Váha vzduchu

Moderátoři: Rope, baffy, viteon, Kleki, Cvrček

Re: vaha vzduchu-chyba na diagnistike

Příspěvekod empík » sob 7. dub 2012, 20:33

Mnoho ľudí tu na fóre už menilo váhu vzduchu a vätšina si pochvaluje, že je to rozdiel. Ja som menil váhu vzduchu v januári tohto roku a nič zvláštneho sa nestalo. Spotreba rovnaká - ťah to samé a to som dal originál novú váhu Siemens z Citroenu.
Som rád, že ste radi, že som rád...
Uživatelský avatar
empík
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 1719
Registrován: čtv 14. dub 2011, 11:23
Bydliště: Revúca, SR
Vůz: Citroen Xsara Break 2.0 HDI - 80kW r.2001

Re: vaha vzduchu-chyba na diagnistike

Příspěvekod tino » sob 7. dub 2012, 20:36

a akú máš spotrebu ?
XSARA 2,0 HDI 66 KW, r.2001
tino
Profesionál
Profesionál
 
Příspěvky: 204
Registrován: pon 20. úno 2006, 10:25
Bydliště: Poprad
Vůz: xsara II 2001 , 2,0 HDI 66 KW

Re: vaha vzduchu-chyba na diagnistike

Příspěvekod empík » sob 7. dub 2012, 20:46

Najlepšia spotreba bola 5,41 litra, ale to bolo útrpné jazdenie na dialnici 100-120 km/hod. Ináč pri normálnom jazdení na diaľnici je to 5,8 až 6,2 litrov - 120 - 160 km/hod. V nemecku nie je limit. V meste nemeriam a celková spotreba nemá zmysel lebo používam prídavné kúrenie.
Som rád, že ste radi, že som rád...
Uživatelský avatar
empík
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 1719
Registrován: čtv 14. dub 2011, 11:23
Bydliště: Revúca, SR
Vůz: Citroen Xsara Break 2.0 HDI - 80kW r.2001

Re: vaha vzduchu-chyba na diagnistike

Příspěvekod Cvrček » sob 7. dub 2012, 20:55

Empíku,možná bych si typnul,že to bude typem motoru. Ty máš silnější osmdesátku. Vloni mi taky váha blbla a bylo to,jak když mě někdo drží za zadek. Výkonově opravdu hodně poníků si dávalo pohov.
Nyní: Xsara Picasso 2,0 HDi r.v.2001 stříbrný tahoun. A bohužel věčná špindíra na podložkách s polepenou prdelkou. Těžko nás přehlídnete ;)
Dříve: Xsara Break 1,9TD r.v.1998
Uživatelský avatar
Cvrček
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 4553
Registrován: čtv 7. čer 2007, 10:33
Bydliště: Frýdlant v Čechách
Vůz: Xsara Picasso 2.0 HDi , r.v.2001

Re: vaha vzduchu-chyba na diagnistike

Příspěvekod empík » sob 7. dub 2012, 21:45

Neviem ako u 66kW motora, ale u môjho si PC ľahko poradil aj pri jazde bez váhy vzduchu. Proste som ju odpojil na konektore a jazdil som tak asi týždeň. Žiaden rozdiel som nepoznal - auto šlapalo bez problémov. Spotrebu som vtedy nemeral.
Som rád, že ste radi, že som rád...
Uživatelský avatar
empík
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 1719
Registrován: čtv 14. dub 2011, 11:23
Bydliště: Revúca, SR
Vůz: Citroen Xsara Break 2.0 HDI - 80kW r.2001

Re: vaha vzduchu-chyba na diagnistike

Příspěvekod Cvrček » sob 7. dub 2012, 21:55

A slabší to evidentně nedělají a tak s tím právě jsou ty problémy a projeví se to.
Nyní: Xsara Picasso 2,0 HDi r.v.2001 stříbrný tahoun. A bohužel věčná špindíra na podložkách s polepenou prdelkou. Těžko nás přehlídnete ;)
Dříve: Xsara Break 1,9TD r.v.1998
Uživatelský avatar
Cvrček
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 4553
Registrován: čtv 7. čer 2007, 10:33
Bydliště: Frýdlant v Čechách
Vůz: Xsara Picasso 2.0 HDi , r.v.2001

Re: Váha vzduchu

Příspěvekod tino » pon 21. kvě 2012, 10:11

Ako som písal mám na diagnostike trvalú chybu teploty nasávaného vzduchu, mám to pá rokov tú chybu a rozmýšlam o výmene váhy. Neviem či dať lacnejšiu MagnetMarell alebo drahší Siemens. cena 95 a 140 €. Tak sa zdá z toho čo som čítal že 80 KW HDI na váhu moc nereagujú ale 66ky asi áno. Spotrebu mám teraz cca 5,6 l reálnu. ALe niekedy to neťahá aspoň sa mi zdá, možno vtedy keď je teplota o dosť iná ako má poslednú uloženú v pameti.

Inak v piatok mi menili rozvodový remeň, vodnú pumpu a olej. Hneď po ceste zo servisu sa mi rozsvietila kontrolka vody v nafte /asi prvý krát v živote/ tak som sa vrátil, vyčistili konektor. Potom po ceste domov asi po 10 km, sa rozsvietila kontrolka diagnostiky, motor na voľnobeh mal skoro vždy 1000 ot /čo doteraz tiež nikdy nebolo/ iba občas kleslo na 850. Pri otvorených dveráchsa mi zámky cvakali.
Tak som bol v citróne , diagnostika ukázala chybu akcelerátora, tak to nastavili a v prechodke medzi dverami a karos boli pretrhane kable. Ale že sa to všetko stálo akurat pri menení rozv. remena, keď s tým nič nerobili :-) Náhoda je blbec alebo ja neviem, uvidím keď pojazdím čo ešte bude :-(
XSARA 2,0 HDI 66 KW, r.2001
tino
Profesionál
Profesionál
 
Příspěvky: 204
Registrován: pon 20. úno 2006, 10:25
Bydliště: Poprad
Vůz: xsara II 2001 , 2,0 HDI 66 KW

Vypina tachometer+vahu vzduchu+klimatizaciu

Příspěvekod Devilian » pát 25. kvě 2012, 18:32

Chcem len oznamit, ze moj problem je zda sa vyrieseny. A napisat sem priblizne riesenie, ak by mal niekto podobny problem.
Problem bol v tom, ze sa mi obcas (hocikedy, za jazdy, niekedy aj ked stalo) vypinal tachometer. Pri tomto vypnuti bolo ale citit cuknutie, a auto do 2000 otacok stratilo tak polovicu koni vykonu (vypla sa aj vaha vzduchu). Neskor som zistil ze nejde ani klimatizacia. Vtipnym doplnkom bolo, ze ak som chcel vediet rychlost, akou som vtedy isiel, stacilo pustit ostrekovac a tachometer a vaha vzduchu sa na chvilu zapla :)
Diagnostika mi povedala to, co som uz vedel- chyba snimaca otacok na prevodovke, chyba vahy vzduchu, o klimatizacii nevravela (ta sa pusta, a preto neriesi ci ide alebo nie, takze to ako chybu diagnostika ani nevyhodnotila)
- najskor som menil vahu vzduchu, ale bola dobra (mam teda jednu funkcnu na vymenu)
- potom som prezrel kabelaz a naucil sa naspamet elektricku schemu celej xsary- nic
- nakoniec so schemy vysvitlo, ze pocitac berie informacie o rychlosti a udaje o prietoku vzduchu a podla toho dava palivo, a tak bez udajov o rychlosti su mu tie z vahy vzduchu na nic, a riadi sa prednastavenymi udajmi o mnozstve paliva. To s klimatizaciou mi ale stale unika..
A tak som si zohnal pouzity SNIMAC OTACOK NA PREVODOVKU za 15 uer, namontoval, a auto ide bez vypinania a vsetko funguje ako nove.

