Brzdy

Moderátoři: Rope, baffy, viteon, Kleki, Cvrček

Re: Brzdy

Příspěvekod PetrX » sob 5. led 2013, 13:36

ahoj. v mém případě mi při častějším sešlápnutí brzdového pedálu pedál ztuhne a auto téměř nebrzdí. posledních 30tis km funguje používat brzdy sporadicky, ale už bych to chtěl zacít řešit. podle známého to bude vadný brzdový válec. dá se to opravit?
PetrX
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 60
Registrován: pát 15. dub 2011, 15:53
Bydliště: Diváky
Vůz: Xsara 1,9D 5d liftback r.v. 99

Re: Brzdy

Příspěvekod Kleki » sob 5. led 2013, 13:45

Ak ti pedal ztuhne , typoval by som to na vadny posilovac, vakuovu pumpu alebo netesnost vo vedeni medzi vakuovkou a posilovacom. Vadny hlavny brzdovy valec sa skor prejavuje padanim brzdoveho pedalu pri dlhsom zoslapnuti.
Bývalá Xsara break 1.9TD 1999 , Xsara Break Exclusive 2,0HDI 80kW, 2002
Aktuálne Citroen C5 Break Exclusive 2,0HDI 100kW s automatom r.v.2006 + Xsara 1998 1,4i(manželkina)
Uživatelský avatar
Kleki
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 1229
Registrován: ned 26. říj 2008, 14:24
Bydliště: Slovakia , Kováčová
Vůz: Citroen C5 Break 2,0HDI 100kW(EX Xsara break 1.9 TD r.1999, Xsara break 2.0HDI/80kW r.2002)

Re: Brzdy

Příspěvekod PetrX » sob 5. led 2013, 16:00

brzdovka je tam xlet. nedolivam ju,neztraci se. je oznost repase posilovace?
PetrX
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 60
Registrován: pát 15. dub 2011, 15:53
Bydliště: Diváky
Vůz: Xsara 1,9D 5d liftback r.v. 99

Re: Brzdy

Příspěvekod peter1131 » sob 5. led 2013, 16:43

Ahoj, ten repas bude veľmi ťažko urobiť podľa mňa. A čo sa týka brzdovej kvapaliny tak by sa mala pravidelne meniť, pretože okrem toho že absorbuje vodu, tak sa do nej uvolňujú nečistoty z brzdoveho systemu. Sám som to zažil, keď pri výmene a odvzdušnovaní brzd som neskôr vo flaške našiel poriadny bordel. Nekvalitná, resp. stará kvapalina ma horšie mazacie vlastnosti, čo neprispieva k životnosti hlavného brzdového valca.

Skôr to bude niečo na strane posilovača, teda aj vákuová pumpa, alebo hadička. Mne odišiel brzdový valec, ale to sa prejavovalo tým, že pedál mi padal až na podlahu, ale auto naštastie brzdilo.

ps : skušal si či podtlakové čerpadlo vyraba podtlak?
peter1131
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Příspěvky: 35
Registrován: stř 3. bře 2010, 1:57
Bydliště: Bratislava
Vůz: Citroen Xsara Break II. Chrono, 2.0 HDi, 66kW, 2002

Re: Brzdy

Příspěvekod PetrX » sob 5. led 2013, 17:44

jeste jsem nezkousel nic, ale chystamse na vymenu desek,takze toho udelam vic
PetrX
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 60
Registrován: pát 15. dub 2011, 15:53
Bydliště: Diváky
Vůz: Xsara 1,9D 5d liftback r.v. 99

Re: Syčení od brzdového pedálu.

Příspěvekod ROSTISLAV NOVOTNÝ » ned 6. led 2013, 16:12

m1has píše:Zdravím. Zrovna nedávno se mi začala projevovat taková zvláštní závada. Po nastartování je slyšet syčení od brzdovýho pedálu, po sešlápnutí pedálu přestane syčení a po vyšlápnutí si to asi na vteřinu docela nahlas zafuní a začne to zase syčet. Opravdu to jde ze spoda pod volantem, zkoušel jsem si to poslechnout z venku kolem brzdovýho válce, ale tam nic není slyšet. Auto brzdí úplně normálně, akorát když stojím na místě, šlápnu na pedál a nechám na něm nohu, začne se pedál pomalinku propadávat a klesnou lehce otáčky. Fórum jsem prolezl a zkoušel jsem tento problém zde najít, ale nikdo tady o tom ještě nepsal.. Co si myslíte že je v háji? Posilovač nebo hlavní válec?? Díky za odpovědi.
při brzdění to je normální jev-uvnitř posilovače je menbrána z gumy a v momentě kdy šlápneš na pedál tak ti rozdíl tlaků před a za membránou pomáhá tlačit na brzd. válec- za membránou je podtlak a před membránou je normální atmosferický tlak-jak se membrána pohybuje uvnitř posilovače a posunuje se směrem k brzd.válci tak na druhé straně vzniká lehký podtlak a vzduch proudí do posilovače okolo vstupu brzd.pedálu a přesně v tomto místě je malý vzduch.filtr,který se časem zanese a právě to syčení způsobuje tento znečištěný filtřík.....vypadá jako molitanový kroužek.....buďte v klidu- na funkci to nemá sebemenší vliv.... jen ten hluk.....syčet by to mělo jen při sešlápnutí pedálu-jestli to syčí při chodu motoru mohla by být poškozená membrána v posilovači-saje si to podtlak přes díru....ale nikdy jsem se s tím nesetkal...
moje xsara: skoro xsara-trochu peugeot......PSA nejpohodlnější jízda vpřed.....
ROSTISLAV NOVOTNÝ
Profesionál
Profesionál
 
Příspěvky: 565
Registrován: sob 31. bře 2012, 19:02
Bydliště: Moravany u Holic
Vůz: citroen xsara break 1,6 16 v r.v. 2002

Re: Syčení od brzdového pedálu.

Příspěvekod m1has » ned 6. led 2013, 22:08

necituj předchozí příspěvek. díky

Díky za radu, taky jsem si hned myslel že je to posilovačem, ale radeji jsem se zeptal odborníků :) Ano, každým dnem je to horší a horší. Teď už to syčí i při sešlápnutém pedálu. Když třeba dvakrát rychleji za sebou šlápnu na pedál, tak je tvrdý a musím na pedál silněji šlápnout.. Auto chci prodat a nevím co by na to někdo řekl kdyby se přijel podívat na auto a ono by syčelo něco od pedálů :) každopádně už jsem posilovač objednal a přijde koncem příštího týdne. Od výrobce ATE s našimi slevami ho mají za 2799,- což není zase tak moc.. Ale ta práce s tím :X
m1has
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 40
Registrován: úte 11. lis 2008, 10:07
Bydliště: Praha
Vůz: 2004 Xsara II 2.0i 16v VTS, Zlatá metla, kůže, 6ti kvalt

Re: Brzdy

Příspěvekod peter1131 » pon 7. led 2013, 8:19

A ešte jedna vec. Ja som mal ten istý problém so sičaním pedálu. Praavdepodobne to spôsobujú gumičky ktoré tesnia to tiahlo od pedála smerom k posilovaču. Vyriešil som to tak, že som nastriekal WD-40 pod tu šedu prachovku za brzdovým pedalom. A je to ok. Na prvy pokus to držalo asi 1,5 - 2 roky. Ked sa objavilo sičanie zvova som to nastriekal a je pokoj. Žiadna výmena nebola potrebná. Nič tým nepokazíš, pretože len premažes gumičky, ktoré trochu nažijú a lepšie tesnia.
peter1131
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Příspěvky: 35
Registrován: stř 3. bře 2010, 1:57
Bydliště: Bratislava
Vůz: Citroen Xsara Break II. Chrono, 2.0 HDi, 66kW, 2002

Re: Brzdy

Příspěvekod m1has » stř 16. led 2013, 23:09

V mém případě by mi wd-40 nepomohlo.. Včera jsme ho vyndali a v místě kde pedál tlačí na táhlo to bylo uplně celý křivý a vyčvachtaný.. Prostě kaput :D no ale už je to vyměněný a auto brzdí zase jako nový :)
m1has
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 40
Registrován: úte 11. lis 2008, 10:07
Bydliště: Praha
Vůz: 2004 Xsara II 2.0i 16v VTS, Zlatá metla, kůže, 6ti kvalt

Předchozí

Zpět na Podvozek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků