Vytekanie tekutiny zo zadneho bubna

Moderátoři: Rope, baffy, viteon, Kleki, Cvrček

Vytekanie tekutiny zo zadneho bubna

Příspěvekod Miro » pát 10. srp 2007, 20:46

Caute,dnes som si vsimol,ze zo zadneho praveho bubna mi kvapka akasi tekutina.Tipujem asi prasknuty brzdovy valcek a vyteka brzdova kvapalina.
Ubytok som zatial nespozoroval,uvidim zajtra.Moze tam vytekat este nieco ine okrem brzdovky?
Naposledy upravil Miro dne ned 12. srp 2007, 21:49, celkově upraveno 1
XSARA coupe, 1,8i 66kW, 1998
Uživatelský avatar
Miro
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 57
Registrován: sob 23. čer 2007, 13:41
Bydliště: Vysoká n/Kys.

Příspěvekod K4my » sob 11. srp 2007, 12:10

kompletni vymena oblozeni... na 100% uz mas vyjety i oblozeni... Jinak je to samozrejme valeckem... nech si objednat komplet novej superkit, tam nic doma uz nevyresis... to budes muset zavest do servisu... jakmile ti tece zejtra uz ti bude brecet kontrolka na pristrojovce zeti ubejva kapalina. Mel sme uplne stejnej problem... superkit stoji asi 2400 pricti k tomu z 1 praci a masminimalni hodnotu.... vsadim se ze mas najeto uz pres 100 tisic..... bude tam toho zapotrebi udelat vic, soustruznicke prace atpd ;)a do zadnoho bubnu bych se sam nevrtal... ;) jak jsem videl co je to za prace, sam bys je dohromady nedal a ne bez vercajku :-) Lepsi tohle nechat na servisu, asponti daj brzdy kompet doporadku, by ses divil jak jde poznat ucinost zadnich brzd po vymene ;) vim to, protoze nic jineho ti tam tect nemuze, jakmile to tece mas to uz i v oblozeni tudiz brzdne vastnosti v haji, musis se to vycistit odmastiti atd atd :-)
Xsara VTS "černá žabička"
Xsara I SX 1.4i "Sára" rv.2000Obrázek
Obrázek
Uživatelský avatar
K4my
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 751
Registrován: čtv 3. kvě 2007, 11:13
Bydliště: Odry - Nový Jičín

Vytekanie tekutiny zo zadneho bubna

Příspěvekod Miro » ned 12. srp 2007, 21:47

To Kvido: No aj to pivo by mohlo vytekat,keby som ho mal naliate miesto brzdovky. Ale to by bola skoda.:D
To K4my: Predne kotuce s oblozenim som zvladol sam,ale mas pravdu,na bubny uz sam nestacim,idem to dat do servisu. Okrem ineho si dam spravit aj podrobnu diagnostiku,lebo sa mi nejak nepozdava vykon motora.Niekedy sa mi zda, ze taha dobre,inokedy akoby mu uz dochadzal dych.Sviecky som menil,aj vsetky filtre a tankujem len Shell. Naj. mam uz 152 tis.
XSARA coupe, 1,8i 66kW, 1998
Uživatelský avatar
Miro
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 57
Registrován: sob 23. čer 2007, 13:41
Bydliště: Vysoká n/Kys.

Příspěvekod jan452 » ned 12. srp 2007, 22:42

To Miro: Ak si zvládol kotúče, tak by si určite urobil aj bubny. Povedal by som, ľe je to eąte jednoduchąie. Jediná vec ktorá by ti to mohla skomplikova» je prípadná nutnos» presústruľenia bubnov, ale to by si ich musel ma» naozaj poriadne dorýhované.
No a k tej pruľnosti motora. Mám tieľ ten istý motor čo ty a aj ja mám občas pocit ako keby mal za sebou druhú svetovú vojnu a inokedy vrním blahom ako perfektne ąlape. Skoro by som povedal, ľe to záleľí od momentálneho počasia. Neviem ako si auto kúpil ale údaju na tachometri by som úplne neveril. Kµudne to môľe by» aj o 100 tisíc viac ako ukazuje. Len sa upokojujem, ľe 1,8i je motor, ktorý vydrľí naozaj veµmi veµa ak bol v sluąných rukách. Takľe radąej po skutočnom stave tachometra nepátram, aby ma náhodou netrafil ąµak, ako ma dobehli. A vľdy mi zostáva nádej, ľe tých 110 tisíc čo ukazuje je naozaj pravda. :?
Xsara Break 1,8i Exclusive - 98
Uživatelský avatar
jan452
Profesionál
Profesionál
 
Příspěvky: 208
Registrován: pát 19. led 2007, 18:29
Bydliště: Zvolen - SR
Vůz: Xsara I Break, 1998, 1,8i 8v Exclusive

Příspěvekod Marek » pon 13. srp 2007, 21:22

Váleček jsem měnil začátkem roku, obloľení jsem osmirkoval a buben umyl. Po několika tis km jsem jel na STK a souměrnost brzd byla sluąná. Výměna je jednoduchá jako u jiných starąích aut, jen mi neąel sundat buben bez stahováku (vnitřní krouľek loľiska). Cena válečku Bendix + brzdovka asi 600Kč. Jen na odvzduąnění je třeba pomocník. Pozor, pokud to budeą dělat sám, při koupi válečku - jsou různé druhy. Míra opotřebení brzd se nedá z km předpovědět, záleľí na reľimu jízdy.
Proměnný chod motoru můľe být v elektrice - nalomený některý kabel, odcházející čidlo, coľ se blbě hledá, ale i prostě bordel ve výfuku, který ho různě ucpává nebo ucpávající se palivový filtr...
Xsara Break 1.8 66kW LPG
Marek
Xsamarád
Xsamarád
 
Příspěvky: 822
Registrován: úte 25. říj 2005, 11:49
Bydliště: Plzeň
Vůz: X1 Break, 1.8 8V LPG,r.v.1999

Příspěvekod dusang » úte 14. srp 2007, 8:56

Oprava zadnych brzd caka v najblizsich dnoch aj mna... Dlho som kaslal na vymenu zadreteho praveho lanovodu rucnej brzdy a to mi sposobilo, ze na pravom oblozeni uz nemam ziadne oblozenie - brzdi to kov na kov :roll: V pravom bubne je riadna drazka :oops:
Bubny mam nove (od predchadzajuceho majitela auta). Do nich si kupim loziska (asi SKF?) a dam si ich niekde v servise nalisovat do bubnov.

K4my: akej znacky si kupil superkit? Ja si chcem kupit kit so vsetkym: s valcekmi, oblozenim, pruzinkami aj samostavom.
Chcel som kupit Bendix Kit Plus Evolution (4.015 Sk) - ale nikde sa neda zohnat...
ATE TopKit (7.235 Sk) a BOSCH Kit Super Pro (6.235 Sk) sa mi zdaju trocha drahe a navyse ten ATE nikde nemaju...
Jedine, co sa da zohnat za celkom rozumnu cenu je ROAD HOUSE (REMSA) Super Precision Kit (3.100 Sk) alebo LUCAS (TRW) SuperKit (3.780 Sk). Asi kupim ten LUCAS, bude to hadam kvalitnejsie ako ROAD HOUSE. I ked firma ROAD HOUSE patri pod TRW, takze tie kity mozu obsahovat plus minus rovnake diely...

Tiez rozmyslam, ci to dam do servisu alebo sa do toho pustim sam. Kedze ten kit je predmontovany, mozno by to nebol az taky problem. Chcem ale vymenit aj lanovody rucnej brzdy a rovno aj brzdove flexi hadice. Vymeny tych hadic sa najviac bojim...
A nemam ani momentovy kluc na dotiahnutie zadnej matice naboja - s tym by som aj tak musel ist do servisu, nech to dotiahnu na predpisany moment, lebo si nemam od koho momentak pozicat.

Po tomto zasahu budem mat uplne nove zadne brzdy, tak dufam, ze auto bude konecne normalne brzdit.
Xsara 1.6i SX '98 Obrázek
Uživatelský avatar
dusang
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 64
Registrován: pát 15. črc 2005, 9:38
Bydliště: Martin, SR

Příspěvekod K4my » úte 14. srp 2007, 17:48

kit myslim predmontovany neni.... jinak nevim znacku,objednaval sem to pres citroen nemelo smysl si to shanet sam. Kouknu do papiru jestli je najdu mmtik pak to tady do tohoto postu doplnim

:tak se omlouvam ale nenasel sem fakturu , jeste to prubnu v servisu, mam tamacestu, vim ze staly 2400 Kčeskych, takze to udou nekterev te cene jak uvas tam rozdily nebudou
Xsara VTS "černá žabička"
Xsara I SX 1.4i "Sára" rv.2000Obrázek
Obrázek
Uživatelský avatar
K4my
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 751
Registrován: čtv 3. kvě 2007, 11:13
Bydliště: Odry - Nový Jičín

Vytekanie tekutiny zo zadneho bubna

Příspěvekod Miro » úte 14. srp 2007, 20:22

No tak som to dal dnes spravit v servise, odrazu som objednal novy kit od Bosch, vyslo ma to cele aj s pracou 3900,-(veduci mi z ceny spustil 200 Sk). Ked som potom na krizovatke brzdil,tak ucinok novych brzd takmer sposobil havariu,ked do mna skoro zozadu napalil favorit.
XSARA coupe, 1,8i 66kW, 1998
Uživatelský avatar
Miro
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 57
Registrován: sob 23. čer 2007, 13:41
Bydliště: Vysoká n/Kys.

