Tlumiče pérování Sachs

Moderátoři: Rope, baffy, viteon, Kleki, Cvrček

Tlumiče pérování Sachs

Příspěvekod Marek » čtv 22. kvě 2008, 22:05

Zdravím, nemáte někdo zkuąenosti s tlumiči Sachs? V Elitu mi nabízí dvoupláą»ové http://www.elitecat.cz/ArticleDetail.as ... eId=100121 , cena je dobrá. Zajímaly by mně hlavně jízdní vlastnosti a ľivotnost ve srovnání s originály.
Xsara Break 1.8 66kW LPG
Marek
Xsamarád
Xsamarád
 
Příspěvky: 822
Registrován: úte 25. říj 2005, 11:49
Bydliště: Plzeň
Vůz: X1 Break, 1.8 8V LPG,r.v.1999

Příspěvekod viteon » pát 23. kvě 2008, 1:24

kup je a uvidíą, jeden servis mi je vychvaloval do nebes a druhý, ľe ľivotnost nic moc., Určitě ąpatné nebudou. Já mám vepčedu původní a vzadu Billstein.
Uživatelský avatar
viteon
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 3765
Registrován: pát 15. črc 2005, 8:46
Bydliště: BRNO, 209km od Dolní Lutyně
Vůz: (A-C4 1,6ka) + (V-C-HR 1,2ka)

Re: Tlumiče pérování Sachs

Příspěvekod Gambrinus-standa » pát 23. kvě 2008, 5:50

Marek píše:Zdravím, nemáte někdo zkuąenosti s tlumiči Sachs? V Elitu mi nabízí dvoupláą»ové http://www.elitecat.cz/ArticleDetail.as ... eId=100121 , cena je dobrá. Zajímaly by mně hlavně jízdní vlastnosti a ľivotnost ve srovnání s originály.


Zdravím, minulý týden jsem dělal test tlumičů u specializovaného servisu FORD HORNÁT v Plzni, ... mám podezření ľe tlumiče uľ doslouľili neb mi párkrát auto poskočilo v zatáčkách na nerovnostech ... chtěl jsem být u testu přítomný, ale měl jsem se jen posait a ľe za půl hodky bude hotovo. Auto přivezli do 15min, test mně vyhodnotil kromě tlumičů i brzdy .. jsou součástí testu. Ale bylo mně divné ľe mám účinnost brzd 55% (vyhovující 50%) kdyľ mám nové brzdy kotouče u desky a navíc test tlumičů bez problému vyhověl. Na dotaz, ľe se mi ty výsledky nezdají a ľe mě auto občas zlobí mi bylo řečeno jen ľe mám být rád, ľe bych STK proąel :?: :idea:

Tak mě to nedalo a na doporučení místního kolegy SPY, který si nechal namontovat nové zadní tlumiče SACHS za cenu 3 300,- i sprací v BARUM servisu na Karlovarské výpadovce jsem zajel na test tlumičů znova. U testu jsem byl přítomný, navíc udělali hned a levněji (160,-). Viděl jsem přímo jak test probíhá na vibrační stolici. Výsledek ? zadní náprava nevyhovující a doporučují mi výměnu a hned za cenu jako u kamaráda. Test brzd jsem opravdu znovu zkouąet nemusel ...

Takľe pokud by jsi chtěl nějak podrobnosti napsal bych Spyovi (Petrovi) má tlumiče uľ snad 3 měsíce v provozu a myslím ľe s nimi je nadmíru spokojen. Samozřejmě ľivotnost posoudit nemůľe.

Já se na tlumiče právě chystám a uvidím co mi řeknou na STK :-D
XSARA; 1.8i; rv.1998
Uživatelský avatar
Gambrinus-standa
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 131
Registrován: pon 5. bře 2007, 13:11
Bydliště: Plzeň

Příspěvekod Kvido » pát 23. kvě 2008, 8:10

No nemají na mysli účinost brzd,ale rozdíl mezi stranami,tam je povoleno u STK 40% pokud je víc,je v jednom kole problém,stejný problém jsem řeąil na ruční brzdu,mám vzadu kotouče a hůře se to prý seřizuje,ale nakonec jsem proąel.
Na tlumiče Sachs,kdysi byli jedny z nejlepąích,dokonce i Monroe zaostávalo,kdysi je dal otec na Toledo GT sice sportovní Sachsy,ale byly perfektní,dlouho i vydrľely,já myslím,ľe záruka na ně je a úplně nejhorąí nebudou,záleľí na ceně.
Dvoupláą»ové to je logické pokud netuníą,já tam dal Kayaby a zatím pohoda. Rozdíl oproti původních je velký,hlavně na předních. Při testu jsem byl u toho a zadní byly K.O a přední před K.O. zadek 35 a 41 %,předek 58 a 56 % účinost,limit je 70%.
Ale pokud ti neteče a pneumatiky ti po obvodu nesjíľdí nerovnoměrně (pokud je tlumič vhájí začne kolo skákat a pneu opotřebí nepravidelně) moľná bych je jeątě chvíli nechal,ale já to bral tak,ľe gumu za 2500 kč si nenechám zničit a z předchozích aut vím,ľe tlumič je dobrá věc a auto staré 9 let bude mít tlumiče určitě nedobré.
Hyundai i30 combi 1.4 T-GDI 2019
Uživatelský avatar
Kvido
Čestný člen
Čestný člen
 
Příspěvky: 1463
Registrován: úte 25. bře 2008, 19:19
Bydliště: Frýdek-Místek
Vůz: Hyundai i30 combi, 1.4 T-GDi,2019

Příspěvekod viteon » pát 23. kvě 2008, 16:07

nechal jsem zatím vyměnit zadní jako součást repase zadní nápravy a asi měsíc nato ąel otestovat tlumiče (stav náprav celkově) předek vyhověl a zadek na hranici -Xsara řídí i vzadu a tak vykázala takové "vůle" ľe bych měl správně tlumiče znovu vyměnit.
Pozn.: Při testu jsem seděl v autě se zapnutým motorem.
Uživatelský avatar
viteon
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 3765
Registrován: pát 15. črc 2005, 8:46
Bydliště: BRNO, 209km od Dolní Lutyně
Vůz: (A-C4 1,6ka) + (V-C-HR 1,2ka)

Příspěvekod Kvido » pát 23. kvě 2008, 16:44

Tak to je jasné i výrobce uvadí,ľe tlumiče začínají zvyąovat svou účinost po ujetí 1000 km a víc,je to trochu nelogické,ale je to tak. Někdy se i stavá,ľe na předních vyhnijou ty misky,které drľí pruľinu a pak to prdne.
Hyundai i30 combi 1.4 T-GDI 2019
Uživatelský avatar
Kvido
Čestný člen
Čestný člen
 
Příspěvky: 1463
Registrován: úte 25. bře 2008, 19:19
Bydliště: Frýdek-Místek
Vůz: Hyundai i30 combi, 1.4 T-GDi,2019

Příspěvekod spy » pát 23. kvě 2008, 18:28

Jojo, mam Sachs Advantage na zadní nápravě, jsem spokojen, i kdyľ moc nemám s čím porovnávat. Auto se mi zdá o trochu klidnějąí (jistějąí) na dálnici a při ostrém výjezdu ze zatáľky, ale moľná to bude jen dobrej pocit...

Nechal sem si udělal tři testy a dva z nich vyhodnotili zadek jako KO, tak sem do toho ąel.
Cena Sachs u Barumu je sluąná (nabízí 15% slevu za instalaci u nich) a potom se to dostane na cenu Kayaby v MJAuto nebo Aci.. (okolo 1400, jestli si dobře pamatuju)

