Chlazení motoru - diesel

Moderátoři: Rope, baffy, viteon, Kleki, Cvrček

Re: Chlazení motoru - diesel

Příspěvekod Fanatik » pon 5. kvě 2014, 11:30

Nedělej si naděje. Opravdu to bude to těsnění pod hlavou. Tlaky z válců jdou do chladicího okruhu, tlakují ho a vytlačují vodu víčkem ven.
Sundat hlavu, orovnat (byla by dobrá tlaková zkouška na těsnost) a když to budeš mít rozhozený, vyměň gufera na ventilech.
Fanatik
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 1343
Registrován: stř 22. zář 2010, 20:33
Bydliště: Chotěboř
Vůz: Xsara Picasso 2.0HDI 2001-02, Xsara Picasso 1.6i 16V 2007

Re: Chlazení motoru - diesel

Příspěvekod baffy » pon 5. kvě 2014, 16:39

Tu sa nedá nič iné iba súhlasiť.Neviem ako by mohol vplývať EGR na tlak v chladiacej sústave
Minulosť: Citroen sára 1.6 16V r.v.2001
Minulosť: Peugeot 407 2.0 HDI 100kW r.v.2008
Prítomnosť: Peugeot 508 Hybrid 4x4 2.0 HDI 120kW r.v.2015
Uživatelský avatar
baffy
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 5123
Registrován: sob 6. led 2007, 20:31
Bydliště: SR - Levice
Vůz: Peugeot 508 Hybrid 4x4 2.0HDi 06/2015

Re: Chlazení motoru - diesel

Příspěvekod MaciCZek02 » úte 6. kvě 2014, 19:24

Tak díky, zítra se mi na to bude dívat ten člověk od kterého jsem to pořídil před nějakou dobou takže se o to prý postará jako o skrytou vadu. A co se týče gufer tak snad byli měněný před cca 25'000
km s rozvodama.
Díky.

PS.: To o EGR ventilu resp. jeho chlazení nabídl technik z práce jen zkusit další možnost než rozebrat hlavu.

PPS.: Bylo mi ještě řečeno je těsnění je na těhle motorech častá závada. Co je na tom pravdy a jaká je šance že to není hlava ale opravdu jen těsnění?

Ještě jedno i tak díky Maci
MaciCZek02
Návštěvník
Návštěvník
 
Příspěvky: 2
Registrován: pon 5. kvě 2014, 9:55
Bydliště: Ústí nad Labem
Vůz: xsara 2.0 HDi 2001

Re: Chlazení motoru - diesel

Příspěvekod empík » úte 6. kvě 2014, 19:50

Vadné tesnenie na motore je častá závada hlavne na 1,4. U HDI motora ktorý sa moc neprehrieva ,to myslím nie je bežná porucha. Čo ja viem tak vadná hlava alebo tesnenie je vätšinou následkom prehriatia motora. :)
Som rád, že ste radi, že som rád...
Uživatelský avatar
empík
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 1701
Registrován: čtv 14. dub 2011, 11:23
Bydliště: Revúca, SR
Vůz: Citroen Xsara Break 2.0 HDI - 80kW r.2001

Re: Chlazení motoru - diesel

Příspěvekod Cvrček » úte 6. kvě 2014, 20:01

Pokud jsou nová gufera,tak to byla hlava dole. Tak pak taky nemuselo být dáno nové těsnění. A "na prasáka" necháno staré. Tohle by ti mohl osvětlit předchozí majitel.
Nyní: Xsara Picasso 2,0 HDi r.v.2001 stříbrný tahoun. A bohužel věčná špindíra na podložkách s polepenou prdelkou. Těžko nás přehlídnete ;)
Dříve: Xsara Break 1,9TD r.v.1998
Uživatelský avatar
Cvrček
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 4551
Registrován: čtv 7. čer 2007, 10:33
Bydliště: Frýdlant v Čechách
Vůz: Xsara Picasso 2.0 HDi , r.v.2001

Re: Chlazení motoru - diesel

Příspěvekod rosta12345 » úte 6. kvě 2014, 20:34

staré těsnění to asi né to by nemělo šanci najet 25 000 myslím ale je tady varianta že se nenechala srovnat hlava, i když když se člověk snaží tak se dají gufera ventilů vyměnit i bez sundání hlavy
EX: Citroen Xsara Picasso 1.6 16V SX 2009 Obrázek
Uživatelský avatar
rosta12345
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 1948
Registrován: sob 6. čer 2009, 19:07
Bydliště: Dolní Domaslavice
Vůz: EX:Citroen Xsara Picasso 1.6 16V SX 2009

Re: Chlazení motoru - diesel

Příspěvekod Antimanet » pon 16. lis 2015, 18:23

Zdravim vas panove 8)

Riešim na svojej xsare 1.9D 50kW problém , termostat si ukazuje čo chce, raz ukazuje 90C hneď to spadne na 60C, mam podozrenie na odchádzajúci termostat, termostat som kúpil novy, No mam otázku kde sa nachádza termostat na mojom motore? Nemôžem ho nájsť :cry: , Dakujem za pomoc .
Citron xsara 1.9D rv:2000
Uživatelský avatar
Antimanet
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Příspěvky: 20
Registrován: čtv 21. kvě 2015, 16:43
Bydliště: Prešov
Vůz: Citroen xsara N1 1.9D rv: 2000

Re: Chlazení motoru - diesel

Příspěvekod mio » pon 16. lis 2015, 19:09

Jdi po pravé hadici od chladiče (stojíš před vozem,pohled do motoru) .Vede do nálitku na kterém je naftový filtr. Ta plastová příruba na tři šrouby.Po odšroubování uvidíš termostat.Ale může zlobit i čidlo.
Uživatelský avatar
mio
Xsamarád
Xsamarád
 
Příspěvky: 1266
Registrován: pon 1. říj 2007, 19:30
Bydliště: Plzeň-sever
Vůz: Break 1,9 TD/C4 1.6 HDI

Re: Chlazení motoru - diesel

Příspěvekod Antimanet » pon 16. lis 2015, 19:41

Vďaka za rýchlu odpoveď , :ooo: podarilo sa mi to nájsť, termostat vymením. Pravdepodobne aj preventívne vymením teplotne čidlo ako píšeš, ešte sa chcem opýtať kde sa to teplotne čidlo nachádza? V poslednej dobe cca. 2 mesiace sa mi nepodarilo zohriať motor na viac ako 90C, pri normálnej jazde teplota max. 70C je to normálne? Dakujem
Citron xsara 1.9D rv:2000
Uživatelský avatar
Antimanet
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Příspěvky: 20
Registrován: čtv 21. kvě 2015, 16:43
Bydliště: Prešov
Vůz: Citroen xsara N1 1.9D rv: 2000

Teplota motoru přes 90 a chladič

Příspěvekod xsaraplus » pon 23. lis 2015, 21:17

Ahoj dnes jsem cestoval na Moravu a zpět z Prahy a po celou cestu byla oproti minulým zimám zvýšená teplota přes 90. Po dojetí jsme vyzkoušel hadice chlazení - měkké. Dále expenzku, jen lehce pšoukla a chladič ze strany řidiče horký, ze strany spolujezdce takřka studený. Je to zarostlým chladičem? Díky za všechny rady. Dá se chladič pročistit kyselinou citronovou nebo ho zlikviduje?
Citroën Xsara Coupé 1.9 D 51 kW ročník 1999
xsaraplus
Profesionál
Profesionál
 
Příspěvky: 234
Registrován: stř 14. říj 2009, 2:08
Bydliště: Praha
Vůz: Xsara 1.9 D

Re: Teplota motoru přes 90 a chladič

Příspěvekod zlj » pon 23. lis 2015, 22:59

Proč by byl zarostlej chladič,jedině plnej rezu,ale to těžko.Co takhle těsnění pod hlavou?
Uživatelský avatar
zlj
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 362
Registrován: pát 25. pro 2009, 21:50
Bydliště: Pacovsko
Vůz: citroen xsara 1.4i benzín 2002 a C3 1.4HDI 2007

Re: Teplota motoru přes 90 a chladič

Příspěvekod xsaraplus » úte 24. lis 2015, 0:21

Jak to poznám? Po dojezdu jsem otevřel expanzku a jen to lehce pšouklo, jinak nic. Je to blbuvzdorný motor 1.9 D DW8, jel jsme s vozíkem asi 600 km, rychlostmi kolem 100 - 120 víc ne
Naposledy upravil baffy dne stř 25. lis 2015, 18:23, celkově upraveno 1
Důvod: odstránená citácia predošlého príspevku
Citroën Xsara Coupé 1.9 D 51 kW ročník 1999
xsaraplus
Profesionál
Profesionál
 
Příspěvky: 234
Registrován: stř 14. říj 2009, 2:08
Bydliště: Praha
Vůz: Xsara 1.9 D

Re: Chlazení motoru - diesel

Příspěvekod mio » úte 24. lis 2015, 21:35

Pokud nekoluje přes chladič, může být termostat KO.
Uživatelský avatar
mio
Xsamarád
Xsamarád
 
Příspěvky: 1266
Registrován: pon 1. říj 2007, 19:30
Bydliště: Plzeň-sever
Vůz: Break 1,9 TD/C4 1.6 HDI

Re: Chlazení motoru - diesel

Příspěvekod xsaraplus » stř 25. lis 2015, 14:14

Zjištěno - nefunkční termostat, nefunkční čidlo Sahary a ucpaný chladič. Až všechny tři věci vyměním, dám vědět.
Citroën Xsara Coupé 1.9 D 51 kW ročník 1999
xsaraplus
Profesionál
Profesionál
 
Příspěvky: 234
Registrován: stř 14. říj 2009, 2:08
Bydliště: Praha
Vůz: Xsara 1.9 D

Re: Chlazení motoru - diesel

Příspěvekod Antimanet » stř 25. lis 2015, 18:21

Antimanet píše:Vďaka za rýchlu odpoveď , :ooo: podarilo sa mi to nájsť, termostat vymením. Pravdepodobne aj preventívne vymením teplotne čidlo ako píšeš, ešte sa chcem opýtať kde sa to teplotne čidlo nachádza? V poslednej dobe cca. 2 mesiace sa mi nepodarilo zohriať motor na viac ako 90C, pri normálnej jazde teplota max. 70C je to normálne? Dakujem



problém vyriešený :klik: , motor už pekne drží teplotu na cca. 80C . Vdaka za pomoc.
Citron xsara 1.9D rv:2000
Uživatelský avatar
Antimanet
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Příspěvky: 20
Registrován: čtv 21. kvě 2015, 16:43
Bydliště: Prešov
Vůz: Citroen xsara N1 1.9D rv: 2000

PředchozíDalší

Zpět na Motor - diesel

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník