Tvrdý chod 1.9 D

Moderátoři: Rope, baffy, viteon, Kleki, Cvrček

Tvrdý chod 1.9 D

Příspěvekod xsaraplus » pát 22. říj 2010, 22:41

Ahoj, tak mrazíky ještě nejsou, ale mojí atmosféře dost ztvrdnul chod za studena, nevíte, co by za tím mohlo vězet? Olej má životnost před sebou, je ho tam dost, motor za studena netrápím, vždy si poctivě počkám aspon na 70, ale ten chod je vážně hrozný, jo a vstřikovací čerpadlo je Lucas, rok výroby 1999, motor typ DW8, pokud se nemýlím, XUD už to není. Dík moc. PS Můj tip: čerpadlo?
Citroën Xsara Coupé 1.9 D 51 kW ročník 1999
xsaraplus
Profesionál
Profesionál
 
Příspěvky: 235
Registrován: stř 14. říj 2009, 2:08
Bydliště: Praha
Vůz: Xsara 1.9 D

Re: Tvrdý chod 1.9 D

Příspěvekod mio » sob 23. říj 2010, 16:49

Kope ihned po nastartování (neklidný volnoběh) ?? Funguje ti mechanický "sytič" ??
Uživatelský avatar
mio
Xsamarád
Xsamarád
 
Příspěvky: 1267
Registrován: pon 1. říj 2007, 19:30
Bydliště: Plzeň-sever
Vůz: Break 1,9 TD/C4 1.6 HDI

Re: Tvrdý chod 1.9 D

Příspěvekod xsaraplus » ned 24. říj 2010, 23:43

Po nastartování je to strašný rachot, zkrátka tvrdýý chod, ale není nějak výrazně nepravidelný, to zase ne.
Citroën Xsara Coupé 1.9 D 51 kW ročník 1999
xsaraplus
Profesionál
Profesionál
 
Příspěvky: 235
Registrován: stř 14. říj 2009, 2:08
Bydliště: Praha
Vůz: Xsara 1.9 D

Vyřešeno: Přidat dvoutaktní olej do nafty!!!

Příspěvekod xsaraplus » stř 17. lis 2010, 22:42

Ahoj, záhada je vyřešena, (vymazáno) na čerpačkách prodávají suché ředidlo za naftu. Přidal jsem na 55litrovou nádrž 2 decilitry dvoutaktního oleje Mogul TSF a motor jako zázrakem ztichnul. Udělal jsem s kamarádem zkoušku mazivosti nafty a docela nic moc, jsou to sračky, co nám prodávají. Opravdu doporučuji přidávat kvůli studeným startům a vstřikovacímu čerpadlu dvě deci oleje na nádrž. Jaké máte vy zkušenosti?
Naposledy upravil xsaraplus dne čtv 18. lis 2010, 1:32, celkově upraveno 1
Citroën Xsara Coupé 1.9 D 51 kW ročník 1999
xsaraplus
Profesionál
Profesionál
 
Příspěvky: 235
Registrován: stř 14. říj 2009, 2:08
Bydliště: Praha
Vůz: Xsara 1.9 D

Re: Tvrdý chod 1.9 D

Příspěvekod MP » čtv 18. lis 2010, 0:18

Než toto tak radši VIF
http://www.41.cz/vif/katalog.php?kid=1
http://www.41.cz/vif/doc/test_aditiv.pdf
...ještě by mě zajímalo jak jste dělali tu zkoušku mazivosti nafty ?
K důstojnému stáří patří bohaté vzpomínky, pár vrásek a možná že i jizev - dobrodruzi zkrátka nikdy nevedou nudné životy.
Dobrodružství, který není nebezpečný, není dobrodružství.
Život je jedna dlouhá posloupnost více či méně rizikovejch momentů.
Uživatelský avatar
MP
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 4374
Registrován: pon 16. led 2006, 14:45
Bydliště: TŘEBÍČ -> Vysočina - drsnej kraj , tak to jsme my.
Vůz: Peugeot 807 2.0 HDi - 2011+ Peugeot 807 2.0 HDi - 2012

Re: Tvrdý chod 1.9 D

Příspěvekod snoopy » čtv 18. lis 2010, 0:34

a co to bylo za čerpačku?
Xsara Picasso 1.8v r.v.2003 "Bublina" - RIP
Grand C4 Picasso 1.6HDI r.v.2012 "Blueberry" - GoodBye
Xsara II 1.6i r.v.2003 "Frosty"
VW Touran 1.5TSI r.v. 2023
(jména autům vymýšlí naše děti :-) )
Uživatelský avatar
snoopy
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 1601
Registrován: stř 8. črc 2009, 13:17
Bydliště: Praha 4 Újezd
Vůz: Xsara II 1.6i r.2003

Re: Tvrdý chod 1.9 D

Příspěvekod Cvrček » čtv 18. lis 2010, 1:20

Fuj,olej se srajdama pro dvojtakt do nafty? To tedy rozhodně jsem pro aditiva určená pro diesely. Ty taky mastí. Akorát né tak radikálně. Tady je to o pravidelném používání.
A taky by mě zajímalo,jak jste provedli zkoušku mazivosti.
Jo a poprosím tě,příště raději slušněji.Je mi jasné,že jsi naštvaný,co to bylo,ale slušnější slovník by se zde na veřejně přístupném místě hodil. :wink:
Nyní: Xsara Picasso 2,0 HDi r.v.2001 stříbrný tahoun. A bohužel věčná špindíra na podložkách s polepenou prdelkou. Těžko nás přehlídnete ;)
Dříve: Xsara Break 1,9TD r.v.1998
Uživatelský avatar
Cvrček
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 4553
Registrován: čtv 7. čer 2007, 10:33
Bydliště: Frýdlant v Čechách
Vůz: Xsara Picasso 2.0 HDi , r.v.2001

Re: Tvrdý chod 1.9 D

Příspěvekod xsaraplus » čtv 18. lis 2010, 1:31

Tankuju u Kontu - nezáleží ale na čerpačce, tuhle sračku prodávají všude, protože nová nafta je suchá. Fakt je třeba ji domazávat olejem, TSF karbon nezpůsobuje. Zkouška mazivosti proběhla tak, že jsme nechali běžně kovové lžisko zakápnuté českou naftou a německou naftou z Drážďan a světe div se, na českou se to přidřelo dřív.

Olej v naftě nemaže jenom vstřikovací čerpadlo, ale taky samotné vstřiky, k těm jde přece pouze nafta... To byl ten hrozný rachot - oboje dohromady. Ted zní i zastudena daleko líp. Navíc přidávám ještě Pro-long a chystám se, že dám Pro-long i do oleje, ale ještě nevím, abych motor nezmučil, máte někdo zkušenosti s uvolněním karbonu po 200 000 km? hlavně co na to hydroštěly? :D
Citroën Xsara Coupé 1.9 D 51 kW ročník 1999
xsaraplus
Profesionál
Profesionál
 
Příspěvky: 235
Registrován: stř 14. říj 2009, 2:08
Bydliště: Praha
Vůz: Xsara 1.9 D

