Padá nafta

Moderátoři: Rope, baffy, viteon, Kleki, Cvrček

Re: Padá nafta

Příspěvekod zaton » stř 21. črc 2010, 20:31

Prosim Vás jak je na fotce ten plastovej válec na filtr od nafty,je někde dole těsnění myslím tím dole mezi plastem a litinou.Mě spodem prolíná nafta.je sice vevnitř šroub na přitažení ale nevím zda mezi tím plastem a litinou nemá ležet nějaké těsnění.Děkuji
zaton
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Příspěvky: 31
Registrován: úte 25. kvě 2010, 16:10
Bydliště: Most
Vůz: citroen xsara 1,9 TD

Re: Padá nafta

Příspěvekod Cvrček » čtv 22. črc 2010, 17:42

Jestli si dobře vzpomínám,tak tam je velký "o" kroužek.
Nyní: Xsara Picasso 2,0 HDi r.v.2001 stříbrný tahoun. A bohužel věčná špindíra na podložkách s polepenou prdelkou. Těžko nás přehlídnete ;)
Dříve: Xsara Break 1,9TD r.v.1998
Uživatelský avatar
Cvrček
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 4553
Registrován: čtv 7. čer 2007, 10:33
Bydliště: Frýdlant v Čechách
Vůz: Xsara Picasso 2.0 HDi , r.v.2001

Re: Padá nafta

Příspěvekod petr_xs » pát 23. črc 2010, 10:14

Kdyz se podivas do odkazu od MP, tak na tom obrazku je pod cislem 8.
X II, 1.6 2003
petr_xs
Profesionál
Profesionál
 
Příspěvky: 472
Registrován: pon 29. kvě 2006, 7:46
Bydliště: oKutna Hora
Vůz: X II 1.6 2003

Re: Padá nafta

Příspěvekod BennyRay » stř 11. srp 2010, 6:49

BennyRay píše:Mě nafta padá jenom po schladnutí motoru, pak startuju tak natřikrát nebo s pumpičkou.
Mám vyměněný filtr a úplně nově přetěsněné čerpadlo. Po vychladnutí motoru se ale stále objevují bublinky v hadičce směrem od čerpadla k fitru.
Nejdivnější je, že druhej den ráno to už zase nastartuju bez problémů


Jak je možné, že druhý den tam ten vzduch už zase není ?? :?
Xsara Break II 1,9D 51kw r.v.2000, ..a pěkně nám to klape
Uživatelský avatar
BennyRay
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 97
Registrován: úte 2. říj 2007, 19:51
Bydliště: Třebíč
Vůz: Xsara Break II 1.9D 51kw

Re: Padá nafta

Příspěvekod zaton » stř 11. srp 2010, 8:07

Já jsem našel závadu padání nafty.Bylo to těsnění pod nádobkou na filtr nafty.Uprostřed nádobky je šroub který bylo zapotřebí pořádně utáhnout.nasávalo to vzduch spodem nádobky.Je tam O kroužek cca 190kč..
zaton
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Příspěvky: 31
Registrován: úte 25. kvě 2010, 16:10
Bydliště: Most
Vůz: citroen xsara 1,9 TD

Re: Padá nafta

Příspěvekod BennyRay » stř 11. srp 2010, 13:31

Zkusím se na ten kroužek podívat i když mi už v servise měnili úplně celou nádobku fltru i s pumpičkou..
to ti ale chodil vzduch z filtru ne? Mě se cca po půl hodině stání teplýho motoru objevují bublinky dole u čerpadla a to je úplně nově přetěsněné :(
Přitom nafta už nikde neprolíná.
Xsara Break II 1,9D 51kw r.v.2000, ..a pěkně nám to klape
Uživatelský avatar
BennyRay
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 97
Registrován: úte 2. říj 2007, 19:51
Bydliště: Třebíč
Vůz: Xsara Break II 1.9D 51kw

Re: Padá nafta

Příspěvekod robo27 » stř 11. srp 2010, 17:47

Len tak pre zaujímavosť koľko stála tá nová nádobka aj s pumpičkou? Totiž mám podozrenie že v mojom prípade tá pumpička nie je moc funkčná - môžem sňou pumpovať ako dlho chcem a nestvrdne.

Mne značná časť bubliniek šla okolo hadičky vychádzajúcej z filtra - na tom uchytení tej rýchlospojky - bolo to zle nasadené. Ale aj napriek tomu som si všimol že na mojich oboch xsarách na voľnobehu sa občas objaví v hadičke bublinka. Po pridaní plynu to zmyzne....
X1 1,9D rv 1998, 170000 km - vlastním od 96tkm (05/2009), myslím taká 100vka stočená, ....
X2 1,9D break rv 2001, 135000 km - nákup 05/2013 115tkm )

-------------
Ex: X1 1,9D rv 2000, 170000 km - vlastním od 138tkm (05/2008) - žiaľ v 12/2012 skončila po mnou nezavinenej havárií na vrakovisku(
robo27
Profesionál
Profesionál
 
Příspěvky: 363
Registrován: čtv 8. kvě 2008, 17:51
Bydliště: Kysucké Nové Mesto - Slovenská republika, Valašské Meziríči - Česká republika
Vůz: X1 1,9D DW8 rv 2000, X1 1,9D XUD rv 1998

Re: Padá nafta

Příspěvekod zaton » stř 11. srp 2010, 21:02

balonek asi druhovýroba stála 500..mám teď dvě protože balonkem to nebylo,pokud se nebojíte udělal jsem že jsem obešel filtr a dal jsem rovnou od nádrže na sání čerpadla,je možné tam dát malej filtr co se dává rovnou na hadičky.tim jsem došel k tomu že je něco s filtrem.nahoře je jedno těsnění na filtru a pod nádobkou velký O kroužek.Ke vší smůle jsem ten filtr tak moc utahoval až jsem srthl závit tak pozor.Pořád to špatně těsnilo tak jsem ještě pod nádobku před uloženim dal červený silikon na motory prý snese velkou teplotu a od té chvýle mám klid.
zaton
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Příspěvky: 31
Registrován: úte 25. kvě 2010, 16:10
Bydliště: Most
Vůz: citroen xsara 1,9 TD

Re: Padá nafta

Příspěvekod BennyRay » čtv 12. srp 2010, 8:03

robo27 píše:Len tak pre zaujímavosť koľko stála tá nová nádobka aj s pumpičkou? Totiž mám podozrenie že v mojom prípade tá pumpička nie je moc funkčná - môžem sňou pumpovať ako dlho chcem a nestvrdne.

Mne značná časť bubliniek šla okolo hadičky vychádzajúcej z filtra - na tom uchytení tej rýchlospojky - bolo to zle nasadené. Ale aj napriek tomu som si všimol že na mojich oboch xsarách na voľnobehu sa občas objaví v hadičke bublinka. Po pridaní plynu to zmyzne....


Nádobku filtru i s pumpičkou jsem dostal jako repas z jinýho auta, takže čekám že to bude jen pár stovek, uvidím to až dostanu fakturu i za přetěsněné čerpadlo, to už bude vetší pálka :)
Xsara Break II 1,9D 51kw r.v.2000, ..a pěkně nám to klape
Uživatelský avatar
BennyRay
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 97
Registrován: úte 2. říj 2007, 19:51
Bydliště: Třebíč
Vůz: Xsara Break II 1.9D 51kw

Re: Padá nafta

Příspěvekod robo27 » úte 29. bře 2011, 16:53

Bez zakladania novej témy vložím sem, pretože sa jedná o padanie nafty. Už sa mi asi 3x za cca 3 roky stalo že auto sa nedalo naštartovať - bola padnutá nafta. Nechápem prečo to nepadá stále, prečo sa to stalo takto náhodou. Jedná sa o motor DW8 - takže filter aj teleso filtra je iné ako pri XUD - pumpička je na telese filtra.

Mám podozrenie že nie je funkčný spätný ventil, ktorý by mal brániť tečeniu paliva späť do nádrže - teda ak tam niečo také je a ak to správne chápem - niečo podobné je v balóniku pri motore XUD ako som sa tu dočital.

Vie niekto poradiť kde v tomto prípade je takýto spätný ventil? Nie je to náhodou súčasť tej pumpičky?

