Diesel - kouří motor - bílý kouř

Moderátoři: Rope, baffy, viteon, Kleki, Cvrček

Diesel - kouří motor - bílý kouř

Příspěvekod fik-pb » úte 22. úno 2011, 22:38

Zdravim, má takový dotaz, který už se tady několikrát řešil, ale nikdy jsem na něj nenašel odpověď, vždy to nějak vyšumělo.
Takže, když nastartuji, tak motor chytne na převalení, nejde uplně pravidelně, ale má 200000 tis. tak s tim se počítá, žádný velký klepání a tak. Tak za půl minuty, začne motor bíle kouřit, nejdřív slabě pak je to horší, trochu to připomíná PV3S :P , když se ohřeje cca po pěti km tak je všechno v pohodě. Žavící svíčky jsou nový, vstřiky i tlaky v motoru měřený, vše o.k., olej ani voda nechybí, koupil jsem Xsaru teď v zimě,takže zkušenost jenom startování za mrazu.Zajímá mne, jestli to někdo řešil a jak to dopadlo, já to zatim nechávám, protože motor jinak jede dobře, akorát bych chtěl vědět, jestli to neznačí, že je něco načatý. Díky za odpovědi.
fik-pb
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Příspěvky: 32
Registrován: stř 9. úno 2011, 21:35
Bydliště: Příbram
Vůz: xsara break 1,9 TD r.v.1999

Re: Kouří motor

Příspěvekod mio » stř 23. úno 2011, 6:20

Čerpadlo máš Lucas ?
Uživatelský avatar
mio
Xsamarád
Xsamarád
 
Příspěvky: 1266
Registrován: pon 1. říj 2007, 19:30
Bydliště: Plzeň-sever
Vůz: Break 1,9 TD/C4 1.6 HDI

Re: Kouří motor

Příspěvekod fik-pb » stř 23. úno 2011, 9:02

Ano, čerpadlo mám Lucas.
fik-pb
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Příspěvky: 32
Registrován: stř 9. úno 2011, 21:35
Bydliště: Příbram
Vůz: xsara break 1,9 TD r.v.1999

Re: Kouří motor

Příspěvekod Devilian » stř 23. úno 2011, 15:38

Ja osobne si myslim, ze nemas co riesit. Vo vnutri vo vyfuku sa ti po vychladnuti auta spravi v zime namraza, popripade sa ti vyzraza voda. Ked rano nastartujes, po chvili sa to ohreje a zacne sa to vyparovat. A dymi to dovtedy, kym sa to neodpari. Na mojom aute je to podobne. Mne to teda robi este asi 10 km v tychto mrazoch. Diesel sa ohrieva len pomaly, preto to dymi tak dlho.
Ale mozno sa mylim..
Xsara I, r.v 2000, Hdi 2.0, plaisir, elektrony, cira optika na svetlach- no proste raketa- predana
Citroen C5 2.0i
Uživatelský avatar
Devilian
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 162
Registrován: pon 3. srp 2009, 14:43
Bydliště: Zilina, Orava, Zilinsky kraj, slovensko
Vůz: Citroen Xsara I, 2000, 2.0HDI 66Kw Plaisir s BSI

Re: Kouří motor

Příspěvekod Fanatik » stř 23. úno 2011, 17:30

V mrazech bíle kouří i benzin než se ohřeje. Jestli se ten bílý kouř hned za autem rozptýlý tak je to pára a neni co řešit.
Fanatik
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 1362
Registrován: stř 22. zář 2010, 20:33
Bydliště: Chotěboř
Vůz: Xsara Picasso 2.0HDI 2001-02, Xsara Picasso 1.6i 16V 2007

Re: Kouří motor

Příspěvekod mio » stř 23. úno 2011, 18:03

Pokud to po startu hulí bíle trochu do modra ,kouř má zápach nespálené nafty a chod motoru připomíná v3s a cca po dvou a pěti minutách to přestane nebo při přidání plynu neklidný chod úplně zmizí, máš načaté (opotřebované) čerpadlo .Samozřejmě že za předpokladu že máš vše co jsi napsal překontrolované , včetně vůlí ventilů.Termosytič (předsuvník vstřiku) ti funguje ?
Uživatelský avatar
mio
Xsamarád
Xsamarád
 