Re: Tvrdý chod 1.9 D

Příspěvekod MP » čtv 18. lis 2010, 7:06

On ten olej sice maže , ale taky udělá na vstřikách ( na špičkách co jsou ve spalovacím prostoru ) a na ventilech pěknou vrstvičku karbonu ... pak se třeba stane že vstřiky nebudou rozprašovat , ale bude to z něj "odkapávat" a pomalu propalovat píst . Jak to vypadá když vstřik špatně rozprašuje jsem viděl u mechanika v garáži na jednom vyndaným motoru - vypálená díra v pístu , tak cenťák v průměru . A je to tak dva tejdny mi vykládal kamoš o jednom našem společným známým , co přidával olej do nafty do Mondea ... čerpadlo asi chrochtalo blahem , ale vstřiky to už nerozchodili , takže čtyřikrát po cca pěti,šesti tisících ...
Jinak já měl Xsarku TéDé , motor má dnes najeto přes dvěstě tisíc , přičemž od zhruba 100 000 km jsem dával pravidelně VIF , tankoval hodně často na ONO , a nikdy jsem nepozoroval to co popisuješ ty ( tvrdý chod , rachot ) , jasně že po studeným startu v zimě je to hlučnější než u teplýho motoru , ale to je otázka chvilky . Navíc při používání VIFu šla spotřeba dolů o nějaký to deci ( 0,3 - 0,4 litru ) na stovku . ( je to nic , ale při najetech 100 000 km je to 300 - 400 litrů ).
Za sebe říkám , olej do nafty NE , určitě přidávat VIF .... a do HDi netankovat na benzinkách s nevalnou pověstí .
Ještě bys mohl zkusit natankovat na Benzině VERVU ... plnou nádrž , a hlavně bez přidání oleje . Má vyšší cetanový číslo a myslím že by si Xsarka chrochtala blahem . Já teď co mám C5 - HDi tak ji posledních 9000 km krmím jen VERVOU ( + VIF , i když ten bych ani snad nemusel ) a přesto že je o korunu dražší , tak nakonec náklady vyjdou míň , protože ji to papá míň než "obyčejnou" TOP Q ... http://www.spotreby.cz/citroen-c5-break ... -hp-a4346/
K důstojnému stáří patří bohaté vzpomínky, pár vrásek a možná že i jizev - dobrodruzi zkrátka nikdy nevedou nudné životy.
Dobrodružství, který není nebezpečný, není dobrodružství.
Život je jedna dlouhá posloupnost více či méně rizikovejch momentů.
Uživatelský avatar
MP
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 4374
Registrován: pon 16. led 2006, 14:45
Bydliště: TŘEBÍČ -> Vysočina - drsnej kraj , tak to jsme my.
Vůz: Peugeot 807 2.0 HDi - 2011+ Peugeot 807 2.0 HDi - 2012

Re: Tvrdý chod 1.9 D

Příspěvekod mio » čtv 18. lis 2010, 8:26

Taky přidáváme olej (mimo vifu a bezaromatiku) do nafty několik let do všech nafťáků co máme :mrgreen:, dokonce i do 1.6 HDI a 2.0 HDI po špatné zkušenosti s českou značkovou "hurá" naftou :mrgreen: .Samozřejmě to není můj nápad ale doporučení ze sevisu z de. kde se to kupodivu děje běžně. Propálení pístu už jsem taky zažil (ne na mém voze ) ,většinou když "teče " vstřik tak to poznáš na neklidném volnoběhu a motor v tahu klepe ( samozřejmě neklepe motor ale právě ten vstřik).
Uživatelský avatar
mio
Xsamarád
Xsamarád
 
Příspěvky: 1267
Registrován: pon 1. říj 2007, 19:30
Bydliště: Plzeň-sever
Vůz: Break 1,9 TD/C4 1.6 HDI

Re: Tvrdý chod 1.9 D

Příspěvekod davados » čtv 18. lis 2010, 10:44

Taky občas tankuju na Kontu,když mám cestu na Háje.Tam by měla paliva dodávat Benzina,teda alespoň dle vzhledu stojanů... Jinak teď tankuju za 29.50 na Agipu pod Nuselákem v Jaromírova ul.Zatim aditiva nepřidávám,možná zkusim VIF.U minulý Xsarky sem dával něco od Xeramic do -40 C
Uživatelský avatar
davados
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 1661
Registrován: ned 10. úno 2008, 10:17
Bydliště: Kousek za Prahou 4
Vůz: Renault Vel Satis

