vysoké otáčky volnobehu

Moderátoři: Rope, baffy, viteon, Kleki, Cvrček

Re: vysoké otáčky volnobehu

Příspěvekod empík » stř 25. led 2012, 21:53

5 otáčok je strašne veľa. Evidentne si reguloval niečo čo si nemal. Moja posledná rada je vráť to do pôvodného stavu a skoč za niekým kto tomu rozumie. Nemalo by to byť až také drahé, ale keď si rozšteluješ čerpadlo tak tam to môže byť už o niečom inom.
Som rád, že ste radi, že som rád...
Uživatelský avatar
empík
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 1719
Registrován: čtv 14. dub 2011, 11:23
Bydliště: Revúca, SR
Vůz: Citroen Xsara Break 2.0 HDI - 80kW r.2001

Re: vysoké otáčky volnobehu

Příspěvekod 17marosh17 » čtv 26. led 2012, 9:20

oki ja to vratim do povodneho stavu..ale tym som urcite nic nerozsteloval...ved je to len doraz...sroub ktory sa opiera o plynove lanko....jedine co som mohol dodrbat je ze sa auto inak sprava pri volnobehu inac nic...ale inac dik...
17marosh17
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Příspěvky: 32
Registrován: pon 7. úno 2011, 21:12
Bydliště: Svidnik
Vůz: Citroen Xsara 1.9TD, 1999

Re: vysoké otáčky volnobehu

Příspěvekod robo27 » čtv 26. led 2012, 11:39

Pokiaľ sa to stalo po výmene rozvodov tak by som to tiež typoval na jemne inak nastavené čerpadlo ako pôvodne - ak sa zvýšili a chod motora je rovnaký s rovnakým štartovaním tak je čerpadlo možno ešte lepšie než predtým.....

Na BOSCh sa to nastavuje vzadu za čerpadlom tými dorazmi. Na lucase podľa obrázku je to podobné s ešte lepším prístupom. V praxi som to nastavovlal len 2x na svojich autách - raz keď sm menil termosytič a druhy krát keď som potreboval zniížiť otáčky. Mali by tam byť 2 dorazy - jeden zvýšených otáčok o ktorý sa oprie termosytič pri studenom motore, druhý presne opačný - doraz voľnobežných otáčok o ktorý sa oprie pri teplom motore - lanko termosytiča je úplne uvoľnené.

Presne údaje o toáčkach môžem dohľadať ale sú cca okolo 800 za tepla, okolo 1000 za studena. Sú uvedené napríklad v knihe "jak na to...." Je možné si to dať nastaviť aj v servise ale dá sa to aj doma. zaáleží na preferinciách a ako sa to správa. Dôležité je aby fungoval srpávne ten termosytič - za tepla je úplne voľné lanko. za studena je napnuté.
X1 1,9D rv 1998, 170000 km - vlastním od 96tkm (05/2009), myslím taká 100vka stočená, ....
X2 1,9D break rv 2001, 135000 km - nákup 05/2013 115tkm )

-------------
Ex: X1 1,9D rv 2000, 170000 km - vlastním od 138tkm (05/2008) - žiaľ v 12/2012 skončila po mnou nezavinenej havárií na vrakovisku(
robo27
Profesionál
Profesionál
 
Příspěvky: 363
Registrován: čtv 8. kvě 2008, 17:51
Bydliště: Kysucké Nové Mesto - Slovenská republika, Valašské Meziríči - Česká republika
Vůz: X1 1,9D DW8 rv 2000, X1 1,9D XUD rv 1998

Re: vysoké otáčky volnobehu

Příspěvekod 17marosh17 » čtv 26. led 2012, 17:55

dakujem za vyjadrenie...termositic je v poriadku lanka su tak ako maju byt...len jedno chcem vediet...ak nastavim otacky volnobehu ako je to na obrazku poznamenane tou skrutkou v lavomhornom rohu...ci tym nieco nepokazim nerozstelujem.....dufam ze sa tym nezmeni nijako nejake davkovanie zmesi a tak..ci sa to tyka len otacok volnobehu a nicim inym..aby som spokojne jazdil nadalej....
17marosh17
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Příspěvky: 32
Registrován: pon 7. úno 2011, 21:12
Bydliště: Svidnik
Vůz: Citroen Xsara 1.9TD, 1999

Re: vysoké otáčky volnobehu

Příspěvekod mio » čtv 26. led 2012, 19:58

Jak jde hýbat s levou (stop a sytič) páčkou.Občas se stává že zatuhne.Vyzkoušej hřídelku pod páčkou prostříkat a opatrně zlehka rozhýbat ,jestli potom otáčky klesnou.PS: neměnil jsi náhodou autobaterii nebo neměl jsi nějaký problém tykající se baterie popř. dobíjení ?Otáčky se zvýšili jen na otáčkoměru nebo ti přijde motor i poslechem hlučnější a ve vyšších otáčkách než byl před výměnou rozvodů?
Uživatelský avatar
mio
Xsamarád
Xsamarád
 
Příspěvky: 1267
Registrován: pon 1. říj 2007, 19:30
Bydliště: Plzeň-sever
Vůz: Break 1,9 TD/C4 1.6 HDI

Stupnutie otacok

Příspěvekod OXwell » čtv 30. srp 2012, 18:46

ahojte porteboval by som radu, ked nastarujem auto tak po chvili chodu ked sa motor zohreje mi stupnu otacky z normalu skoro na 1000 a potom pri jazde sa mi zda ze ma slabsi tah, nedavno som mal problemi s naftou trochu mi zavzdusnovalo privod do cerpala ale uz sa to vyriesilo ale te otacky mi od tedy robia somariny, tak prosim o radu ja rozmyslam ci to nesposobuje vzduchac alebo nieco spojene s privodom vzduchu, diky.
Naposledy upravil OXwell dne čtv 30. srp 2012, 19:42, celkově upraveno 1
OXwell
Návštěvník
Návštěvník
 
Příspěvky: 1
Registrován: čtv 30. srp 2012, 18:40
Bydliště: Slovesko, Sebedražie
Vůz: Citroen Xsara Break 1,9 TD 1999

Peugeot 206 - 1,9D DW8B zvýšené volnobežné otáčky

Příspěvekod janoh77 » ned 16. zář 2012, 11:02

Zdravím,

chcel by som poprosiť o radu. Keď naštartujem studený motor, tak sa volnobežné otáčky za pár sekúnd dostanú z hodnoty cca 950 na hodnotu cca 1050 - to je ok. Problém spočíva v tom, že otáčky neklesnú ani po zohriatí motora na prevádzkovú teplotu, ani po prejdení napr. 300km. Podľa mojich zistení bude problém v termosytiči - lanko podľa teploty vody ovláda páčku na čerpadle a tým sa menia otáčky.

Chcem sa preto opýtať, či na mojom motore 1,9D WJY DW8B 51kW tento termosytič len zvyšuje voľnobežné otáčky (ako keby som mal len nohu na plynovom pedáli) alebo nejako napr. zvyšuje dávku paliva (obohacuje zmes), mení predvstrek alebo niečo podobné? Spotrebu mám cca 5L, výkonovo ok.

Vďaka za pomoc.
janoh77
Návštěvník
Návštěvník
 
Příspěvky: 1
Registrován: ned 16. zář 2012, 10:58
Bydliště: Bratislava, SR
Vůz: Peugeot 206 1.9D WJY DW8B r.v. 12/2000

Předchozí

Zpět na Motor - diesel

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků