žhavící svíčky

Moderátoři: Rope, baffy, viteon, Kleki, Cvrček

Re: žhavící svíčky

Příspěvekod Vasik » pon 6. úno 2012, 8:29

AHoj včera jsme mělili svíčky na Xantii 1.9 TD ale neůspěšně. 1 a 2 jsou snad nedostupný :D 3 a 4 jsme ty starý vyndali - dali nový ale oboje zatočili jen 2 závity pak už by to šlo jakoby přes závit možná by to šlo větší silou ale to jsme nechtěli. Neví někdo co by stím mohlo být? Zkoušeli jsme tam pak dát i tu starou zpátky zatočit, ale také jen na 2 závity..
Předtím: Xsara 1,8 8V 66kw 1998 Obrázek
Poté: C4 1,6 16V Hdi 80kw 2006 Obrázek
Znovu poté : Ford Mondeo 2,0 TDCi 85kw 2010 ECOnetic
Současnost : Toyota Auris TS 1,6i 2017
Vasik
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 960
Registrován: ned 15. lis 2009, 15:34
Bydliště: PLZEŇ
Vůz: Toyota Auris TS 2017 1,6i

Re: žhavící svíčky

Příspěvekod sup7sup7 » pon 6. úno 2012, 13:45

čau chlapy, mam dotaz.

proč se musí měnit všechny žhavky najednou? Vždyt je to jedno ne? Je to přeci praralelně zapojený. Když jdena nepujde tak akorát se sníží odběr proudově z baterije a nebude jeden válec žhavit. Není to jen taktika servisů měnit všechny najednou? Uznávám, že z hlediska životnosti asi budou mít všechny nový podobně stejně dlouhou životnost (proto radeji měnit všechny). Jedna může během provozu odejít a kuli tomu další taky neodejdou. Nebo odejdou? Prý když se vymění jen některý tak ty nový odejdou dřív, to je ale kravina nebo ne? Rozumí tomu někdo?

To je jako kdyby jedna žárovka v síti shořela a kuli ní schoří i ty ostatní v baráku. Taky nesmysl. Nebo stejnosmerný proud je jiný?

Ptám se proto že mi jedna nejde vindat (špatný přístup přes ztvrdlou hadici odvětrání motoru) a nechsi to zkurvit a tak bych měnil je ty co jdu vyndat a jednu nechal starou. Nebo když tu starou jen nechám v motoru a nebudu jí zapojovat do le.? Bude to mít vliv na funkci těch nových žhavek? Já myslím že nebude jen ta stará může odejít pokud už není vadná a bude to o 25% buř startovat, tedy pokud se na ty tři už motor nechytne dřív a bude vše v poho.
sup7sup7
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 66
Registrován: stř 1. úno 2012, 9:13
Bydliště: Plzeň
Vůz: Xsara II break, 2.0 HDi, 2001, tmavá zelená metalíza:)

Re: žhavící svíčky

Příspěvekod hurri76 » pon 6. úno 2012, 16:33

Myslíte, že můj problém se startováním v současných mrazech je způsobený špatným žhavením?

- při teplém motoru startování bez problémů (když není mráz tak taky)
- beru naftu plus (speciál.zimní)
- navíc přidána aditiva
- ráno jsem pro jistotu žhavil 3 x
- baterka je v dobré kondici, o víkendu jsem na ni koukal

pří startování mi to točí motorem, ale vůbec to nechytá. Jen to hned po otočení klíčku škytne, jako když chce nastartovat a pak se už jen točí startér naprázdno. Po asi minutě a půl až dvou minutách střídavého trápní se teprve motor chytne a naskočí.
V těchto mrazech to stálo bez nastartování jen cca 30 hodin.
Já předpokládám, že to je špatným žhavením..... Může to být i něčím jiným?

Díky!
Xsara 1 2.0HDi 66kW/90HP r.v. 11/2000
Uživatelský avatar
hurri76
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 74
Registrován: stř 16. dub 2008, 19:38
Bydliště: Most, Praha, Hradec Králové
Vůz: Xsara 2,0HDi, 66kwh, r.v.2000, 5dv.kombi

Re: žhavící svíčky

Příspěvekod pittpet » pon 6. úno 2012, 18:40

To hurri: tak můžou to být i jiné věci. Třeba kvalita nafty či paliv.filtr. Můžeš si změřit odběr proudu co jde od žhav.relé. A budeš zase vědět více, jestli žhavíš a kolik svíček žhaví (podle velikosti proudu).
pittpet
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 50
Registrován: sob 4. čer 2011, 19:05
Vůz: Auto

Re: žhavící svíčky

Příspěvekod robo27 » pon 6. úno 2012, 21:36

máš úplnú pravdu. nemusisa sa meniť všetky naraz a ak sa aj pomiešajú nové zo starými tak to nemá žiaden vplyv na životnosť lebo je to zapojené paralelne.....

Na druhej strane sa to odporúča meniť naraz z logických dôvodov. Jednak ak je jeden zlý tak asi aj ostatné toho majú už dosť za sebou + keď už je to rozobraté tak to spraviť naraz - cena práce/času vs cena nových žhavičov..... Inak žhaviče majú celkom dobrú životnosť. Pre zaujímavosť kolega na octavii TDI rv 96 ich tam má od výroby a vpohode štartuje - má najazdené cca 220tkm.

sup7sup7 píše:čau chlapy, mam dotaz.

proč se musí měnit všechny žhavky najednou? Vždyt je to jedno ne? Je to přeci praralelně zapojený. Když jdena nepujde tak akorát se sníží odběr proudově z baterije a nebude jeden válec žhavit. Není to jen taktika servisů měnit všechny najednou? Uznávám, že z hlediska životnosti asi budou mít všechny nový podobně stejně dlouhou životnost (proto radeji měnit všechny). Jedna může během provozu odejít a kuli tomu další taky neodejdou. Nebo odejdou? Prý když se vymění jen některý tak ty nový odejdou dřív, to je ale kravina nebo ne? Rozumí tomu někdo?

To je jako kdyby jedna žárovka v síti shořela a kuli ní schoří i ty ostatní v baráku. Taky nesmysl. Nebo stejnosmerný proud je jiný?

Ptám se proto že mi jedna nejde vindat (špatný přístup přes ztvrdlou hadici odvětrání motoru) a nechsi to zkurvit a tak bych měnil je ty co jdu vyndat a jednu nechal starou. Nebo když tu starou jen nechám v motoru a nebudu jí zapojovat do le.? Bude to mít vliv na funkci těch nových žhavek? Já myslím že nebude jen ta stará může odejít pokud už není vadná a bude to o 25% buř startovat, tedy pokud se na ty tři už motor nechytne dřív a bude vše v poho.
X1 1,9D rv 1998, 170000 km - vlastním od 96tkm (05/2009), myslím taká 100vka stočená, ....
X2 1,9D break rv 2001, 135000 km - nákup 05/2013 115tkm )

-------------
Ex: X1 1,9D rv 2000, 170000 km - vlastním od 138tkm (05/2008) - žiaľ v 12/2012 skončila po mnou nezavinenej havárií na vrakovisku(
robo27
Profesionál
Profesionál
 
Příspěvky: 363
Registrován: čtv 8. kvě 2008, 17:51
Bydliště: Kysucké Nové Mesto - Slovenská republika, Valašské Meziríči - Česká republika
Vůz: X1 1,9D DW8 rv 2000, X1 1,9D XUD rv 1998

Re: žhavící svíčky

Příspěvekod sup7sup7 » úte 7. úno 2012, 10:17

robo27: dík Ti, hned mam klidnější svědomí:). zkusím jí vyndat když to pude. Kdyžtak vyměním jen 3.