Příspěvekod dusang » stř 15. srp 2007, 6:39

K4my píše:kit myslim predmontovany neni....


Kity so vsetkym (oblozenia, pruzinky, valceky a samostavy) byvaju predmontovane - teda aspon to tak uvadza vyrobca. A mali by usetrit pri montazi cca. 50% casu.

Takto napr. vyzera predmontovany SuperKit LU GSK1250 od Lucasu:
Přílohy
LUCAS GSK1250.jpg
LUCAS GSK1250.jpg (27.2 KiB) Zobrazeno 11244 krát
Xsara 1.6i SX '98 Obrázek
Uživatelský avatar
dusang
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 64
Registrován: pát 15. črc 2005, 9:38
Bydliště: Martin, SR

Příspěvekod Miro » stř 15. srp 2007, 9:08

jan452 píše:To Miro: Ak si zvládol kotúče, tak by si určite urobil aj bubny. Povedal by som, ľe je to eąte jednoduchąie. Jediná vec ktorá by ti to mohla skomplikova» je prípadná nutnos» presústruľenia bubnov, ale to by si ich musel ma» naozaj poriadne dorýhované.
No a k tej pruľnosti motora. Mám tieľ ten istý motor čo ty a aj ja mám občas pocit ako keby mal za sebou druhú svetovú vojnu a inokedy vrním blahom ako perfektne ąlape. Skoro by som povedal, ľe to záleľí od momentálneho počasia. Neviem ako si auto kúpil ale údaju na tachometri by som úplne neveril. Kµudne to môľe by» aj o 100 tisíc viac ako ukazuje. Len sa upokojujem, ľe 1,8i je motor, ktorý vydrľí naozaj veµmi veµa ak bol v sluąných rukách. Takľe radąej po skutočnom stave tachometra nepátram, aby ma náhodou netrafil ąµak, ako ma dobehli. A vľdy mi zostáva nádej, ľe tých 110 tisíc čo ukazuje je naozaj pravda. :?









No mozno by som to urobil aj sam, no nemam potrebne kluce-hlavne ten momentak na naboj.A okrem toho by som tam aj tak musel ist objednat si kit,tak som to dal po jednej ceste odrazu spravit,aj mi zmerali sumernost brzd,nastavili rucnu brzdu,vymenili brzdovu kvapalinu. Brzdi to teraz super.
Inak,ja som auto kupoval ako dovezene z Nemecka po prvom majitelovi,ma origo servisku a 3 kluce.Ked som kupoval ,malo najazdene 140 tis.Teraz mam 152.Myslim,ze kilometre stocene nie su,lebo stav vozu tym kilometrom zodpoveda. A este k tomu motoru-aj tebe ,ked pridas,vydava take cvrdlikave zvuky? Inak som s tym motorom nadmieru spokojny hlavne koli spotrebe.Ked som si meral spotrebu v roznych rezimoch jazdy,tak ked som sa snazil,jazdil som za 5,9L. Teraz som 600 km jazdil naozaj dynamicky,asi 30% po meste,na dialnici som si vyskusal i maximalku-inak stale 130/140 km/h a potom vcera som natankoval plnu a pocital spotrebu.Myslel som,ze pojdem daleko za hranicu 8 L, no vyslo mi 6,8 -nechcel som tomu verit,pocital som este trikrat a naozaj to bolo tych 6,8.A to som este jazdil so zapnutou klimou.Predtym som mal mazdu 323 1,5 16v a tam ked som takto jazdil,tak 8,5 bez klimy.
XSARA coupe, 1,8i 66kW, 1998
Uživatelský avatar
Miro
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 57
Registrován: sob 23. čer 2007, 13:41
Bydliště: Vysoká n/Kys.

