Stránka 1 z 5

Chlazení motoru - diesel

PříspěvekNapsal: ned 16. kvě 2010, 19:44
od mirasomol
Ahoj Xsamarádi :?
Když se rozjedu se studemou Xsarou tak po chvíli se mi ozve signalizace a rozsvítí se kontrolka teploty vody po pár vteřinách vyběhne ručička asi na 70stuňů. To asi termostatem nebude.Když auto úplně nevychladne tak je to v pohodě. Co stím? :klik: Poraďte. Díky

Re: Chlazení motoru

PříspěvekNapsal: ned 16. kvě 2010, 21:24
od vena garážmistr
Zkontroloval jsi řemen vodní pumpy? Viděl bych to na tu pumpu.pokud se ti rozsvítí kontrolka během chvilky tak bych to viděl tak nebo na čidlo.

Re: Chlazení motoru

PříspěvekNapsal: ned 16. kvě 2010, 21:40
od Marek
A co to dělá potom? Jedeš s tím dál a ustálí se to? Termostat by mohl pomalu otevírat, nebo se "lepit" v zavřené poloze. Čidlo by zkreslovalo teplotu pořád, nebo by se problém objevoval náhodně.

Re: Chlazení motoru

PříspěvekNapsal: pon 17. kvě 2010, 18:37
od mirasomol
Pumpa a termostat asi bude vpořádku protože když je motor ohřátý tak teplota nekolísá. Asi to čidlo nebo konektor.Je mi divný že se rozsvítí kontrola+zvuk. signalizace když motor není přehřátý. Zítra se mrknu a prostříkam konektory.
Nedělá to pravidelně. Jestli vás něco ještě napadne tak písněte abych se podíval popřípadě opravil DÍKY :ooo:

Re: Chlazení motoru

PříspěvekNapsal: pon 20. zář 2010, 8:03
od vladazv
taky mám stejný problém , tak se chci zeptat , čím to teda je a jak ti to dopadlo ,

Díky

Re: Chlazení motoru

PříspěvekNapsal: pát 5. říj 2012, 16:42
od empík
Nemá niekto schému smeru prúdenia vody pri chladení a kúrení u motora HDI?

Re: Chlazení motoru

PříspěvekNapsal: pát 5. říj 2012, 17:43
od baffy
Stačí ti to takto?

Re: Chlazení motoru

PříspěvekNapsal: pát 5. říj 2012, 19:23
od empík
Vďaka.To je presne to čo potrebujem. Keby si ešte mohol doplniť, prípadne opraviť chýbajúce popisky.
1,Vyrovnávacia-expanzná nádobka
2,Komora prívodu chladiacej kvapaliny
3,Odvzdušňovák
4,Radiátor kúrenia
5,Bufík
6,Komora výstupu chladiacej kvapaliny
7,čidlo
8,Odvzdušňovák
9,Termostat
10,Chladič
11,Výpustná skrutka
12,Tepelný výmeník chladiaca kvapalina/olej

Re: Chlazení motoru

PříspěvekNapsal: pát 5. říj 2012, 20:02
od baffy
Opravené-doplnené

Re: Chlazení motoru

PříspěvekNapsal: pát 5. říj 2012, 20:23
od empík
Everything seems to be so easy...
Kto vie a chce pomôcť pomôže... :ooo: :ooo: :ooo:

Re: Chlazení motoru

PříspěvekNapsal: sob 6. říj 2012, 8:54
od empík
Až teraz som si uvedomil, že mi na schéme chýba vodné čerpadlo, ktoré sa asi ráta ako súčasť motora. Čerpadlo by malo byť na ľavej strane motora a je poháňané rozvodovým remeňom. Ak sa mýlim tak ma oprav.

Re: Chlazení motoru - diesel

PříspěvekNapsal: sob 6. říj 2012, 10:04
od baffy
Neopravím,máš to správne :lol:
A ak mi necháš maila tak ti ešte niečo k tomu pribalím

Re: Chlazení motoru - diesel

PříspěvekNapsal: pon 1. dub 2013, 18:49
od michal30
Aka je vlastne optimalna teplota na xsaricke?Mne sa zohreje maximalne na 75 tak neviem ci je to ok!

Re: Chlazení motoru - diesel

PříspěvekNapsal: pon 1. dub 2013, 19:09
od Kleki
Údaj na ručičke teplomera nemusí byť presný , ale kedysi som mal 1,9TD a v chladnom počasí sa teplota na budíku pohybovala v rozmedzí okolo 75-85max stupňov v závislosti od zaťaženia motora. V lete to už vyšlo aj na 90 a viac pri ceste po diaľnici 130 km/h. Pokiaľ ti to kúri a teplota neklesá pod 75 stupňov tak to nerieš. Počkaj do leta a potom uvidíš.

Re: Chlazení motoru - diesel

PříspěvekNapsal: pon 1. dub 2013, 19:13
od baffy
Ja by som ťa Peťo poopravil a riešil to.Vymeň si termostat ,respektíve ak máš možnosť tak porovnaj realitu cez diagnostiku.Teplota motora má celkom určite vplyv na samotnú spotrebu