od Axel » ned 17. úno 2013, 20:42
Chalani, mame dnes za sebou anabazu na diezli:
Auto stalo 3 dni bruchom v snehu, takze celkom dost podchladene...
Zapnem zapalovanie, prebehne zhavenie a vtom kontrolka teploty motora, engine stop.... Motor este pritom vobec nebol nastartovany.
Vypol som zapalovanie, skusil znova, no zase engine stop, cervena diskoteka.
Co ale bolo horsie, rozbehol sa naplno vetrak na sahare, no strasne nepravidelnym chodom - vibrovalo cele auto. Vypnut zapalovanie, sahara sa stale toci a zjavne sa podla cidla snazi dochladzovat.
Skusil som teda nastartovat, ci sa to nezrovna. Motor strasne nepravidelny chod (akoby na 3 valce, kolisanie otacok). Cely humbuk trval mozno 15 sekund, kedy sa to zrovnalo, no motor som radsej vypol.
Odpojil som baterku, skontroloval ventilator. Ziadna vylomena vrtula (to vibrovanie od sahary posobilo presne tak), ziadne viditelne poskodenie na motore.
Zapojil som baterku, ziadna kontrolka, motor naskocil jedna basen, ale nechal som to predbezne ist naprazdno. Po pol minute znova kontrolka teploty (motor nemal sancu byt zahriaty). Vypol som to, pockal 5 minut a znova nakopol. Vsetko v poriadku, dosiel som opatrnou pomalou jazdou 50km domov s kontrolkou teploty medzi 0 a 1 ciarkami a krasne vykurenym interierom...
Ako to vidite? To ze je v haji nejake cidlo teploty mi je jasne aj podla toho, ze minuly tyzden na diagnostike to vyzeralo, ze termostat otvara pri nejakych 67°. Ktore cidlo ale menit ako prve? (kolko ich vlastne mam?) Nechcem sa financne vysypat menenim dielov rad radom a Murphy rozhodne, ze to bude posledny clanok.
Co ale ten nepravidelny chod sahary a motora? Nejaky docasny problem v elektrike?
Cestami aj necestami
@ Necestami aj cestami so Skautom pod zadkom @