Pokud chceą radu na plzeňské servisy tak v Citroenu na Borech Ti udělají HEKA test za 80Kč (kontroluje i brzdy, snad i trochu geometri...), v Barumu na Lochotíně mají vibrační stolici za 160Kč (doporučuju - jsem s nima velmi spokojen), v ATU na Rokycanský mají myslim cosi co pustí auto z vejąky a pak měří "houpání" - asi za 120 - tam sem nebyl; a v Barumu v Zátiąí mají jen takovou krabičku se senzorem, kterou nalepí na auto ke kaľdému kolu, zhoupnou ho a změří jak se to ustálí (tyhle testy dělal Monroe zadarmo na parkoviąti) - to bylo ale úplně k ničemu, z toho mi předek i zadek vylez na 100% ... u 9 let starýho auta...
mitä?
Uživatelský avatar
spy
Profesionál
Profesionál
 
Příspěvky: 252
Registrován: pon 8. kvě 2006, 15:26
Bydliště: Plzeň...
Vůz: Volvo C70/Volvo V70R/Škoda Octavia II 1,8TSI

Příspěvekod Marek » sob 24. kvě 2008, 23:03

Děkuji vám vąem za příspěvky. Na testy tlumičů se dívám velmi nedůvěřivě, před asi 10 lety jsem s předchozím autem jeden absolvoval, byl to test s rozkmitáním kola a doběhem. Výsledek - v normě. O 2 měsíce později jsem měnil prasklé pruľiny a po rozebrání předních MacPhersonů jsem utíkal koupit nové tlumiče - ty staré měly asi 1,5cm volného chodu, neľ zabraly! Při deląím zdvihu měly pak vyhovující účinnost a test nic neodhalil. Z tohoto pohledu se mi zdá pouľitelnějąí test s krabičkou připevněnou k blatníku. Tenhle test jsem ze zvědavosti taky zkusil a technik mi vysvětloval, co je na křivce vidět. Pokud to zařízení obsluhuje zkuąený kvalifikovaný mechanik, dokáľe z křivky vyčíst hodně. Ale kdo ví, na koho v servisu narazí... Tady mám o stavu tlumičů jasnou představu, při zhoupnutí auto překmitne nahoru a dolů, coľ dřív nedělalo, na nerovnostech v zatáčce odskakuje a při intenzivním brzdění se hodně ozývá ABS i na suchu, pokud tam jsou nerovnosti.

To spy:
Opravdu za tuhle cenu máą Advantage? Pokud by to bylo bez slevy kolem 1650Kč, byla by to super cena. Elit nabízí zadni Advantage za 1850,-, přední Super touring za necelých 1900,- a Advantage za 2500,-. Nejsem přesvědčený, ľe budu měnit i zadní, ale pokud by přední tlumiče byly za podobnou cenu, neváhal bych. Předpokládám, ľe sleva v Barumu nepokryje plně cenu za práci, výměna mi nedělá problém, stahováky mám. A nechávat někde auto se mi taky moc nechce. Předek se dělá podstatně déle neľ zadek, takľe výměna na počkání nebude reálná. U zadních tlumičů bych byl navíc opatrný, musí se montovat se zadní nápravou v zatíľené poloze, jinak rychle odchází. Znamená to mít v kufru právě tolik bordelu, co obvykle a poloprázdnou nádrľ, protoľe montáľ dle předpisu výrobce pro auto s utahanými torzkami a nádrľí LPG není optimální.
Xsara Break 1.8 66kW LPG
Marek
Xsamarád
Xsamarád
 
Příspěvky: 822
Registrován: úte 25. říj 2005, 11:49
Bydliště: Plzeň
Vůz: X1 Break, 1.8 8V LPG,r.v.1999

Příspěvekod spy » ned 25. kvě 2008, 20:50

Marek píše:To spy:
Opravdu za tuhle cenu máą Advantage? Pokud by to bylo bez slevy kolem 1650Kč, byla by to super cena. Elit nabízí zadni Advantage za 1850,-, přední Super touring za necelých 1900,- a Advantage za 2500,-. Nejsem přesvědčený, ľe budu měnit i zadní, ale pokud by přední tlumiče byly za podobnou cenu, neváhal bych. Předpokládám, ľe sleva v Barumu nepokryje plně cenu za práci, výměna mi nedělá problém, stahováky mám. A nechávat někde auto se mi taky moc nechce. Předek se dělá podstatně déle neľ zadek, takľe výměna na počkání nebude reálná. U zadních tlumičů bych byl navíc opatrný, musí se montovat se zadní nápravou v zatíľené poloze, jinak rychle odchází. Znamená to mít v kufru právě tolik bordelu, co obvykle a poloprázdnou nádrľ, protoľe montáľ dle předpisu výrobce pro auto s utahanými torzkami a nádrľí LPG není optimální.

