od koc_pet » úte 12. pro 2017, 16:05
Po delší době oživím toto téma. O víkendu jsem nemohl nastartovat motor (1,9D WJY). Dřív se mi při startování objevoval bílý kouř a nepravidelný chod motoru, pokud jsem nepřidal plyn, tak i půl minuty. Předpokládám, že se jedná o nespálenou naftu. Takže včera jsem se pustil do výměny žhavicích svíček. Zjistil jsem, že žhavicími svíčkami to není, všechny v pořádku. Nastaroval jsem po napumpování (ale než mě to napadlo, tak to fakt trvalo). Mám několik dotazů, pokud má někdo zkušenosti a podělí se, budu moc rád. Nejsem si totiž jistý, jestli je to jediná závada způsobující problémy se startem.
1) Když napumpuju, motor nechytne na brnk a chvilku jde nepravidelně, pokud nepřidám plyn, tak i půl minuty. Z výfuku jde bílý kouř. Přitom normálně žhaví a aku je v pohodě. Je možné, aby toto bylo způsobené zavdušněním palivové soustavy?
2) Když pumpuju manuální pumpou u pal. filtru, nejdou mi bubliny (po delším pumpování se objevila jedna, která měla tendenci cestovat spíš z čerpadla k pal. filtru).
3) Při pumpování man. pumpou u pal. filtru byla válcová stěna plunžru (nebo pístu?) mokrá od nafty. Je to v pořádku? Pokud to netěsní odsud, proč nešly vzduchové bubliny při pumpování do čerpadla?
4) Původní majitel dle jeho slov přetěsňoval čerpadlo sám už jedenkrát. Jaká je pravděpodobnost, že to chce udělat znovu? Nevšiml jsem si, že by někde kolem čerpadla prosakovala nafta. Ale taky na to čerpadlo nevidím ze všech stran.
Jinak když se rozjedu, auto pak už neblbne a táhne (silné slovo pro tak slabý motor) tak jak má. Na dálnici tachometrových 160 není problém. Takže čerpadlo asi nebude špatné že?