Stránka 4 z 5

Re: Chlazení motoru - diesel

PříspěvekNapsal: úte 29. pro 2015, 19:17
od vonder
Antimanet - ahoj, mám presne ten istý problém ako si mal ty, ja som už vymenil dva termostaty a teplota stále na 70 aj v lete aj v zime. Menil si aj to čidlo teploty? V čom bol tvoj problém?

Chlazení

PříspěvekNapsal: pát 8. led 2016, 18:37
od zvanda
U 1,6 HDI 80kw mi po ujetí 1-2km sepne ventilátor. Přitom budík se ani nehne, topení fučí teplý vzduch ale chladič je stále studený. Po vypnutí motoru ventilátor běží dál jak v létě když dochlazuje. Měl jste někdo takový problém??? Díky.

Re: Chlazení

PříspěvekNapsal: pát 8. led 2016, 18:47
od betom
To je normální. Pokud máš automatickou regulaci topení, tak se po chvilce od nastartování motoru zapne ventilátor a auto topí protože má v chladícím okruhu vestavěné elektrické ohřívání. Pokud jede sahara na chladiči po vypnutí motoru je to známka toho, že byla přerušena regenerace FAP filtru a ten se dochlazuje. Měl bys po zahřátí motoru auto projet aspoň 10 minut rychlostí 70 - 90km/hod aby regenerace FAP filtru proběhla. Jinak si zaděláváš na probém - jeho zanesení. 8)

Re: Chlazení motoru - diesel

PříspěvekNapsal: čtv 5. kvě 2016, 9:49
od citron2,0
cau lidi mel bych dotaz kdyz jedu dalku cca120km tak mi auto vyhlasi stopku protoze semi ve vode udela podtlak tak radsi zastavim a povolim vicko od nadrzky vypustim vzduch a je to ok zajimalo by me cim to je
predem dekuji za radu :D :D :D

Re: Chlazení motoru - diesel

PříspěvekNapsal: čtv 5. kvě 2016, 10:00
od Fanatik
Když musíš z chlazení vypouštět vzduch, tak to vypadá z 99,9% na těsnění pod hlavou. Tlaky z válců ti "jdou" do chladicího okruhu, natlakují ho a hladinu vody stlačí pod čidlo, které potom hlásí STOP. Zde pomůže pouze výměna těsnění pod hlavou.

Re: Chlazení motoru - diesel

PříspěvekNapsal: čtv 5. kvě 2016, 20:14
od baffy
Ja k tomu iba jedno ,ak si chodil do školy a dával si trochu pozor na fyzike ,tak ti musí byť jasné ,že pokial sa ti v okruhu vytvorí podtlak tak nemôžeš vypustiť tlak ,iba ak ho nasať. Čiže ,ešte raz ,čo sa ti tam deje??? :D

Re: Chlazení motoru - diesel

PříspěvekNapsal: čtv 5. kvě 2016, 20:25
od athcilp
žeby piesty nasávali, cez poškodené tesnenie vodu???

Chlazeni motoru

PříspěvekNapsal: sob 28. kvě 2016, 8:18
od Scrappi
Chtel bych se zeptat. V zimnim obdobi mi unikala chladici kapalina. Ted pri vyzsich teplotach uz to nedela, ale zacal se mi tlakovat chladici okruh. Teplota je v norme, hlasi mi to nedostatek chladici kapaliny. Kdyz povolim vycko tak se hladina vrati do normalu a po rozjeti se opetovne natlakuje. Vymenil jsem i vycko expanzni nadobky ( uz trikrat )
Uz sem v koncich a nevim cim by to mohlo byt. Diky za vsechny rady.

Re: Chlazeni motoru

PříspěvekNapsal: sob 28. kvě 2016, 9:33
od betom
Natlakování chladícího systému je většinou způsobeno prasklým těsněním pod hlavou. :mrgreen:

Re: Chlazeni motoru

PříspěvekNapsal: sob 28. kvě 2016, 10:46
od Scrappi
To me napadlo taky, ale od toho je tam vicko s pretlakovym ventilkem ktere ma prebytecny tlak upustit. Dalsi priznak je ze se straci chladici kapalina, coz me se nedeje, ne vytekala ven. A vetsinou se obevuje bili kour, coz je zpusobeno vtekanim kapaliny do valce. Pokud by bylo poskozene tesneni vic tak take muze kapalina vtekat do oleje nebo naopak. coz se projevuje vzniklou emulzi. Coz taky nemam.

Re: Chlazení motoru - diesel

PříspěvekNapsal: sob 28. kvě 2016, 14:33
od Fanatik
Vyměň těsnění pod hlavou a nech orovnat hlavu.

Re: Chlazení motoru - diesel

PříspěvekNapsal: sob 28. kvě 2016, 16:55
od betom
to Scrappi: Tak, až na to přijdeš napiš co to bylo. Příznaky ukazují na prasklé těsnění pod hlavou a nemusí to být velká díra. 8)

Nejede Sahara

PříspěvekNapsal: pon 10. čer 2019, 15:59
od xsaraplus
Ahojh lidi, po návratu od lakýrníka jsem málem uvařil auto, nejede Sahara, kde je zrada? Druhá věc zapomněl mi tam dát plastový kryt co je mezi předními světly, může to mít nějaký vliv na přehřívání motoru?

Re: Chlazení motoru - diesel

PříspěvekNapsal: úte 11. čer 2019, 9:07
od baffy
Vplyv na prehrievanie bude mať zrejme vadná respektíve nepripojená sahara,nezabudol spolu s krytom pripojiť aj saharu?

Re: Chlazení motoru - diesel

PříspěvekNapsal: pon 2. zář 2019, 7:52
od Logan
Ahoj,

mám takový problém, před nějakým časem mi auto začalo trochu víc hřát. Vypadalo to na vadný termostat. Vyměněn. Pak na relátko u sahar, Opraveno. Rozvody nebyly nejmladší, vyměněny. Tak chladič, nejdřív proplach soustavy, pak nový chladič.

Co to konkrétně dělá? Jedu po okresce do 100-110, drží se pod 90tkou, jakmile tomu člověk naloží řekněme na 3000 otáček po dálnici, tak teplota leze nahoru, nedejbože kopec, to jde přes 90, v létě se zapnutkou klimou v kopci pak až k tomu poslednímu neoznačenému dílku. To stejné dělá ve městě, kde to ale zastaví sahara.

Olej ve vodě není. Voda v oleji není. Hadice netlakují, po otevření expanzky voda nevystřelí, jen se povolí tlak (tzn. tlakuje).

Je to už normální stav auta nebo je něco špatně? Mám podezření, že jsme to třeba pořádně neodvzdušnili, z těch ventilků jde jen trocha vody a pak nic, po přidání plynu jde zase trocha vody a pak opět nic. Nemůže to být třeba těmahle hadičkama, že by byly přicpané? Čidlo teploty vypadá ok, pročistil jsem kontakty, akorát nemůžu sehnat to konkrétní, co tam je. Teď ho mám objednané, tak uvidíme.

Díky za jakékoliv nápady. :)