Dakujem za pomoc pri rieseni vsetkym na fore, velmi mi pomohli tieto informacie, elektricke schemy a rady.

PS: pri vypnutej vahe vzduchu sa mi znizila spotreba a hlucnost auta. Dalsia prerabka bude vypinac na vahu vzduchu..
Xsara I, r.v 2000, Hdi 2.0, plaisir, elektrony, cira optika na svetlach- no proste raketa- predana
Citroen C5 2.0i
Uživatelský avatar
Devilian
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 162
Registrován: pon 3. srp 2009, 14:43
Bydliště: Zilina, Orava, Zilinsky kraj, slovensko
Vůz: Citroen Xsara I, 2000, 2.0HDI 66Kw Plaisir s BSI

Re: Váha vzduchu

Příspěvekod Lukass87 » ned 3. čer 2012, 16:59

Ahoj,
mám v plánu koupit novou váhu vzduchu a premýšlím jakou. Výběr jsem zúžil na váhy od výrobce Hella a Siemens/VDO. Hella je za 1800 a VDO/Siemens za 2660,-.
Můžete mi poradit jakou? Popřípadě s jakýma mate zkušenosti vy?
Mam 2.0 HDi 80Kw a součásná váha Starline je jako by nebyla (po odpojení jede auto stejně).
Díky
Lukas
Lukass87
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Příspěvky: 22
Registrován: ned 10. črc 2011, 16:36
Bydliště: Západní čechy
Vůz: Xsara, 2,0 HDi, 80kw, 2004

Re: Váha vzduchu

Příspěvekod empík » ned 3. čer 2012, 18:30

Možno ťa nepoteším, ale pri 80kW motore rozdiel s odpojenou váhou vzduchu nie je aspoň u mňa vôbec poznať. Tiež som jazdil asi týždeň s odpojenou váhou a žiadny rozdiel som nepostrehol. V januári som vymenil váhu Siemens za originál Siemens z Citroenu a rozdiel takmer žiadny. Jediné čo sa mi zdá, že je lepšie je plynulosť ťahu v spodných otáčkach. Ale ruku do ohňa by som za to nedal, možno je to len môj subjektívny pocit.
Som rád, že ste radi, že som rád...
Uživatelský avatar
empík
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 1719
Registrován: čtv 14. dub 2011, 11:23
Bydliště: Revúca, SR
Vůz: Citroen Xsara Break 2.0 HDI - 80kW r.2001

Re: Váha vzduchu

Příspěvekod Lukass87 » ned 3. čer 2012, 18:41

Moje auto má ve spodních otáčkách tah dost mizernej. Záběr začíná skokově narůstat ve 2000 ot/min. Navíc když jsou venku vyšší teploty ( 25°C a víc), tak auto občas ztrácí tah úplně a je problém dosáhnout rychlosti 100 km/hod. To mi i fábie HTP ujížděj.
Takže mam v plánu vyměnit váhu ( nejspíš za tu od Hella), a když to nepomůže, tak zaslepit EGR ventil. DRV ventil je čistej a čištěnej.
Jinak mě nenapadá nic jinýho, čím by mohla moje Xsara při vyšších teplotách ztrácet výkon......
Lukass87
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Příspěvky: 22
Registrován: ned 10. črc 2011, 16:36
Bydliště: Západní čechy
Vůz: Xsara, 2,0 HDi, 80kw, 2004

Re: Váha vzduchu

Příspěvekod empík » ned 3. čer 2012, 18:48

Asi by to chcelo na diagnostiku. Keď ale auto tak nenormálne stráca výkon tak by som hlavný problém videl v dodávke paliva. Keď ti ešte raz tak klesne výkon tak vtedy skús odpojiť váhu a hneď budeš vedieť na čom si.
Som rád, že ste radi, že som rád...
Uživatelský avatar
empík
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 1719
Registrován: čtv 14. dub 2011, 11:23
Bydliště: Revúca, SR
Vůz: Citroen Xsara Break 2.0 HDI - 80kW r.2001