Na faktuře je toto:
http://www.elitecat.cz/ArticleDetail.as ... eId=100121
Je tam i PN od Elitu (200 896), takľe to asi berou od něj :-)
Jestli si dobře pamatuju tak kdyľ sem kouknul pod auto tak na tom tlumiči tohle číslo bylo...ale jeątě to ověřím.

Cena bez slevy 1435 bez DPH

Jinak já taky docela nerad někde nechávám auto, ale tady úplně vpoho, domluvili jsme se, druhý den měli tlumiče, třetí den sem tam ráno hodil auto a v 11 mi volali ľe je hotové, tak sem si ho místo oběda vyzvednul a pohoda...

P.S. Jeden z mechaniků si prý chce taky koupit Xsaru :-)
mitä?
Uživatelský avatar
spy
Profesionál
Profesionál
 
Příspěvky: 252
Registrován: pon 8. kvě 2006, 15:26
Bydliště: Plzeň...
Vůz: Volvo C70/Volvo V70R/Škoda Octavia II 1,8TSI

Příspěvekod Marek » pon 26. kvě 2008, 19:31

Podle PN stojí v Elitu 1563Kč bez DPH, tj. 0 128Kč méně (bez DPH). Dneska jsem tam byl, ale prodavač, který dělá tlumiče měl dovolenou. Zítra by se měl ozvat, jsem zvědavý, co mi nabídne. Přední tlumič je podle webu draľąí.
Xsara Break 1.8 66kW LPG
Marek
Xsamarád
Xsamarád
 
Příspěvky: 822
Registrován: úte 25. říj 2005, 11:49
Bydliště: Plzeň
Vůz: X1 Break, 1.8 8V LPG,r.v.1999

Příspěvekod Marek » čtv 29. kvě 2008, 21:24

Tak se ozval aľ dnes, dovolená se trochu protáhla :lol: . Nabídl mi Super touring za 1775 a Advantage za 2566Kč bez slevy. To jsou stejné ceny jako v Elitu! Je zajímavé, ľe Elit prodává zadní Super touring dráľ neľ přední. Přitom je zadní tlumič menąí. Poměr cen v Barumu je logičtějąí. Vzhledem k tomu, ľe Elit mám blíľ, koupím je tam. V kaľdém případě děkuji za tip na tento Barum servis, nevěděl jsem o něm (Barumky nekupuju).

P.S. dnes jsem koupil v Auto Remi na Skvrňanech svíčky NKG V-line BKR6EK, jsou dvouelektrodové. Uľ jsem je vyměnil a vyzkouąel, zatím se jeví dobře. Váhal jsem, jestli dát vícelektrodové vzhledem k specifickým nárokům LPG, ale jiskřiątě se zdá dost otevřené i pro zapalování plynu. Uvidím, jaká bude ľivotnost. Ale proč to sem píąu - svíčky objednávali, měli je do druhého dne a cena 552Kč za 4 kusy tj. 138Kč/kus je o dost níľ, neľ např. Elit (158Kč/kus).
Xsara Break 1.8 66kW LPG
Marek
Xsamarád
Xsamarád
 
Příspěvky: 822
Registrován: úte 25. říj 2005, 11:49
Bydliště: Plzeň
Vůz: X1 Break, 1.8 8V LPG,r.v.1999

