováčová
Vůz: Citroen C5 Break 2,0HDI 100kW(EX Xsara break 1.9 TD r.1999, Xsara break 2.0HDI/80kW r.2002)

Re: otacky pri volnobehu

Příspěvekod robo27 » pon 23. lis 2009, 17:54

Mám tiež 1,9D a veru nie som si istý či sa otáčky nastavujú neakým dorazom páčky za ktorú ťahá plynové lanko....

Skorej by som povedal že sa nastavujú na bosch čerpadle vjeho zadnej časti pri páčke za ktorú ťahá lanko termosytiča. Sú tam 2 polohy a to:
- pre zvýšený voľnobeh - nastavuju sa maximálne otáčky keď je motor studený
- pre voľnobeh teplého motora - lanko termosytiča je úplne voľné presah cca 4mm

Na čerpadle lucas to bude podobné, ale to neviem, nemám ho v autách...

Ak by bol záujem dodám aj nákres schému a presné parametre a postup. Teda ak to nájdem....
X1 1,9D rv 1998, 170000 km - vlastním od 96tkm (05/2009), myslím taká 100vka stočená, ....
X2 1,9D break rv 2001, 135000 km - nákup 05/2013 115tkm )

-------------
Ex: X1 1,9D rv 2000, 170000 km - vlastním od 138tkm (05/2008) - žiaľ v 12/2012 skončila po mnou nezavinenej havárií na vrakovisku(
robo27
Profesionál
Profesionál
 
Příspěvky: 363
Registrován: čtv 8. kvě 2008, 17:51
Bydliště: Kysucké Nové Mesto - Slovenská republika, Valašské Meziríči - Česká republika
Vůz: X1 1,9D DW8 rv 2000, X1 1,9D XUD rv 1998

Re: otacky pri volnobehu

Příspěvekod MP » pon 23. lis 2009, 20:21

Viz zde:
viewtopic.php?f=7&t=4423&p=45434&hilit=termosyti%C4%8D#p45434

Obrázek
Na čerpadle Lucas se volnoběh ladí tou páčkou ve žlutým kolečku . Ty červený popisky jsou k tomu tématu z kterýho jsem použil fotku ( termosytič - ovládání volnoběhu u studenýho motoru )
K důstojnému stáří patří bohaté vzpomínky, pár vrásek a možná že i jizev - dobrodruzi zkrátka nikdy nevedou nudné životy.
Dobrodružství, který není nebezpečný, není dobrodružství.
Život je jedna dlouhá posloupnost více či méně rizikovejch momentů.
Uživatelský avatar
MP
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 4374
Registrován: pon 16. led 2006, 14:45
Bydliště: TŘEBÍČ -> Vysočina - drsnej kraj , tak to jsme my.
Vůz: Peugeot 807 2.0 HDi - 2011+ Peugeot 807 2.0 HDi - 2012

Re: otacky pri volnobehu

Příspěvekod šíma » úte 19. led 2010, 22:11

Nevracel bych se do vlákna, ale začal mě volnoběh trochu zlobit. Dosud fungoval tak, že studený motor měl cca 950 ot./min, postupně šel až na cca 1050 ot./min a při úplném zahřátí se zase otáčky vrátily zpět (a to i při minusových teplotách). Poslední dobou jsem začal pozorovat, že návrat na standardní volnoběžné otáčky trvá nějak dlouho a v současnosti nastartuje studený motor na 950 ot./min, během chvíle vylezou otáčky na 1050 ot./min a tam zůstanou. Moc se mi nezdá, že by chyba byla v soustavě lanek a různých dorazech (viz foto výše), zajímá mě, jestli je to práce řídící jednotky, proč si sama zvyšuje volnoběžné otáčky a jestli to má vliv na spotřebu. Jezdím denně krátké trasy (kolem 15 km) s aspoň jedním startem úplně promrzlého motoru, pořád někde skáču na semaforech, topím motorem při různém čekání na děti apod. a spotřeba je cca 7 l/100 km. Teoreticky to v tomto režimu není až tak moc, ale přiznám se, že u Oktávky 1,9 TDI jsem rozdíl ve spotřebě v zimě a v létě vůbec nepostřehl - na počítači bylo pořád dlouhodobě 5,8 - 5,9 l/100 km. Počká až se trochu oteplí a když nepůjdou otáčky dolů, začnu laborovat...
Xsarinka Brejček 1,9 TD stříbrná. Montovaná v únoru 1999 a v dubnu stejného roku začala polykat kilometry v Italském Rimini. V roce 2009 zavlečena do ČR, kde se jí posléze ujal jeden dobrý člověk.
šíma
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 110
Registrován: pon 26. říj 2009, 19:53
Bydliště: Praha
Vůz: Xsarinka Brejček 1,9 TD montovaná 2/99

Re: otacky pri volnobehu

Příspěvekod Kleki » úte 19. led 2010, 22:58

Pravdepodobne máš v háji termosytič. Viac si prečítaj tu:

http://www.xsara.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=7&t=4423&p=45434&hilit=termosyti%C4%8D#p45434
Bývalá Xsara break 1.9TD 1999 , Xsara Break Exclusive 2,0HDI 80kW, 2002
Aktuálne Citroen C5 Break Exclusive 2,0HDI 100kW s automatom r.v.2006 + Xsara 1998 1,4i(manželkina)
Uživatelský avatar
Kleki
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 1229
Registrován: ned 26. říj 2008, 14:24
Bydliště: Slovakia , Kováčová
Vůz: Citroen C5 Break 2,0HDI 100kW(EX Xsara break 1.9 TD r.1999, Xsara break 2.0HDI/80kW r.2002)

Re: otacky pri volnobehu

Příspěvekod Cvrček » stř 20. led 2010, 7:23

Přesně totéž mi začalo dělat asi týden před vánocema. Zatím jsem to neřešil,čekal jsem,až se trochu oteplí. Hm,tak koukám,že mě zase čeká pěkná prácička.
Nyní: Xsara Picasso 2,0 HDi r.v.2001 stříbrný tahoun. A bohužel věčná špindíra na podložkách s polepenou prdelkou. Těžko nás přehlídnete ;)
Dříve: Xsara Break 1,9TD r.v.1998
Uživatelský avatar
Cvrček
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 4553
Registrován: čtv 7. čer 2007, 10:33
Bydliště: Frýdlant v Čechách
Vůz: Xsara Picasso 2.0 HDi , r.v.2001

Re: otacky pri volnobehu

Příspěvekod MP » stř 20. led 2010, 16:26

šíma píše:zajímá mě, jestli je to práce řídící jednotky, proč si sama zvyšuje volnoběžné otáčky ...

1.9 TD žádnou řídící jednotku nemá , je to ten nejjednodušší a nejspolehlivější diesel ...
K důstojnému stáří patří bohaté vzpomínky, pár vrásek a možná že i jizev - dobrodruzi zkrátka nikdy nevedou nudné životy.
Dobrodružství, který není nebezpečný, není dobrodružství.
Život je jedna dlouhá posloupnost více či méně rizikovejch momentů.
Uživatelský avatar
MP
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 4374
Registrován: pon 16. led 2006, 14:45
Bydliště: TŘEBÍČ -> Vysočina - drsnej kraj , tak to jsme my.
Vůz: Peugeot 807 2.0 HDi - 2011+ Peugeot 807 2.0 HDi - 2012

Re: otacky pri volnobehu

Příspěvekod robo27 » stř 20. led 2010, 20:49

Pokiaľ ti nekolíšu voľnobežné otáčky tak by som stým cez zimu nerobil nič. Predsa len sa v aute lepšie špára keď je vonku teplo.... nemyslím si že uvedené otáčky majú významný negatívny vplyv na spotrebu.

Termosytič ak je zlý treba vymeniť - v bežnej predajni sa dá kúpiť okolo 500 korún, výmena - ide to do chladiacej kvapaliny tak by som si ju odpustil....

PS: ja som na mojej prvej xsare nemal termosytič žiaden - dodnes nechápem dôvod prečo to tak niekto urobil...zhodou okolností som to písal vtom vlákne ako je uvedené.... Dnes mám xsary dve a na oboch termosytič funkčný - teraz v zime je to viac než vhodné....
X1 1,9D rv 1998, 170000 km - vlastním od 96tkm (05/2009), myslím taká 100vka stočená, ....
X2 1,9D break rv 2001, 135000 km - nákup 05/2013 115tkm )

-------------
Ex: X1 1,9D rv 2000, 170000 km - vlastním od 138tkm (05/2008) - žiaľ v 12/2012 skončila po mnou nezavinenej havárií na vrakovisku(
robo27
Profesionál
Profesionál
 
Příspěvky: 363
Registrován: čtv 8. kvě 2008, 17:51
Bydliště: Kysucké Nové Mesto - Slovenská republika, Valašské Meziríči - Česká republika
Vůz: X1 1,9D DW8 rv 2000, X1 1,9D XUD rv 1998

Další

Zpět na Motor - diesel

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 návštevníků