Re: Váha vzduchu

Příspěvekod Lukass87 » ned 3. čer 2012, 19:05

Diagnostika žádný chyby nevypisovala (vypis jsem si z diagnostiky bohuzel nestahnul).
Ztrata paliva me taky napadla, ale prijde mi hodne divny, že to je závislé na venkovní teplotě. V zimě mě tenhle problém nepotkával.
Vyskytuje se v HDi ještě nějaké jiné tlakové(kromě DRV), teplotní, průtokové čidlo v palivové nebo vzduchové soustavě, který by mohl tenhle problém vytvářet?
Pak mě napadá ještě přidřenej EGR, kterej prostě někdy neuzavře, neotevře a proto auto nemá výkon, ale u toho nevim jak by to mohlo být závislé na venkovní teplotě.
Proto mě teď napadlo vyměnit tu váhu Starline za Hellu. Tim určitě autu neuškodim a aspoň tam bude o jeden polskej sr*č míň :)

ještě abych se vyhnul jiným dotazům. Filtry, rozvody jsem měnil před 8tisíci a dělalo to i před tim. Žádný pískání, hvízdání z motoru se neozývá a hadice se spojema vypadají OK.
Tankuju naftu u: Benzina, Globus, Makro + přidávam VIF... žádný ONO a podovný patoky
Najeto mam dle tachometru 185 000, ale přidal bych tam tak dalších 40t stočenejch
Lukass87
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Příspěvky: 22
Registrován: ned 10. črc 2011, 16:36
Bydliště: Západní čechy
Vůz: Xsara, 2,0 HDi, 80kw, 2004

Re: Váha vzduchu

Příspěvekod empík » ned 3. čer 2012, 19:36

Našťastie môj motor mal len jedenkrát podobný problém, ale to som sa vracal z NL ešte pred vianocami a mal som letnú naftu Sheel. Ešte poslednú časť cesty bola snehová metelica. Striedali sa normálne výkony motora s výkonom, že som do kopca musel ísť na trojke, čo sa mi ináč nikdy nestalo pretože tento motor v pohode urobí hocijaké stúpanie na dialnici v 5 - ke pokiaľ je cesta voľná.Na druhý deň asi po 200km sa však motor umúdril a už fungoval dobre. Doma na diagnostike som mal viac chýb, ale hlavne slabý tlak paliva a váhu vzduchu. Na niektorých fórach sa píše, že váha vzduchu zvykne odísť v hustom daždi pri rýchlej jazde. Nasávanie vzduchu vraj nie je dobre vyriešené. Toto opisujem preto lebo najhoršia kombinácia je keď váha dáva bludné hodnoty. Preto som písal o tom odpojení váhy. Zlú dodávku paliva by ti diagnostika mala tiež odhaliť ako nízky tlak v systéme.
Som rád, že ste radi, že som rád...
Uživatelský avatar
empík
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 1719
Registrován: čtv 14. dub 2011, 11:23
Bydliště: Revúca, SR
Vůz: Citroen Xsara Break 2.0 HDI - 80kW r.2001

Re: Váha vzduchu

Příspěvekod Lukass87 » ned 3. čer 2012, 19:45

OK, takže až bude čas, tak si zajedu znova na diagnostiku a koupim tam pro sichr i tu novou váhu.
Taky si znova pro jistotu zkontroluji stav hadic. Vždy vypadaly v pohodě.
Chci se ještě zeptat. Jsou nějaký důležitý hadice ze spoda auta? Má cenu to zvedat, sundavat kryt a kontrolovat tam něco?? Jde tam něco vůbec vidět?
Lukass87
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Příspěvky: 22
Registrován: ned 10. črc 2011, 16:36
Bydliště: Západní čechy
Vůz: Xsara, 2,0 HDi, 80kw, 2004

PředchozíDalší

Zpět na Motor - diesel

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 návštevníků