Příspěvekod Marek » sob 23. srp 2008, 20:38

Tak jsem konečně dokončil výměnu obou předních tlumičů, jeden jsem namontoval uľ dříve, druhý dnes :) .
Zajímavé bylo srovnání starého a nového tlumiče, upnul jsem je za navařené plocháče, do kterých se ąroubují kosti. Zkouąel jsem tahat pístnice nahoru a dolů a ľádný podstatný rozdíl v nich nebyl. Ale kdyľ jsem je zasunul na asi polovinu zdvihu a zkusil zatlačit na pístnice ze strany, tak starý tlumič měl zřetelnou vůli. Po namontování jsem zkusil zahýbat kolem a zmizelo cvakání, které se před tím ozývalo. Také při jízdě se přední náprava ztiąila.
Xsara Break 1.8 66kW LPG
Marek
Xsamarád
Xsamarád
 
Příspěvky: 822
Registrován: úte 25. říj 2005, 11:49
Bydliště: Plzeň
Vůz: X1 Break, 1.8 8V LPG,r.v.1999

Příspěvekod Marek » sob 23. srp 2008, 20:39

Tak jsem konečně dokončil výměnu obou předních tlumičů, jeden jsem namontoval uľ dříve, druhý dnes :) .
Zajímavé bylo srovnání starého a nového tlumiče, upnul jsem je za navařené plocháče, do kterých se ąroubují kosti. Zkouąel jsem tahat pístnice nahoru a dolů a ľádný podstatný rozdíl v nich nebyl. Ale kdyľ jsem je zasunul na asi polovinu zdvihu a zkusil zatlačit na pístnice ze strany, tak starý tlumič měl zřetelnou vůli. Po namontování jsem zkusil zahýbat kolem a zmizelo cvakání, které se před tím ozývalo. Také při jízdě se přední náprava ztiąila.
Xsara Break 1.8 66kW LPG
Marek
Xsamarád
Xsamarád
 
Příspěvky: 822
Registrován: úte 25. říj 2005, 11:49
Bydliště: Plzeň
Vůz: X1 Break, 1.8 8V LPG,r.v.1999

Příspěvekod Miklásek » úte 26. srp 2008, 20:53

viteon píše:...Xsara řídí i vzadu...


Ako to je s tým riadením zadnej nápravy??? Uľ som to čítal vo viacerých článkoch, no som t zoho puk :shock: O čo tam akoľe ide? Je to na vąetkých Xsarách?
Uživatelský avatar
Miklásek
Profesionál
Profesionál
 
Příspěvky: 292
Registrován: úte 20. kvě 2008, 21:25
Bydliště: Dolná Súča, pracovne Praha
Vůz: Xsara Break 1,9TD SX, Citroen C5 I Break 2,2 HDi Exclusive

Příspěvekod mio » stř 27. srp 2008, 5:27

Miklásek píše:
viteon píše:...Xsara řídí i vzadu...


Ako to je s tým riadením zadnej nápravy??? Uľ som to čítal vo viacerých článkoch, no som t zoho puk :shock: O čo tam akoľe ide? Je to na vąetkých Xsarách?
Jde pouze o uloľení nápravy v těch neą»astných silentblokach na zadní nápravě( 4 kusy).Zadní náprava při větąím naklonění karoserie do zatáčky se má mírně natočit ,právě v uloľení silentbloků.Neni to nijak extremní ,u breaka je to poznat hlavně kdyľ si naloľený ,myslim plný kufr a při větąím říznutí zatáčky zadek jaksi" ujiľdí".Proto kdyľ jsou více opotřebené a nevimění se ,píąou v bazarových testech nesmysly o xsaře jak je nestabilní a nebezpečná v extrémních situacích.Viděl jsem na P205 clubu jak je maník vyhodil a vysoustruľil mezikusy s oceli,právě místo silentbloků zadní nápravy.Tak ľe zadní náprava byla natvrdo přiąroubována ke karoserii.
Uživatelský avatar
mio
Xsamarád
Xsamarád
 
Příspěvky: 1267
Registrován: pon 1. říj 2007, 19:30
Bydliště: Plzeň-sever
Vůz: Break 1,9 TD/C4 1.6 HDI

Další

Zpět na Podvozek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 38 návštevníků