Příspěvekod K4my » stř 15. srp 2007, 17:19

to dusang: ano ano omlouvam se ;) taky sem se dneska presvedcil :) takze by domaci montaz nemela byt nejak velky problem pro nejakyho mechanika.
Xsara VTS "černá žabička"
Xsara I SX 1.4i "Sára" rv.2000Obrázek
Obrázek
Uživatelský avatar
K4my
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 751
Registrován: čtv 3. kvě 2007, 11:13
Bydliště: Odry - Nový Jičín

Příspěvekod jan452 » stř 15. srp 2007, 19:25

To Miro: Ak máą zaručený pôvod auta, tak buď len rád. Veď ani ja netvrdím, ľe to moje nemôľe ma» tie kilometre čo má na tacháči. Mám tieľ servisnú kniľku ale nebola vedená nejako dôkladne. Asi sú Francúzi väčąí darebáci. Takľe stav kilometrov odhadujem len podµa stavu auta. A ten by im moľno aj zodpovedal.
Cvrlikanie pri pridávaní som zatiaµ nejako nezaregistroval ale môľe to by» aj tým, ľe uľ v mojom veku trochu horąie počujem vysoké tóny následkom hlučnej mladosti. :? :? . Jediné čo ma trochu u tohto auta prekvapilo je výrazné prenáąanie hluku od pneumatík do interiéru. Teda najskôr som myslel ľe to robia loľiská a pneumatiky MICHELIN ale keď som ich oboje vymenil a hluk hluk nezmizol, tak to asi nebolo príčinou. No a keďľe sa ten hluk výrazne mení zmenou druhu asfaltu po ktorom idem, tak si myslím ľe to naozaj bude v niečom inom. Neviem ako je to u druhých Xsariniek, lebo som nemal moľnos» porovnania. Je ale fakt, ľe občas si pomaly pripadám ako keby som nabehol na "mačacie hlavy". Na niektorom druhu asfaltu zase ide tichučko ako sa na správne vychovanú Xsaru patrí.
Xsara Break 1,8i Exclusive - 98
Uživatelský avatar
jan452
Profesionál
Profesionál
 
Příspěvky: 208
Registrován: pát 19. led 2007, 18:29
Bydliště: Zvolen - SR
Vůz: Xsara I Break, 1998, 1,8i 8v Exclusive

Příspěvekod drystone » stř 15. srp 2007, 19:51

Taky jsem letos měnil zadní brzdy. Měl jsem to objednané přes kámoąe v InterCars. Za 1100,- Kč (zadní pakny + 2x prasátko), TWR.
Citroën Xsara I. 1.4i 55kW (3/2000), s BSI Obrázek
Uživatelský avatar
drystone
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 107
Registrován: sob 11. úno 2006, 9:22
Bydliště: Plzeň-Jih

Příspěvekod dusang » pát 17. srp 2007, 6:49

Vcera ma presla chut si robit zadne brzdy sam. Pri povolovani zadnej matice naboja sa mi podarilo prasknut hlavicu pozicanej gola sady (vid obrazok). Nebolo to ziadne cinske blato, ale znacka TONA (bola este Made in Czechoslovakia :) )
Po tejto mojej amaterskej skusenosti som sa rozhodol, ze sa nejdem hrat na automechanika a auto dam radsej do servisu :roll:
Přílohy
prasknuta_hlavica.jpg
prasknuta_hlavica.jpg (17.22 KiB) Zobrazeno 11177 krát
Xsara 1.6i SX '98 Obrázek
Uživatelský avatar
dusang
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 64
Registrován: pát 15. črc 2005, 9:38
Bydliště: Martin, SR

Příspěvekod MP » pát 17. srp 2007, 20:23

Já bych se toho nebál. Taky jsem to dělal sám . Neľ jsem to začal povolovat - matici na loľisku , vyznačil jsem si její polohu vůči hřídeli , abych to dotáhl stejně . Na povolení jsem pouľil jiľ nefunkční ráčnu z goly , abych nezk.... daląí a cca metrovou trubku z leąení . Po sundání bubnu jsem si to namaloval jak je to tam sloľený , abych to zas sloľil dobře . Jeątě jsem měl fo»ák , abych to měl zdokumentovaný a měl to podle čeho sloľit ... První stranu jsem dělal tak hoďku , druhou stranu jsem měl za 40 minut , to uľ ąlo samo ....
K důstojnému stáří patří bohaté vzpomínky, pár vrásek a možná že i jizev - dobrodruzi zkrátka nikdy nevedou nudné životy.
Dobrodružství, který není nebezpečný, není dobrodružství.
Život je jedna dlouhá posloupnost více či méně rizikovejch momentů.
Uživatelský avatar
MP
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 4374
Registrován: pon 16. led 2006, 14:45
Bydliště: TŘEBÍČ -> Vysočina - drsnej kraj , tak to jsme my.
Vůz: Peugeot 807 2.0 HDi - 2011+ Peugeot 807 2.0 HDi - 2012

Další

Zpět na Podvozek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 59 návštevníků