Příspěvky: 1266
Registrován: pon 1. říj 2007, 19:30
Bydliště: Plzeň-sever
Vůz: Break 1,9 TD/C4 1.6 HDI

Re: Kouří motor

Příspěvekod fik-pb » stř 23. úno 2011, 18:34

Chod motoru je celkem dobrý, akorát to kouří jako v3s, kouř je cícit po nespálený naftě, takže ten studený výfuk to asi nebude, kouknu ještě na ten termositič, když by to bylo opotřebovaný čerpadlo tak proč to dělá jenom studený, a až chvíli po nastartování, když je ohřátý tak to nekouří vůbec, chod naprosto pravidelný i na volnoběh. Ty ventily neměřili, ale když byly dobrý tlaky, tak to snad bude dobrý.
fik-pb
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Příspěvky: 32
Registrován: stř 9. úno 2011, 21:35
Bydliště: Příbram
Vůz: xsara break 1,9 TD r.v.1999

Re: Kouří motor

Příspěvekod mio » stř 23. úno 2011, 18:49

Nevím co znamená celkem dobrý chod , po studeném startu se nesmí ani hnout a už vůbec ne kuckat.Ten lucas to většinou dělá studený když je pod nulou , když je nad tak běží jak panna.Chvíli po nastartování proto, protože nějakých 20 až 30 sec. po studeném startu dožhavují žhavičky a ty podporují vznícení. Když přestanou dožhavovat začne motor kuckat a hulit.Pokud ti to ještě výrazně nekucká a jen smrdí nijak to neřeš. Až začne i nepatrně kuckat, stačí jen trošku přidat předvstřik , stačí 1mm a motor poběží jako nový i v minus 25 stupních :mrgreen: tedy skoro jak nový :D .Nic nevydrží věčně...
Uživatelský avatar
mio
Xsamarád
Xsamarád
 
Příspěvky: 1266
Registrován: pon 1. říj 2007, 19:30
Bydliště: Plzeň-sever
Vůz: Break 1,9 TD/C4 1.6 HDI

Re: Kouří motor

Příspěvekod fik-pb » stř 23. úno 2011, 20:23

Myslíš pootočit čerpadlem? Zvádnu to doma, nebo se musí sundat rozvoďák?
fik-pb
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Příspěvky: 32
Registrován: stř 9. úno 2011, 21:35
Bydliště: Příbram
Vůz: xsara break 1,9 TD r.v.1999

Re: Kouří motor

Příspěvekod mio » čtv 24. úno 2011, 6:24

JJ , přesně tak.Pootočíš směrem k motoru (nahoru).Rozvody demontovat nemusíš, stačí povolit tři matky na čerpadle u rozvodového kola a jednu z prava dole na čerpadle.Je špatný přístup ale dá se to .Udělej risku pro kontrolu a pak nepatrně pootoč , opravdu stačí 1 mm ne víc!!
Uživatelský avatar
mio
Xsamarád
Xsamarád
 
Příspěvky: 1266
Registrován: pon 1. říj 2007, 19:30
Bydliště: Plzeň-sever
Vůz: Break 1,9 TD/C4 1.6 HDI

Re: Kouří motor

Příspěvekod fik-pb » čtv 24. úno 2011, 7:08

O.K. Díky za radu. Protože teď úplně pravidelně nejde, tak to vyzkouším a dám vědět jak to dopadlo.

Tak jsem koukal na ten termositič, když byl motor studenej (-10), nebyl přidanej uplně na doraz, tak jsem to pošteloval a motor šel studenej líp, jenže když se motor ohřál tak to lanko bylo pořád našponovaný,sytič povolenej, ale měla by tam být vůle. Myslíte, že může být špatný čidlo, nebo to mám nastavit na nějaký kompromis a nechat.
fik-pb
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Příspěvky: 32
Registrován: stř 9. úno 2011, 21:35
Bydliště: Příbram
Vůz: xsara break 1,9 TD r.v.1999

Re: Kouří motor

Příspěvekod mio » pát 25. úno 2011, 9:21

Studený motor lanko našponované, teplý motor lanko je úplně volné, otáčky nižší.Kompromis bych nedělal co tam má být tak tam patří, kup nový .
Uživatelský avatar
mio
Xsamarád
Xsamarád
 
Příspěvky: 1266
Registrován: pon 1. říj 2007, 19:30
Bydliště: Plzeň-sever
Vůz: Break 1,9 TD/C4 1.6 HDI

Re: Kouří motor

Příspěvekod MP » pát 25. úno 2011, 9:42

Termosytič je trochu pakárna . V první řadě musí být funkční ten termo... co je zašroubovanej v termostatu , aby tahal a povoloval to lanko . No a pak to hezky poladit . Chvíli to trvá . Já to měl aby to při studeným motoru ( teď v zimě , po ránu ) drželo cca 1000 a fous ot/min , to na klidnej pravidelnej klapot dieselu stačilo . Po chvilce se to ohřálo a lanko povolilo , otáčky spadli na těch volnoběžných cca 750-850 ( plus mínus , už si nepamtuju ) . V létě , nebo zkrátka když je nad nulou to vůbec nemusí přidávat , lanko je volnější - netahá .
K důstojnému stáří patří bohaté vzpomínky, pár vrásek a možná že i jizev - dobrodruzi zkrátka nikdy nevedou nudné životy.
Dobrodružství, který není nebezpečný, není dobrodružství.
Život je jedna dlouhá posloupnost více či méně rizikovejch momentů.
Uživatelský avatar
MP
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 4374
Registrován: pon 16. led 2006, 14:45
Bydliště: TŘEBÍČ -> Vysočina - drsnej kraj , tak to jsme my.
Vůz: Peugeot 807 2.0 HDi - 2011+ Peugeot 807 2.0 HDi - 2012

Re: Diesel - kouří motor - bílý kouř

Příspěvekod zozo » pát 29. črc 2011, 20:14

AHOJ JA MAM TAK NEJAK STEJNY PROBLEM JEN NEKDY NASTARTUJU A NA PAR VTERIN MY VYBEHNE Z VYFUKU BILI KOUR ALE HNED JE ZAS CERNY A TO DELA JEN KDYZ JE MOTOR STUDENY. MAM DIESEL 1,9TD.NEVITE NEKDO CO BY TO MOHLO BYT????DIKY ZA RADY
zozo
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 109
Registrován: čtv 10. bře 2011, 20:06
Bydliště: PUVODEM KAMENICE NAD LIPOU TJ.NA VYSOCINE A JINAK UZ 5LET CESKE BUDEJOVICE
Vůz: citroen xsara 1,9td r.v.1998

Kouř při studeném startu Hdi 2.0

Příspěvekod Tom Hamrik » ned 15. led 2012, 20:10

Čau lidi,
chtěl bych se zeptat, zda-li je normální, že na mé xsarce při teplotách pod nulou musím abnormálně dlouho točit startérem, cca přes 5 vteřin? Po naskočení z výfuku vyletí oblak bílo-šedého dýmu, který je dosti cítit naftou, při jízdě z výfuku jde maximálně pára...Kontrolka žhavení při startování svítí zhruba do 3 vteřin. Toto se děje pouze jen po delším stání vozidla( přes noc), jinak starty probíhají absolutně normálně, do jedné vteřiny prostě naskočí. Díky za každou radu :frc:
Tom Hamrik
Návštěvník
Návštěvník
 
Příspěvky: 4
Registrován: úte 17. kvě 2011, 16:46
Bydliště: Letohrad
Vůz: Xsara Break 2.0Hdi

Další

Zpět na Motor - diesel

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 návštevníků