BRZDY

Moderátoři: Rope, baffy, viteon, Kleki, Cvrček

Re: BRZDY

Příspěvekod Seldi » pon 25. čer 2018, 19:09

Mažu to normálně obyč měděnkou. A mažu tim čepy třmenů, ale vždycky je předtim pořádně vyčistim a pak akorát mažu styčnou plochu destičky se třmenem.
Seldi
Profesionál
Profesionál
 
Příspěvky: 224
Registrován: pát 1. črc 2011, 17:38
Bydliště: Tábor
Vůz: Xsara Picasso 2.0HDi,2001

Re: BRZDY

Příspěvekod betom » úte 26. čer 2018, 6:21

Po očištění brzdových třmenů a destiček mažu kluzné části mezi destičkami a třmeny a dotykovou plochu mezi brzdovým válečkem a destičkami měděnou pastou. Vazelina i silikonová se údajně nemá používat, protože na sebe chytá prach a má velkou vzlínavost, takže může zamastit i brzdící plochu.
Uživatelský avatar
betom
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 1054
Registrován: sob 3. pro 2011, 10:42
Bydliště: Opava - Kateřinky
Vůz: Citroën Xsara Picasso, 1,6HDi s FAP, 80kW, r.v.2005

Re: BRZDY

Příspěvekod empík » čtv 20. zář 2018, 18:44

Pred časom som riešil brzdy, pretože auto mi pískalo kade som chodil. :lol: Na YouTube som našiel video rozbehávania piestikov bŕzd na nejakom Peugeote a tak som to pri čistení segmentov a kotúčov vyskúšal tiež. Niekoľko krát som vysunul piestik takmer na maximum, a zatlačil na dovnútra. Piestik z vonkajšej strany (tj.pod manžetkou) od bordelu som čistil brzdovou kvapalinou. Roboty to nie je veľa a výsledok je výborný. Pískanie prestalo. Muselo to asi dosť drhnúť, pretože spotreba po tejto oprave klesla pod 5 litrov. Napr. dnes Dolný Kubín a späť čo je od nás vyše 350km za 4,7l/100km. 8)
Som rád, že ste radi, že som rád...
Uživatelský avatar
empík
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 1694
Registrován: čtv 14. dub 2011, 11:23
Bydliště: Revúca, SR
Vůz: Citroen Xsara Break 2.0 HDI - 80kW r.2001

Re: BRZDY

Příspěvekod peta2339i » čtv 11. črc 2019, 15:33

Zdravím,

Měnil jsem přední kotouče po předchozím majiteli, protože byly zvlněné (Výměna kotoučů a desek).
Během měsíce se zvlnily i ty nové kotouče a destičky byly na vyhazov, protože byly pokopané. Během jízdy mě i vypadl jeden ten plechový plíšek na vymezení destiček.
Nedalo mi to a koupil jsem znova kotouče od značky BOSCH i s Destičkamy BOSCH a rovnou i s tím plechovým plíškem (8x)
Opět a zase nastal problém že během měsíce zas opět zvlněné. Už nevím čím to je a peníze jdou za tuhle srandu pořád vzduchem.
Nastal zas problém který jsem 2x opravil, že vylezl ten plechový plíšek.
Kotouče občas jsou někdy jakoby až tmavé jakoby spálené.
Dále při výměně těch kotoučů jsem si všiml, že jak jsem nasadil kolo na auto a bylo na zvedáku tak levá strana při točení kola jela tak, že půl kruh na prázdno a půl kruh drhl (jakoby přibržděné).
Pečlivě jsem vyčistil všechny dosedávácí plochy co šly.
U brzdového pedálu se mě stane někdy to, že pedál se lehce propadne a brzdí ( asi tak jak by to mělo být) a někdy je zas takový, že stačí ho lehce zmáčknou úplně lehce a brzdí to ihned průdce (musím ho jakoby našlapat).
Mám i vibrace ve volantu při brždění celkém brutální a při dojíždění to se mnou celé háže tím, jak je zvlněný kotouč, ale nevím sakra proč se tohle stává!
Může mě někdo s tímhle poradit nebo setkal se někdo s tímhle?
Brzdím většinou přes zařazenou rychlost.

CITROEN XSARA N1 2003
MOTOR 1.4i 55KW
KFW
peta2339i
Návštěvník
Návštěvník
 
Příspěvky: 5
Registrován: pát 14. čer 2019, 18:02
Bydliště: Karviná
Vůz: Citroen Xsara 1.4i KFW 2003

Re: BRZDY

Příspěvekod petr_xs » čtv 11. črc 2019, 19:01

Problém by mohl být v opotřebovaných ložiskách předních kol. Kdysi byl u aut předepsaný postup na kontrolu házivosti kotoučů. (Nevím, jakým stylem jezdíš, tohle auto není na závodění, to by problémy s brzdami byly pořád).
To "stačí ho lehce zmáčknou úplně lehce a brzdí to ihned prudce (musím ho jakoby našlapat)" jsem nějak nepochopil. Proměnlivý účinek posilovače může být způsobený netěsností potrubí podtlaku.
X II, 1.6 2003
petr_xs
Profesionál
Profesionál
 
Příspěvky: 397
Registrován: pon 29. kvě 2006, 7:46
Bydliště: oKutna Hora
Vůz: X II 1.6 2003

Re: BRZDY

Příspěvekod peta2339i » čtv 11. črc 2019, 21:16

No mám občas problém s tim, že mám auto pribržděné.
Když je přibrzdené, tak ten brzdový pedál je hned citlivý od vrchu. Musím ho jakoby našlapat 5x aby auto nebylo pribržděné.
Někdy se mě podaří zastavit na křižovatce tak, že mohu předčasně pustit nohu z brzdového pedálu a ono to dobrzdi úplně samo když je to pribržděné a neproslapu předem ten pedál.
Nejezdím jak závodník, ale chci vyřešit tuto chybu. Myslím si že to přibrzdění má extra vliv na to, že se mě hned zvlni kotouče.
Xsarka má nalitane 359tis KM. Tak musí být postaráno aby jezdila dál.
Každopádně zatím díky za rady. Určitě kouknu a zjistím.
peta2339i
Návštěvník
Návštěvník
 
Příspěvky: 5
Registrován: pát 14. čer 2019, 18:02
Bydliště: Karviná
Vůz: Citroen Xsara 1.4i KFW 2003

Re: BRZDY

Příspěvekod Fanatik » pát 12. črc 2019, 7:33

A nemáš přirezlé písty v brzdičích ???
Fanatik
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 1333
Registrován: stř 22. zář 2010, 20:33
Bydliště: Chotěboř
Vůz: Xsara Picasso 2.0HDI 2001-02, Xsara Picasso 1.6i 16V 2007

Re: BRZDY

Příspěvekod peta2339i » pát 12. črc 2019, 9:26

Vyměnil jsem vodítka i s tím těsněním a promazal ..
Chodí dobře ..
Všechno na třmenu funguje jak by mělo. Právě to je ta záhada.
peta2339i
Návštěvník
Návštěvník
 
Příspěvky: 5
Registrován: pát 14. čer 2019, 18:02
Bydliště: Karviná
Vůz: Citroen Xsara 1.4i KFW 2003

Re: BRZDY

Příspěvekod baffy » pát 12. črc 2019, 9:46

Skús vymeniť hadičky ,občas sa stáva že je vnútorný plášť poškodený a potom to môže spôsobovať takéto problémy .Skrátka sa akoby pripchá a bráni kvapaline v prietoku.
Minulosť: Citroen sára 1.6 16V r.v.2001
Obrázek
Súčastnosť: Levík z Levíc
ObrázekObrázek

viteon = 0
Rope = 0
Uživatelský avatar
baffy
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 5064
Registrován: sob 6. led 2007, 20:31
Bydliště: SR - Levice
Vůz: Peugeot 407 SW 2.0HDi 07/2008 VF36ERHRH21756537

Předchozí

Zpět na Podvozek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník