Chlazení motoru - diesel

Moderátoři: Rope, baffy, viteon, Kleki, Cvrček

Re: Chlazení motoru - diesel

Příspěvekod michal30 » pon 1. dub 2013, 19:18

Kolko asi tak stoji novy termostat?mam 1,9D r.v2000 Ďakujem
michal30
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 48
Registrován: sob 23. bře 2013, 15:20
Bydliště: Liptovsky Hrádok
Vůz: citroen xsara break r.v 2000 1,9D

Re: Chlazení motoru - diesel

Příspěvekod MP » pon 1. dub 2013, 19:22

Zjištění ceny mě trvalo skoro tak dlouho jak jsi psal ten příspěvěk .... koukni se na Auto Kelly nebo jinýho prodejce autodílů a uvidíš že u nás stojí třeba Starline kolem třech kil , Wahler kolem pětikila ...

http://www.autokelly.cz/#|Y33buV4cvEnkJxvjhfNBpzY/uwUPbN+8f9TwBPWwDlC7hTyFD6MCKyfelupP/ZaNIZm5t259bu7vFGL+yaEKWD0LfqMIi33BBYSspVa7wGLSPAXtsoiojprHKdI2p9UFhmVZ9lh0yXiAlp7LBK578vZLaZmhP90lmSVlXzmIP+kTu3CilJ3DVReJAp0ND875
K důstojnému stáří patří bohaté vzpomínky, pár vrásek a možná že i jizev - dobrodruzi zkrátka nikdy nevedou nudné životy.
Dobrodružství, který není nebezpečný, není dobrodružství.
Život je jedna dlouhá posloupnost více či méně rizikovejch momentů.
Uživatelský avatar
MP
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 4374
Registrován: pon 16. led 2006, 14:45
Bydliště: TŘEBÍČ -> Vysočina - drsnej kraj , tak to jsme my.
Vůz: Peugeot 807 2.0 HDi - 2011+ Peugeot 807 2.0 HDi - 2012

Re: Chlazení motoru - diesel

Příspěvekod Surmi » pon 1. dub 2013, 19:24

cca 400 Kč v autokelly
na autodily-cardo.cz za cca 220 kč

MP: Byls rychlejší :wink:
Naposledy upravil Surmi dne pon 1. dub 2013, 19:25, celkově upraveno 1
Xsara 1.6 16V 80kW r.v.2003-Tatík
Peugeot 307 2.0 HDi 66kW Siemens r.v.2002 -bejvalka
Peugeot 207 1.4HDi 50kW r.v.2006
Škoda Octavia RS 2.0TDi 125kW
Obrázek
Surmi
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 652
Registrován: ned 3. kvě 2009, 15:50
Bydliště: Havířov
Vůz: Škoda Octavia II 2.0TDi RS 125kW

Re: Chlazení motoru - diesel

Příspěvekod baffy » pon 1. dub 2013, 19:24

Dobrý postreh Miško :wink:
Minulosť: Citroen sára 1.6 16V r.v.2001
Minulosť: Karol 407 2.0 HDI 100kW r.v.2008
Prítomnosť: Peugeot 508 Hybrid 4x4 2.0 HDI 120kW r.v.2015
Uživatelský avatar
baffy
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 5184
Registrován: sob 6. led 2007, 20:31
Bydliště: SR - Levice
Vůz: Peugeot 508 Hybrid 4x4 2.0HDi 06/2015

Re: Chlazení motoru - diesel

Příspěvekod michal30 » pon 1. dub 2013, 19:29

Tak som to pozrel na autokelly cca 16€
michal30
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 48
Registrován: sob 23. bře 2013, 15:20
Bydliště: Liptovsky Hrádok
Vůz: citroen xsara break r.v 2000 1,9D

Re: Chlazení motoru - diesel

Příspěvekod Kleki » pon 1. dub 2013, 19:35

Áno Baffy možno by to stálo za to to riešiť , lenže on má 1,9D a tam s diagnostikou teplotu motora určite nevyčítaš a ja som napísal moje skúsenosti na TD-čku, kde som mal vymenený termostat a teplota sa v chladnom období taktiež cez 75 stupňov šplhala málokedy. Navyše ak sa niekto zabával s prístrojovkou, tak ten údaj nemusí byť presný. Ja keď som mal vadný termostat, tak teplota vystúpala na 75 ale pri schádzaní z kopca zase padala dolu. Takže ak mu teplota nepadá pod 75 teraz v chladnom počasí tak by som ešte neriešil ale počkal na teplejšie počasie. Ale samozrejme , že výmenou termostatu sa nič nepokazí.
Bývalá Xsara break 1.9TD 1999 , Xsara Break Exclusive 2,0HDI 80kW, 2002
Aktuálne Citroen C5 Break Exclusive 2,0HDI 100kW s automatom r.v.2006 + Xsara 1998 1,4i(manželkina)
Uživatelský avatar
Kleki
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 1229
Registrován: ned 26. říj 2008, 14:24
Bydliště: Slovakia , Kováčová
Vůz: Citroen C5 Break 2,0HDI 100kW(EX Xsara break 1.9 TD r.1999, Xsara break 2.0HDI/80kW r.2002)

Re: Chlazení motoru - diesel

Příspěvekod baffy » pon 1. dub 2013, 19:37

Oki Peťo,veď ja nič a tiež len môj posteh síce z benzínom ale obdobný.Výmena termostatu to vyriešila a teplota OK. :chrum:
Minulosť: Citroen sára 1.6 16V r.v.2001
Minulosť: Karol 407 2.0 HDI 100kW r.v.2008
Prítomnosť: Peugeot 508 Hybrid 4x4 2.0 HDI 120kW r.v.2015
Uživatelský avatar
baffy
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 5184
Registrován: sob 6. led 2007, 20:31
Bydliště: SR - Levice
Vůz: Peugeot 508 Hybrid 4x4 2.0HDi 06/2015

Re: Chlazení motoru - diesel

Příspěvekod empík » pon 1. dub 2013, 21:36

to Michal30:
Najprv by som skúsil premerať teplotu chladiacej kvapaliny nezávisle napr. vo vyrovnávacej nádržke. Je jasné, že nameraná teplota v nádržke by mala byť o pár stupňov nižšia ako udávaná teplomerom. :)
Som rád, že ste radi, že som rád...
Uživatelský avatar
empík
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 1719
Registrován: čtv 14. dub 2011, 11:23
Bydliště: Revúca, SR
Vůz: Citroen Xsara Break 2.0 HDI - 80kW r.2001

Re: Chlazení motoru - diesel

Příspěvekod HonzaC » úte 2. dub 2013, 9:49

Když jsem Xsaru kupoval, termostat byl evidentně vadný. Motor se ohříval velmi pomalu a pokud nebylo auto pod plynem, tak se rychle ochlazovalo. Termostat jsem měnil sám, stál do 200Kč. Po výměně vše super. Na starém termostatu jsem měl svlíknuté a zároveň skřípnuté vnitřní těsnění, takže voda trvale protékala.

Teplota vody v podstatě kopírovala se spožděním to jak se tlačilo na plyn. Po výměně, ručička vystoupá na cca 80°C - 82°C - sorry, blbě se to ohaduje a pak to víceméně drží. Víceméně proto, že jak je teď zima a jedu z kopce tak ručička někdy spadne až k 75°C. V létě naopak pár stupňů nahoru, ale 90°C a více tam mám jen při popotahování v kolonách.

Na závěr - pokud ti auto topí a teplota nekolísá, ani ti to nějak moc nežere, tak bych se v tom asi nehrabal.
HonzaC
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Příspěvky: 13
Registrován: úte 2. dub 2013, 9:40
Bydliště: Frýdecko-Místecko
Vůz: Citroen Xsara Break 1,9D rv.2000, C4 GP 1,6 HDi rv.2008

Re: Chlazení motoru - diesel

Příspěvekod michal30 » sob 6. dub 2013, 17:48

Je s tym vela roboty prehodit termostat?xsara 1,9D r.v2000
michal30
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 48
Registrován: sob 23. bře 2013, 15:20
Bydliště: Liptovsky Hrádok
Vůz: citroen xsara break r.v 2000 1,9D

Re: Chlazení motoru - diesel

Příspěvekod Kleki » sob 6. dub 2013, 19:22

Ani nie , odpustíš na spodu chladiča cez ventil chladiacu kvapalinu. Stačí tak 3-4 litre alebo aj všetko, odpojíš hornú hadicu od chladiča na strane termostatu a jednu tenšiu zo spodnej strany termostatu, Potom už len odkrútiť 3ks skrutiek M8 na 13-ku kľúč čo držia prírubu termostatu, dať dole prírubu a pod ňou je už samotný termostat. Poskladáš v opačnom poradí , naleješ naspäť chladiacu zmes odvzdušníš a odskúšaš či niekde netečie a či termostat termostatuje. :mrgreen:
Bývalá Xsara break 1.9TD 1999 , Xsara Break Exclusive 2,0HDI 80kW, 2002
Aktuálne Citroen C5 Break Exclusive 2,0HDI 100kW s automatom r.v.2006 + Xsara 1998 1,4i(manželkina)
Uživatelský avatar
Kleki
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 1229
Registrován: ned 26. říj 2008, 14:24
Bydliště: Slovakia , Kováčová
Vůz: Citroen C5 Break 2,0HDI 100kW(EX Xsara break 1.9 TD r.1999, Xsara break 2.0HDI/80kW r.2002)

Re: Chlazení motoru - diesel

Příspěvekod rosta12345 » sob 6. dub 2013, 19:25

a už bych jen dodal hlavně neotočit termostat naopak
EX: Citroen Xsara Picasso 1.6 16V SX 2009 Obrázek
Uživatelský avatar
rosta12345
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 1948
Registrován: sob 6. čer 2009, 19:07
Bydliště: Dolní Domaslavice
Vůz: EX:Citroen Xsara Picasso 1.6 16V SX 2009

Re: Chlazení motoru - diesel

Příspěvekod Iva » ned 7. dub 2013, 12:56

ahojki Xsárynky, name menší problémek... koupili sme si Xsaru 2.0 brake hdi r.v. 2000 a najednou se rozsítila stopka na palubovce, muž si myslel že to je termostat protože svítila kontrolka nad teplotou motoru, ale termostat po demontáži je ok, tak už nevíme... přitom než se to to zsvítilo auto bylo napojeno na počítač a ten chybu neukázal... Díky za každou radu papa Iva.
Iva
Návštěvník
Návštěvník
 
Příspěvky: 1
Registrován: ned 7. dub 2013, 12:43
Bydliště: Ostrava - Česká Republika
Vůz: Citroen Xsara 2.0 brake hdi

Re: Chlazení motoru - diesel

Příspěvekod Kleki » ned 7. dub 2013, 13:22

Skontroloval by som hladinu chladiacej kvapaliny a ak nepomôže môže to byť aj nízka hladina brzdovej kvapaliny. Ak stále svieti aj kontrolka vysokej teploty motora potom môže byť vadné čidlo teploty motora alebo kontakt na čidle poprípade kábel. Takto na diaľku sa to zle diagnostikuje.
Bývalá Xsara break 1.9TD 1999 , Xsara Break Exclusive 2,0HDI 80kW, 2002
Aktuálne Citroen C5 Break Exclusive 2,0HDI 100kW s automatom r.v.2006 + Xsara 1998 1,4i(manželkina)
Uživatelský avatar
Kleki
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 1229
Registrován: ned 26. říj 2008, 14:24
Bydliště: Slovakia , Kováčová
Vůz: Citroen C5 Break 2,0HDI 100kW(EX Xsara break 1.9 TD r.1999, Xsara break 2.0HDI/80kW r.2002)

Problém s chlazením.

Příspěvekod MaciCZek02 » pon 5. kvě 2014, 10:06

Zdravím všechny,
nikde jsem nenašel informací k mému problémů, tak zakládám nové téma.

Okamžitě po nastartování se z nádobky na chladicí kapalinu začne kouřit. Při vyšších otáčkách začne kapalina přes víčko unikat. Mě napadá těsnění pod hlavou ale moc se mi nechce rozebírat motor. Ještě jsem dostal tip na chladič egr ventilu. Dá se nějak odzkoušet ten chladič? Třeba jestli jde nějak odpojit nebo přemostit.

Děkuji za každou řadu.

Xsara 2.0 HDi r.v. 2001
MaciCZek02
Návštěvník
Návštěvník
 
Příspěvky: 2
Registrován: pon 5. kvě 2014, 9:55
Bydliště: Ústí nad Labem
Vůz: xsara 2.0 HDi 2001

PředchozíDalší

Zpět na Motor - diesel

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 11 návštevníků