ďakujem
X1 1,9D rv 1998, 170000 km - vlastním od 96tkm (05/2009), myslím taká 100vka stočená, ....
X2 1,9D break rv 2001, 135000 km - nákup 05/2013 115tkm )

-------------
Ex: X1 1,9D rv 2000, 170000 km - vlastním od 138tkm (05/2008) - žiaľ v 12/2012 skončila po mnou nezavinenej havárií na vrakovisku(
robo27
Profesionál
Profesionál
 
Příspěvky: 363
Registrován: čtv 8. kvě 2008, 17:51
Bydliště: Kysucké Nové Mesto - Slovenská republika, Valašské Meziríči - Česká republika
Vůz: X1 1,9D DW8 rv 2000, X1 1,9D XUD rv 1998

Re: Padá nafta

Příspěvekod pj » stř 30. bře 2011, 6:57

Ahoj, nevim jak u 1.9 D, ale u 2.0HDI (X1) je zpetny ventil (ve skutecnosti membrana) soucasti kose v kterem je umisten palivovy filtr.
Menili mi ten kos na podzim (take kvuli padani nafty) a kdyz jsme se na to dival tak se to zda nerozebiratelne. Jnac mne to problem trvajici par let vyresilo.
pj
Profesionál
Profesionál
 
Příspěvky: 349
Registrován: úte 20. čer 2006, 11:36
Bydliště: Brno
Vůz: XI HDI break, r.v.99; C4GP 2.0HDI BMP r.v.09

Re: Padá nafta

Příspěvekod BennyRay » stř 30. bře 2011, 7:20

Ahoj, palivový filtr (celý koš) hned před čerpadlem mi vyměnili komplet celý i s tou mechanickou pumpičkou je to myslím jeden díl.
Potom mi taky vyměnili některé hadičky a ve finále jsem dostal mechanické jednosměrné ventily přímo na ty hadice "z" a "do" nádrže, aby se nafta nevracela kam nemá,
stejně to nepomohlo.
Stačí hodina cesty a pak na 20min vypnout motor a hadice jsou plné bublinek, před filtrem i z filtru do čerpadla :(
Xsara Break II 1,9D 51kw r.v.2000, ..a pěkně nám to klape
Uživatelský avatar
BennyRay
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 97
Registrován: úte 2. říj 2007, 19:51
Bydliště: Třebíč
Vůz: Xsara Break II 1.9D 51kw

Padá nafta.

Příspěvekod KANKRS » úte 3. črc 2012, 12:54

Zdravím. Mám problém... když není auto delší dobu v provozu, stojí na rovině tak spadne nafta a musím použít pumpu, která je v motoru.V případě, že se podaří zastavit někde z kopečka, tak nastartuju normálně, bez pumpování...ale to se stane málokdy,jelikož kopečků je u nás málo a je o ně velký zájem :D .
Věděl by mi někdo poradit, čím by to mohlo být? Za Vaše názory a nápady předem díky.Je to 1.9 D 51 Kw rok 2001
KANKRS
Návštěvník
Návštěvník
 
Příspěvky: 1
Registrován: úte 3. črc 2012, 12:37
Bydliště: Rakovník
Vůz: Citroen Xsara 1.9 D 51kW, r.v. 2001

Re: Padá nafta

Příspěvekod mio » stř 4. črc 2012, 20:35

Začal bych určitě u filtru , ten často netěsní (plast stářím křehne a vytváří se mikroprasklinky).Na zkoušku bych ho vyřadil (bypass) .
Uživatelský avatar
mio
Xsamarád
Xsamarád
 
Příspěvky: 1266
Registrován: pon 1. říj 2007, 19:30
Bydliště: Plzeň-sever
Vůz: Break 1,9 TD/C4 1.6 HDI

Re: Padá nafta

Příspěvekod BennyRay » úte 10. črc 2012, 6:47

Do filtru vede průhledná hadička, jdou při pumpování bublinky už z ní?
Nafta se po vychladnutí motoru stahuje a ze spojů v nejvyšších místech může vedení přisávat vzduch, může to dělat celý ten blok filtru s pumpičkou,
mě pomohl na 90% až repas filtru s pumpičkou a jednosměrné ventily na přívodu a odvodu do nádrže. Jinak jsem to hodinu po vychladnutí startoval na dvakrát.
Xsara Break II 1,9D 51kw r.v.2000, ..a pěkně nám to klape
Uživatelský avatar
BennyRay
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 97
Registrován: úte 2. říj 2007, 19:51
Bydliště: Třebíč
Vůz: Xsara Break II 1.9D 51kw

PředchozíDalší

Zpět na Motor - diesel

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků