žhavení

Moderátoři: Rope, baffy, viteon, Kleki, Cvrček

žhavení

Příspěvekod velpacer » čtv 2. pro 2010, 13:58

Ahoj chtěl bych se zeptat jak je to ze žhavením u Picassa 1.6 hdi. Poprvé se mi rozsvítila kontrolka teď když bylo pod nulou. Myslel jsem že to žádnou nemá.
Je možné že to žhaví až od nějaké teploty nebo to je nějaká chyba. Auto mám první zimu tak nemám žádnou zkušenost.
velpacer
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Příspěvky: 15
Registrován: úte 31. srp 2010, 15:25
Bydliště: Česká Lípa
Vůz: xsara picasso 1.6 HDI 80KW 2005 před tím Xantia 1.8 I Xantia 1.8

Re: žhavení

Příspěvekod MP » čtv 2. pro 2010, 14:22

Předpokládám že to je stejný jak u 2.0 HDi a k němu jen toto:


Plně elektronicky přímé čtyřbodové vstřikování pod velmi vysokým tlakem, umožňuje optimální řízení dávkování směsi palivo-vzduch za všech provozních podmínek. Také dochází k extrémně jemnému rozprášení paliva v komoře, a tak dochází ke kompletnímu a homogennímu spalování. Navíc optimalizace architektury motoru, odlehčení některých komponentů (zejména pohyblivých), a snížení tření silně přispělo ke snížení spotřeby, emisí a hlučnosti. Před výfukovým potrubím je montovaná ohebná část s délkou 220mm.Umožňuje pohyby agregátu vůči karosérií. Při venkovních teplotách nad bodem mrazu se motor startuje bez nažhavení právě díky vysokotlakému vstřikování.

Já mám HDi taky první zimu a kontrolka problikla až při mínusových teplotách ... Při mínus devíti svítila cca 2-3 vteřiny . Po zhasnutí se může startovat , nesignalizuje dobu žhavení - ve skutečnosti žhaví déle .
K důstojnému stáří patří bohaté vzpomínky, pár vrásek a možná že i jizev - dobrodruzi zkrátka nikdy nevedou nudné životy.
Dobrodružství, který není nebezpečný, není dobrodružství.
Život je jedna dlouhá posloupnost více či méně rizikovejch momentů.
Uživatelský avatar
MP
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 4374
Registrován: pon 16. led 2006, 14:45
Bydliště: TŘEBÍČ -> Vysočina - drsnej kraj , tak to jsme my.
Vůz: Peugeot 807 2.0 HDi - 2011+ Peugeot 807 2.0 HDi - 2012

Re: žhavení

Příspěvekod velpacer » čtv 2. pro 2010, 17:47

Dík za odpověď. Jsem rád že to mám v pořádku.
velpacer
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Příspěvky: 15
Registrován: úte 31. srp 2010, 15:25
Bydliště: Česká Lípa
Vůz: xsara picasso 1.6 HDI 80KW 2005 před tím Xantia 1.8 I Xantia 1.8

žhavenie

Příspěvekod milan.kucma » ned 21. črc 2013, 10:11

kto mi poradi -po umyti auta vapkou som nemohol naštarzovať motor točil dobre len nenaštartoval Po zapnuti kľuča do druhej polohy kontrolka žhavenia preblykla a nesvietila.Po opakovanom štartovani motora asi 6x s velkym kudolom dymu z vyfuku motor naštartoval Pri opakovanom štartovani všetko fungovalo tak ako to ma.Ma žhavenie nejake relatka a kedˇ tak kde sa nachadza diky
milan.kucma
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Příspěvky: 35
Registrován: pát 10. zář 2010, 19:06
Bydliště: rudňany
Vůz: citroen xsara 1.9 td 1999

Re: žhavení

Příspěvekod betom » ned 21. črc 2013, 17:27

To jsi myl vapkou motor? Jestli ano tak děkuj Pánu bohu, že ti ještě jede. :ooo:
Uživatelský avatar
betom
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 1140
Registrován: sob 3. pro 2011, 10:42
Bydliště: Opava - Kateřinky
Vůz: Citroën Xsara Picasso, 1,6HDi s FAP, 80kW, r.v.2005

Re: žhavení

Příspěvekod mio » ned 21. črc 2013, 18:38

TD má relé (pojistky) žhavení za předním L. světlem.Ale už jsem ho ale taky viděl přišroubované zezadu na kaslíku baterie (od brzd. posilovače) spolu z ovládáním EGR, jako to měly 306.
Uživatelský avatar
mio
Xsamarád
Xsamarád
 
Příspěvky: 1266
Registrován: pon 1. říj 2007, 19:30
Bydliště: Plzeň-sever
Vůz: Break 1,9 TD/C4 1.6 HDI

Re: žhavení

Příspěvekod empík » ned 21. črc 2013, 21:24

Žhavenie pri týchto "veľkých" teplotách nie je zvlášť potrebné. Ja po prvom umývaní motora som mal vätšie problémy s oživením motora.Tu sú aj tabulky s dobou žhavenia podľa teploty.
http://www.xsara.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=57&t=8706&p=124779&hilit=doba+%C5%BEhaven%C3%AD#p124779
Som rád, že ste radi, že som rád...
Uživatelský avatar
empík
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 1719
Registrován: čtv 14. dub 2011, 11:23
Bydliště: Revúca, SR
Vůz: Citroen Xsara Break 2.0 HDI - 80kW r.2001

Re: žhavení

Příspěvekod milan.kucma » pon 22. črc 2013, 10:05

vápkou som umýval karoseriu ale pred mesiacom som vystriekal aj agregát ale tam som mal vybratu bateriu z celym kástlikom aby som sa dostal k prevodovke,alternator a štarter som zabalil igelitom koľko sa dalo .Pri striekani som daval pozor na tu časť kde su poistky a nejake relatka asi po hodine kedˇ vonku bolo asi plus 25°C som motor natočil na prvý krát vtedy my žhavylo par sekund. teraz my kontrolka len preblikla tak isto my preblikla aj kontrolka ktora je nad žhavenim je tam znazorneny kľuč
milan.kucma
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Příspěvky: 35
Registrován: pát 10. zář 2010, 19:06
Bydliště: rudňany
Vůz: citroen xsara 1.9 td 1999

Re: žhavení

Příspěvekod viteon » pon 22. črc 2013, 10:24

konektory jsou pouze vlhkuodolné, ne voděodolné - wapku nebrat :!:
Uživatelský avatar
viteon
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 3765
Registrován: pát 15. črc 2005, 8:46
Bydliště: BRNO, 209km od Dolní Lutyně
Vůz: (A-C4 1,6ka) + (V-C-HR 1,2ka)

Relé žhavenia

Příspěvekod nero150 » pon 16. zář 2013, 14:16

Zdravím

Prosím vás, kde sa nachádza relé žhavenia na xsare 2.0HDi r.v.: 2001 90koní??
ideálne s obrázkom. je to niekde pri baterke predpokladám, ale neviem presne kde.
Ďakujem za každú radu
nero150
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 42
Registrován: sob 20. dub 2013, 15:12
Bydliště: Velké Karlovice
Vůz: XSARA 2.0HDi r.v.:2000

Re: Relé žhavenia

Příspěvekod baffy » pon 16. zář 2013, 15:04

Ak som trafil motor DW10TD ,tak by si ho mal nájsť tak ,ako je v tom červenom krúžku

Obrázek
Minulosť: Citroen sára 1.6 16V r.v.2001
Minulosť: Karol 407 2.0 HDI 100kW r.v.2008
Prítomnosť: Peugeot 508 Hybrid 4x4 2.0 HDI 120kW r.v.2015
Uživatelský avatar
baffy
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 5184
Registrován: sob 6. led 2007, 20:31
Bydliště: SR - Levice
Vůz: Peugeot 508 Hybrid 4x4 2.0HDi 06/2015

Re: žhavení

Příspěvekod tatkokuric@azet.sk » ned 17. srp 2014, 12:04

[quote="MP"]Předpokládám že to je stejný jak u 2.0 HDi a k němu jen toto:


Plně elektronicky přímé čtyřbodové vstřikování pod velmi vysokým tlakem, umožňuje optimální řízení dávkování směsi palivo-vzduch za všech provozních podmínek. Také dochází k extrémně jemnému rozprášení paliva v komoře, a tak dochází ke kompletnímu a homogennímu spalování. Navíc optimalizace architektury motoru, odlehčení některých komponentů (zejména pohyblivých), a snížení tření silně přispělo ke snížení spotřeby, emisí a hlučnosti. Před výfukovým potrubím je montovaná ohebná část s délkou 220mm.Umožňuje pohyby agregátu vůči karosérií. Při venkovních teplotách nad bodem mrazu se motor startuje bez nažhavení právě díky vysokotlakému vstřikování.

ZDRAVÍM, Jak to chápem správne tak teraz /august/ kontrolka ani nemusí zasvietiť mal som stres
Ja na to raz prídem, ale dovtedy sa pýtam....
tatkokuric@azet.sk
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Příspěvky: 19
Registrován: ned 17. srp 2014, 9:01
Bydliště: Oponice, SR
Vůz: xsara picasso, 2,0 HDi rv.2005 66KW

Re: žhavení

Příspěvekod MP » ned 17. srp 2014, 16:03

Chápeš to dobře . Teď se nerozsvítí .
K důstojnému stáří patří bohaté vzpomínky, pár vrásek a možná že i jizev - dobrodruzi zkrátka nikdy nevedou nudné životy.
Dobrodružství, který není nebezpečný, není dobrodružství.
Život je jedna dlouhá posloupnost více či méně rizikovejch momentů.
Uživatelský avatar
MP
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 4374
Registrován: pon 16. led 2006, 14:45
Bydliště: TŘEBÍČ -> Vysočina - drsnej kraj , tak to jsme my.
Vůz: Peugeot 807 2.0 HDi - 2011+ Peugeot 807 2.0 HDi - 2012

Re: žhavení

Příspěvekod jimmivonstarsi » úte 15. zář 2015, 16:09

Ahoj vsem.
Mam 1,9TD a chtel bych se zeptat jestli se da nastavit doba zhaveni po startu?
Resp kterym cidlem,dratem,konektorem je tato doba rizena?
Po startu v tomto pocasi 15-20°C to jeste dve minuty zhavi nez se rele odpoji. Jezdim kratsi trasy a dobijeni s tim ma celkem problem, navic se mi zda, ze ta doba zhaveni po startu se prodluzuje...
Dekuju
Jimmi
Citorën Xsara 1,9TD; r.v.1999; barva: rouge lucifer; spotřeba 6,1L/100km
jimmivonstarsi
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 98
Registrován: sob 29. zář 2007, 15:04
Bydliště: Brno
Vůz: Citroën Xsara 1,9TD, r.v. 1999, barva: rouge lucifer

Re: žhavení

Příspěvekod jimmivonstarsi » pát 2. říj 2015, 12:41

Vyreseno.
Zapojil jsem zelene cidlo za palivovym filtrem rovnou na kostru a vypina to zhaveni asi 10sec po startu.
Jimmi
Citorën Xsara 1,9TD; r.v.1999; barva: rouge lucifer; spotřeba 6,1L/100km
jimmivonstarsi
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 98
Registrován: sob 29. zář 2007, 15:04
Bydliště: Brno
Vůz: Citroën Xsara 1,9TD, r.v. 1999, barva: rouge lucifer

Další

Zpět na Motor - diesel

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 návštevníků