Chlazení motoru - diesel

Moderátoři: Rope, baffy, viteon, Kleki, Cvrček

Chlazení motoru - diesel

Příspěvekod mirasomol » ned 16. kvě 2010, 19:44

Ahoj Xsamarádi :?
Když se rozjedu se studemou Xsarou tak po chvíli se mi ozve signalizace a rozsvítí se kontrolka teploty vody po pár vteřinách vyběhne ručička asi na 70stuňů. To asi termostatem nebude.Když auto úplně nevychladne tak je to v pohodě. Co stím? :klik: Poraďte. Díky
mirasomol
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Příspěvky: 14
Registrován: stř 30. zář 2009, 13:16
Bydliště: Petrovice okr. Rakovník
Vůz: citroen xsara HDi 2,0 2003

Re: Chlazení motoru

Příspěvekod vena garážmistr » ned 16. kvě 2010, 21:24

Zkontroloval jsi řemen vodní pumpy? Viděl bych to na tu pumpu.pokud se ti rozsvítí kontrolka během chvilky tak bych to viděl tak nebo na čidlo.
jezdím : Peugeot 807 2.0 Hdi 100 kw šestifofr, FAP OFF , automatický bufík, xenonové světlomety, denní LED, oranžové LED strobo ,grafický couvací asistent, HF Parrot, DVD přehrávač, sedmi sedačka

Obrázek
jezdil jsem :Berlingo 2.0 Hdi (Sir Tá-Burák)
Uživatelský avatar
vena garážmistr
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 2232
Registrován: ned 17. led 2010, 13:57
Bydliště: okr.praha-východ
Vůz: Peugeot 807 2.0 Hdi 100 kw.

Re: Chlazení motoru

Příspěvekod Marek » ned 16. kvě 2010, 21:40

A co to dělá potom? Jedeš s tím dál a ustálí se to? Termostat by mohl pomalu otevírat, nebo se "lepit" v zavřené poloze. Čidlo by zkreslovalo teplotu pořád, nebo by se problém objevoval náhodně.
Xsara Break 1.8 66kW LPG
Marek
Xsamarád
Xsamarád
 
Příspěvky: 822
Registrován: úte 25. říj 2005, 11:49
Bydliště: Plzeň
Vůz: X1 Break, 1.8 8V LPG,r.v.1999

Re: Chlazení motoru

Příspěvekod mirasomol » pon 17. kvě 2010, 18:37

Pumpa a termostat asi bude vpořádku protože když je motor ohřátý tak teplota nekolísá. Asi to čidlo nebo konektor.Je mi divný že se rozsvítí kontrola+zvuk. signalizace když motor není přehřátý. Zítra se mrknu a prostříkam konektory.
Nedělá to pravidelně. Jestli vás něco ještě napadne tak písněte abych se podíval popřípadě opravil DÍKY :ooo:
mirasomol
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Příspěvky: 14
Registrován: stř 30. zář 2009, 13:16
Bydliště: Petrovice okr. Rakovník
Vůz: citroen xsara HDi 2,0 2003

Re: Chlazení motoru

Příspěvekod vladazv » pon 20. zář 2010, 8:03

taky mám stejný problém , tak se chci zeptat , čím to teda je a jak ti to dopadlo ,

Díky
vladazv
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Příspěvky: 11
Registrován: pát 2. říj 2009, 6:42
Bydliště: Štětí
Vůz: Xsara II, break , 2.0 HDI 66kW , 2003

Re: Chlazení motoru

Příspěvekod empík » pát 5. říj 2012, 16:42

Nemá niekto schému smeru prúdenia vody pri chladení a kúrení u motora HDI?
Som rád, že ste radi, že som rád...
Uživatelský avatar
empík
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 1719
Registrován: čtv 14. dub 2011, 11:23
Bydliště: Revúca, SR
Vůz: Citroen Xsara Break 2.0 HDI - 80kW r.2001

Re: Chlazení motoru

Příspěvekod baffy » pát 5. říj 2012, 17:43

Stačí ti to takto?
Přílohy
Chladiaci okruh.JPG
Chladiaci okruh.JPG (34.38 KiB) Zobrazeno 19940 krát
Minulosť: Citroen sára 1.6 16V r.v.2001
Minulosť: Karol 407 2.0 HDI 100kW r.v.2008
Prítomnosť: Peugeot 508 Hybrid 4x4 2.0 HDI 120kW r.v.2015
Uživatelský avatar
baffy
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 5184
Registrován: sob 6. led 2007, 20:31
Bydliště: SR - Levice
Vůz: Peugeot 508 Hybrid 4x4 2.0HDi 06/2015

Re: Chlazení motoru

Příspěvekod empík » pát 5. říj 2012, 19:23

Vďaka.To je presne to čo potrebujem. Keby si ešte mohol doplniť, prípadne opraviť chýbajúce popisky.
1,Vyrovnávacia-expanzná nádobka
2,Komora prívodu chladiacej kvapaliny
3,Odvzdušňovák
4,Radiátor kúrenia
5,Bufík
6,Komora výstupu chladiacej kvapaliny
7,čidlo
8,Odvzdušňovák
9,Termostat
10,Chladič
11,Výpustná skrutka
12,Tepelný výmeník chladiaca kvapalina/olej
Som rád, že ste radi, že som rád...
Uživatelský avatar
empík
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 1719
Registrován: čtv 14. dub 2011, 11:23
Bydliště: Revúca, SR
Vůz: Citroen Xsara Break 2.0 HDI - 80kW r.2001