Re: Tvrdý chod 1.9 D

Příspěvekod xsaraplus » čtv 18. lis 2010, 15:21

Teda vy mě děsíte, že by mohly 2 deci oleje na 55 l nafty udělat úsadu na vstřicích? Nevím, jestli ten VIF fakt funguje, navíc se zase blíží zima a tak budu muset do skvělé české nafty dotankovávat litr benzínu na nádrž, aby nezamrzla. 1.9 atmosféra samozřejmě není žádné ticho, ale ten hluk byl nesnesitelný a fakt to ted zmizelo. Jinak spotřeba vždy okolo 5,7 / 100. To snad jen Xsamarádi s 1.4 HDI jezdí pod čtyři ne? :D
Citroën Xsara Coupé 1.9 D 51 kW ročník 1999
xsaraplus
Profesionál
Profesionál
 
Příspěvky: 235
Registrován: stř 14. říj 2009, 2:08
Bydliště: Praha
Vůz: Xsara 1.9 D

Re: Tvrdý chod 1.9 D

Příspěvekod snoopy » čtv 18. lis 2010, 15:58

davados píše:Tam by měla paliva dodávat Benzina,teda alespoň dle vzhledu stojanů...



no, tam Benzina nedodává. Ona to původně byla Benzina a po změně provozovatele jen přemalovali loga.
Xsara Picasso 1.8v r.v.2003 "Bublina" - RIP
Grand C4 Picasso 1.6HDI r.v.2012 "Blueberry" - GoodBye
Xsara II 1.6i r.v.2003 "Frosty"
VW Touran 1.5TSI r.v. 2023
(jména autům vymýšlí naše děti :-) )
Uživatelský avatar
snoopy
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 1601
Registrován: stř 8. črc 2009, 13:17
Bydliště: Praha 4 Újezd
Vůz: Xsara II 1.6i r.2003

Re: Tvrdý chod 1.9 D

Příspěvekod MP » čtv 18. lis 2010, 16:07

Já tě nechcu děsit . Je každýho věc co si naleje do nádrže . Ale na jednu stranu naleješ do nádrže litr benzínu , kterej není mastnej , pak tam přidáš dvě deci nějakýho M2T , aby nafta byla mastnější ... přitom to vše umí právě VIF
Popis:
- Dokonale chrání palivové čerpadlo před poškozením, udržuje čistotu vstřikovacích trysek.
- Prodlužuje životnost palivového systému.
- Udržuje nízkou spotřebu paliva a zlepšuje provozní pohotovost vozidla v zimním období.
- Obsahuje tzv. depresant, který snižuje bod tuhnutí a filtrovatelnost nafty při nízkých teplotách až o 5°C.
- Zabraňuje shlukovatelnosti a vylučování parafínu a tím ucpávání palivového filtru.
- Protipěnivostní funkce přísady potlačuje pěnění paliva v celém palivovém systému.


Ale nechci Tě přesvědčovat o jeho používání , jak jsem již psal , je každýho věc co si naleje do nádrže . Já jsem s VIFem v naftě najezdil 120 000 kiláků tak už můžu myslím říct že má smysl . Loni když byli párkrát ty mrazy , i pod těch 20°C , tak mi Xsarka chytala na brnknutí a po startu bez nějakýho kolísání otáček nebo nepravidelnýho chodu . Samozřejmě to nebylo jen VIFem , ale celkovým stavem ( baterka , žhaviče , termosytič , filtry ... )

EDIT: ...teď jsem ještě narazil na diskuzi o "vylepšování" nafty ředidlem :roll: http://www.oleje.cz/forum/viewtopic.php ... highlight=
K důstojnému stáří patří bohaté vzpomínky, pár vrásek a možná že i jizev - dobrodruzi zkrátka nikdy nevedou nudné životy.
Dobrodružství, který není nebezpečný, není dobrodružství.
Život je jedna dlouhá posloupnost více či méně rizikovejch momentů.
Uživatelský avatar
MP
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 4374
Registrován: pon 16. led 2006, 14:45
Bydliště: TŘEBÍČ -> Vysočina - drsnej kraj , tak to jsme my.
Vůz: Peugeot 807 2.0 HDi - 2011+ Peugeot 807 2.0 HDi - 2012


Zpět na Motor - diesel

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 65 návštevníků