Stránka 3 z 5

Re: Chlazení motoru - diesel

PříspěvekNapsal: pon 5. kvě 2014, 11:30
od Fanatik
Nedělej si naděje. Opravdu to bude to těsnění pod hlavou. Tlaky z válců jdou do chladicího okruhu, tlakují ho a vytlačují vodu víčkem ven.
Sundat hlavu, orovnat (byla by dobrá tlaková zkouška na těsnost) a když to budeš mít rozhozený, vyměň gufera na ventilech.

Re: Chlazení motoru - diesel

PříspěvekNapsal: pon 5. kvě 2014, 16:39
od baffy
Tu sa nedá nič iné iba súhlasiť.Neviem ako by mohol vplývať EGR na tlak v chladiacej sústave

Re: Chlazení motoru - diesel

PříspěvekNapsal: úte 6. kvě 2014, 19:24
od MaciCZek02
Tak díky, zítra se mi na to bude dívat ten člověk od kterého jsem to pořídil před nějakou dobou takže se o to prý postará jako o skrytou vadu. A co se týče gufer tak snad byli měněný před cca 25'000
km s rozvodama.
Díky.

PS.: To o EGR ventilu resp. jeho chlazení nabídl technik z práce jen zkusit další možnost než rozebrat hlavu.

PPS.: Bylo mi ještě řečeno je těsnění je na těhle motorech častá závada. Co je na tom pravdy a jaká je šance že to není hlava ale opravdu jen těsnění?

Ještě jedno i tak díky Maci

Re: Chlazení motoru - diesel

PříspěvekNapsal: úte 6. kvě 2014, 19:50
od empík
Vadné tesnenie na motore je častá závada hlavne na 1,4. U HDI motora ktorý sa moc neprehrieva ,to myslím nie je bežná porucha. Čo ja viem tak vadná hlava alebo tesnenie je vätšinou následkom prehriatia motora. :)

Re: Chlazení motoru - diesel

PříspěvekNapsal: úte 6. kvě 2014, 20:01
od Cvrček
Pokud jsou nová gufera,tak to byla hlava dole. Tak pak taky nemuselo být dáno nové těsnění. A "na prasáka" necháno staré. Tohle by ti mohl osvětlit předchozí majitel.

Re: Chlazení motoru - diesel

PříspěvekNapsal: úte 6. kvě 2014, 20:34
od rosta12345
staré těsnění to asi né to by nemělo šanci najet 25 000 myslím ale je tady varianta že se nenechala srovnat hlava, i když když se člověk snaží tak se dají gufera ventilů vyměnit i bez sundání hlavy

Re: Chlazení motoru - diesel

PříspěvekNapsal: pon 16. lis 2015, 18:23
od Antimanet
Zdravim vas panove 8)

Riešim na svojej xsare 1.9D 50kW problém , termostat si ukazuje čo chce, raz ukazuje 90C hneď to spadne na 60C, mam podozrenie na odchádzajúci termostat, termostat som kúpil novy, No mam otázku kde sa nachádza termostat na mojom motore? Nemôžem ho nájsť :cry: , Dakujem za pomoc .

Re: Chlazení motoru - diesel

PříspěvekNapsal: pon 16. lis 2015, 19:09
od mio
Jdi po pravé hadici od chladiče (stojíš před vozem,pohled do motoru) .Vede do nálitku na kterém je naftový filtr. Ta plastová příruba na tři šrouby.Po odšroubování uvidíš termostat.Ale může zlobit i čidlo.

Re: Chlazení motoru - diesel

PříspěvekNapsal: pon 16. lis 2015, 19:41
od Antimanet
Vďaka za rýchlu odpoveď , :ooo: podarilo sa mi to nájsť, termostat vymením. Pravdepodobne aj preventívne vymením teplotne čidlo ako píšeš, ešte sa chcem opýtať kde sa to teplotne čidlo nachádza? V poslednej dobe cca. 2 mesiace sa mi nepodarilo zohriať motor na viac ako 90C, pri normálnej jazde teplota max. 70C je to normálne? Dakujem

Teplota motoru přes 90 a chladič

PříspěvekNapsal: pon 23. lis 2015, 21:17
od xsaraplus
Ahoj dnes jsem cestoval na Moravu a zpět z Prahy a po celou cestu byla oproti minulým zimám zvýšená teplota přes 90. Po dojetí jsme vyzkoušel hadice chlazení - měkké. Dále expenzku, jen lehce pšoukla a chladič ze strany řidiče horký, ze strany spolujezdce takřka studený. Je to zarostlým chladičem? Díky za všechny rady. Dá se chladič pročistit kyselinou citronovou nebo ho zlikviduje?

Re: Teplota motoru přes 90 a chladič

PříspěvekNapsal: pon 23. lis 2015, 22:59
od zlj
Proč by byl zarostlej chladič,jedině plnej rezu,ale to těžko.Co takhle těsnění pod hlavou?

Re: Teplota motoru přes 90 a chladič

PříspěvekNapsal: úte 24. lis 2015, 0:21
od xsaraplus
Jak to poznám? Po dojezdu jsem otevřel expanzku a jen to lehce pšouklo, jinak nic. Je to blbuvzdorný motor 1.9 D DW8, jel jsme s vozíkem asi 600 km, rychlostmi kolem 100 - 120 víc ne

Re: Chlazení motoru - diesel

PříspěvekNapsal: úte 24. lis 2015, 21:35
od mio
Pokud nekoluje přes chladič, může být termostat KO.

Re: Chlazení motoru - diesel

PříspěvekNapsal: stř 25. lis 2015, 14:14
od xsaraplus
Zjištěno - nefunkční termostat, nefunkční čidlo Sahary a ucpaný chladič. Až všechny tři věci vyměním, dám vědět.

Re: Chlazení motoru - diesel

PříspěvekNapsal: stř 25. lis 2015, 18:21
od Antimanet
Antimanet píše:Vďaka za rýchlu odpoveď , :ooo: podarilo sa mi to nájsť, termostat vymením. Pravdepodobne aj preventívne vymením teplotne čidlo ako píšeš, ešte sa chcem opýtať kde sa to teplotne čidlo nachádza? V poslednej dobe cca. 2 mesiace sa mi nepodarilo zohriať motor na viac ako 90C, pri normálnej jazde teplota max. 70C je to normálne? Dakujem



problém vyriešený :klik: , motor už pekne drží teplotu na cca. 80C . Vdaka za pomoc.