Re: Chlazení motoru

Příspěvekod baffy » pát 5. říj 2012, 20:02

Opravené-doplnené
Minulosť: Citroen sára 1.6 16V r.v.2001
Minulosť: Karol 407 2.0 HDI 100kW r.v.2008
Prítomnosť: Peugeot 508 Hybrid 4x4 2.0 HDI 120kW r.v.2015
Uživatelský avatar
baffy
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 5184
Registrován: sob 6. led 2007, 20:31
Bydliště: SR - Levice
Vůz: Peugeot 508 Hybrid 4x4 2.0HDi 06/2015

Re: Chlazení motoru

Příspěvekod empík » pát 5. říj 2012, 20:23

Everything seems to be so easy...
Kto vie a chce pomôcť pomôže... :ooo: :ooo: :ooo:
Som rád, že ste radi, že som rád...
Uživatelský avatar
empík
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 1719
Registrován: čtv 14. dub 2011, 11:23
Bydliště: Revúca, SR
Vůz: Citroen Xsara Break 2.0 HDI - 80kW r.2001

Re: Chlazení motoru

Příspěvekod empík » sob 6. říj 2012, 8:54

Až teraz som si uvedomil, že mi na schéme chýba vodné čerpadlo, ktoré sa asi ráta ako súčasť motora. Čerpadlo by malo byť na ľavej strane motora a je poháňané rozvodovým remeňom. Ak sa mýlim tak ma oprav.
Som rád, že ste radi, že som rád...
Uživatelský avatar
empík
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 1719
Registrován: čtv 14. dub 2011, 11:23
Bydliště: Revúca, SR
Vůz: Citroen Xsara Break 2.0 HDI - 80kW r.2001

Re: Chlazení motoru - diesel

Příspěvekod baffy » sob 6. říj 2012, 10:04

Neopravím,máš to správne :lol:
A ak mi necháš maila tak ti ešte niečo k tomu pribalím
Minulosť: Citroen sára 1.6 16V r.v.2001
Minulosť: Karol 407 2.0 HDI 100kW r.v.2008
Prítomnosť: Peugeot 508 Hybrid 4x4 2.0 HDI 120kW r.v.2015
Uživatelský avatar
baffy
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 5184
Registrován: sob 6. led 2007, 20:31
Bydliště: SR - Levice
Vůz: Peugeot 508 Hybrid 4x4 2.0HDi 06/2015

Re: Chlazení motoru - diesel

Příspěvekod michal30 » pon 1. dub 2013, 18:49

Aka je vlastne optimalna teplota na xsaricke?Mne sa zohreje maximalne na 75 tak neviem ci je to ok!
michal30
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 48
Registrován: sob 23. bře 2013, 15:20
Bydliště: Liptovsky Hrádok
Vůz: citroen xsara break r.v 2000 1,9D

Re: Chlazení motoru - diesel

Příspěvekod Kleki » pon 1. dub 2013, 19:09

Údaj na ručičke teplomera nemusí byť presný , ale kedysi som mal 1,9TD a v chladnom počasí sa teplota na budíku pohybovala v rozmedzí okolo 75-85max stupňov v závislosti od zaťaženia motora. V lete to už vyšlo aj na 90 a viac pri ceste po diaľnici 130 km/h. Pokiaľ ti to kúri a teplota neklesá pod 75 stupňov tak to nerieš. Počkaj do leta a potom uvidíš.
Bývalá Xsara break 1.9TD 1999 , Xsara Break Exclusive 2,0HDI 80kW, 2002
Aktuálne Citroen C5 Break Exclusive 2,0HDI 100kW s automatom r.v.2006 + Xsara 1998 1,4i(manželkina)
Uživatelský avatar
Kleki
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 1229
Registrován: ned 26. říj 2008, 14:24
Bydliště: Slovakia , Kováčová
Vůz: Citroen C5 Break 2,0HDI 100kW(EX Xsara break 1.9 TD r.1999, Xsara break 2.0HDI/80kW r.2002)

Re: Chlazení motoru - diesel

Příspěvekod baffy » pon 1. dub 2013, 19:13

Ja by som ťa Peťo poopravil a riešil to.Vymeň si termostat ,respektíve ak máš možnosť tak porovnaj realitu cez diagnostiku.Teplota motora má celkom určite vplyv na samotnú spotrebu
Minulosť: Citroen sára 1.6 16V r.v.2001
Minulosť: Karol 407 2.0 HDI 100kW r.v.2008
Prítomnosť: Peugeot 508 Hybrid 4x4 2.0 HDI 120kW r.v.2015
Uživatelský avatar
baffy
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 5184
Registrován: sob 6. led 2007, 20:31
Bydliště: SR - Levice
Vůz: Peugeot 508 Hybrid 4x4 2.0HDi 06/2015

Další

Zpět na Motor - diesel

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 návštevníků