Ještě dotaz. Jak poznám, když žhavku vindám, že je dobrá? Je nějaká spolehlivá metoda? Kdyže se rozžhaví do červenýho žáru po připojení na baterku asi není dostatečně průkazné, co?
sup7sup7
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 66
Registrován: stř 1. úno 2012, 9:13
Bydliště: Plzeň
Vůz: Xsara II break, 2.0 HDi, 2001, tmavá zelená metalíza:)

Re: žhavící svíčky

Příspěvekod rosta12345 » úte 7. úno 2012, 12:27

já myslím že to je dostatečné
EX: Citroen Xsara Picasso 1.6 16V SX 2009 Obrázek
Uživatelský avatar
rosta12345
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 1948
Registrován: sob 6. čer 2009, 19:07
Bydliště: Dolní Domaslavice
Vůz: EX:Citroen Xsara Picasso 1.6 16V SX 2009

Re: žhavící svíčky

Příspěvekod sup7sup7 » úte 7. úno 2012, 13:07

a rychlost zozžhavení je taky zásadní?
sup7sup7
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 66
Registrován: stř 1. úno 2012, 9:13
Bydliště: Plzeň
Vůz: Xsara II break, 2.0 HDi, 2001, tmavá zelená metalíza:)

Re: žhavící svíčky

Příspěvekod gogocx » úte 7. úno 2012, 14:12

už mám opraveno
Obrázek
objednal jsem vytažení http://www.vytahovanivstriku.cz/
po hodině a půl snahy a dvou dalších přetrženích se nakonec povedlo
Uživatelský avatar
gogocx
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 47
Registrován: pát 30. pro 2011, 15:17
Bydliště: Litomyšl
Vůz: Peugeot 308 SW 1,6HDi 80kW 2008, Xsara 2.0 HDi 66kW kombi 2002

Re: žhavící svíčky

Příspěvekod robo27 » úte 7. úno 2012, 18:48

Ako test žhavičov používam napr: - cinknutie dratom a či zaiskrí - asi najjednoduchšie, - premeranie odporu v kľude, - premeranie prúdu. Ak niektorý vykazuje iné hodnoty ako ostatné tak je predpoklad že je špatný.... Uvedené sa dá robiť bez demontáže.
X1 1,9D rv 1998, 170000 km - vlastním od 96tkm (05/2009), myslím taká 100vka stočená, ....
X2 1,9D break rv 2001, 135000 km - nákup 05/2013 115tkm )

-------------
Ex: X1 1,9D rv 2000, 170000 km - vlastním od 138tkm (05/2008) - žiaľ v 12/2012 skončila po mnou nezavinenej havárií na vrakovisku(
robo27
Profesionál
Profesionál
 
Příspěvky: 363
Registrován: čtv 8. kvě 2008, 17:51
Bydliště: Kysucké Nové Mesto - Slovenská republika, Valašské Meziríči - Česká republika
Vůz: X1 1,9D DW8 rv 2000, X1 1,9D XUD rv 1998

Re: žhavící svíčky

Příspěvekod empík » úte 7. úno 2012, 20:06

Premeranie odberu prúdu žhaviacich sviečok je dosť problematické, pretože celkový odber je vyše 60A a to je bežným meracím prístrojom nemeratelné. Ja to robím tak, že odpojím batériu na mínus póle a prepojím batériu s odpojenou svorkou asi 1-2 metre dlhým hrubším autokáblom. Potom meriam úbytok napätia na autokábli pri známom prúde(ktorý viem odmerať) a pomocou trojčlenky vypočítam prúdový odber žhavičov. Odber žhavičiek pri zapnutí je aj cez 80A a ako sa zohrievajú tak prúd klesá.

Na kontrolu žhavičov pridávam ešte odkaz:
http://empikempik.rajce.idnes.cz/nastenka#havka.jpg

Slovenských Xsarákov by som ešte upozornil, že stále trvá akcia v Citroene kde originúl žhavič stojí niečo cez 28 euro takže so zľavou 50% niečo cez 14 éčiek za kus.
Som rád, že ste radi, že som rád...
Uživatelský avatar
empík
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 1719
Registrován: čtv 14. dub 2011, 11:23
Bydliště: Revúca, SR
Vůz: Citroen Xsara Break 2.0 HDI - 80kW r.2001

Re: žhavící svíčky

Příspěvekod stefan1978 » úte 7. úno 2012, 20:28

Zdravím vás,dnes som vymenil žhaviče dal som NGK všetky 4.Po otočení kluča mi kontrolka žhavenia ani nepreblikne a to bolo -7.Všetky vodiče som podotahoval,je niekde chyba?Pred výmenou som mal 3-ko,kontrolka žhavenia svietila asi 5sek.
stefan1978
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Příspěvky: 14
Registrován: ned 5. dub 2009, 14:40
Bydliště: Horné Srnie,okr.Trenčín.
Vůz: xsara break,2,0hdi 08/99 ex,teraz focus II,1.8tdci.

Re: žhavící svíčky

Příspěvekod davados » úte 7. úno 2012, 21:17

gogocx: odkud jsou? není tam adresa jen telefon
Uživatelský avatar
davados
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 1661
Registrován: ned 10. úno 2008, 10:17
Bydliště: Kousek za Prahou 4
Vůz: Renault Vel Satis

Re: žhavící svíčky

Příspěvekod robo27 » úte 7. úno 2012, 22:00

empík píše:Premeranie odberu prúdu žhaviacich sviečok je dosť problematické, pretože celkový odber je vyše 60A a to je bežným meracím prístrojom nemeratelné. Ja to robím tak, že odpojím batériu na mínus póle a prepojím batériu s odpojenou svorkou asi 1-2 metre dlhým hrubším autokáblom. Potom meriam úbytok napätia na autokábli pri známom prúde(ktorý viem odmerať) a pomocou trojčlenky vypočítam prúdový odber žhavičov. Odber žhavičiek pri zapnutí je aj cez 80A a ako sa zohrievajú tak prúd klesá.

Na kontrolu žhavičov pridávam ešte odkaz:
http://empikempik.rajce.idnes.cz/nastenka#havka.jpg

Slovenských Xsarákov by som ešte upozornil, že stále trvá akcia v Citroene kde originúl žhavič stojí niečo cez 28 euro takže so zľavou 50% niečo cez 14 éčiek za kus.


Ja to meriam po jednom a to mi ide aj takym beznym merakom kde to prepnem na tu 10A vetvu. Neviem kolo to meria myslim že do 20 a to mi po jendom šlo - v mojom prípade mali okolo 16 a klesalo to....
X1 1,9D rv 1998, 170000 km - vlastním od 96tkm (05/2009), myslím taká 100vka stočená, ....
X2 1,9D break rv 2001, 135000 km - nákup 05/2013 115tkm )

-------------
Ex: X1 1,9D rv 2000, 170000 km - vlastním od 138tkm (05/2008) - žiaľ v 12/2012 skončila po mnou nezavinenej havárií na vrakovisku(
robo27
Profesionál
Profesionál
 
Příspěvky: 363
Registrován: čtv 8. kvě 2008, 17:51
Bydliště: Kysucké Nové Mesto - Slovenská republika, Valašské Meziríči - Česká republika
Vůz: X1 1,9D DW8 rv 2000, X1 1,9D XUD rv 1998

Re: žhavící svíčky

Příspěvekod empík » úte 7. úno 2012, 22:30

Ja nemám garáž a v týchto teplotách som to chcel odbaviť čo najskôr. Ani som nedemotoval vrchný kryt motora. Odpojil som baterku, prepojil káblikom a meral po vypnutí čerpadla nafty. Trvalo to aj so spätnou montážou do 5 minút. Meranie nie je celkom presné, ale predstavu o žhavení to dá dosť dobrú. Naviac ešte pri tomto meraní premeriam aj funkčnosť relé žhavenia. Skutočná spotreba pri tvojom meraní je o niečo vyššia pretože máš určité(vyššie) úbytky napätia na meracích kábloch k meráku, ale takisto ti to dá veľmi dobrú predstavu o jednotlivých žhavičoch.
Som rád, že ste radi, že som rád...
Uživatelský avatar
empík
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 1719
Registrován: čtv 14. dub 2011, 11:23
Bydliště: Revúca, SR
Vůz: Citroen Xsara Break 2.0 HDI - 80kW r.2001

PředchozíDalší

Zpět na Motor - diesel

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 74 návštevníků