Chlazení motoru - diesel

Moderátoři: Rope, baffy, viteon, Kleki, Cvrček

Re: Chlazení motoru - diesel

Příspěvekod vonder » úte 29. pro 2015, 19:17

Antimanet - ahoj, mám presne ten istý problém ako si mal ty, ja som už vymenil dva termostaty a teplota stále na 70 aj v lete aj v zime. Menil si aj to čidlo teploty? V čom bol tvoj problém?
vonder
Návštěvník
Návštěvník
 
Příspěvky: 3
Registrován: úte 29. pro 2015, 19:12
Bydliště: Bratislava
Vůz: Peugeot 206, 1.9D, r.v. 2000

Chlazení

Příspěvekod zvanda » pát 8. led 2016, 18:37

U 1,6 HDI 80kw mi po ujetí 1-2km sepne ventilátor. Přitom budík se ani nehne, topení fučí teplý vzduch ale chladič je stále studený. Po vypnutí motoru ventilátor běží dál jak v létě když dochlazuje. Měl jste někdo takový problém??? Díky.
zvanda
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Příspěvky: 16
Registrován: stř 11. lis 2009, 20:01
Bydliště: Klášterec nad ohří
Vůz: xsara 1,9td-1997 Peugeot 307sw1,6HDI

Re: Chlazení

Příspěvekod betom » pát 8. led 2016, 18:47

To je normální. Pokud máš automatickou regulaci topení, tak se po chvilce od nastartování motoru zapne ventilátor a auto topí protože má v chladícím okruhu vestavěné elektrické ohřívání. Pokud jede sahara na chladiči po vypnutí motoru je to známka toho, že byla přerušena regenerace FAP filtru a ten se dochlazuje. Měl bys po zahřátí motoru auto projet aspoň 10 minut rychlostí 70 - 90km/hod aby regenerace FAP filtru proběhla. Jinak si zaděláváš na probém - jeho zanesení. 8)
Uživatelský avatar
betom
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 1054
Registrován: sob 3. pro 2011, 10:42
Bydliště: Opava - Kateřinky
Vůz: Citroën Xsara Picasso, 1,6HDi s FAP, 80kW, r.v.2005

Re: Chlazení motoru - diesel

Příspěvekod citron2,0 » čtv 5. kvě 2016, 9:49

cau lidi mel bych dotaz kdyz jedu dalku cca120km tak mi auto vyhlasi stopku protoze semi ve vode udela podtlak tak radsi zastavim a povolim vicko od nadrzky vypustim vzduch a je to ok zajimalo by me cim to je
predem dekuji za radu :D :D :D
citron2,0
Návštěvník
Návštěvník
 
Příspěvky: 1
Registrován: čtv 5. kvě 2016, 9:38
Bydliště: domazlice
Vůz: citroen xsara preak 2,0HDI

Re: Chlazení motoru - diesel

Příspěvekod Fanatik » čtv 5. kvě 2016, 10:00

Když musíš z chlazení vypouštět vzduch, tak to vypadá z 99,9% na těsnění pod hlavou. Tlaky z válců ti "jdou" do chladicího okruhu, natlakují ho a hladinu vody stlačí pod čidlo, které potom hlásí STOP. Zde pomůže pouze výměna těsnění pod hlavou.
Fanatik
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 1333
Registrován: stř 22. zář 2010, 20:33
Bydliště: Chotěboř
Vůz: Xsara Picasso 2.0HDI 2001-02, Xsara Picasso 1.6i 16V 2007

Re: Chlazení motoru - diesel

Příspěvekod baffy » čtv 5. kvě 2016, 20:14

Ja k tomu iba jedno ,ak si chodil do školy a dával si trochu pozor na fyzike ,tak ti musí byť jasné ,že pokial sa ti v okruhu vytvorí podtlak tak nemôžeš vypustiť tlak ,iba ak ho nasať. Čiže ,ešte raz ,čo sa ti tam deje??? :D
Minulosť: Citroen sára 1.6 16V r.v.2001
Obrázek
Súčastnosť: Levík z Levíc
ObrázekObrázek

viteon = 0
Rope = 0
Uživatelský avatar
baffy
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 5064
Registrován: sob 6. led 2007, 20:31
Bydliště: SR - Levice
Vůz: Peugeot 407 SW 2.0HDi 07/2008 VF36ERHRH21756537

Re: Chlazení motoru - diesel

Příspěvekod athcilp » čtv 5. kvě 2016, 20:25

žeby piesty nasávali, cez poškodené tesnenie vodu???
Obrázek
Uživatelský avatar
athcilp
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 239
Registrován: stř 9. dub 2014, 20:26
Bydliště: Banská Bystrica, dosť často Revúca.
Vůz: xsara picasso, 2.0 HDI - 66kW, 2001, Peugeot 307SW 2.0 HDI 100kW

Chlazeni motoru

Příspěvekod Scrappi » sob 28. kvě 2016, 8:18

Chtel bych se zeptat. V zimnim obdobi mi unikala chladici kapalina. Ted pri vyzsich teplotach uz to nedela, ale zacal se mi tlakovat chladici okruh. Teplota je v norme, hlasi mi to nedostatek chladici kapaliny. Kdyz povolim vycko tak se hladina vrati do normalu a po rozjeti se opetovne natlakuje. Vymenil jsem i vycko expanzni nadobky ( uz trikrat )
Uz sem v koncich a nevim cim by to mohlo byt. Diky za vsechny rady.
Scrappi
Návštěvník
Návštěvník
 
Příspěvky: 2
Registrován: sob 28. kvě 2016, 8:08
Bydliště: Čr
Vůz: Citroen Xsara picasso, nafta, 2001

Re: Chlazeni motoru

Příspěvekod betom » sob 28. kvě 2016, 9:33

Natlakování chladícího systému je většinou způsobeno prasklým těsněním pod hlavou. :mrgreen:
Uživatelský avatar
betom
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 1054
Registrován: sob 3. pro 2011, 10:42
Bydliště: Opava - Kateřinky
Vůz: Citroën Xsara Picasso, 1,6HDi s FAP, 80kW, r.v.2005

Re: Chlazeni motoru

Příspěvekod Scrappi » sob 28. kvě 2016, 10:46

To me napadlo taky, ale od toho je tam vicko s pretlakovym ventilkem ktere ma prebytecny tlak upustit. Dalsi priznak je ze se straci chladici kapalina, coz me se nedeje, ne vytekala ven. A vetsinou se obevuje bili kour, coz je zpusobeno vtekanim kapaliny do valce. Pokud by bylo poskozene tesneni vic tak take muze kapalina vtekat do oleje nebo naopak. coz se projevuje vzniklou emulzi. Coz taky nemam.
Scrappi
Návštěvník
Návštěvník
 
Příspěvky: 2
Registrován: sob 28. kvě 2016, 8:08
Bydliště: Čr
Vůz: Citroen Xsara picasso, nafta, 2001

Re: Chlazení motoru - diesel

Příspěvekod Fanatik » sob 28. kvě 2016, 14:33

Vyměň těsnění pod hlavou a nech orovnat hlavu.
Fanatik
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 1333
Registrován: stř 22. zář 2010, 20:33
Bydliště: Chotěboř
Vůz: Xsara Picasso 2.0HDI 2001-02, Xsara Picasso 1.6i 16V 2007

Re: Chlazení motoru - diesel

Příspěvekod betom » sob 28. kvě 2016, 16:55

to Scrappi: Tak, až na to přijdeš napiš co to bylo. Příznaky ukazují na prasklé těsnění pod hlavou a nemusí to být velká díra. 8)
Uživatelský avatar
betom
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 1054
Registrován: sob 3. pro 2011, 10:42
Bydliště: Opava - Kateřinky
Vůz: Citroën Xsara Picasso, 1,6HDi s FAP, 80kW, r.v.2005

Nejede Sahara

Příspěvekod xsaraplus » pon 10. čer 2019, 15:59

Ahojh lidi, po návratu od lakýrníka jsem málem uvařil auto, nejede Sahara, kde je zrada? Druhá věc zapomněl mi tam dát plastový kryt co je mezi předními světly, může to mít nějaký vliv na přehřívání motoru?
Citroën Xsara Coupé 1.9 D 51 kW ročník 1999
xsaraplus
Profesionál
Profesionál
 
Příspěvky: 234
Registrován: stř 14. říj 2009, 2:08
Bydliště: Praha
Vůz: Xsara 1.9 D

Re: Chlazení motoru - diesel

Příspěvekod baffy » úte 11. čer 2019, 9:07

Vplyv na prehrievanie bude mať zrejme vadná respektíve nepripojená sahara,nezabudol spolu s krytom pripojiť aj saharu?
Minulosť: Citroen sára 1.6 16V r.v.2001
Obrázek
Súčastnosť: Levík z Levíc
ObrázekObrázek

viteon = 0
Rope = 0
Uživatelský avatar
baffy
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 5064
Registrován: sob 6. led 2007, 20:31
Bydliště: SR - Levice
Vůz: Peugeot 407 SW 2.0HDi 07/2008 VF36ERHRH21756537

Re: Chlazení motoru - diesel

Příspěvekod Logan » pon 2. zář 2019, 7:52

Ahoj,

mám takový problém, před nějakým časem mi auto začalo trochu víc hřát. Vypadalo to na vadný termostat. Vyměněn. Pak na relátko u sahar, Opraveno. Rozvody nebyly nejmladší, vyměněny. Tak chladič, nejdřív proplach soustavy, pak nový chladič.

Co to konkrétně dělá? Jedu po okresce do 100-110, drží se pod 90tkou, jakmile tomu člověk naloží řekněme na 3000 otáček po dálnici, tak teplota leze nahoru, nedejbože kopec, to jde přes 90, v létě se zapnutkou klimou v kopci pak až k tomu poslednímu neoznačenému dílku. To stejné dělá ve městě, kde to ale zastaví sahara.

Olej ve vodě není. Voda v oleji není. Hadice netlakují, po otevření expanzky voda nevystřelí, jen se povolí tlak (tzn. tlakuje).

Je to už normální stav auta nebo je něco špatně? Mám podezření, že jsme to třeba pořádně neodvzdušnili, z těch ventilků jde jen trocha vody a pak nic, po přidání plynu jde zase trocha vody a pak opět nic. Nemůže to být třeba těmahle hadičkama, že by byly přicpané? Čidlo teploty vypadá ok, pročistil jsem kontakty, akorát nemůžu sehnat to konkrétní, co tam je. Teď ho mám objednané, tak uvidíme.

Díky za jakékoliv nápady. :)
Logan
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Příspěvky: 19
Registrován: pon 3. zář 2018, 12:46
Bydliště: Havířov
Vůz: Xsara Break, 1.9 TD, 1999

PředchozíDalší

Zpět na Motor - diesel

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků

cron